Annons:
Etikettövrigt
Läst 4959 ggr
copse
4/23/15, 7:01 PM

Kan Lucifer/Satan inkarneras?

Flyttad från denna tråd på grund av Off Topic.

---

#13 av: donna128

Lucifer blev ju inkarnerad som den tyska furiren bland annat finns fler innan, kan man inte känna kärlek och förståelse för hans gärningar då har man ingen biljett till Gud, för både Jesus och Lucifer är skapade av Gud

---

#14 av: OlgaMaria

#13 Kontroversiella påståenden får gärna följas av ett argument!?

---

#15 av: donna128

14 vad menar du med kontroversiell olgamaria ?

---

#16 av: OlgaMaria

#15 Ja, detta "Lucifer blev ju inkarnerad som den tyska furiren". Det är inte direkt allmän sanning.

---

#17 av: donna128

16 nej inte ännu,men om man bortser från det hur ska vi människor finna balans, du förnekar väl inte Lucifer ?

---

#18 av: MaxFlickan

#13 Ursäkta, vad?  Menar du att Lucifer och Hitler är samma "person" ?

---

#19 av: donna128

18  var  ja,vad tror du

---

#20 av: Juel70

#19 Vad baserar du det på att lucifer blev inkarnerad i Hitler?  Ond var han, det kan nog alla hålla med om.

---

#21 av: Lilla Stjärna

# 13

Lucifer blev ju inkarnerad som den tyska furiren…..

Nej, det tror inte jag. Lucifer lever och har hälsan i allra hösta grad! Däremot tror jag att Lucifer använde Hitler i sin onda plan. Lucifer älskar att förvrida synen på oss människor, så att vi kan förgöra varandra! Han har lurat  och fortsätter lura så många han kan. Han kan visa sig i viken skepnad som helst, han är ju en ängel.

---

#22 av: donna128

20 ungefär som att Jesus var ett Jordiskt namn, 21 vad är skillnaden på att vara inkarnerad och att inta en viss skepnad,hur går det till då? lillstjärna

---

#23 av: Lilla Stjärna

# 22

Vad jag vet kan enbart Gud, alltets Skapare, inkarnera ( inkarnera  = "i köttet" )  en själ i en fysisk kropp av kött och ben. Gud skapade Lucifer som en mycket god ängel från början. Om Gud hade inkarnerat Lucifer i Hitlers kropp hade inte Lucifer levt nu, utan dött i och med Hitlers död.

( Jämför med ordet "carneval"  =  ungefär: "  Adjö till köttet " ,  festande före fastan!)

Änglar har förmågan att ändra skepnad efter behov, t ex när de ska komma  med bud från Gud till oss människor, för att inte skrämma oss. Lucifer och hans demoner visar sig gärna i form av ljusänglar och andra "goda" väsen, utomjordingar osv, för att lura oss bort från Gud.

Vi människor har inte förmågan att ändra skepnad, även om det finns vissa som försöker, för att lura och bedra sina medmänniskor. Några färska exempel på det uppdagas i tråden "Barnatro" här inne.

Men Gud avslöjar förr eller senare de lömska och hatiska vargarna i fårakläder!

En helt annan sak är det om man tror på själavandring, reinkarnation ( = åter i köttet ) , det är det vanliga inom New Age.

http://sv.wikipedia.org/wiki/New_Age

Många tror t ex att Jesus har reinkarnerats i en speciell människa och likaså att de är en reinkarnation av Jesus eller en ängel. Människor är människor och änglar är änglar!

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Annons:
donna128
4/24/15, 6:48 AM
#1

då Lucifer betyder ljusbringar och ljusbärare så var så snäll att byt ut satan woodland.vad fick dom det ordet ifrån ?

[Juel70]
4/24/15, 7:29 AM
#2

Vad baserar du det på att satan blev inkarnerad som Hitler?

donna128
4/24/15, 7:49 AM
#3

21  du skriver att ¨Lucifer lever och har hälsan i allra högsta grad,   köttet förblir här på jorden ja, så nej Lucifer dog inte,och kan ej göra så heller,  23  allt liv som skapades av Gud lever idag.bud till människa från Gud  ges varken från ljusänglar goda väsen  eller utomjordingar för att lura oss bort från Gud. det är endast  i människans  sinne som det skapas vargar i fårakläder. vad new age gör är väl Guds verk också, rädslor och misstänksamhet är skapat av människan inte Gud.  innan du  ärligt kan ha förståelse och förlåta dina medmänniskor såsom din chef,vän,partner,barn,syster eller bror så lever du kvar i synden, då finner du aldrig Gud och lurar dig själv.så vem  anser du har lurat dig?Judas tog sitt liv enbart för att han inte orkade leva med sitt svek mot Jesus, det var väl Guds verk?

Lilla Stjärna
4/24/15, 10:16 AM
#4

# 3

Jag tror säkert att Lucifer kan dö. Det är enbart Gud som råder i allt

" bud till människa från Gud  ges varken från ljusänglar goda väsen  eller utomjordingar för att lura oss bort från Gud. "

Jo! Det är exakt så Gud visade mig i mitt frälsningsögonblick! Demonerna m fl kan visa sig i form av sådana skepnader.

det är endast  i människans  sinne som det skapas vargar i fårakläder. vad new age gör är väl Guds verk också, "

Nej! Det är ju Lucifer som är New Ages grundare!

donna128
4/24/15, 3:33 PM
#5

2  för attJesus var också ett Jordiskt namn.

4 då krävs det en del av människan för total balans och harmoni.  nu pratar vi ju inte om dina demoner lillstjärna. men om Lucifer är ljusbringare och  ljusbärare vad bottnar din rädsla i då ?

Annons:
[Juel70]
4/25/15, 6:16 AM
#7

#5 Jag ställde en fråga och undrade VAD du baserar det på att Lucifer skulle ha inkarnerats som Hitler… I inlägg #5 om jag jag förstått dig rätt så  adresserar du mitt inlägg #2 och skriver: 2  för attJesus var också ett Jordiskt namn.

ok.. Så du baserar lucifers eventuella inkarnering på grund av att Jesus också var ett jordiskt namn? Har jag uppfattat dig rätt eller vill du korrigera?

donna128
4/25/15, 1:54 PM
#8

6 vad vill du jag ska läsa excakt,?  satan är ju vad människor som själva skapat.7 ja, om det inte stämmer för dig juel så läs 17.

Lilla Stjärna
4/25/15, 2:54 PM
#9

# 8;

" 6 vad vill du jag ska läsa excakt,? "

Exakt det jag skrev; om Lucifer!

" satan är ju vad människor som själva skapat. "

Nej. Men det är det han gärna vill få oss att tro. Han tutar i oss att det inte finns nåt ont, endast "Ljus & Kärlek". Och att vi bara har "inre demoner" om vi inte är "kärleksfulla"  ständigt!

Donna128, du har berättat att du får låna Svenska Kyrkans dator eftersom du inte har en egen, har pastorsexpeditionen öppet på lördagar i din församling?

Vad tycker prästerna i församlingen om vad du skriver om bl a Gud och Lucifer?

GiraffTunga
4/25/15, 8:07 PM
#10

Vänta nu!!! Nu blev det lite dumt.. Hitler och Lucifer i samma??? Nej! Hitler skapades ju inte så super längesedan, Lucifer skapades mycket tidigare också. Hitler är ingen ängel utan människa nu säkert en soldat av Lucifer. Men alltså som Lilla Stjärnan sa " Han använde Hitler i sin onda plan " Lucifer kommer alltid förstöra för oss alla. Han fick Hitler att hata och förstöra. Lucifer kanske visade sig som ljuset och lurade Hitler mot fel väg t.ex.

" Du går raka vägen men det är långt, du vill komma fram så snabbt som möjligt sen ser du en genväg och du tar den och går vilse och kan inte hitta ut. "

Hitler gjorde mycket död & skada i andra världskriget med Lucifers order. Är säker på det för Hitler var otroligt stark och ond.  Men det är omöjligt att Hitler & Lucifer är samma person. Har aldrig fått för mig om det.

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
4/26/15, 6:55 AM
#11

#8 Tack för svaret. Ja då är det ju något som du TROR och inte baserat på något mer hållbart.

Woodland
4/26/15, 12:59 PM
#12

# 10 Om inte jag minns fel trodde du en gång som donna128 när det gällde Lucifer. Vill du dela med dig av dina erfarenheter för du har blivit räddad av Herren från en falsk bild av Lucifer? Det kanske hjälper någon som följer tråden.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
4/27/15, 7:44 AM
#13

9  men vad exakt ? frågade jag . Då är det inte samma Lucifer vi pratar om, , jag har egen nyckel så jag skulle kunna skriva  när som helst här,vi hade däremot en Vigsel i Lördags.Varför frågar du? våran församlingspräst vet precis mina tankar om detta, då vi har Bibelkvällar, du har väldigt konstiga frågor lillstjärna, varför ?

Annons:
donna128
4/27/15, 7:49 AM
#14

11 onej då min vän jag har inte eran syn på Lucifer,  Jesus och Mohamad var inte inkarnerade samtidigt eller hur?

Lilla Stjärna
4/27/15, 1:23 PM
#15

# 13

Tack för upplysningarna! Nu förstår jag. Vi pratar om varandra du och jag och dessutom om två helt olika Lucifer.  Inte konstigt att det blir tokigt….

Jag känner bara till en av dem, och det är den Lucifer som Jesus varnade oss för!

GiraffTunga
4/27/15, 3:55 PM
#16

Ja, Min historia med Lucifer & uppväxt.

När jag var 11 började Lucifer följa efter mig. Han skrämde livet ur mig och jag fick alltid panik. Var inte kristen eller något sånt då. Sen så kom jag in i Änglar iFokus och berättade och jag började få tro på Änglar och gick in i New Age jag mediterade alltid och gick till medium, använde kristaller och bad dock till Lucifer jag såg han som ljusets ängel. Han var med mig varje dag (Visste aldrig han var den som jagade mig) Jag hållde på tills jag blev 12. Sen så skrev jag inlägg om han och Woodland & Juel o andra dök upp med negativa saker om han som jag blev upprörd av. Sen läste jag igenom allt och såg att det dom skrev var rätt så logiskt. Ja då var Lucifer lugn men när jag kontaktade Woodland.. Jag sa till henne om allt och hon berättade om han. Jag började bli kristen och är döpt i Islam men har ingen tro så jag blev frälst andligt i kristendomen. Det var sommaren 2014. Sen i augusti började jag be och då blev Lucifer arg. Han var med mig i mitt hus när jag var ensam hemma då börja han attackera mig. Han gjorde så jag blev helt okontrollerad. Han fick mig skada mig själv och skrika hans namn och många attacker var att jag skakades och ramlade på golvet o rörde mig helt skumt. Min mamma märkte jag var skadad och mådde dåligt efter allt som hade hänt (Hade uppväxt utan Gud och var inte så glad och var deprimerad ) Hade börjat göra saker  o sånt personligt så jag var tvungen o ta medicin. 50% Var min barndom och 50% Lucifer så var tvungen o klaga att de va barndomen som förstörde mig men sanningen är att det var mest Lucifer. Senaste attacken i Januari eller Mars var när jag liggde i soffan lyssnade på lovsång och plötsligt kunde jag inte röra mig som att han hållde mig fast ja jag blev helt röd och grät men nu idag.. Vad hjälpte mig? Jo jag bad alltid till Gud och han vet hur mycket jag lider men Lucifer ger inte upp och jag har gått fel väg medans jag var frälst har jag kollat in i New Age och han lurar mig. Han sa att han kommer hjälpa mig men sen är ju Gud & Jesus alltid med mig så Jesus hjälpte mig få styrka så jag sa emot och jag lyssnade då på lovsång och befallde han att lämna. Har haft det tufft men jag vet att Gud och Jesus kommer hjälpa mig för varje gång nått händer så ger dom mig styrka. Det är som krig fast spirituellt. Allt händer i tanken. Lucifer må va vacker men hans personlighet är så hemsk så de gör han ful. Han är en ängel, men en lögnare och en mördare. Hans folk är dom som är emot Gud och dom i New Age. Men jag är inte rädd. Jag älskar Herren så mycket så mina rädslor mot Satan är över. Han kan komma o försöka skrämma. Jag ångrar inte det som har hänt ärligt är jag glad för jag har kunnat stå emot han. Lucifer vandrar här på jorden men han kan inte ens lyfta ett finger mot Gud,  Gör han det krossas han. Varje gång nått händer vänder jag mig mot Juel & Woodland för dom har också gett mig styrka och jag ser dom som mina systrar. Utan dom skulle jag fortfarande vara vilse. Man tror Lucifer är så hemsk som i skräckfilmerna men han är fegare än en kackelacka. Han är stark men Gud är starkare. Om något händer så ska man vända sig till Gud och Jesus. Varför håller Lucifer på så? Han vill ha alla människor som slavar och vill att vi ska lyda han. Men så envis.. Så ond? Han blev ond på grund av oss att Gud skapade oss och älskar oss mer? Om han bara kunde va lika god. Ursäkta om det blev långt. Men efter allt detta så vet jag jätte mycket kunskaper & svagheter om han.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
4/27/15, 5:29 PM
#17

# 16 Tack att du berättade G! Jag vet att det är smärtsamt att minnas så där. Det är inte utan fara att beblanda sig med Lucifer(Satan). Orsaken till att Lucifer är ond är för att han ville en gång störta Gud. Han ville bli som Gud på fel sätt. Han hatar oss för att Gud älskar oss. Han hatar allt som är i motsats till honom själv; han är super egot. Jesus vår Frälsare är en helt motsats och har all makt över honom. Vi bör inte beblanda oss med Lucifer för han är mycket smartare och starkare än vi. Vi måste överlämna sådant åt Herren. Det är underbart att Herren visade dig hurdan Lucifer verkligen är. Han visade sin rätta sida när du försökte bli fri från honom. Och jag tror att han förstod att Herren hade andra planer för dig när Juel och jag började be för dig. När sedan andra här på JiF kom in i böneskaran för dig blev kampen svår. (Det fanns folk till och med på andra sidan jordklotet som bad för dig) Det finns en rangordning bland Herrens tjänare och det står i Judasbrevet 1:9 "Men när ärkeängeln Mikael tvistade med djävulen om Moses kropp, vågade han inte uttala någon smädande dom över honom utan sade: "Må Herren straffa dig." Vi får inte raljera mot honom utan lämnar det till den heliga Ande. Gud välsigna dig lilla vän!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
4/27/15, 11:44 PM
#18

Woodland alltid lika smart som vanligt. Juste när jag hållde på me Lucifer mina känslor dom stängdes av jag blev bara elakare & elakare. nu jag är glad o pigg tack vare Herren.

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
4/28/15, 7:18 AM
#19

Tack för att du delade GT och jag ber att Gud ska ge dig frid och glädje. 🤗 

Det är många som upplevt en stor andlig strid när man blivit frälst. Jag upplevde det också, men det blev bättre med tiden också när Jesus fick ta mer och mer plats i mig. 🌺

donna128
4/28/15, 12:35 PM
#20

12 woodland du tar dig friheten att avgöra vad min tro är? oerhört respektlöst anser jag, gfs upplevelse är väldigtf långt från min sanning,troligtvis har hennes berättelse mer att göra med utomjordingar att göra för Gud är det inte.så jag ber ödmjukast att du redogör min tro nu,

Annons:
donna128
4/28/15, 12:40 PM
#21

15 varför skulle vi göra det? det finns ju bara en Gud. Men svara gärna på ditt ouppfostrande bemötande mot mig,Tack

donna128
4/28/15, 12:41 PM
#22

16 glad över att du hittat hem.

donna128
4/28/15, 12:47 PM
#23

Jag tackar för mig, då jag anser att det finns för många shartuaner som gått vilse då som nu.

Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
4/29/15, 4:39 PM
#25

# 20

woodland du tar dig friheten att avgöra vad min tro är? oerhört respektlöst anser jag,

Kan det vara så att jag drar dessa slutsatser på grund av det du själv har skrivit? Hmm du låter bekant . .. Vilar huvudet i handen

# 23

Jag tackar för mig, då jag anser att det finns för många shartuaner som gått vilse då som nu.

Schartauaner? Eller menar du shamaner?  eller är det bara folk som inte håller med dig?  Au revoir la Dame Blanche peut-être?Skämtar

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
4/29/15, 7:16 PM
#26

Jag måste säga att det har dykt upp många "nya" som gör sig hemmastadda direkt och kritiserar och försöker att svärta ner JIF. 😎 Det är som att sitta i sitt vardagsrum och man ser samma människor komma in i olika utstyrslar och tror att man inte ser vem som är bakom maskeradkostymen. 😃

donna128
4/30/15, 7:58 AM
#27

25 jag uppskattar när någon inte håller med mig,annars blir det ingen diskutio n ju,vad är en shaman?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
copse
4/30/15, 5:40 PM
#30

Jag har flyttat inlägg #24, #28 och #29 till en ny tråd för vidare diskussion om laglöshet.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Lilla Stjärna
5/1/15, 6:09 PM
#31

# 21

Vad menar du med;   "  Men svara gärna på ditt ouppfostrande bemötande mot mig,Tack "  ?

Vad är ouppfostrande med att vi pratar om två olika Lucifer-änglar?

Lilla Stjärna
5/1/15, 6:27 PM
#32

# 26

" ……..Cool Det är som att sitta i sitt vardagsrum och man ser samma människor komma in i olika utstyrslar och tror att man inte ser vem som är bakom maskeradkostymen. Skrattar

😂  😂  Jo, man skulle behöva en jättestor skämskudde egentligen, när man ska beskåda sådana maskerad-föreställningar! Svårt att inse att det finns fullvuxna personer som krumbuktar sig och bär sig åt så  -allt för att sticka knivar i sina medmänniskor! 

Sedan utmålar de sig själva som kärleksfulla till tusen och att de vet exakt hur man ska bete sig mot sin nästa……helt otroligt….

donna128
5/2/15, 9:47 AM
#33

lillstjärna i ditt innlägg 9 ställer du väldigt konstiga frågor varför? du kanske är rädd för att vara kärleksfull.din Lucifer verkar ju varna för att du inte  ska vara kärleksfull.så vi pratar inte om samma Lucifer.

Lilla Stjärna
5/2/15, 10:45 PM
#34

# 33

Jag ställde dessa frågor till dig för att det verkar väldigt konstigt att du har egen nyckel till Svenska Kyrkans lokaler plus att du får låna dator där!

Jag har varit medlem i SK sedan jag döptes som spädbarn och jag har arbetat där gratis under ett par perioder. Vid ett par tillfällen hände det att några kom in till oss och började propagera för sin New Age-tro. En person hade med sig bl a en pendel och berättade att Gud hade sagt att man ska förlita sig på pendlar och be kristaller om hjälp mm. De personerna blev inte långvariga därinne kan jag säja. De blev körda på porten med upplysningar om att SK inte vill ha med ockultism att göra, eftersom det går helt emot kristen tro!

Jag har aldrig hört talas om att en person, som förnekar det som Gud och Jesus sagt, skulle få tillgång till SK:s lokaler och datorer och få egen nyckel dit!

Du skrev bl a att det är vi människor som har skapat Lucifer. Jag kan inte tänka mig att en endaste präst skulle hålla med dig om det. Möjligtvis en satanist-präst då!

" din Lucifer verkar ju varna för att du inte  ska vara kärleksfull. "

 -Nej, det är inte sant!

" så vi pratar inte om samma Lucifer. "

 -Sant!

 🤔 Det verkar som om du har en tvillingsyster,  som dessutom skriver på samma sätt som du! Hon brukar skriva att hon har hand om konfirmander i kyrkan, plus att hon är präst………..

Annons:
Woodland
5/3/15, 9:00 AM
#35

# 34 Håller med dig." Tvillingsystern"s far är också en utav " de lärda."

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
5/3/15, 12:58 PM
#36

# 35

Ja just det, så är det!

    ☝️   Tänk vad intressanta diskussioner det skulle bli om deras lärde far samt deras församling skulle delta här! Du, donna128, skrev ju dessutom att Jesus iFokus blivit nytt samtalsämne i Svenska Kyrkans lokaler (tråden "Barnatro") .

Bjud in dem hit, vetja!!!

[Juel70]
5/3/15, 1:34 PM
#37

#36  Ja det vore ganska intressant att få prata med den svenska kyrkan och prästen. Jag undrar om alla svenska kyrkor är lika new age inriktade som den som donna och WL  är med i /arbetar hos.

Lilla Stjärna
5/3/15, 4:30 PM
#38

# 37

" Jag undrar om alla svenska kyrkor är lika new age inriktade som den som donna och WL  är med i /arbetar hos. "

Nej, jag har som sagt var varit medlem där i nästan hela mitt liv, varit "insider", träffat både biskop och mängder med präster -både svenska, norska och danska m fl, har en granne som är präst i SK och aldrig någonsin har jag hört dem prata om en sådan präst eller församling!

Mysko!  Hoppas de vill dyka upp här i alla fall!

Donna128! Jag vill gärna veta vilken församling och präst du menar! Jag är verkligen nyfiken och tänkte kontakta prästen där!

[Juel70]
5/3/15, 5:43 PM
#39

#38 Det fanns ju nån kvinnlig präst i svenska kyrkan för ett antal år sedan. Vet inte om hon  fortfarande jobbar där eller om hon är pensionerad, men hon förespråkade shamanism och annat har jag för mig och det blev ett väldigt rabalder om det i media och hon blev lite av en kändis präst. Vet inte om hon fick sparken?  Men minns inte vad hon heter. 

En kyrka är en kyrka tillägnad Gud, skaparen, och vill man tro på annat så bör man inte bli präst tycker jag, eller så kan man skapa sin egen "kyrka". Konstigt att det inte är strängare regler för prästvigning och annat!

_lars_
5/3/15, 8:09 PM
#40

#39 Jag tror du menar Ma Oftedal

donna128
5/4/15, 9:35 AM
#41

34 konstigt lillstjärna, du ställde frågade  i 9,,   och fick svar av mig i 13 så hur får du ihop den lögnen du drog där ? du är inte sanningsenlig mot dina medmänniskor, eller kan du inte stå för din jakt du verkar ha behov av,  mitt påstående i tråden var att Lucifer inkarnerade som Hitler.så vad bottnar dina utsvävningar i ? jag har varken pendel, kristaller eller andra hjälpmedel jag hör Gud ändå., . att jag är socionom i botten och jobbat med förvirrade medmänniskor gjorde att jag forsatte till Diakonissa,  du borde ta kontakt med en…så vad nu så snäll och tala om var jag förnekar vad Gud och Jesus sagt,, som du påstår "oförskämt" ? nej jag är inte tvillingsyster med Ma Oftedal,men tre bröder har jag,, Ma har för övrigt välsignat en bok som Anna Berg skrev 1995. våran församlingspräst rekomenderade oss att läsa den,så den kan jag varmt rekomenderar . lillstjärna vill du ha fler att hacka på eller ska du leka domare som de gjorde mot Jesus ? nu är du patetisk i mina ögon, men jag kan lugna dig med att de flesta av dom läser här. förövrigt verkar du inte så påläst ang.skrifterna. är du säker på att du hittat hem?

Frid vare med er här.

Annons:
Woodland
5/4/15, 11:05 AM
#42

# 40

Jag har faktiskt inte tänkt på henne på flera år. .. 🤔

Hon har ändrat inriktningen enligt wikipedia - 

Vid ett besök på Arbetsförmedlingen bestämde hon sig för att börja skriva på en bok om andlighet och New Age-frågor. I tidningen UFO-Aktuellt nr 4 1994 förklarade Oftedal att hon hade kontakt med utomjordingar från Orion. Kontakten upprätthölls genom olika ceremonier.

År 1996 publicerades Oftedals bok Doxa - till hela härligheten. Oftedal förklarade att hon sysslade med schamanism. Hon hade också undervisat konfirmander i ämnet, låtit en schaman driva ut onda andar ur hennes lägenhet samt låtit döpa om sig av Stanley Sjöberg i Centrumkyrkan i Sundbyberg. Uppmärksamheten kring detta ledde till att domkapitlet i Stockholms stift i maj 1997 inte längre tillät henne att verka som präst i Svenska kyrkan. Oftedal överklagade beslutet och förklarade att det inte var ett riktigt dop, enbart en bekräftelse på hennes första dop. Den 27 april 1998 upphävdes domkapitlets beslut av Kyrkomötets besvärsnämnd i Jönköping. Oftedal har skrivit om denna period i sitt liv i boken Till det vilda.

Oftedal har därefter verkat som föreläsare vid företagskonferenser, kickoff-dagar med mera. I februari 2012 förklarade Oftedal att hon avsäger sig sitt prästämbete och lämnar Svenska kyrkan.[1]. Hon avser fortsätta ge kurser i reiki-healing.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
5/4/15, 11:41 AM
#43

#42 Det var tråkigt att höra att hon gått så långt från Gud. 😐 Men inte alla hamnar i god jord, men jag ska be för henne.  Man kan bli omplanterad i god jord 🙂

[Juel70]
5/4/15, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Idag tog jag beslutet att gå ur svenska kyrkan, för jag vill inte ge av mina pengar till en kyrka som beblandar sig med New age. Jag kommer istället att ge pengarna till annan behövande kyrka eller mission.

donna128
5/4/15, 12:04 PM
#45

hur vet du juel att hon är långt från Gud ?P

[Juel70]
5/4/15, 12:10 PM
#46

#45  Vem hon? Ma oftedal?  Ja man pysslar inte med shamanism och annat  ockult om man vill följa Jesus.

donna128
5/4/15, 4:00 PM
#47

45 innan jag går hem kan jag dela en länk,woodland är tydligen dramaquin som inte tar med hela texten från Wikipedia.  http://sv.wikipedia.org/wiki/Ma_Oftedal

Förövrigt juel har jag hälningar till dig,, att dina böner inte gör någon nytta då du inte hittat hem ännu. men vi ska be för dig kl.19.00

_lars_
5/4/15, 4:52 PM
#48

#47 undrar vem det är som är en dramaqueen…

Woodland skrev att Ma bytt inriktning, och det är väl det minsta man kan säga. Och refererar med texten från wikipedia. Men det är bra att du gav länken också, så vi kan kontrollera att det stämmer. Vad tycker du saknas?

#41, Boken som Ma (uppenbarligen inte Gud) välsignade, var det efter godkännande av utomjordingarna från Orion? Kollar man på böckerna som Anna Berg har skrivit så inser man snabbt att det är ren fiktion. En handlar om Jesus initieringsriter i Cheops-pyramiden…! 😃

Jag tycker f.ö. att det är ganska otrevligt och elakt av dig att kalla Lilla Stjärna patetisk.

Annons:
copse
5/4/15, 5:19 PM
#49

donna128, var vänlig håll god ton i tråden. Att kalla folk för patetiska bidrar inte till en bra diskussionsmiljö. Jag blir tvungen att ge dig en varning för det här.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[Juel70]
5/4/15, 5:55 PM
#50

#47 Mina böner gör massor av nytta 🙂 Det märker jag varje dag. Gud uppmanar oss att vara bedjande och att be för andra och det gör jag gärna.

Lilla Stjärna
5/4/15, 7:00 PM
#51

# 39

Just det, när jag läste det du skrev så kommer jag på att det var ett riktigt rabalder om en präst! Jag hängde aldrig med i det hela något speciellt men visst kommer jag ihåg.

Jag kom inte på namnet på prästen, men kom att tänka på att en tillfällig gudstjänstbesökare i min församling, som tipsade mig om att läsa en bok som MO hade skrivit. Jag ryggade tillbaka direkt när personen berättade att MO hade kontakt med "utomjordingar" och annat häftigt. Detta var vid den tiden som jag hade blivit befriad från New Age och börjat hjälpa till inom kyrkan. Personen som tipsade mig om boken var en tydlig mix av " kristen"  & NA  -viket blir allt vanligare, och ville ofta samtala om sin tro med mig  . Jag förstod i efterhand att det var ett försök att lura mig tillbaka!

Lilla Stjärna
5/4/15, 7:02 PM
#52

# 40

👍 ! Ja, det var hon!

Lilla Stjärna
5/4/15, 7:38 PM
#53

# 41

" 34 konstigt lillstjärna, du ställde frågade  i 9,,   och fick svar av mig i 13 så hur får du ihop den lögnen du drog där ? du är inte sanningsenlig mot dina medmänniskor, eller kan du inte stå för din jakt du verkar ha behov av,  mitt påstående i tråden var att Lucifer inkarnerade som Hitler.så vad bottnar dina utsvävningar i ?  "

Tyvärr förstår jag inte hur du menar, Donna128! Jag svarade på dina frågor i #34 !

Varför anser du att jag är en lögnare?

Varför anser du att jag inte är sanningsenlig mot mina medmänniskor?

Jag har inte behov av någon jakt eller "utsvävningar"!

Vad grundar du dina påståenden om mig på? Jag vill veta!

Jag har aldrig påstått att du har pendel, kristaller eller andra hjälpmedel ! Inte heller att du är tvillingsyster med Ma Oftedal!  Jag tänkte snarare på en annan Donna /  Lady , som skriver likadant som du!

Var får du allt detta ifrån??? Var god och visa var jag har skrivit så om dig! 

Jag skrev i #34

" Jag har aldrig hört talas om att en person, som förnekar det som Gud och Jesus sagt, skulle få tillgång till SK:s lokaler och datorer och få egen nyckel dit! "

Därför att du skriver raka motsatsen till Guds / Jesus ord! Bl a:

" Du skrev bl a att det är vi människor som har skapat Lucifer. Jag kan inte tänka mig att en endaste präst skulle hålla med dig om det. Möjligtvis en satanist-präst då! "

…jag är socionom i botten och jobbat med förvirrade medmänniskor gjorde att jag forsatte till Diakonissa,  du borde ta kontakt med en…"

Känner och har kontakt med flera diakoner sedan länge! Ingen av dem tilltalar andra människor så som du gör  -tack och lov!!!

lillstjärna vill du ha fler att hacka på eller ska du leka domare som de gjorde mot Jesus ? "

Jag har aldrig hackat på dig, enbart diskuterat med dig!

"nu är du patetisk i mina ögon "

Ja, det kan jag ju inget göra åt!

Lilla Stjärna
5/4/15, 7:41 PM
#54

Jag frågar igen;

Donna128! Jag vill gärna veta vilken församling och präst du menar! Jag är verkligen nyfiken och tänkte kontakta prästen där!

donna128
5/5/15, 8:03 AM
#55

48  saknas?  Ma  fick en rättvis bedömning av Justitseombudsmannen 1990, , vilket jag tycker är viktigt att påpeka då det varken handlade om Ufo eller shamanism som woodland verkar vilja lyfta fram…dessutom fick woodland juel att lämna SK av vilseledande information….  att Ma  döpts en andra gång var ju en osanning det handlade om en dopcermoni.. därav misstankarna  mot henne   … omdop är inget vi gör i SK utan det görs i frikyrkor..  den ända boken jag känner till är Bergspredikan av Anna Berg som Ma välsignat någon annan bok har jag inte läst.det var den vi blev rekomenderade att läsa men här är mer info om Ma  från  1998.   http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/29/ma.html     dessutom tror jag inte 2 262 följare uppfattar henne så  som ni vill belysa.             https://www.facebook.com/ma.oftedal?fref=ts

Annons:
donna128
5/5/15, 8:16 AM
#56

     49    patetisk betyder även högstämd ,då jag anser att det  påstående/undran var väldigt konstig  . lillstjärna skriver   i  34  trots att hon redan fått svar i 13:    "Jag ställde dessa frågor till mig för att det verkar väldigt konstigt att du har egen nyckel till Svenska Kyrkans lokaler plus att du får låna dator där!"    är det att hålla en god ton i tråden eller?så varför gav du mig en varning copse`?vad hon tycker och tänker om andra hör inte hemma här.   mottager gärna en ursäkt av diig copse.

donna128
5/5/15, 8:17 AM
#57

  50  så bra.

donna128
5/5/15, 8:31 AM
#58

53  jag har aldrig påstått att du är lögnare..  vad fick du det ifrån ?   41 har du alla mina synpunkter ang. dig.  dessutom skriver jag inte raka motsatsen till Gud och Jesuss ord någonstans.. jag tror inte du skulle bemöta mig så högstämt om du mötte mig som Diakonissa  i kyrkan som du gör här. detta är inte att disskutera utan ren utfrågning.  

54  varför?

[Juel70]
5/5/15, 8:37 AM
#59

#55 "dessutom fick woodland juel att lämna SK av vilseledande information…. "

Nä nu är du ute och cyklar! Jag har länge funderat på att lämna Svenska Kyrkan på grund av all New Age och personal som håller på med sådant ;  ju mer information jag fått, desto säkrare har jag blivit på att gå ur SK och jag är väldigt nöjd över beslutet.

Att anklaga Woodland för att jag skulle lämnat SK är ju befängt!

[Juel70]
5/5/15, 8:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

#56

_lars_
5/5/15, 9:00 AM
#61

#55, nu kan säkert Woodland tala för sig själv mer än väl, men det som inlägget belyste var att Ma Oftedal har hamnat väldigt långt från Jesus. Och det visade hon genom ett utdrag från Wikipedia. 

Och jag tycker du ska hålla dig långt borta från Anna Bergs böcker om du vill hålla dig nära Jesus och den sanna kristna tron, även om de råkar heta sånt som "Nya bergspredikan" och "Boken om Jesu liv". Att Ma välsignade (!) boken har ju ingen som helst betydelse, eftersom hon redan då lämnat den sanna kristna tron och som bäst höll på att prata med aliens från Orion. 😃 Redan det faktum att boken heter "Den nya bergspredikan" borde få alla varningsklockorna att ringa. Varför skulle det behövas en ny???

Woodland
5/5/15, 9:26 AM
#62

# 55 För mig spelar det ingen roll hur ofta eller om denna kvinna har döpts. Om du läser mitt inlägg kan du se att jag nämner Wikipedia som källa och vem som helst kan läsa där. Du frågade i #27 vad en shaman är men samtidigt är du aktiv på Druid och Shaman här på iFokus! Du anklagade Lilla Stjärna för att skriva lögner (avsiktlig lögn är att ljuga) i # 41. Det fantastiska med internet är att man kan "bli" vad man vill och påstå det ena eller det andra om sig själv. Men att övertyga andra om sina egna fantasier är kanske inte det lättaste. Och en rundkrage ändrar inte de bibliska sanningarna. Men du skriver mer och mer som White Lady. Samma mönster går igen: anklagelser som senare förnekas och förolämpningar där du senare kräver ändringar i inlägg, ursäkter med mera. Ta detta som en andra varning - du går mot skrivförbud här.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
donna128
5/6/15, 8:19 AM
#63

.61 boken om Jesu liv visste jag inte om lars, ska försöka få tag på den

donna128
5/6/15, 8:19 AM
#64

.62 ja jag frågade vad shaman vad,men fick inte svar här,så då vad det ganska naturligt att fråga där dessutom hade dom en tråd med Lucifer som jag kommenterade i men activ är jag inte.   .jag förstår inte woodland,är det inte acepterat att jobba och verka i SK eller ? ja jag har förstått eran oro över att någon annan än jag skriver men vi har lösenord på datorn här,så nej ingen annan kommer åt mitt konto.

_lars_
5/6/15, 9:06 AM
#65

#63, det var inget boktips, tvärtom. 🙂 Vill du ha ett boktips, läs Bibeln. Där står sanningen om Jesu liv.

[Juel70]
5/6/15, 9:08 AM
#66

#64 Du vet om att dom trådarna är hemliga va? Man behöver bli tillagd av admin.

Woodland
5/6/15, 9:48 AM
#67

# 64 Jag har mycket goda vänner inom SK, präster och aktiva medlemmar och är ibland med på deras gudstjänster. Min poäng var att de bibliska sanningarna just nu om Lucifer som har rått inom den judiska/kristna tron under flera tusen år ändras inte för att några som influerats av sin egen fantasi eller New Age skall "rehabilitera" Lucifer/Satan. Jag köper inte detta med din förklaring om ämnet " Shaman". Som Juel påpekar måste man bli tillagd av Admin för att skriva och läsa i en dold grupp på ett forum. Jag tror att Sol och Heike är så pass tillmötesgående att de hade med glädje förklarat vad en shaman är i det öppna forumet. De har troligen artiklar om ämnet också. Sedan tycker jag att det finns så många sunda böcker skrivna av präster att det verkar väldig tveksamt att "välsigna" ett verk av någon som har lämnat den kristna sfären och rekommendera det verket till personer som inte är så kunniga eller nybörjare i tron. Det kan orsaka mycket förvirring. Om dessa inte kan urskilja på rätt sätt kan de dras till att läsa mer av vad författarinnan har skrivit och lida andligt skeppsbrott. Inget personligt mot henne för jag känner henne inte och vill henne inga skada men hennes liv och egen bekännelse visar att hon har glidit långt från den kristna sanningen.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
5/6/15, 4:02 PM
#68

# 58

" 53  jag har aldrig påstått att du är lögnare..  vad fick du det ifrån ? "

" 41 har du alla mina synpunkter ang. dig. "

Det var ju märkligt att du inte påstått att jag är en lögnare! Friska upp ditt minne genom att läsa din egen kommentar #41 plus min #53, Donna128!

" …. jag tror inte du skulle bemöta mig så högstämt om du mötte mig som Diakonissa  i kyrkan som du gör här "

Nej, jag skulle aldrig ens vilja möta en NA- diakonissa som du i kyrkan eller någon annan stans heller  -och jag skulle inte ens bemöta dig högstämt! Jag skulle ropa till Gud om hjälp och be för dig! Samt genast kontakta ansvarig för SK!!!

" 54  varför?  "

Jo, jag undrar därför att om du, prästen och eventuellt andra i din församling håller på med New Age, så är det oerhört allvarligt och jag tänker anmäla er till den/de som är ansvariga för SK! Det verkar som att du har blivit den nya MA?

Lilla Stjärna
5/6/15, 4:28 PM
#69

Donna128!

Jag, liksom Woodland, köper inte heller din förklaring angående vad en shaman är! Du är en diakonissa / socionom och vet inte vad shamanism är?

I #27 frågar du Woodland:   " vad är en shaman? "

Sedan skriver du i #55 :  "…då det varken handlade om Ufo eller shamanism som woodland verkar vilja lyfta fram…"

😮 Då, plötsligt vet du vad en shaman är och påpekar att det inte handlade om shamanism!!!

Annons:
Lilla Stjärna
5/6/15, 4:38 PM
#70

# 64

Där skriver du till Woodland:

" …men vi har lösenord på datorn här,så nej ingen annan kommer åt mitt konto. "

I min församling hade alla som använde datorerna där ett och samma lösenord och även om alla skulle ha ett personligt sådant, skulle det inte vara något som helst problem för admin för nätverket att hitta alla sidor som besökts av datoranvändarna, vid behov!

Lilla Stjärna
5/6/15, 7:58 PM
#71

# 61;

Skrattar Redan det faktum att boken heter "Den nya bergspredikan" borde få alla varningsklockorna att ringa. Varför skulle det behövas en ny??? "

👍 😃 Ja du, det tål att tänkas på! Likaså varför Neal Donald Walsh dyker upp på 2000-talet och berättar för oss att vi har fått en ny Gud ( "Morgondagens Gud"  "De Nya Uppenbarelserna" m fl)  som vi ska tro på på ett nytt sätt!

Han har lurat en stor del av världen och mig också, när det begav sig! Jag hade tyvärr inte blivit utrustad med de där varningsklockorna då. Tack och lov att jag nu kan genomskåda Lucifers fula trix som han använder människor till mot varandra!

donna128
5/7/15, 7:29 AM
#72

66 jag har inte blivit tillagd av någon admin ?

donna128
5/7/15, 7:31 AM
#73

67  hur menar du med att rehabilitera Lucifer ? stämmer woodland Heike svarade i ett pm mycket trevligt, att shamaner samverkar med naturen och de flesta väsen Gud skapat. jag är varken aktiv eller tillagd av någon admin ? självklart finns det andra böcker woodland, jag är en bokmal. men Anna Berg är ingen präst vad jag vet.  dessa som är skeppsbrutna kanske hittar Gud genom detta,vem menar du lämnat sin kristna tro?  boken om Bergspredikan är väldigt kärleksfull och hyllar både Gud och Jesus, likväl som Bergspredikan i Bibeln. Gud har nog en plan både för Ma och Anna kan jag tänka mig.

donna128
5/7/15, 7:40 AM
#74

68 ursäkta mig om jag tog illa vid mig och frågade om lögnen när det handlade om misstankar och ifrågasättande av mig.   vad står NA för  ?  det är ju du som anser att jag pysslar med new age, du kanske tycker Jonas Ek pysslar med new age  också, då får nog SK rensa väldigt mycket i så fall. men börja med att ringa runt till de som prästvigdes 2010  så får du säkert svar på dina farhågor om Prästerna i SK. lägger info och telefonnummer till SKs nya Präster.taget ur ett pressmedelande till oss i SK.

Åtta kandidater prästvigs på söndag kl 11.00 i Göteborgs domkyrka av biskop Carl Axel Aurelius. Efter prästvigningen väntar ett år som pastorsadjunkt innan de kan söka tjänster.

De blivande prästerna är:

Andreas Bexell, 27 år, född och uppvuxen i Göteborg. Han har under fem år utvecklat konfirmandarbetet ”De 24 äventyren” i Lund. Han ska tjänstgöra i Sätila-Hyssna.

Tel 0731 404 049.

Tommy Ek, 50 år, född och uppvuxen i Mölndal, har arbetat inom industri- och markbyggnad, också som fältassistent på Stadsmissionen och Räddningsmissionen. Sedan 2006 har han varit pastor i Metodistkyrkan. Ska till Tölö församling. Tel 0739 670 698.

Anna Jagell, 40 år, född i Umeå, uppvuxen i bl a Zimbabwe, Gävle och Tanzania, bor nu med familjen i ett kollektiv i Hammarkullen. Har arbetat bl a som församlingsassistent, har varit med i en grupp för vänskap mellan kristna och muslimska kvinnor. Ska till Länsmansgården.

Tel 0760 515 477.

Maria Norberg, 44 år, från Göteborg. Har läst journalistik och masskommunikation, är diakonvigd och har arbetat på Bräcke diakoni. Sitter själv i rullstol och har studerat bibeltexter ur ett perspektiv som funktionshindrad. Ska till Högsbo.Tel  0706 973 102.

Frank Lorentzon, 46 år, född i Göteborg  och uppvuxen i Sävedalen. Började läsa teologi men bytte till filosofi, har doktorerat om den fria viljan och har undervisat i filosofi på Göteborgs universitet i 20 år, gick tillbaka till teologin när han återfann sin tro. Ska till Västra Frölunda. Tel 0739 088 595.

Stefan Nordlander, 25 år, uppvuxen på Kållandsö, har under studietiden varit sekreterare i arbetsgruppen Kyrklig Förnyelse. Ska till Onsala. 0733 920 015.

Maria Rudolfsson, 29 år, kommer från Tresum i Blekinge, har varit gymnasielärare i kemi och religion. Ska till Oscar Fredrik i Göteborg. Tel 0705 633 154.

Fabian Åström, 28 år, kommer från Fjärås. Började läsa pol mag-programmet men hoppade av och satsade på teologi i stället. Ska tjänstgöra i Martin Luther i Halmstad. Tel 0763 383 190.

/Lasse Bengtsson

donna128
5/7/15, 7:49 AM
#75

69 jo jag fick det förklarat av Heike den 30 April kl: 17.45 per pm.  55 är skrivet 8/5..   då Mas avstägning inte handlade  om varken ufo eller shamanism utan dop som jag skrev i 55. man har eget lösenord för iFokus något annat menar jag inte  .för att återgå till trådens ämne var tror du Lucifer befinner sig nu ?

_lars_
5/7/15, 8:54 AM
#76

#71, Kollade på adlibris om böcker utgivna av Anna Berg, och det skriker verkligen new age om hela hennes kollektion av böcker. Dessutom är det Jesus själv som berättar om sitt privata liv, alternativt Maria Magdalena. 😂 Ett utdrag ur beskrivningen av en av böckerna:

"I denna dubbelvolym avslutar Anna Berg sin Vägledningsserie, inspirerad av de budskap hon får ta emot av Jesus Kristus Sananda."

Söker man på wikipedia på namnet sananda så hamnar man på en sida som kryllar av science fiction och flygande tefat, där bl.a. Jesus är befälhavare på ett flygande tefat tillsammans med Pallas Athena. 🤦‍♂️ 😂

Så håll er borta från Anna Berg. Att hon skulle blivit rekommenderad av en präst i svenska kyrkan är häpnadsväckande.

Observera att jag inte vill smutskasta AB på något sätt, ville bara varna för hennes böcker som kan leda de som är svaga i tron helt fel.

Annons:
Woodland
5/7/15, 10:17 AM
#77

67  hur menar du med att rehabilitera Lucifer ? 

Se ditt inlägg # 1. Min poäng var att de bibliska tolkningarna om Lucifer som har rått inom den judiska/kristna tron under flera tusen år ändras inte. Lucifer är Satan. Hans namn betyder ljusbringare men har ingenting att göra med karaktären eller rollen han spelar i den andliga världen. Satan betyder motståndare

jag är varken aktiv eller tillagd av någon admin ?  

Enligt din profil har du skrivit i två trådar på D & S som är inte tillgängliga för andra. Det innebär att de är till för dem som är med i en dold grupp. (Ingen kritik av det och det är inte konstig att vara med i en dold grupp om det finns sådana grupper på en sajt.) Men för att vara med i den krävs en tillåtelse av sajtens admin.  Det är bara så. Möjligheten finns att du utan ditt vetande och medgivande har kommit med i en dold grupp. Jag tror inte det ligger till på det viset. Jag tror inte sajtvärden och medarbetarna i D& S sköter sin sajt på det sättet.

#41 Ma har för övrigt välsignat en bok som Anna Berg skrev 1995. våran församlingspräst rekomenderade oss att läsa den,så den kan jag varmt rekomenderar . 

Om du påstår att du inte sysslar med New Age (NA) inriktning varför skriver du att Ma har "välsignat" en NA bok? När det gäller Anna Bergs verk och inriktning håller jag med # 76. Det är allvarligt att rekommendera vägledare som inte är grundade i tron. Och har du/ni en präst inom SK som gör detta är det en fråga för dennes biskop. Och hade det verkligen varit så hade säkert en vaken medlem åtminstone rapporterat denna avvikande position till kyrkorådet. Och ja, som bekräftelse av min synpunkt har detta hänt självaste Ma Oftedal.

Ma Oftedal själv skrev - För cirka 15 år sedan tog Kyrkan ut "skilsmässa" med mig. Jag förlorade rätten att vara präst, på grund av  boken "Doxa", som kom ut 1996. Det var tio anklagelsepunkter, med varierande status. Man kan väl likna det med, att kyrkan ansåg att jag varit otrogen, framförallt med nyandligheten. 

Hon fortsatte i artikeln - Men det var juristerna som friade mig, inte kyrkoledarna. . . . . När nu den senaste anmälan kom, för några veckor sedan, till Domkapitlet, från en diakonissa i Säffle, beslöt Stockholms Stift att granska mig igen. Nu gällde det - reinkarnationstro! Som om det var en brottslig handling, skulle jag förklara mig, 

Dop spelade en roll men hennes nyandliga tendenser och praxis gick inte obemärkt förbi. Stackars kvinna, hon fattade aldrig vad hon sysslade med och att det inte gick att kombinera. Konstigt med tanke på hur länge hon utbildade sig.

Gud har nog en plan både för Ma och Anna kan jag tänka mig.

Gud har en plan för alla människor men alla leder inte till salighet. 

Romarbrevet 9:15 Han säger till Mose: Jag vill vara barmhärtig mot den som jag är barmhärtig mot, och jag vill förbarma mig över den som jag förbarmar mig över. 16 Alltså beror det inte på någon människas vilja eller strävan utan på Guds barmhärtighet. 17 Skriften säger ju till farao: Just därför lät jag dig träda fram, att jag på dig skulle visa min makt och att mitt namn skulle förkunnas över hela jorden. 18 Alltså är han barmhärtig mot vem han vill och vem han vill förhärdar han.

Vägen är smal och dörren är trång sade Jesus.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
5/7/15, 12:14 PM
#78

# 77 tillägg En korrigering är i order för mitt antagande att du deltog i in dold grupp. Medarbetaren Heiki på Druid och Shaman har meddelat att trådarna är borttagna. Jag tackar för den informationen, för rätt skall vara rätt och jag ber dig donna128 om ursäkt för detta antagande.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
5/7/15, 12:26 PM
#79

77 woodland svara du på 73  nu ?  anser du att dom/vi är Antikristna ? är det någon skillnad på Lucifer och satan, självklart hade/har många med makt motstånd till ren kärlek".Det är mänskligt att fela med Gudomligt att förlåta " när det gäller Shamansajten och dom två trådar

2015-04-28

Vad Tror Ni :-)

Druid & Shaman

2015-04-28

Lucifer

Druid & Shaman

. en skrev jag i,  en gillade jag bara en kommentar.dom blev borttagna/avslutade enl.admin 28/4. av någon andledning.vet ej varför. detta meddelande får  jag när jag försöker titta.alltså ingen hemlig grupp alls.

http://druidoshaman.ifokus.se/discussions/553b30e4ce12c4190c000015-vad-tror-ni

http://druidoshaman.ifokus.se/articles/553f2bd6ce12c45b7c000237-lucifer

Lilla Stjärna
5/7/15, 4:43 PM
#80

# 74

" 68 ursäkta mig om jag tog illa vid mig och frågade om lögnen när det handlade om misstankar och ifrågasättande av mig. "

Där förstår jag inte vad du menar och jag tror inte att vi kommer längre med det.

" vad står NA för  ? "

Snabbguide:

http://jesus.ifokus.se/articles/5485e9b7ce12c402fa00839b-new-age-old-age-relgioner?articles-1

Jag känner inte till Jonas Ek, så jag har ingen kommentar.

Nej bevare mig, jag skulle aldrig komma på tanken att ringa upp alla dessa präster som du har postat telefonnummer till! Det enda jag vill veta är vilken församling du tjänstgör i!!!

Lilla Stjärna
5/7/15, 5:31 PM
#81

# 75;

" 69 jo jag fick det förklarat av Heike….."

Jaså, Heike har förklarat för dig! Och hur mycket tror du att hon vet om shamanism? Alltså äkta shamanism! Hon som i sin senaste artikel kopierade rakt av det som stod i länkar som jag hade postat här på Jesus iFokus!!!!!!

Härifrån bl a,  angående att "plastshamaner" snor ursprungs-befolkningens ceremonier:

http://norrshaman.blogspot.se/search/label/Kiesha%20Crowther

Visserligen ändrade hon därefter i sin artikel och tvistade till det litegrann med egna ord, så det skulle se ut som att det hela var sprunget ur Wolf-Heikes egna vishetskälla  😉 ! 

Men höjd till skyarna för sin enorma vishet blev hon ju som vanligt av sin ständiga lilla beundrarskara! Snacka om blind tro! Hon tog alltså till sig all äran för dessa kunskaper om shamanism……… Hon är då alltid så vis, Heike……..😃 

Jag menade inte lösenord för iFokus utan för SK:s lokaler!

" för att återgå till trådens ämne var tror du Lucifer befinner sig nu ? "

Precis var som helst -hos vem som helst -här i världen!

Lilla Stjärna
5/7/15, 6:14 PM
#82

# 76

Ja, till och med Jesus Kristus har fått ett nytt namn av NA:s grundare! Sananda är jag väl bekant med från min mörka tid. Allt det där är Lucifers alternativa trossystem. Han har gjort om allt från Gud och förvrängt det till att här kommer något nytt och fantastiskt lockande!

" Söker man på wikipedia på namnet sananda så hamnar man på en sida som kryllar av science fiction och flygande tefat, där bl.a. Jesus är befälhavare på ett flygande tefat tillsammans med Pallas Athena. Yrar Gapskrattar "

Teckningarna är hur barnsligt gjorda som helst. Det otäcka är att även fullvuxna går på allt detta 😕.

Det figurerar många alternativa frälsare på nätet. En av dem som faktiskt öppet avslöjar sin rätta skepnad är Sanat Kumara.

http://www.kuthumi-hands.com/myblogs/sanatkumara.htm

Släng om bokstäverna i SANAT lite lätt, så får ni en rättvis presentation av den tecknade figuren………….

donna128
5/7/15, 6:48 PM
#83

81 jag tror jag skrev att Heike hjälpte mig ja i 75 va, men lilla stjärna håller du på med shamanism ? men jag menade lösenordet för iFokus.

Annons:
Woodland
5/7/15, 6:51 PM
#84

#79 
 woodland svara du på 73 nu ? anser du att dom/vi är Antikristna ? är det någon skillnad på Lucifer och satan, självklart hade/har många med makt motstånd till ren kärlek".Det är mänskligt att fela med Gudomligt att förlåta " när det gäller Shamansajten och dom två trådar

Ja, jag svarade på 73 och tog upp saker du skrev i # 41.

Du får nog förklara vilka du menar med dom/vi.

Det finns ingen skillnad på Lucifer och Satan. Lucifer är Satan.

Jag är glad att du godkänner min ursäkt.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
5/7/15, 7:02 PM
#85

#83

Nej, jag håller inte på med shamanism numera. Det är ett helt avslutat kapitel i mitt liv.

men jag menade lösenordet för iFokus. "

Ja, jag förstod det när du skrev så ovan!

donna128
5/8/15, 7:22 AM
#86

77   hur menar du med att rehabilitera Lucifer ? du sköter ju din sajt som du vill woodland,men efter som jag kämpar med  dyselexi blir det väldigt rörigt för mig när du svara på inlägg som är riktat som svar till någon annan.men jag ska försöka. ledare och andra med makt lever inte i en kravlös kärlek, utan med Lucifer vid sin sida,behov av att straffa de som inte följer eller erkänner dom. därför skrev jag   att det är mänskligt att fela men Gudomligt att förlåta. eller vad tycker du ?  vi läste boken Anna skrev redan 96 vad som hänt efter det har jag ingen kunskap om. jag upplever att både jag och medlemmar i SK blir förknippade med na som skrivits flera gånger här. Lucifer och Jesus är varandras motsatser därför är dörren trång som Jesus sa = Gud.   

tråkigt att jag blev störd på lunchrasten igår, och missade din ursäkt med 10 minuter innan jag publiserade 79.tack så mycket woodland.

Woodland
5/8/15, 7:42 AM
#87

OK, med tanke på din dyslexi skall jag försöka hålla mina svar korta och klargöra tydligt så att du inte får för stora svårigheter med att förstå mig. Javisst att förlåta är gudomligt. Du skrev inget galet i # 79 - så det är helt OK. När det gäller SK anser jag inte att de godkänner samröre med nyandligheten och det skrev jag tydligt i mitt svar. Jag hade inte personligen ägnat tiden åt att läsa någonting av vad Berg skrev/skriver för det finns så många bra böcker med olika infallsvinklingar om livet och tron som är skrivna på den kristna grunden.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
5/9/15, 7:32 AM
#88

nu hamnade vi vid dörren som vi började med, fast copse klippte av den. tråden.    vore trevligt om  någon ville bemöta  mitt inlägg 3 i denna tråden, copse du  kanske har någon  kommentar ? 

87 självklart finns det många böcker som är skrivna med Kristen grund, men ingen straffar väl mig om jag läser en bok med ett kärleksbudskap ? oavsätt författare.

Woodland
5/9/15, 2:10 PM
#89

# 88

nu hamnade vi vid dörren som vi började med

Jag ser ingen dörr i inläggen här.  

I inlägg # 5 skrev du angående dörren "så vist finns det oerhört många vägar till Gud.oavsett vilken dörr man väljer"  och jag svarade dig i # 8.

I # 3 i denna tråd skrev du - vad new age gör är väl Guds verk också, rädslor och misstänksamhet är skapat av människan inte Gud.  innan du  ärligt kan ha förståelse och förlåta dina medmänniskor såsom din chef,vän,partner,barn,syster eller bror så lever du kvar i synden, då finner du aldrig Gud och lurar dig själv

New Age gör inte Guds verk. Det kan finnas fog för rädslor och misstänksamhet och om de nonchaleras kan det innebär stor fara.  Ett vardagligt exempel är varningar i trafiken där rädsla är underförstådd. Det kan vara livsavgörande att inte köra i fel riktning på motorvägen och det blir konsekvens i tänkandet.

Gud säger själv att de som inte är försonade med honom skall vara rädda! Jesus varnar för evig förtappelse. "Det är fruktansvärt att falla i den levande Gudens händer." Hebréerbrevet 10:31

Det finns någonting som kallas gudsfruktan och bibeln påpekar också att vi bör bäva inför Guds helighet. Allt detta vill Satan/Lucifer lura människor från genom att påstå att dessa rädslor endast är fantasier och kan bearbetas med olika tekniker med mera på ett "andligt" plan.

Du frågar - ingen straffar väl mig om jag läser en bok med ett kärleksbudskap ? oavsätt författare.

Jag kan inte straffa dig och söker inte efter att göra det heller. Men du "straffas" om du går på vad du läser i sådana böcker. Och det har du gjort för du anser att "vad new age gör är väl Guds verk också"  

Men ditt svar föranleder mig att fråga - har du lärt dig om vad synd är och varför vi skall försonas med Gud?  Detta är grundkunskap inom SK, särskilt om man är lutheran i hjärtat.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: