Annons:
Etikettbibeln
Läst 1827 ggr
-Aida-
2015-04-14 21:19

UFO och Bibeln

Jag slår ihop dessa ämnen för idag när jag och pappa såg på TV om UFO händelser, då berättade jag om en dokumentär jag sett om folk som säger sig ha blivit kidnappade av UFOn och fått en metallbit i huden som ingen kan identifiera vad det är för nåt, dessa människor va säkra på att dom studerade folket med dessa "chip" i huden, då sa min pappa att i bibeln så står det att "ingen kommer kunna gå ut eller handla om de inte har chip i pannan eller i högerhanden" dessa människor som hade "chippet" under huden i dokumentären satt i ryggen nedanför nacken/vid skuldran eller i armen.
Jag är inte alls påläst om bibeln så detta vad min pappa sa är de enda jag hört om det, vad säger ni om detta?

Annons:
Woodland
2015-04-14 21:48
#1

UFO betyder "oidentifierat flygande objekt" och det kan finnas, men med lite tid och utrustning brukar experterna klara av att identifiera de flesta.  Jag uppfattar det som att du menar utomjordingar som kommer i rymdskepp. Jag tror inte  man kan hitta en seriös bibellärare som tror på dessa utomjordiska UFOn.

Vi skulle kalla dessa människors upplevelser för fantasier eller demoniska upplevelser. Det är så att detta med UFOn är en enorm industri och många tjänar bra pengar på den. Det finns otaliga program om detta på diverse TV-kanaler. Men man måste var försiktig, för det kan vara en stor skillnad mellan underhållning och fakta.

Det finns ett stycke i Uppenbarelseboken om ett "märke" som man måste ha i pannan eller i handen för att handla under Antikrists rike. Detta har tolkats på många olika sätt. 

Vad tycker du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: