Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3076 ggr
copse
2015-04-13 13:54

Barnatro

I slutet av november förra året lade vi på Jesus iFokus skrivförbud på användaren Kathja, nuvarande Sajtvärd på Tro iFokus. Sedan dess har signaturen Barnatro börjat skriva här på sajten. Det kontot skapades i februari detta året.

Vi har under en längre tid haft misstankar om att denna signatur är en så kallad sockpuppet och att båda konton tillhör samma person. Ett antal medlemmar här på Jesus iFokus har kontaktat oss med liknande misstankar och oro.

Vi har varit i kontakt med admin för iFokus och fått det bekräftat att båda konton härstammar från samma dator. 

Vi har inte haft någon skrivregel som gäller kringgående av skrivförbud med hjälp av flera konton, men kommer nu att lägga till det i våra regler. Det är sorgligt att vårt skrivförbud inte respekterats, inte minst av en Sajtvärd.

Vi kan bara beklaga att ni som har engagerat er i diskussion med Barnatro har gjort så utan att veta att ni pratat med någon som redan har blivit belagd med skrivförbud och sedan kringgått detta. Skrivförbudet för Kathja har nu även utökats till Barnatro.

Vi har valt att gå ut med detta offentligt eftersom våra anledningar för skrivförbud ibland ifrågasätts och även blivit ett ämne för diskussion på andra sajter. Vi kommer skicka en kopia av detta inlägg till Kathja och Barnatro.

Vi hoppas att detta klargör ärendet, men ifall ni har frågor får ni gärna kommentera. Kom ihåg att, som alltid, hålla en respektfull ton.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Annons:
thessanh
2015-04-13 14:08
#1

Helt ärligt så tycker jag det är lite fel att skriva en öppen tråd om en medlem som stängts av. Nu är jag inte alls insatt i vad som skett men oavsett så kan jag tycka att det endast är något som ska tas via pm från Sajtvärd till den medlem som brutit mot sajtens regler. Jag tycker inte det angår oss andra?

OlgaMaria
2015-04-13 14:13
#2

Har Kathja förtjänat livslång avstängning eller? Och är det otillåtet att ha flera konton? Hon har ju inte skrivit på den här sidan med både Kathja och Barnatro under samma tid. Så då är frågan - har Barnatro förtjänat avstängning utifrån vad hon skrivit här, och isåfall varför? Men ifall Kathja fortfarande har skrivförbud förstår jag varför det blir fel att hon skriver under namnet Barnatro. Men vad har hon isåfall gjort för att förtjäna en sån lång avstängning?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2015-04-13 14:15
#3

#1 På sätt och vis angår det oss andra för vi är fler som bryr oss om hur sajten sköts, men det är inte sjyst mot Barnatro att göra på det här sättet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Juel70]
2015-04-13 14:22
#4

Ja, det har varit en del problem här med personer med skrivförbud som återkommer under nya nick hela tiden.  Så jag tycker det var bra att ni gick ut med det!

Olga Maria, om du vill veta mer om varför, så kan du säkert PM Sajtvärd eller söka efter gamla inlägg från den avstängde.

LeJ
2015-04-13 14:41
#5

Och det är bekräftat då också eftersom ni lägger ut det såhär att det är samma person som skrivit och inte någon annan som har haft tillgång till samma dator, t ex familjemedlem, vän, arbetskamrat, nån med bibliotekskort? I vilket fall som så känns det rätt otrevligt att skriva ett helt inlägg om det.

Woodland
2015-04-13 15:01
#6

# 1 I vanligt fall skulle jag hålla med dig och för de få gånger vi har givit skrivförbud har vi inte gjort ett inlägg om det. Orsaken till att vi går ut med detta hittas i själva inlägget. Det är inte schysst när medlemmar talar med en person som utger sig för att vara en annan, särskilt när denne är Sajtvärd. Det skulle aldrig falla mig in att angripa en annan sajtvärds beslut på en tredje sajt oavsett om jag håller med deras position eller ej. Jag drar inte in drama från en sajt till en annan och tillåter det inte här heller. Vidare anser jag att denna gången kan diskussionen tas här istället för i en annan sajt på iFokus, som också har skett förut.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
donna128
2015-04-13 16:25
#7

nu har jag en fråga som jag fick i ett pm,vore bra tror jag att lägga alla kort på bordet frågan är

är det ok för sajtvärden att ha två nick?

copse
2015-04-13 16:46
#8

#7

Antyder du att jag och Woodland är en och samma person?

Annars är det upp till varje Sajtvärd vad som gäller på deras sajt. Här på Jesus iFokus tillåter vi numera inte flera nick för en person.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

OlgaMaria
2015-04-13 16:52
#9

Jag är i alla nyfiken på om Kathja har skrivförbud för alltid?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[NeferNefer]
2015-04-13 16:59
#10

Bara så ni vet det: den här tråden valsar runt nu på ifokus (dolda grupper) som ett exempel på dålig stil. Jag trodde folk som tror på Jesus skulle visa kärlek och förståelse.

Med vänliga hälsningar,

NeferNefer.

copse
2015-04-13 16:59
#11

#9

Inget skrivförbud är för evigt. Det finns alltid utrymme för diskussion över PM med sajtvärden huruvida ett skrivförbud borde lyftas, men i det här fallet har det hittills inte skett.

När det sedan skapas nya konton för att kringgå ett förbud? Det visar inget annat än anledningen till att förbudet lades i första hand, och är inte direkt ett incitament till att lyfta det.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

copse
2015-04-13 17:07
#12

#10

Om vi hade belagt Barnatro med skrivförbud utan att förklara orsaken hade vårt beslut kritiserats på andra sajter. 

Nu när vi har belagt Barnatro med skrivförbud och förklarat orsaken blir vårt beslut kritiserat på andra sajter.

Damned if you do, damned if you don't.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[Juel70]
2015-04-13 17:12
#13

Jag kommer iallafall till Jesus i fokus för att dela tankar med  och diskutera bibeln och annat med såna som tror som jag och håller sig till bibeln. 

Annars kunde jag lika gärna gått in på ett annat forum ifall jag ville vara lite mer bred i min tro och lämna ute saker från bibeln, eller flyta in på andra saker. För mig är det extra viktigt eftersom jag är fd new agare.

Sen tycker jag det är lite underligt att ni som redan har en bredare tro, ni säger att vi fördömer er, men vem är det som fördömer vem egentligen nu?  Massor av negativa inlägg om jesus i fokus, om medlemmar och sajtvärdar.   Ni vill ju ha er tro i fred, så låt mig också ha min tro.  Jag är inte särskilt intresserad av att debattera heller, utan jag vill LÄRA mig mera och studera bibeln mera.

Annons:
[Heike]
2015-04-13 17:18
#14

Nu blir jag väldigt förvånad för sånt här bör verkligen tas via pm med dom iblandade när det kommer till moderering samt skrivförbud.

Jag måste säga jag får väldigt svårt att tro att Kathja ligger bakom nicket Barnatro i all den tid Barnatro i sin tur har ett par inlägg på Kathjas sajt Tro där hon svarar Kathja själv i trådar och det för mig verkar väldigt märkligt om nu Kathja skulle sitta och svara på sina egna inlägg.Här och här svarar Barnatro ,det kan finnas fler svar och inlägg som jag inte vet om men att Kathja skulle sitta och svara i sina egna trådar,näe vet ni vad det har jag innerligt svårt att tro.

Jag kan inte heller se att dom skulle skriva särskilt lika måste jag säga och då har jag sett Kathja i många år på i fokus och borde känna igen så nu spekulerar ni bara och det kan vara så enkelt som att en annan familjemedlem faktiskt använder samma dator som Kathja.

Jo jo jag har själv bytt nick genom åren det vet jag med mig och skriver det innan ni hinner säga nåt om den saken 😉men i fokus ledning var så vänliga och snälla att dom aktiverade mitt absolut första nick jag  skapade och ni har ju själva avslöjat mig ganska snabbt under nya nick så jag tycker ni verkligen borde se skillnad mellan Barnatro och Kathja och varför skulle Kathja svara på sina egna inlägg som Barnatro på sin egen sajt ?🤔

Jag undrar jag,har ni verkligen tagit reda på med i fokus ledning att IP nummer stämmer för tidigare vet jag att det var ganska svårt och lång väg att gå och det krävdes väldigt mycket elände för man ens skulle ta tag i att spåra och här har det inte ens rört sig om otrevligheter.Men å andra sidan är i fokus omgjort och möjligheten kan vara lättare idag att spåra IP nummer än tidigare om åren.

Hoppas i fokus ledning läser tråden och kan bekräfta att dom spårat IP som ni säger dom har gjort för då har ni med flera familjemedlemmar att göra via en och samma dator för jag kan absolut inte tro att Kathja faktiskt skulle leka med varken er eller nån annan för den delen på det sättet,det intrycket har hon inte gett mig genom åren tvärtom.

Copse,ja du jag har samma misstanke som donna om att ni är en och samma och det har jag haft länge så hmmm😉.Men nu kanske jag och donna blir en och samma också efter den meningen så WOW viken forumsåpa det kan bli 😃

Nä men ni ta lite hänsyn och ta reda på fakta innan ni målar ut två medlemmar på det här viset för vad som sker i admin det ska tas via pm och man går helt enkelt inte ut så här för tänk om ni har fel,hur tror ni då att både Kathja och Barnatro känner sig.Sätt er in själva att nån säger samma sak om er och hur skulle ni må och reagera då 😕

Woodland
2015-04-13 17:19
#15

# 10 Du skall ha en eloge ändå för att du vågade komma in och berätta vad som försiggår i dolda trådar. Vi har inga sådana på JiF. Nu vet inte jag vad din bild av Jesus är men vi har visat förståelse här också. Här är inget att förlåta - det är som det är. Men vi härinne är lika Jesus ändå för han talade sanningen och beskyddade de han älskade.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

copse
2015-04-13 17:25
#16

#14

Som det står i #0: Vi har varit i kontakt med admin för iFokus och fått det bekräftat att båda konton härstammar från samma dator.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[NeferNefer]
2015-04-13 17:26
#17

#15: Tack! Och jag blev i alla fall glad över att så många medlemmar ifrågasatte skrivförbud samt antagande att Kathja hade två konton. Det om något visar den vänliga anda jag annars förknippar med kristna 🙂

OlgaMaria
2015-04-13 17:35
#18

Jag tycker nog att man borde lyfta bort skrivförbud efter maximalt en månad, om det inte rör sig om extrema fall. Det är inte så troligt att man ber sajtvärden om att ta bort skrivförbudet ifall man inte fått information om när det ska kunna ske, plus att förtroendet antagligen inte finns där efter att man blivit avstängd. Jag måste säga att jag tycker inte att det är så konstigt eller ens fel att skapa ett annat nick då man har skrivförbud på en sajt månad efter månad efter månad. Nu var det ju inte så att hon (ifall det stämmer) skapade ett nick efter någon vecka för att komma runt skrivförbudet. Utan det var efter flera månader då skrivförbudet borde vara upphävt. Om barnatro är Kathja så har hon ju inte brytit skrivförbudet för att vara otrevlig här inne, utan bara diskutera som alla vi andra. Och det är ju det sajten är till för.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Heike]
2015-04-13 17:39
#19

# 16 Copse,då tycker jag du ska visa oss skriftligt på den saken innan Ni/Du  går ut så här och snackar skit om andra öppet i forumen,visa oss skriftligt vad i fokus ledning sagt i frågan men för guds skull utelämna namn och sånt är du snäll.

Det är ju så också att det finns fler familjemedlemmar på datorerna så den där spårningen är ju knappast säker och det är ju i fokus ledning med sin mångåriga erfarenhet ganska så medvetna om vid det här laget.

Hade det vart otrevligt då hade dom tagit tag i det hela på ett helt annat sätt men det Barnatro stackarn skrivit är både tänkvärt,fint och det är väl där skon klämmer det finns kärlek även inom den Kristna tron .

Woodland
2015-04-13 17:40
#20

# 17 De som ifrågasätter visar ofta att de inte har läst hela tråden. Det är bättre att diskussionen tas här hos oss än på tredjepartssajter såsom det har gjorts förut.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Lilla Stjärna
2015-04-13 17:40
#21

He he, precis när jag skulle börja skriva en kommentar till # 10 NeferNefer, så började mina "varningsklockor" att pingla för fulla muggar igen! De pinglade om att nu är "anden" Wolfs utsända på ingång -i vanlig ordning -med sitt vanliga följe 😃

Och de "klockorna" har aldrig slagit fel! 😎

# 10 ;

" Bara så ni vet det: ……."

Hur mycket kärlek och förståelse visar du själv och den/de du sätter din tro på i den kommentaren? Ser snarare hotfullt ut! "Bara så ni vet det!"

Hur länge menar du att Woodland ska stå ut med Kathjas ständiga hackande och förnedrande kommentarer?

copse
2015-04-13 17:44
#22

#18

Ett skrivförbud är inte någonting man som drabbad själv bestämmer om när det ska upphöra. Som det står i våra Skrivregler så har vi högt i tak här på JiF, och vi delar oftast ut upprepade varningar innan vi belägger någon med skrivförbud. Det är ingenting vi lättvindigt delar ut och det finns oftast en bra anledning till varför någon inte längre har skrivprivilegier här på sajten.

Att skicka antingen mig eller Woodland ett PM om saken går utmärkt. 

Att skapa ett nytt konto och starta en ny tråd och introducera sig själv och förklara att man vill att förbudet lyfts hade också gått bra.

Att skapa ett nytt konto, undanhålla faktum att man fått skrivförbud, presentera sig som "ny" på sajten, och hoppas att ingen märker något? Där drar vi gränsen.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

copse
2015-04-13 17:54
#23

#19

_Copse,då tycker jag du ska visa oss skriftligt på den saken innan Ni/Du  går ut så här och snackar skit om andra öppet i forumen,visa oss skriftligt vad i fokus ledning sagt i frågan men för guds skull utelämna namn och sånt är du snäll.
_

Skriftligt? Om du vill att jag ska klippa och klistra från PM så kan jag skriva vad jag vill utan att någon vet bättre. Om du vill ha en skärmdump kan jag starta Photoshop och ändra meddelandet till något helt annat utan att det syns. 

Varför är du, som en ickemedlem som inte har varit det minsta aktiv på JiF, så intresserad i denna fråga?

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[Heike]
2015-04-13 17:56
#24

Gulledig Lilla Stjärna😘 som jag har väntat på dig i den här tråden 😃 och så klart att Wolf skulle dras upp nu igen.Tror bestämt du är förälskad i honom men se den mannen han är redan upptagen så sluta upp med att tråna efter Wolf och han hör ju knappast till trådens ämne eller hur 😉

Woodland och Copse,ni skriver ju om varandra minutmässigt ju 😂så jo jag är rädd att det där mediala funkar trots allt och att ni är en och samma person 😃

OlgaMaria
2015-04-13 17:59
#25

Har Barnatro förresten fått en chans att förklara sig?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Heike]
2015-04-13 18:02
#26

# 25 Det undrar jag med vad gäller båda parter ❤️

copse
2015-04-13 18:03
#27

#24

Woodland och Copse,ni skriver ju om varandra minutmässigt ju Gapskrattarså jo jag är rädd att det där mediala funkar trots allt och att ni är en och samma person Cool

Det gör du och Lilla Stjärna också. 😉

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Annons:
copse
2015-04-13 18:04
#28

#25 och #26

Ett PM är bara ett klick bort. Som det står i #0 har båda parter blivit kontaktade.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[Heike]
2015-04-13 18:19
#29

¤ 27 Så nu är Lilla Stjärna och jag också samma person 🤔

Ja ja vi lär båda protestera i den frågan och för en gångs skull ha nåt gemensamt.Heja oss Lilla Stjärna 😃

Men dubbelnick inom moderering är ju upp till er men det ter sig löjligt för det är avslöjat nu och den här tråden den figurerar runt som bara den i olika dolda grupper på i fokus precis som Nefer skrev 😎och den kommer att spridas allt mer via facebook  fram till att rättvisa skipas vad gäller Barnatro och Kathja ❤️för så här behandlar man inte sina medmänniskor om man verkligen är en sann Kristen 🌺

[Heike]
2015-04-13 18:45
#30

Nu vänder jag mig till i fokus ledning i frågan 🙂

Woodland
2015-04-13 18:53
#31

# 29

Men dubbelnick inom moderering är ju upp till er

Kör på! Kontakta Admin på iFokus! Vi har ingenting att dölja på den punkten. Jag kan garantera att jag inte har något behov att diskutera med mig själv. 

att spridas allt mer via facebook  fram till att rättvisa skipas…

Som de säger i New York - All publicity is good publicity!

för så här behandlar man inte sina medmänniskor om man verkligen är en sann Kristen

Allvarligt, hur skulle du veta hur en sann kristen beter sig? En schaman söker råd och vägledning av djurandar under trans!  Vad har det att göra med kristendomen? 

Menar du att en sann kristen inte avslöjar lögn och bedrägeri?  Eller att en sann kristen kallar vitt för svart och svart för vitt? Eller låter ovetande människor (medlemmar här) utnyttjas av någon som påstår sig vara "ny här" och är en avstängd Sajtvärd? Desto mer ni protesterar desto mer ohållbar visar sig er position vara.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

donna128
2015-04-13 18:56
#32

men vi som har datortillgång i svenska kyrkans lokaler då, vad händer med oss

alla har inte råd med egen?

copse
2015-04-13 19:02
#33

#32

Om det mot förmodan kommer sig så att en ny medlem av JiF, med exakt samma skrivsätt, argumentationsteknik, hemmasituation och intresse som du, börjar använda sig av exakt samma kyrkodator som du, så tar vi itu med det problemet den dagen.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

[Heike]
2015-04-13 19:07
#34

Barnatro ❤️

Se kärleken snälla ni ❤️

https://www.youtube.com/watch?v=M-Qji550ymw 🌺

Annons:
Lilla Stjärna
2015-04-13 19:29
#35

Heike!

"…Jag måste säga jag får väldigt svårt att tro att Kathja ligger bakom nicket Barnatro…..

När man blir kristen på riktigt  -alltså vänder sig till Jesus Kristus till 100 % och ingen annan, t ex andar som kallar sig guider eller att man söker vägledning och hjälp från ett träd , ett djur  -då får man Helig Ande ! Då får man låna Andens "glasögon" och kan då se igenom precis vad som helst och vem som helst vid behov för att avslöja!

Detta har ingenting med medialitet att göra överhuvudtaget. Det snacket om att "läsa av"  eller "känna in"  någon eller något, som man säjer inom New & Old Age, kommer sannerligen inte från Gud!!!

Med dessa glasögons hjälp kan man få uppenbarat och "se" att det är samma person som skriver t ex, Heike! Jag har numera en vägledare av en helt annan kaliber -vassare än man skulle kunna drömma om. Och den vägledaren behöver inte kolla på några IP-adresser överhuvudtaget -inga krångliga vägar att gå alls!

😎  -Eller hur?

"…..sånt här bör verkligen tas via pm med dom iblandade"

" ….. snackar skit om andra öppet i forumen…."

"…för så här behandlar man inte sina medmänniskor om man verkligen är en sann Kristen Blomma"

😮 Men är man shaman -då är det helt OK      🤦‍♂️ 🤤

😮 Om man råkar halka in på Druid & Shaman kan man läsa hårresande otäcka kommentarer från dig till de som inte stryker dig medhårs och tror exakt som du! Du kommer med så oerhört grymma tilltal, personangrepp och förtal till de stackare som vågar sig på att skriva! I det officiella rummet!

Sedan tar du bort hela dessa trådar och avslutar ditt konto och öppnar ideligen nya? Varför kan du inte stå för det du skriver på Internet? Du tar inte precis allt i PM själv.

" Jo jo jag har själv bytt nick genom åren det vet jag med mig och skriver det innan ni hinner säga nåt om den saken Skämtar"

😃Sällan!  Ett fåtal av dessa oändliga gånger du bytt ditt nick har du skrivit att du ska ta en lång semester från datorn t ex 😐 och direkt efter öppnat ett nytt! Ibland har du bytt igen inom en vecka, vem orkar? Vem var det nu igen som i somras bad Niklas om hjälp med att avsluta en hel radda med sock-puppets -i en och samma tråd 😞???

" Copse,ja du jag har samma misstanke som donna om att ni är en och samma och det har jag haft länge så hmmmSkämtar"

Där bet du väl dig själv i svansen så det krasade om det va 😃!

Och nej, kär i Wolf är jag då inte! Jag är allt för bekant med såna som han sen tidigare 🥶         Jag älskar en annan av hela min själ numera.

Så där tog du fel  😉 !

Lilla Stjärna
2015-04-13 19:38
#36

# 25

Barnatro har väl alla chanser i världen att förklara sig!

Upp till bevis bara!

[Juel70]
2015-04-13 19:45
#37

#35  -då får man Helig Ande ! Då får man låna Andens "glasögon" och kan då se igenom precis vad som helst och vem som helst vid behov för att avslöja!

Ja, det är verkligen en gåva! Amen.  Gud gav mig varningsdrömmar om dessa händelser här på JIF. Så Gud är GOD och han bryr sig ❤️ Alla är vi lemmar i Kristi Kropp och med gåvor som Gud delar ut.

Lilla Stjärna
2015-04-13 21:55
#38

# 7

Hur förklarar du att Woodland och Copse kan vara aktiva och inloggade samtidigt, om du nu misstänker att båda är Woodland?

Jag kollade deras båda konton för en stund sedan och båda var inloggade samtidigt då!

# 31;

"  Jag kan garantera att jag inte har något behov att diskutera med mig själv.  "

😂 🤐  Härligt att du har humorn i behåll i alla fall, Woodland, efter allt förtal, smutskastning och klappjakt av oss här på Jesus;   att vi är inskränkta, rädda, trångsynta, förblindade, fyrkantiga, stängda, inte orkar öppna ögonen, inte vågar göra egna personliga tolkningar, kärlekslösa, okristliga, skrämda till tro, feltolkar Bibeln, dyrkar en bok……….

Ja, så mycket kan jag säja, att om jag skulle bli varse att du skulle skaffa dig sock-puppets att snacka med i din ensamhet på Jesus ( ja, du blev ju nyligen upplyst om att det är nästan ingen som skriver här inne (!) 😃, då skulle jag gå ur som medlem på studs!

En sån Sajtvärd skulle jag då aldrig förlita mig på! Och inte heller om Copse skulle börja bli en shapeshifter titt som tätt, och försöka bedra folk med att hon var en ny Medarbetare som dyker upp varje vecka, eller flera gånger i veckan  😡!

# 37

Jo du, där kan man snacka om gåvor! Praise the Lord!

☝️  Vi kanske skulle öppna en " Dagens övningstråd"  här inne! Lite tävling mellan vår Skapare och andliga guider, spådomsandar, och kolla vem som är vassast på att "se" vilken färg det är på Woodlands tekopp -kanske? Jag tänkte att några kanske tycker att det blev lite obekvämt här nu och då kan det vara skönt att köra lite sånt nån vecka tills stormen har mojnat 😐?

Då skulle många få se på lite andra bullar 😉!

# 23 ;

" Varför är du, som en ickemedlem som inte har varit det minsta aktiv på JiF, så intresserad i denna fråga? "

😕Kan man grubbla på! Många "nya" figurerar här i dessa dagar 😉

Woodland
2015-04-13 22:30
#39

Camhille känner både copse och jag personligen och kan intyga att vi är två helt olika individer om det skulle behövas.  🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Våren]
2015-04-14 08:53
#40

Jösses, vilken såpa!

[Heike]
2015-04-14 09:11
#41

# 35 Lilla Stjärna,andas lugnt nu så det inte blir ett stjärnfall från himlakroppen för det gör nog ganska så ont att dimpa ner i backen 😉Är det vad det här handlar om för dig en tävling om vem som är vassast.Likt barnen i sandlådan,min Pappa är mycket starkare än din Pappa😮Varken Jesus eller nån annan ande för den delen skulle vara intresserad av en sån dragkamp,det visar bara på mänskliga beteenden om att vara bäst,veta mest och framför allt vinna.Ta hellre på dig den trygga manteln och lev och lär som din tro leder dig för du är inte trygg i din tro det syns tydligt men jag hoppas du finner din trygghet.

Håller helt med White Lady som skrev du är en lögnhals för du dramatiserar,gör om och vrider på saker efter eget behag.Nu får du explodera bäst du vill på mig men där är jag helt enig med White Lady som är en av dom många i listan som har skrivförbud här inne.

Vad beträffar inloggad samtidigt,två webbläsare,lite kvicka fingrar fixar snabbt till den saken.

Har bara ett par saker till att tillföra tråden sen känner jag mig färdig med den här diskussionen och det är till moderatorn copsewoodland.

Om det nu är som  du säger samma person bakom båda nicken,är det då ett sånt förfärligt brott som begåtts att man öppet målar ut en person på det här viset ?

Visar det sig kunna bevisas motsatsen att fler personer använder samma dator.Kan du då vara modig och rejäl nog att öppet i en ny tråd med moderatorikonen framför  be personerna om ursäkt ?

Jag hoppas innerligt det för det här är ren skär mobbning oavsett man haft två eller ett nick i all den tid det enbart tillförts intressanta diskussioner.

Annons:
Woodland
2015-04-14 09:42
#42

# 40 Jag håller med och det är dina gelikar som håller igång den.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2015-04-14 09:51
#43

#41 Eller så accepterar man helt enkelt bara att Copse och Woodland bestämmer reglerna. Punkt slut.

Woodland
2015-04-14 10:37
#44

# 41

Jag hoppas innerligt att du är färdig med denna tråd! 

Du begär att vi skall släppa igenom allt detta för att behaga er när du samtidigt begår flera övertramp genom att förolämpa medlemmen Lilla Stjärna. Det är du som svarar för mobbningen. (Dessutom har du bekräftat att White Lady har kallat Lilla Stjärna för lögnhals.  Nu vet alla det.) 

När det gäller två identiteter -Dessa har exakt samma skrivsätt, argumentationsteknik, hemmasituation och intressen, skriver från samma dator och jag, Woodland är måltavlan. "If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, chances are its a duck!"

Du är varken medlem här eller har bidragit med någonting mera än att ifrågasätta, till exempel att Woodland/copse existerar som två användare. Har du kontaktat Admin om dina misstankar? Nej, troligen inte. När det inte finns stöd för dina konspirationsteorier anser du att "vi" skall vara "modiga" och be personen som har felat om ursäkt! Har du kommit på detta krav själv eller är det din djurguide som har tipsat om denna strategi? 

Detta "krav" är bortom allt förnuft och en omvänd "rättspraxis."  Hade det inte varit mer i sin ordning att personen i fråga hade bett oss om ursäkt?   När en människa bygger sin verklighet på känslor är det svårt att försöka resonera med denne.  Och när man konfronteras med sanningen måste man ta till undanflykter. Du försöker avleda uppmärksamheten från din tabbe genom att vända ansvaret åt vårt håll och gömma dig bakom vad du anser att en kristen borde gjort. 

Som Juel skrev - vår sajt, våra regler.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2015-04-14 10:43
#45

# 41 Heike!

Jag är fullständigt lugn 🙂 Tryggare kan ingen vara än Guds lilla barna skara! Det var ju ledsamt att du skulle jaga upp dig och gå igång för ett skämt!

" Är det vad det här handlar om för dig en tävling om vem som är vassast.Likt barnen i sandlådan,min Pappa är mycket starkare än din PappaFörskräcktVarken Jesus eller nån annan ande för den delen skulle vara intresserad av en sån dragkamp,det visar bara på mänskliga beteenden om att vara bäst,veta mest och framför allt vinna. "

Nu projicerar du dina egna egenskaper på andra igen! Som sagt var, du kan aldrig stå för det du skriver! Dags att friska upp ditt minne kanske?

Flera trådar har du plockat bort direkt efter det att du har haft ett utbrott på några men ibland snyggar du bara till efter dig. Ett litet exempel från tråden "Pengar o andlighet", där börjar du kommentera via nicket Wolf, sedan byter du till "Andliga Guider"  !  och skriver till Mandra :

" Jag måste fråga # 13 Står Du verkligen för det Du skriver eller är et bara en

fasad att verka märkvärdig inför för andra ? du framstår som väldigt ful med

dina ord  och borde skämmas omedelbart för din fula

värdering?????????????????? "

" Du borde skämmas ögonen ur dig Mandra för din inställning till Andra Sidan, så ja skäms på dig Mandra för du skäms eller hur…..skäms och Vet Hut Mandra"

Med signaturen "Wolfs ord är min lag"…………       ! Sedan försvann de kommentarerna.

" Håller helt med White Lady som skrev du är en lögnhals för du dramatiserar,gör om och vrider på saker efter eget behag. "

😮 Hoppla  -där kom det  -dagens första utbrott !!!  Dags för ännu ett nytt nick innan solen går ner?  🤔 Kan inte vara lätt att komma på nya om och om igen…efter varje elakhet…

" Vad beträffar inloggad samtidigt,två webbläsare,lite kvicka fingrar fixar snabbt till den saken. "

😂 😂  😂 Ja, det där borde ju du ha en himla snits på, Heike, med alla dina nick! Du är då för rolig -ibland!

[Heike]
2015-04-14 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

# 45 Som sagt håll dig till sanningen.En dump ur admin på dom bortröstade inläggen du refererar till här.Som sagt färga på med ord och frisera på bäst du vill 😮

Nädå woodland,ingen fara här sätter jag inte en bokstav igen men Stjärnans lögner bör visas upp.

Läs gärna hela den tråden och få ett vettigt sammanhang också !

_lars_
2015-04-14 11:25
#47

Dags att låsa den här tråden?

OlgaMaria
2015-04-14 11:36
#48

Eller ta bort den…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Lilla Stjärna
2015-04-14 11:37
#49

# 34 Heike;

" Se kärleken snälla ni Hjärta "

Viken slags kärlek menar du? Du och din beundrarskara tycker att det är kärleksfullt att lura, bedra och förtala era medmänniskor. I nästa andetag kommer ni med hotelser och uppmaningar till oss kristna om att vi inte är kärleksfulla! Detta är inte lite förvirrande, Heike!

Kom helt plötsligt på vad en (äkta, livs levande) indian, barnbarn till en shaman i sin stam, sa till mig när jag återsåg honom för ca. 1 år sen. Jag träffade honom första gången för många år sen tillsammans med några healing-väninnor när vi reste till Stockholm för att lyssna på honom,  när han berättade om shamansk healing. ( Han är kristen! Vilket han berättade att de flesta indianer är i nutid, där han kommer ifrån, Nordamerika! ) Vi diskuterade alla dessa människor som slår sig för bröstet och titulerar sig som shamaner på sina hemsidor och som här i forum.

Jag visade honom en del av vad som skrivs här på iFokus. Han skrattade så han slog sig på knäna! Han hade ett uttryck för raljerandet: Plastshamaner! Sen berättade han om en väldigt karismatisk mytoman, som har lurat en stor del av denna värld. Jag kände inte till henne innan  -"Little Grandmother"  !

Hon tror t o m att hon är legenden White Buffalo Women, eller vad hon kallas! En som tycker det är OK att lura skjortan och stora pengar av folk och samtidigt predika om kärlek:

http://lustochliv.blogspot.se/2010/10/little-grandmother-talar-om-hjartat-och.html

En shaman som har en helt annan inställning till begreppet kärlek och har avslöjat LG:

http://norrshaman.blogspot.se/search/label/Kiesha%20Crowther

Så olika kan man se på kärlek! Vilken typ menar du att vi ska se?

Lilla Stjärna
2015-04-14 11:44
#50

# 46!

Så där ser det INTE ut i det jag har sparat! Det var ett riktigt dåligt "bevis", Heike!

Och du kallar mig lögnhals  😮 🤤 !

Har du fått svar från admin än då?

donna128
2015-04-14 12:21
#51

38  jag är inte så tecknisk att jag begriper mig på vilket som är vilket. jag är inte ett dugg misstänksam med om någon har fler,jag fick en fråga via pm sedan är jesus iFokus nytt samtals ämne här i svenska kyrkans lokaler.

copse
2015-04-14 12:38
#52

Heike, var vänlig och upphör med personangreppen på Lilla Stjärna. Hon sjunker inte så lågt och det borde inte du heller göra. Betrakta det här som en varning. Jag kommer stänga denna tråd nu. Jag hoppas att alla är insatta i händelseförloppet när det gäller detta skrivförbud och särskilt tack till Lilla Stjärna för underhållningen! Ha en fortsatt trevlig vecka!

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Lilla Stjärna
2015-04-14 12:51
#53

# 51

Kika i Heikes # 41, hon vet hur man fixar med saker och ting!

Vad bra att Jesus iFokus har blivit nytt samtalsämne där 🙂 !

# 47 & 48

Jag tycker tvärtom. Det här blev väl verkligen en avslöjande tråd! Det är mer än Barnatro som behöver en rejäl granskning kring vad de pysslar med! Hoppas att admin läser denna tråd!  2-in-1   - minst!!!      Sanningen kommer att segra!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: