Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1360 ggr
Woodland
3/26/15, 11:42 AM

Fördärv

Inlägg  från denna tråd flyttade på grund av Off Topic regeln.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Woodland
3/26/15, 11:43 AM
#1

 Juel70

Angående samhälle, psykisk ohälsa osv…  Jag anser att Gud skapade människan FRISK och hel, men så fort man föds in i denna värld som styrs av satan för en liten tid till, så blir man fördärvad  bit för bit på olika sätt. 

Man kan bli fördärvad  på olika sätt och i olika mängd, beroende på hur ens liv ser ut och hur omständigheter ser ut, vad man har för förutsättningar,  MEN det finns helande hos Jesus! (Om man väljer att ropa ut till  honom)    

Ibland helar Gud direkt, ibland tar han det dag för dag, eller till och med minut för minut. Vissa saker helar han direkt, andra saker tar mer tid, ibland sänder han andra andefyllda människor i ens liv  med ett utlösande helande. 

Det är inte särskilt konstigt om fler människor har mer psykisk ohälsa idag faktiskt.  Hela jorden och dess innevånare är på väg mot undergång.  Värre ska det bli  med allt innan den rättmätige skaparen träder fram igen och ställer allt tillrätta igen.

 "Tron är den fågel som känner gryningen och sjunger medan det ännu är mörkt."

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
3/26/15, 11:43 AM
#2

 Barnatro

#7 Jag tror inte att vi blir fördärvade, jag tror att vi fördärvar oss själva i varje val vi gör som inte är ett med Gud. Att vi när vi inte har balans mellan tro och mänskligt varande tappar bort oss och i det skapas ohälsa.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
3/26/15, 11:44 AM
#3

Juel70

#8 ja men det är ju för att satan fördärvar och förleder oss.  Det blir en strid mellan det köttsliga och Guds skapelse tror jag.

 "Tron är den fågel som känner gryningen och sjunger medan det ännu är mörkt."

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
3/26/15, 1:27 PM
#4

Tack Woodland 😃 Tror du läste mina tankar där. Tänkte skriva att det kanske bra att starta ny tråd  :)

Barnatro
3/26/15, 1:28 PM
#5

Hur kan detta var OT från denna tråden när TS frågade efter "frågan jag försöker få fram är hur NI ser på er tro - tror ni på vetenskap, evolutionen, hur ser ni på sexualitet, jämställdhet, psykisk ohälsa och liknande frågor? " i ursprungstråden? 🤔

[Juel70]
3/26/15, 1:38 PM
#6

Jag tror man lätt kan låta en fråga ta över. Hon hade ju rätt många frågor i sitt inlägg.

Annons:
Barnatro
3/27/15, 9:55 AM
#7

Visst var det många frågor, det var därför jag ifrågasatte hur det kunde bli OT när man håller sig till frågeställningen. Det blir så svårt at svara på någons frågor om de ska spridas ut över flera trådar helt utan, vad jag kan se, anledning.

white lady
3/27/15, 11:39 AM
#8

3  Var är inlägg 8 du hänvisar till Juel  ?

Och 7 som Barnatro hänvisar till ?

Blir konstigt när man inte följt. Kan någon förklara.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Barnatro
3/27/15, 2:01 PM
#9

#8 Det blir ju så när man plötsligt delar en tråd och gör den ny, men om du tittar i #0 så finns där en länk till ursprungstråden och där hittar du dem W.L.

white lady
3/27/15, 2:34 PM
#10

Nej min vän 7.8.9  är borta.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

_lars_
3/27/15, 3:11 PM
#11

#10

nr 1 i denna tråd är samma som #7 i ursprungstråden. 

Och nr 2 och 3 i denna tråd motsvarar nr 8 och 9.

white lady
3/27/15, 3:22 PM
#12

Tack Iars.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Upp till toppen
Annons: