Annons:
Etikettjesus
Läst 1414 ggr
GiraffTunga
2015-04-19 17:11

Nära döden upplevelse

Hej. Min mamma sa att när jag var 2-3 veckor gammal, nyfödd så hade nått hänt jag sov med min mamma vid soffan och min mamma sa att hon drömde exakt såhär och hon har aldrig glömt en enda del och hon får rysningar så fort hon tänker på det. Men hon drömde såhär:

Mamma gick i korridoren och de kändes som den aldrig tog slut. Jag var bakom henne. Jag var 5-6 år gammal jag kunde inte sluta säga " Mamma, mamma kolla på mig" Mamma sa hela tiden jamen va är det?? Hon gick fortfarande rakt fram och jag var jätte nära henne. Jag kunde inte sluta säga " Mamma kolla på mig " Jag fortsatte och fortsatte MEN SEN Då sa jag Mamma snälla kolla på mig jag ber dig. Mamma kollade bak och sa ja men vad är det! DÅ fallde jag ner på knäna snabbt sådär ba fallde och hon hörde hur mina knän bröts och jag sa " Snälla kolla på mig " Men hon hade kollat hela tiden. Sen vaknade hon ur drömmen och skulle vända på mig då när jag vändes då fick jag panik och skulle dö om hon inte vaknades för jag kvävdes och dog nästan. Jag försökte få luft men dog nästan. Sen så ringde hon min mormor och berättade va som hände så min mormor sa att det var mina skyddsänglar som varnade mamma att jag var nära döden. Hon berättade till alla och alla sade att det var skyddsänglarna som ville ha mig levande. Sen så när jag blev 5-6 år så såg jag ut exakt som i drömmen. Hon såg hur jag skulle se ut i framtiden. Jag blev tårögd så fort jag hörde upplevelsen.. Jag har frågor och vill gärna ha svar och veta vad ni tycker om detta.  Mina frågor är

  1. Skickade Gud änglarna?
  2. Var Jesus med mig då även om jag ej var döpt?
  3. Varför händer de just mig att dom räddar mig? Är det nått viktigt som kommer hända snart?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
2015-04-19 19:10
#1

Ja Gud kan varna genom drömmar och via änglar, så jag tror absolut att din mamma blev varnad via en dröm.  

Jag brukar få varningar via helige ande.  T ex  skulle jag en dag cykla till affären och fick då underliga tankar och som en film som spelades upp framför mina ögon och jag såg mig själv cykla ner för en backe och att bakhjulet lossnade och att jag flög av cykeln.

Sen hörde jag att cykeln lät lite underligt, mer gnisslig än vanligt. Då stannade jag och undersökte cykeln och upptäckte att någon hade skruvat bort min nav-mutter till bakhjulet.  Då lät jag bli att cykla och var tacksam för varningen. Det hade kunnat gå precis som i "varnings-visionen".

Woodland
2015-04-19 20:30
#2

Det är lite svårt att säga att en ängel skickades till din mamma med drömmen precis då, men Herren varnade henne. Vi kan inte veta sådana saker säkert. Änglarna sänds ut från Herren och utför hans befallning men det är för den kristne ingenting vi skall försöka luska ut utan bara vara tacksam för och ge Gud äran.

Herren har haft sin hand över ditt liv hela vägen. Varje människa håller han reda på och varje människa har en bestämd livslängd. 

Varför Gud räddade dig? Först och främst för att din tid inte hade kommit, för du skulle lära känna honom. Ja, Han har en uppgift för dig.  🤗 Han har uppgifter för alla sina barn i sitt rike. Vissa människor syns i sin uppgift och andra verkar i det tysta.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2015-04-19 21:34
#3

Ärligt jag vet inte va jag ska göra, Är rätt så skrämd att det ens hände men ändå så känner jag så mycket kärlek nu och de känns som nån klämmer mitt hjärta för jag vill verkligen skrika mot alla att tacka Gud för allt i livet och till dom som ej är frälsta att börja tro! Om jag ska va ärlig så om de e nån kärlek jag verkligen känner så är de herrens för kan känna det i hjärtat lovar de e underbart o man vill bara skratta för asså kan inte ens beskriva de va ska jag göra vill ta ut de de e för härligt asså hjälp mår bra psykiskt av detta

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
2015-04-19 21:39
#4

nu vill jag gråta för han vet vem jag är asså dör snart sen jesus helt underbar seriöst lust o dö så jag kan träffa han ni vet nt hur mke jag längtar asså känns som jag har ett band med han asså omg har jag hans känslor nu eller för jag brukar nt va så känslig men asså att han ens dog för oss asså kan göra allt för han omg bryr mig inte om livet längre bryr mig bara om jesus han e perfekt han e helig han e livet han tar bort mina rädslor asså ber o ber om saker o får men va ska jag ge han känner mig jobbig

You can not judge me unless you know me.

OlgaMaria
2015-04-20 08:08
#5

😂❤️ Härligt GiraffTunga! Jesus skickar många kärlekshälsningar till oss. Han älskar oss verkligen och han älskar dig! Jag har också många gånger längtat intensivt efter himlen och att få träffa honom. Ja, det längtar jag alltid efter. Man bara tänker på det mer eller mindre.

Gud har en särskild omsorg om barnen. Jag tror absolut att Gud varnade din mamma. Och det är inget konstigt med det. :-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2015-04-20 09:10
#6

Håller med # 5 att längtan finns i alla Guds barn. Paulus skrev - Och jag vill fortsätta att glädja mig, 19 ty jag vet att detta kommer att leda till min frälsning, därför att ni ber för mig och Jesu Kristi Ande hjälper mig. 20 Det är också min längtan och mitt hopp att jag inte på något sätt skall stå där med skam, utan att Kristus nu som alltid skall av mig frimodigt förhärligas i min kropp, vare sig jag lever eller dör. 21 Ty för mig är livet Kristus och döden en vinst. 22 Men om livet här på jorden innebär att mitt arbete bär frukt, då vet jag inte vad jag skall välja. 23 Jag dras åt båda hållen. Jag skulle vilja bryta upp och vara hos Kristus, det vore mycket bättre. 24 Men för er skull är det nödvändigt att jag får leva kvar. 25 Och då jag är övertygad om det, vet jag att jag skall leva och bli kvar hos er alla och hjälpa er till framsteg och glädje i tron. 26 När jag är hos er igen, kan ni få ännu större anledning att i Kristus Jesus prisa er lyckliga för min skull. Vers 24 visar att Paulus var inte klar med sin uppgift på denna jord när han skrev detta. Senare skrev han " adjö" till Timoteus sin älskade son i tron att slutet av hans uppgift var mycket nära. Detta gäller också oss, vi måste arbeta för Guds rike medan vi är här på jorden.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
GiraffTunga
2015-04-20 14:09
#7

#1 Juel, det var mycket bra att du fick en vision för det kunde ha blivit illa. 🤔

#5 Jag vill verkligen göra min uppgift så snabbt som möjligt finns det nått enda sätt man kan få reda på vad är det man ska göra? 🎈

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2015-04-20 14:49
#8

# 5 Gud leder oss in i olika uppgifter och ger ofta intresse för att komma in i dem. (Som ung i Sverige har man för det mesta en ljus framtid om man vill ta tillvaro på tiden och kan utbilda sig i olika grenar och fält. Denna förmån förvägras unga i många andra länder.) När du läser bibeln får du förstånd över vad som är viktigt. Gud för fram sina får och lamm på ett kärleksfullt sätt. Man kan ibland till och med känna sig lite vilsen och osäker på vägen men när man tittar bakåt i tiden ser man att Gud ledde ändå. Fråga Herren vad det är han vill att du skall göra. Du vet redan en stor sak - du skall döpas till sommaren! Det är inte svårt för honom att leda dig.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: