Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 3055 ggr
Woodland
3/21/15, 6:35 PM

Inga bra vibbar

Saxat ur denna tråd på grund av Off Topic!

2015-03-21 16:59#80 av: white lady

60 TheresiaW.   Om du vill kan du väl förklara hur du menar….

När någon skriver så här om mig.Så kräver jag en förklaring faktiskt.

"Jag vet inte precis hur din tro ser ur och hur du praktiserar den, men din profilbeskrivning ger inga bra vibbar. "

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Woodland
3/21/15, 6:36 PM
#1

#81 av: TheresiaW

#80 Bra att du frågar om det var otydligt varför. Framför allt reagerar jag på att du lyfter fram ditt möte med Sture som kanaliserar en avlidens ande. Bibeln förbjuder oss från att befatta oss med sådant.

/ Theresia, Sajtvärd på Allergier iFokus

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
3/21/15, 6:37 PM
#2

#82 av: saradormin

*81 Varför tror du bibeln förbjuder er?

Sajtvärd  drömmar ifokus

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
3/21/15, 6:38 PM
#3

#83 av: TheresiaW

Därför att Gud inte vill att vi ska förföras av demoner.

/ Theresia, Sajtvärd på Allergier iFokus

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
3/21/15, 6:38 PM
#4

#84 av: white lady

81  Har du träffat Sture ?  

Finns det någon död TheresiaW `?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
3/21/15, 6:39 PM
#5

#85 av: saradormin

*83 
Eller för att ni inte ska utvecklas.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
3/21/15, 7:05 PM
#6

Kan bara hålla med TheresiaW!

Annons:
[Juel70]
3/21/15, 7:19 PM
#7

Varför tror du bibeln förbjuder er?

- Vad säger  bl a första budordet?

white lady
3/21/15, 7:31 PM
#8

7   Ingen av de jag träffat påstår att dom är Gud ??

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/21/15, 7:53 PM
#9

6   Vad är det du håller med om Juel70 ??

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/21/15, 7:56 PM
#10

#9 Om du vill veta det, så kan du läsa Theresias inlägg. Trodde det var uppenbart.

white lady
3/21/15, 8:07 PM
#11

Jo men nu har hon ju fler än ett inlägg !!

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/21/15, 8:09 PM
#12

Två stycken här i tråden kunde jag räkna till.

white lady
3/21/15, 8:27 PM
#13

12   Är du förvirrad på riktigt eller gillar du inte mig.?

Jag svara  dig i inlägg  8.   Så åter igen vad är det du håller med om ??

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
OlgaMaria
3/21/15, 8:31 PM
#14

#4 Nej jag har inte träffat Sture. Oavsett vad det innebär att vara död så ska vi inte befatta oss med deras andar. Det ord jag använde var "avliden", dvs inte längre i liv i kroppen. Men det spelar ingen roll. Bibeln är en auktoritet för mig. Den har inte alltid varit det och jag hade väldigt svårt att acceptera och förstå stora delar av den. Men den blir bara mer och mer viktig för mig. Det blir mer och mer uppenbart att den fungerar och helar. Jag har ifrågasatt den tillräckligt. Bibeln säger att du inte ska söka upp de dödas andar och det är sanning för mig. Att se de människors liv som beblandar sig med guider mm övertygar mig bara än mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
3/21/15, 8:33 PM
#15

#5 Gud har överbevisat mig om att utveckling så många gånger kommer genom att ge upp sina egna sanningar och att ödmjuka sig inför honom och hans ord.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

white lady
3/21/15, 9:42 PM
#16

14  Tack för ditt svar. Då förstår jag varför just du fick dåliga vibbar.

Jesus lärde folket Läran om Livet. Det gör Ambres med genom att andvända Stures Energifält. Samma som alla människor har, ja de som är besjälade vill säga.

Eller menar du att det är en Demon då?

Det ända ödmjuka och sanning för mig Theresia är att vara fri från rädslor eftersom Gud leder mig.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

GiraffTunga
3/22/15, 3:53 AM
#17

#16 Stures Energifält har jag inte hört talats om, Vad har demoner med detta o göra?

You can not judge me unless you know me.

white lady
3/22/15, 7:40 AM
#18

17   Jag vet inte vad TheresiaW menar med demoner GiraffTunga.Hon bör nog svara själv.

Vilket sätt förmedlar han sig på enligt dig då GiraffTunga ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

OlgaMaria
3/22/15, 10:01 AM
#19

Sture "förmedlar" anden från en egyptier som levde för 3000 år sen. Anden kallas Ambres och använder sig av Sture för att komma i kontakt med oss idag. Jag tror att många gånger då människor ser, pratar med, förmedlar de dödas andar så är det i själva verket demoner som vill kommunicera med oss. Många är villiga att släppa in de dödas andar i sin liv och så länge de är omedvetna om att det är demoner kommer de fortsätta. Många som slutat med dessa aktiviteter har sett de riktiga demonansiktena på de "fina andar" de haft i sitt liv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

GiraffTunga
3/22/15, 10:11 AM
#20

Jaha ja, nu vet jag tack #19

-

#18 Ja jag tror ju att som dem Medium, Ockult människorna har inte kontakt med t.ex. en tjej vill kontakta sin döde far men jag tror att de inte e fadern utan de e någon från Lucifers folk. Anderiket och Världen är en helt olika platser och varför nå dem från världen? Dom når ju såklart men de e absolut inte dem personerna som svarar.. Har ni sett? Varje person som har gjort anden i glaset, ouija, ritual för kallelse för andar. Dom hämtar inte den personen utan de enda som kommer in i dörren är demoner. Har gjort de när jag var liten sen kände jag alltid nån ondska. Fick ju bort de o stängde portalen men efter 1 år så kom ju själva Lucifer men återigen Det är inte konstigt att alla klagar om onda demoner efter de dem har gjort.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
white lady
3/22/15, 11:40 AM
#21

19 Ja du kan ha rätt TheresiaW.

Nu hör det till saken att Sture själv uppsökte en psykolog. Han trodde han blivit Galen.Han slutade med  Ambres förmedling i flera år. Medan psykologen själv konstaterade att han haft många patienter som blivit friska mentalt, och slapp giftiga medeciner.Därför tillät han Ambres fortsätta sin uppgift att Lära om Livet.

Ambres skulle nämligen inte tvinga sig på någon , ej heller andvända någon annan människa.

Hursom lyssnade jag  på vad han förmedlade , medan han sa att man skulle glömma allt vad han sagt när vi mötte nästa vägvisare.

När det gäller att gå till ett Medium för att prata med avlidna tycker   iallafall jag det är trams.

Universum är oerhört stort och ingen vet vad som finns där..Jo ett fåtal. Och Gud förstås.

Sedan har jag en fråga TheresiaW. vart tror du Jesus kropp tog vägen ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

GiraffTunga
3/22/15, 11:59 AM
#22

Ja, hm.. det undrar jag med!

You can not judge me unless you know me.

Woodland
3/22/15, 12:45 PM
#23

Har ni läst  Uppståndelsen artikeln?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
3/22/15, 1:07 PM
#24

Jesu kropp förvandlades till en andlig kropp. En förhärligad, oförgänglig kropp. Sådana kroppar kommer vi också ha i himlen. Kan lägga in bibelord när jag sitter vid en dator, eller om någon annan hinner före :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
3/22/15, 1:10 PM
#25

#21 Demoner har sällan utrymme att tvinga sig på oss. De måste bli inbjudna på ett eller annat sätt. Men de lurar sig gärna på oss genom att låtsas vara något de inte är.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
3/22/15, 1:12 PM
#26

# 24

Allt är redan i artikeln # 4 i serien Theresia! 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
3/22/15, 1:14 PM
#27

#26 vad bra! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Woodland
3/22/15, 1:59 PM
#28

# 21 Var psykologen en elev av Carl Jung? Det skulle förklara varför han "lät" Sture hålla på. Jung sysslade själv med det ockulta . Är det så att denna ande beordrar folk att glömma vad den har sagt när personen möter nästa vägvisare står det i bjärt kontrast med det Gud har förmedlat genom människor. Vi skall komma ihåg Guds ord. Är Sture medveten om det denna ande förmedlar genom honom? Är han klar under tiden? Är svaret "nej" är det en kännetecken på att en ond ande ( demon) talar genom honom. Gud tar aldrig över en person på det viset. Han respekterar sin skapelse. Sanna bibliska profeter är alltid vid medvetenhet och kan klart och tydligt redovisa det de har fått se, höra och uppleva. Som det står i # 25 måste demoner, i sina olika personligheter, snälla eller stygga, finna en öppning i offret eller förmedlarens sinne.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
3/22/15, 2:31 PM
#29

Ja. En demon kan låtsas vara ljusets ängel. Minns engång skulle sova och då kom upp Lucifer helt vacker och fin och sade " Släpp in mig, Är ljusets ängel " (Sysslade med NA då ) och jag sa ingenting men sen kändes de som jag vakna ur en dröm. Visste aldrig varför han sa " Släpp in mig " men antar att han hade nått ont planerat som alla andra demoner.

You can not judge me unless you know me.

Lilla Stjärna
3/22/15, 2:58 PM
#30

När det gäller "anden" som kallar sig  Ambres, så kan jag säja att jag känner honom väldigt väl….han var på mig också under en gruppmeditation! På samma sätt som med Sture så började hans besättelse med mig med att jag plötsligt gungade där jag satt. Det hände sedan flera gånger när jag liggandes mediterade hemma och jag blev ju förstås överförtjust för att han uppskattade min mottaglighet.

Jag hade vid den tiden inte hört talas om den där Ambres, utan det var sen andra "medium" som berättade om honom och han var högt hyllad inom de kretsar som jag rörde mig i.

Jag köpte sen filmen "Ambres -en död talar" och den har jag behållt och tittat på även efter att Gud hade uppenbarat för mig vad dessa "andar" och "guider" egentligen var som jag kommunicerade med.  …..och det var ingen grann syn, kan jag lova!         Klockren besättelse!

Bl a # 14 ; " Att se de människors liv som beblandar sig med guider mm övertygar mig bara än mer."         - 😕

# 28

-Exakt! Det finns högt utbildade psykologer, psykoterapeuter och filosofie doktorer som har blivit besatta av demoner etc. Bl a  Doreen Virtue (ängladyrkan -och healing) som skrivit bl a "Änglarnas medicin" och om jag inte minns fel så var den som höll i pennan för "A course in miracles" högutbildad inom psykologi.

Sånt där kan man inte gömma sig bakom, alla människor är väldigt lätta offer! De väljer just ut folk som är välutbildade, för att de ska verka så trovärdiga som möjligt!!! Jag har själv sexårig utbildning i psykologi.

Hela din kommentar där är kristallklar sanning och avslöjande direkt från Gud, precis som jag fick vid mitt frälsningsögonblick!

Praise the Lord!

white lady
3/22/15, 3:14 PM
#31

24  Förklara hur detta gå till.  Jag förstår inte.

Menar du att ni bokstavstrogna inte kommer att behöver begravas då ?

25  Det är din sanning ja. Tror du på fullt allvar att någon frivilligt bjuder in demoner. Du kanske själv varit utsatt eftersom du vet att de lurar sig på er ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/22/15, 3:27 PM
#32

# 29

Ja, det är precis så Lucifer och hans anhang visar sig för att lura oss! Se upp med änglar som visar sig med  vingar, "fågelvingar",  och har tjusiga klädnader, liknande bokmärkesänglar och andra barnsliga framställningar! Likaså om de lovar "guld & gröna skogar" om man lyder deras budskap!

Kom alltid ihåg att ropa till Jesus eller Gud om hjälp när du misstänker att det inte är en god ängel!

Du verkar visst ha slagit in på samma bana som jag, GiraffTunga  -demonolog 👍!

white lady
3/22/15, 3:32 PM
#33

 28   Njaa,,  Psykologen var 5-år när Carl Jung dog,,, så svaret är nej.

Ambres har aldrig utgett sig för att vara Gud. därav sin stora ödmjukhet inför Gud och skapelse. Han vill inte att det skapas en förmedling runt han.Ni har ju redan kyrkan.
Jesus band ingen vid sig, utan var fria att följa han eller inte.

Jag säger återigen Ambres har aldrig någonsin sagt att han är Gud inte ens hans son som Jesus sa.

Varför tror du Sture sökte upp psykolog Woodland ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/22/15, 3:46 PM
#34

30  Vilket år hände det i din meditation  ?

Tänk på budord 9….Innan du svarar.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
white lady
3/22/15, 4:05 PM
#35

28 Woodland   26 minuter in i klippet har du svar på om Sture är medveten.

https://www.youtube.com/watch?v=AklnNhSW9OQ&t=1632

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/22/15, 4:18 PM
#36

# 34;

"30  Vilket år hände det i din meditation  ?

Varför undrar du det?

"Tänk på budord 9….Innan du svarar.

Varför tycker du att jag ska tänka på det innan jag svarar dig?

Woodland
3/22/15, 4:20 PM
#37

# 33 När jag skrev "elev" menade jag en som följer Jungs lära inom psykologin. Lilla Stjärna kan detta bättre än mig. Jag skrev inte att Ambres gav sig ut för att vara Gud utan jag vill demonstrera skillnader i de två olika delarna av andevärlden: Guds Andes sätt att bete sig kontra Satans. Det är där många missar när deras längtan efter denna del av livet vaknar. De tror att bara det är andligt är det bra. Jag kan förstå att det låter ödmjukt när denna ande vill ge sken av att "bara" förmedla visdom eller råd men vi kristna vet att bara en är Sanningen och Vägen och Livet. Anden som inte drar folk till Kristus skingrar som vargen eller lejonen när den ger sig på hjorden. Den väljer ut ett offer och avskiljer det från hjorden och angriper. Jag känner inte Sture men vågar mig på en gissning. Jag tror att Sture kanske ville få en förklaring av vad som hände honom? Det är alltså om Sture är ärlig med sina erfarenheter och inte hittar på alltihop för att imponera. Det är inte så vanligt med män aktiva inom de olika ockulta grenarna och jag misstänker att de som håller på tycker det är härligt med så många vackra damer runt sig förutom att de tjänar hyfsat på det också.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
3/22/15, 4:33 PM
#38

#31 Hur det går till kan jag inte svara på. Det är Guds verk. Jesu kropp förvandlades till en odödlig himmelsk kropp. I Bibeln står det att i samband med att Jesus kommer tillbaka så kommer de döda uppstå och de levande och döda kommer förvandlas och få nya oförgängliga kroppar. 1 Kor 15:52-53 Nej jag tror så klart inte att det finns många som frivilligt skulle släppa in demoner. Men många blir lurade och förförda. Man tycker det är spännande eller självbekräftande att ha kontakt med andra sidan. Demoner arbetar på många olika plan. Även hos oss troende kan de komma med onda förslag. De vill bryta ner oss steg för steg för att vi till slut ska släppa in dem och låta dem ta kontroll i våra liv. Jag har aldrig velat eller försökt släppa in något oheligt men jag är medveten om den ondes försök att fresta också mig. Jag har gåvan att skilja mellan andar och det gör att jag uppfattar väldigt mycket som sker omkring mig och känner av vilket ursprung saker har. Jag är kanske en sån person som "ser en demon i varje buske" men det är nog bara så det är för vissa av oss. När jag var mycket liten var jag tillsammans med vänner som gjorde seanser och anden i glaset. Det var helt nytt för mig och jag visste inte vad det var men kunde så tydligt känna ondskan och det orena i detta och jag tog mentalt avstånd från detta och ropade istället på Jesus i mitt inre. Alla som tagit emot den helige Ande har någon form av urskillning och jag tror inte att demonerna kan komma till oss lika lätt under förklädnad. Detta är nog vanligare hos de som inte lämnat sina liv till Jesus. Sen efter frälsningen ser de mer klart på det de tidigare varit med om.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

white lady
3/22/15, 4:45 PM
#39

37  Ok Woodland…Du skrev så här.

Gud tar aldrig över en person på det viset.

Hur menade du då ?

Om du läst mitt inlägg 21 borde du förstått psykologens syfte. 

Jösses vilka fördomar du har mot män.

Är det samma mot Påvar och manliga präster ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/22/15, 4:47 PM
#40

36  Kommer du inte ihåg vilket år det var ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

GiraffTunga
3/22/15, 4:59 PM
#41

#32 Ja det är ju tufft också. Har ju haft sån problem i 4 år.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Lilla Stjärna
3/22/15, 5:01 PM
#42

# 40, Jo, det gör jag! Har det noggrant noterat.

white lady
3/22/15, 5:02 PM
#43

38     I Bibeln står det att i samband med att Jesus kommer tillbaka så kommer de döda uppstå och de levande och döda kommer förvandlas och få nya oförgängliga kroppar. 1 Kor 15:52-53

Ja just det Theresia. När Jesus kommer Tillbaka.

Att vara fylld med rädslor är lika med att vara  Död.

Jesus hade inga rädslor  eller ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

GiraffTunga
3/22/15, 5:04 PM
#44

Nej inga rädslor.

You can not judge me unless you know me.

Lilla Stjärna
3/22/15, 5:05 PM
#45

# 41!     💔    🤗

OlgaMaria
3/22/15, 5:17 PM
#46

#43 Vad är det du vill ha sagt?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

white lady
3/22/15, 6:20 PM
#47

46   Kommer tillbaka…. vad menar du då ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/22/15, 6:22 PM
#48

42   När vad det då ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
OlgaMaria
3/22/15, 6:38 PM
#49

#47 Du har ju sagt att du studerat Bibeln… Det är inte jag som menar. Det är Bibeln. Du kan ju läsa i Bibeln om Jesu återkomst och sen återkomma ifall du har frågor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

white lady
3/22/15, 6:43 PM
#50

49 Det var just därför jag undra hur tolkar du det ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

OlgaMaria
3/22/15, 6:51 PM
#51

Jag tolkar det som det står. Vill du ha ett mer specifikt svar får du specificera din fråga.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

white lady
3/22/15, 6:59 PM
#52

Menas det med att Jesus kommer tillbaka till Jorden ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

OlgaMaria
3/22/15, 7:01 PM
#53

Ja, när denna värld går mot sitt slut. Men det betyder inte att vi inte kan komma till honom före dess. Jag tror att alla som dör i Kristus kommer till honom direkt efter döden.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

white lady
3/22/15, 7:06 PM
#54

53  ok tack.-

Så om man lever som Jesus gjorde i sin sanning utan att slaviskt läsa Bibeln är det ok oxå.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/22/15, 7:17 PM
#55

# 48, Läs igen min kommentar # 36 innan jag svarar dig vidare!   :

"# 34;

"30  Vilket år hände det i din meditation  ?

Varför undrar du det?

"Tänk på budord 9….Innan du svarar.

Varför tycker du att jag ska tänka på det innan jag svarar dig?"

Annons:
Woodland
3/22/15, 7:31 PM
#56

# 39 Jag har nu läst om denna mans upplevelser. Han skrev själv att första gången han "togs över" av en ande var han helt borta. Han vaknade till och alla de andra i gruppen stirrade på honom och undrade var han fick allt det han förmedlade ifrån. Men han hade ingen aning om vad som försiggick och trodde att han bara slumrade till. Han mindes ingenting av vad de andra som var med upplevde och hörde. Detta är ett tecken på besatthet enligt bibeln. Nej, jag har inga fördomar om män per sig för jag är gift med en underbar sådan och har vänskap med fler, men jag känner den mänskliga naturen. Alla kvinnor och män, mer eller mindre längtar efter bekräftelse, innerlighet och acceptans i olika kretsar om man är någorlunda normal. Det bekräftas i alla kontaktannonser och på dejtingsajter. Om vi resonerar om detta med sanning…… Det är så att Jesus är exklusiv. Han uteslöt själv ALLA andra vägar till evigt liv. Han gav inte bara en sanning för evigt liv utan han är den enda sanningen. Är det så att man inte accepterar detta bibliska faktum och anser att det finns flera sanningar eller vägar till evigt liv är den enda slutsatsen att Jesus är en lögnare och totalt otillförlitlig. Man kan inte ha det på båda sätt som många som sysslar med det ockulta och "Jesus". Man är tvungen att välja hur man skall ha det. Om man framhärdar med att Jesus och andra vägar är kompatibla har man inte med bibelns Jesus att göra.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

white lady
3/22/15, 7:35 PM
#57

55 Vad är du rädd för. Att du synder eller ? Kom igen nu.

Hela ditt inlägg 30  är bluff och båg….Håll dig till sanningen.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/22/15, 7:48 PM
#58

56   Ambres talar inte om evigt liv Woodland. Han hjälper människor ur rädslor och mörker.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/22/15, 8:09 PM
#59

# 57; 

 55 Vad är du rädd för. Att du synder eller ? Kom igen nu.

Vad är du själv rädd för -att jag har genomskådat att du försöker snärja mig  😮 ? Du vågar inte själv svara på mina frågor  😃 ! Jag är då inte rädd för dig och dina korsförhör  i alla fall  😎!           😴

"Hela ditt inlägg 30  är bluff och båg….Håll dig till sanningen."

Det var det värsta! Håller du både Jesus Kristus och mig som lögnare nu också!

white lady
3/22/15, 8:36 PM
#60

59  Jag är inte rädd för något. Jag har ju lyssnat på Ambres.

Snärja dig…Näää vet du vad.¨Du klarar det ganska bra själv. Varför blandar du in guider ? Du kan få svar på dina frågor när du varit hövlig och svarat när du hade din fantastiska upplevelse med Ambres.

Det handlar inte om korsförhör, utan sanningen.

Nej inte Jesus men dig.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Woodland
3/23/15, 10:44 AM
#61

# 58

WL, som en intelligent kvinna till en annan vill jag lägga fram hur jag ser på detta. Kom sedan gärna igen med dina invändningar. 

Jag är nyfiken på om det är i huvudsak kvinnor som är anhängare till Ambres/Sture? Finns det män i något antal som följer Ambres/Sture som du vet om? För din egen del- Kan du visa på någonting konkret han har sagt till dig, till exempel något man inte kan höra i vardagens samtal när det gäller etik ? Har du spelat in det "han" sade till dig så du kan granska det? 

Sture/Ambres presenterar ett alternativt trossystem som är brukligt inom New Age. Sture kanske är en härlig prick men råd/villkor  som ges av Ambres är en hörnsten inom New Age -  man skall inte granska vad som sägs utan bara ta det som det är.  Detta är att förminska individens sinnesintegritet och mänsklighet. Man förnekar henne denna Gudagåva att resonera och använda sin logik och tillämpa en självständig granskning. 

Och enligt Ambres får åhöraren inte ifrågasätta och granska vad "han" säger. Använder man förståndet då "trycker man ner" och man kommer inte ur sina problem och bojor. Enligt Ambres, problemen som åhöraren har, blir när man tillämpar hans visdom förvandlade från kedjor till  röda ballonger på spindelvävstrådar.  Vad kan man utvinna ur detta? Jo, man får inte granska råden för har man rädsla går problemen inte bort om man gör så. Det är cirkulärt tänkande och åhöraren är fast. 

Hur kan man argumentera med en 3000 årig Egyptier? Han har "been there, done that." Problemet är att det verkar som om ingen frågar ut denne Ambres om hur de byggde pyramiderna? Jag menar han kunde lägga den frågan till vila en gång för alla.

Vad är det för "visdom" en 3000-årig Egyptier har?……..

Om Ambres är en gammal ande (3000 år?) så bör han komma med lite mer än de vanliga flosklerna man hör inom New Age. Jag menar, kära nån, tänk vad han måste har sett och hört under dessa 3000 år i andevärlden! 😎Det lilla jag har läst av citaten och lyssnat till är det mesta vardagliga allmänna råd som man kan få i vilken tidningsspalt som helst. De andra som skall vara lite djupare verkar bara vara nonsens och floskler - det finns inget att ta tag på

Avgudadrykan började med tillbedjan av himlakropparna, sedan tillbads pelare och träd. Grekarna utvecklad, för deras egen del (enligt dom själva), en mera utvecklad tillbedjan av 'sofistikerade' gudar som Romarna anammade och bytte namn på.  Både Grekerna och Romarna tillämpade människooffer och tillbad de döda.  Grekerna och Romarna tillbad sina gudar men Egyptierna tillbad lite vad som helst: skalbaggar, grodor, katter, krokodiler! Så varför bör man lyssna på en ande vars religion sågs ner på av sina fränder i antiken?

Ironin åt sidan - Jag anser att endast de som inte har en aning om vad Egyptierna trodde på för 3000 år sedan kan ta denna "visdom" på allvar.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
3/24/15, 6:05 PM
#62

# 60,  Varför behöver du lyssna och tro på Ambres, som säjer sig vara anden av en avliden människa? Är det han som har sagt dig hur du ska bete dig mot dina medmänniskor? Att det är hövligt att kalla folk lögnhals och bluffare?  Vet han mer än Jesus?

"Nej inte Jesus men dig.`"

Räcker inte Jesus till för dig, alltså?

" Varför blandar du in guider ? "

Därför att demoner gärna utger sig för att vara guider och andra andliga vägledare  -typ "anden" Ambres!

Angående vilket år som Ambres var ute efter mig, så vet jag det exakt, som sagt var, men tänker inte skriva om detta offentligt!

"Tänk på budord 9….Innan du svarar."

🤔 Har jag gjort men förstår inte alls vart du vill komma med den uppmaningen!!!

Annons:
Lilla Stjärna
3/24/15, 6:47 PM
#63

# Woodland # 56 & 61, 

"Han uteslöt själv ALLA andra vägar till evigt liv."

Ja du, hur i all världen skulle detta gå ihop? Att både tro på Jesus, t ex när han sa att:

JAG är vägen,  sanningen och livet! INGEN kommer till Fadern utom genom MIG!

 och samtidigt låta en avliden människa som en egyptisk "ande", en grupp icke-fysiska väsen ( Abraham) en avliden släkting eller en commander på en  "rymdflotta" få styra och diktera sina "sanningar" för oss???        🤦‍♂️  🤤

"Vad är det för "visdom" en 3000-årig Egyptier har?……..

" Om Ambres är en gammal ande (3000 år?) så bör han komma med lite mer än de vanliga flosklerna man hör inom New Age. Jag menar, kära nån, tänk vad han måste har sett och hört under dessa 3000 år i andevärlden! Cool"

🙂Ja, jag kan inte annat än le lyckligt -så här enkelt och lekande lätt är det att avslöja de falska profeterna med den helige Andens hjälp 😎!

" - Jag anser att endast de som inte har en aning om vad Egyptierna trodde på för 3000 år sedan kan ta denna "visdom" på allvar.  

😐      😃👍

Woodland
3/24/15, 7:54 PM
#64

# 63

Jo, det är det ologiska i att påstå att alla kan "finna sin väg" och  komma fram till sanningen oavsett vilken religion eller trosuppfattning det gäller. De olika gudabilder och filosofier runt om och i religionerna förhindrar detta därför att de helt enkelt  motsäger varandra.  Så när man säger "vi dömer ingen"är  vad man egentligen säger att "vi har inte en aning om vad vi sysslar med och kan inte leda en människa rätt."

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

white lady
3/24/15, 8:04 PM
#65

2015-03-23 10:44#61 av: Woodland

# 58

WL, som en intelligent kvinna till en annan vill jag lägga fram hur jag ser på detta. Kom sedan gärna igen med dina invändningar. 

Så kanske det är.

Jag är nyfiken på om det är i huvudsak kvinnor som är anhängare till Ambres/Sture? Finns det män i något antal som följer Ambres/Sture som du vet om? För din egen del- Kan du visa på någonting konkret han har sagt till dig, till exempel något man inte kan höra i vardagens samtal när det gäller etik ? Har du spelat in det "han" sade till dig så du kan granska det? 

Visst är det män på hans thetchingar. Vad är skillnaden på om det bara skulle varit kvinnor ? Tre manliga präster bland annat……

Bland annat att han ber bestämt att det inte får byggas upp någon sekt/förmedling runt honom.

Nej jag har inget inspelat med han. Jag behöver inte granska honom, men har du behov av det kan du ju träffa honom. Vore kanske nyttigt.

Jo, jag blev irriterad första gången jag träffa honom,,,Han prata om förändring i livet. Jag vet att jag blev oerhört provoserad,  och sa det är ju inte så lätt….Nähä sa han..med en kärleksfull blick….Har du försökt då….Han lämna allstå över problemet där det hörde hemma……

Sture/Ambres presenterar ett alternativt trossystem som är brukligt inom New Age. Sture kanske är en härlig prick men råd/villkor  som ges av Ambres är en hörnsten inom New Age -  man skall inte granska vad som sägs utan bara ta det som det är.  Detta är att förminska individens sinnesintegritet och mänsklighet. Man förnekar henne denna Gudagåva att resonera och använda sin logik och tillämpa en självständig granskning. 

Han  ställer inga villkor. Märks att du aldrig träffat honom Woodland.

Resonera,andvända sin logik och tillämpa en självständig kritik är ju hans byggstenar. Den gåvan har inte bokstavstroende.Plus att det förminskar individens sinnesintegritet.

Dom lever inte dom bara existerar.

Och enligt Ambres får åhöraren inte ifrågasätta och granska vad "han" säger. Använder man förståndet då "trycker man ner" och man kommer inte ur sina problem och bojor. Enligt Ambres, problemen som åhöraren har, blir när man tillämpar hans visdom förvandlade från kedjor till  röda ballonger på spindelvävstrådar.  Vad kan man utvinna ur detta? Jo, man får inte granska råden för har man rädsla går problemen inte bort om man gör så. Det är cirkulärt tänkande och åhöraren är fast. 

Var har du hört att man inte får ifrågasätta och granska det det han säger ?, det är ju det de går ut på ?

Kyrkan däremot tillåter inte  ifrågasättande och granskning eller vad som står skrivet.  Det är cirkulärt tänkande och åhöraren är fast.

Hur kan man argumentera med en 3000 årig Egyptier? Han har "been there, done that." Problemet är att det verkar som om ingen frågar ut denne Ambres om hur de byggde pyramiderna? Jag menar han kunde lägga den frågan till vila en gång för alla.

Går hur bra som helst.Jo då visst har han berätta hur det gick till. Han har mycket kunskap.

Vad är det för "visdom" en 3000-årig Egyptier har?……..

Läran om Livet

Om Ambres är en gammal ande (3000 år?) så bör han komma med lite mer än de vanliga flosklerna man hör inom New Age. Jag menar, kära nån, tänk vad han måste har sett och hört under dessa 3000 år i andevärlden! CoolDet lilla jag har läst av citaten och lyssnat till är det mesta vardagliga allmänna råd som man kan få i vilken tidningsspalt som helst. De andra som skall vara lite djupare verkar bara vara nonsens och floskler - det finns inget att ta tag på

Nej hur skulle du kunna ta på något när du inte träffat honom.

Han är ju inte med i Året Runt precis.

Avgudadrykan började med tillbedjan av himlakropparna, sedan tillbads pelare och träd. Grekarna utvecklad, för deras egen del (enligt dom själva), en mera utvecklad tillbedjan av 'sofistikerade' gudar som Romarna anammade och bytte namn på.  Både Grekerna och Romarna tillämpade människooffer och tillbad de döda.  Grekerna och Romarna tillbad sina gudar men Egyptierna tillbad lite vad som helst: skalbaggar, grodor, katter, krokodiler! Så varför bör man lyssna på en ande vars religion sågs ner på av sina fränder i antiken?

Ja pelare ja, han ber alla att sparka undan pedestalen om någon försöker sätta sig på en sån….inkl. han själv.

Ironin åt sidan - Jag anser att endast de som inte har en aning om vad Egyptierna trodde på för 3000 år sedan kan ta denna "visdom" på allvar.  

Mycket möjligt

Jag har ställt 3 frågor Woddland. Så va snäll och svara på dom. Ïbland svarar du inte !!!!!!

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/24/15, 8:12 PM
#66

Woodland-  Här en bibelhänvisning till det sista du sade.  /Bibelhjälparen 😃😇

1 tim 1:7

white lady
3/24/15, 8:50 PM
#67

#62 av: Lilla Stjärna

# 60,  Varför behöver du lyssna och tro på Ambres, som säjer sig vara anden av en avliden människa? Är det han som har sagt dig hur du ska bete dig mot dina medmänniskor? Att det är hövligt att kalla folk lögnhals och bluffare?  Vet han mer än Jesus?

Jag behöver inte lyssna på Ambres. Spelar det någon roll. Fariséerna trodde inte på vad Jesus förmedla heller.Nej Lilla Stjärna det har han aldrig påstått heller, han har inte Jesus alla förmågor.Men det hade inte ens Jesus lärjungar.

Ambres verkad ju innan Jesus vet du.

Nej du kanske inte är en lögnhals. Men vet du,,, Ambres gjorde klart att han inte tar kontakt med någon annan på jorden utan enbart med Sture….Undra varflör ?

Tyvärr Lilla Stjärna har du dålig ply på dina demoner,,,,eller så var det ren lögn från dig….

"Nej inte Jesus men dig.`"

Räcker inte Jesus till för dig, alltså?

Jag har han med..Ambres konkurerar inte med honom. Hur skulle han kunna det?

Varför blandar du in guider ? "

Därför att demoner gärna utger sig för att vara guider och andra andliga vägledare  -typ "anden" Ambres!

Ja du bör nog kolla vad det är för demoner som skojar med dig.

Ambres är ingen guide….

Angående vilket år som Ambres var ute efter mig, så vet jag det exakt, som sagt var, men tänker inte skriva om detta offentligt! Du kan ju alltid skicka ett PM.

"Tänk på budord 9….Innan du svarar."

9  Du skall icke vittna falskt mot din nästa.

Funderar Har jag gjort men förstår inte alls vart du vill komma med den uppmaningen!!!

Men vi kan skylla på någon annan.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Woodland
3/24/15, 10:28 PM
#68

# 65

1. Vad är skillnaden på om det bara skulle varit kvinnor ?

Troligen ingen skillnad i det den förmedlar, jag var bara nyfiken. 🙂 Men jag skulle tro att det  huvudsakligen är kvinnor som uppsöker Sture.

2. På hemsidan under texturdrag  -
" Detta är människans sätt att ständigt försöka göra det ofattbara fattbart. Hon vill dra ner allting till sin subjektiva förståndsnivå1, i stället för att se uppåt mot det plan där hennes egen vishet väntar på henne. "

2. Var har du hört att man inte får ifrågasätta och granska det det han säger ?, det är ju det de går ut på ?

Är det det? Jag får inte det intrycket. Rådet är att om man försöker förstå genom att använda förståndet är man "subjektiv"- det subjektiva används på ett negativt sätt.(1subjektiva förståndsnivå )
Vi måste alla använda vårt förstånd och vi är subjektiva vid utgångsläget för det är den värld vi förstår och orienterar oss i.

Den sanning som existerar i dag förändrar nuets möjligheter och blir i morgon en osanning. Ambres

Och om sanningen idag inte är sanningen imorgon hur kan man urskilja någon visdom som skall sökas? Visdom är erfarenhetens kunskap och dess grund blir i såfall ständigt föränderlig.

Skillnaden är att Gud resonerar med folk genom bibelordet och på det planet människan är här och nu. 

Kyrkan däremot tillåter inte  ifrågasättande och granskning eller vad som står skrivet.  Det är cirkulärt tänkande och åhöraren är fast.

Men kära White Lady det är precis det vi håller på med här! 🌺 Det är en del av den judiska- kristna arvet att ifrågasätta och granska. Det är ingen cirkulärt tänkande! Våra lärde inom kyrkan sitter inte på en gård i Värmland och kläcker ur sig nonsens och kalla det för visdom för de granskas och måste hålla måttet. Tänk över detta krav på saklighet som finns hos oss. Jämför med vad du har hört från denne Sture/Ambres.

Ursäkta men jag hittar inte fler frågor. Du kanske finner denna artikel intressant.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

white lady
3/25/15, 8:20 AM
#69

68  Vad ifrågasätts  och granskas inom kyrkan menar du ?

 En Cirkulärskrivelse  är ett papper, skrift eller brev som ska läsas av många, 

Sture tillhör inte kyrkans lärda, kanske därför han befinner sig på en gård i Värmland.

Det ända sakliga jag lyssnar på är min far som är en av de lärda. Men tack för rådet.

Säger som min far brukar göra. Det längsta avståndet i en människokropp är mellan huvudet och hjärtat ❤️

Att göra narr av en annan människa Woodland är inte Gudomligt.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Lilla Stjärna
3/25/15, 3:09 PM
#70

# 64

Word  👍 !

Lilla Stjärna
3/25/15, 4:15 PM
#71

# 67

"Nej Lilla Stjärna det har han aldrig påstått heller, han har inte Jesus alla förmågor"

Men du skriver i t ex din kommentar # 16:

"Jesus lärde folket Läran om Livet. Det gör Ambres med genom att andvända Stures Energifält."

🤔  Vem tror du är mest pålitlig av de två? Vad jag kan se så tar du bådas sanningar på samma allvar. Varför behöver "Ambres" använda en människas "energifält", tror du?

"Ambres verkad ju innan Jesus vet du."

Jo, det är ju vad han påstår 😃! Jesus och "Ambres" är varandras totala motsats! Hur ofta pratar "Ambres" om Jesus till dig?

"Nej du kanske inte är en lögnhals."

- ???????

",,,,eller så var det ren lögn från dig…."

- ???????

"Ja du bör nog kolla vad det är för demoner som skojar med dig."

Det är just det jag har gjort! Det borde alla ta sig tid med 😉!

"Du kan ju alltid skicka ett PM."

Nix!

"Men vi kan skylla på någon annan."

- ???????

Du vet väl att Jesus om och om igen varnade / varnar oss för falska profeter  -och vad han anser om dem? :

"Men den som förleder en av dessa små som tror på mig, för honom vore det bäst om han fick en kvarnsten hängd om halsen och sänktes i havets djup!"****

Matt 18:6

- Ord och inga visor!!!

Han har aldrig någonsin rekommenderat Ambres eller någon annan ande för att lära ut något till oss!    Tvärtom!

Woodland
3/25/15, 4:39 PM
#72

69 WL, Det finns ett enormt kunskapsområde inom den kristna tron med olika synsätt som diskuteras på alla nivåer. Dessa saker ämnen brukar vara sådant som är runt tron. Det finns ingen diskussion om Gud som Treenig, Jesus som Gud och människa, den helige Ande med mera. Det finns saker man måste tro på för att ens klassificeras med titeln "kristen". Det är "Ambres" lära som motsäger sig. Jag gör inte narr av Sture. Ambres däremot . . . .

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

white lady
3/25/15, 5:05 PM
#73

71     Jesus lärde folket Läran om Livet. Det gör Ambres med genom att andvända Stures Energifält."

  Tror du på inkarnation  ???

Jo, det är ju vad han påstår Skrattar! Jesus och "Ambres" är varandras totala motsats! Hur ofta pratar "Ambres" om Jesus till dig?

Jag träffar inte Ambres sist var för 20-årsen. Han behöver inte det för jag har min betsämda uppfattning om Jesus.Men däremot så förklarar han för de som inte tagit emot Jesus ännu vad budskapet med hans inkarnation här på jorden va. Du förstår alla vet inte det som kommer på hans thetchingar.

Sedan kommer massa frågetecken Lilla Stjärna….Hoppas du sover gott…Det är det ända jag har som svar.

Du vet väl att Jesus om och om igen varnade / varnar oss för falska profeter  -och vad han anser om dem? :

Är Ambres en profet. Det var mer än va jag visste.   Har aldrig hör någon annan säga det heller….Handelsman däremot.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/25/15, 5:37 PM
#74

#73

http://www.apg29.nu/index.php?artid=15922

Tecknet på en falsk profet

Lilla Stjärna
3/25/15, 5:39 PM
#75

#73,   Ja, visst tror jag på inkarnation! Men det har ingenting att göra med att Sture blir besatt av en "ande" som kallar sig "Ambres"!    🤔

".Men däremot så förklarar han för de som inte tagit emot Jesus ännu vad budskapet med hans inkarnation här på jorden va. Du förstår alla vet inte det som kommer på hans thetchingar."

Snick snack à la "Ambres" !  Så "Ambres" menar att Jesus Kristus har anlitat  honom till att förklara detta?  😃

Så självaste vår Herre skulle behöva ta hjälp av en "ande" från en avliden människa för detta…..För mig har Herren avslöjat raka motsatsen!

Jesus varnade /  varnar oss om  både villolärare, irrläror och falska profeter!

Sov gott du också, White Lady! Gud välsigne dig! 🌛

Lilla Stjärna
3/25/15, 5:45 PM
#76

# 74;  👍 

5 Mos 18:20-22

20 Men den profet som är så förmäten att han talar i mitt namn vad jag inte har befallt honom tala, eller som talar i andra gudars namn, den profeten skall dö.   ……..

Annons:
white lady
3/25/15, 6:46 PM
#77

75  Var skrev ja detta nu då?=?

Snick snack à la "Ambres" !  Så "Ambres" menar att Jesus Kristus har anlitat  honom till att förklara detta?  Skrattar

Nej lilla Stjärna…….Alla tror inte på Jesus,därför förklarar Ambres vikten av att ta Jesus inkarnation på allvar.

Jag vet inte om  Gud ens behöver hjälp.  Tror du ???

Tack Lilla Stjärna…jag är välsignad och har alltid sovit väldigt gott.

Utan massa andar,guider och annat trams som besökt mig….

Fridens på dig Lilla Stjärna

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/25/15, 7:26 PM
#78

74  Min Gud behöver ja inte frukta.

Och vad det gäller Ambres  har han inga  drömsyner. Men dom kanske inte har det i andevärlden…Vad vet jag……….

Den ända Profeten jag fruktar är mohammed som tog ett 6 årigt flickebarn till sin fru. våldtog kvinnor.. plundra..i allahs namn.  avrättade de som inte följde hans befallning…  som avisade islams gud allah.

Det är de så kallade teroristerna vi ser idag. mohammad var nämligen en kriksherre.

Vet du hur många exilmuslimer som fruktar sina liv här i Sverige Juel70???

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/25/15, 8:19 PM
#79

#78 Du och lilla stjärna pratade om falska profeter. Då lade jag in en länk om hur man känner igen en falsk profet.  En profet kan också vara en lärare. Man behöver inte vara profetisk.  

Du kanske bara läster det första i länken, men längre ner står det:

Tecknet på falsk profet är att han profeterar(Lär ut) avfall från Herren

Alltså: En predikant som predikar att du inte behöver hålla dig till Jesus som Herren är en falsk profet.

Inte behöver du frukta Mohammed. Frukta istället Gud som har makt över både liv och död. Även om muslimer dödar kristna i Allahs namn, så kan dom enbart döda kroppen, inte själen. 

Men jag håller med dig om att det är skrämmande handlingar dom utför, men vi lever i den sista tiden och sådant ska ske, står det i bibeln. Samtidigt är det en prövning för alla människor.

white lady
3/25/15, 9:07 PM
#80

79  Tecknet på falsk profet är att han profeterar(Lär ut) avfall från Herren. 

Ambres lär inte ut avfall från Herren.

Alltså: En predikant som predikar att du inte behöver hålla dig till Jesus som Herren är en falsk profet.

Ambres predikar ej heller att någon ska avhålla dig från varken Jesus eller Gud.

Hallå Juel70 vakna nu….exilmuslimer skrev jag,vet du vad det är ???

USH hoppas av hela mitt hjärta att inte alla bokstavstroende resonerar som du.

"Så kan dom enbart döda kroppen, inte själen."

Urbota dum kommentar anser jag. kanske inte döda men skada.

När det gäller Lilla Stjärna har jag ingen kommentar,,,mer än att hon är en vilsen själ som fortfarande söker.

Tycker jag..

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/25/15, 9:21 PM
#81

#80  Jag vet vad exilmuslimer är 😛 Men jag förstår inte varför du började ta upp muslimer helt plötsligt, men men…

Jag vet förresten vem du är…

white lady
3/25/15, 9:33 PM
#82

81  #74 av: Juel70

#73

http://www.apg29.nu/index.php?artid=15922

Tecknet på en falsk profet

Du riktade detta inlägg till mig va ? Och jag svarade, mohammed var en profet. Inget stämde in på Ambres.

Jag vet förresten vem du är… och vad är skillnaden då ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/25/15, 9:37 PM
#83

#82  Skillnaden på vad då? 🤔

Jag sade: Jag vet vem du är.

Annons:
Lilla Stjärna
3/25/15, 9:44 PM
#84

# 77,  "Var skrev ja detta nu då?=?"

Vad menar du?

"Nej lilla Stjärna…….Alla tror inte på Jesus,därför förklarar Ambres vikten av att ta Jesus inkarnation på allvar."

Ja, du skrev det här ovan, # 73!;

 "Men däremot så förklarar han för de som inte tagit emot Jesus ännu vad budskapet med hans inkarnation här på jorden va. Du förstår alla vet inte det som kommer på hans thetchingar."

Då frågade jag bl a :

" -Så självaste vår Herre skulle behöva ta hjälp av en "ande" från en avliden människa för detta…..För mig har Herren avslöjat raka motsatsen!"

Alltså, Gud har informerat mig om att "Ambres" absolut inte kommer med budskap om Jesus  (Gud som människa)……..

"Jag vet inte om  Gud ens behöver hjälp.  Tror du ???"

Nej, jag vet att Gud definitivt inte behöver hjälp 🙂!

Låter bra att du har god sömn!

white lady
3/25/15, 9:45 PM
#85

83 Ja och jag frågade vad skillnaden är för dig,  eftersom du skrev så. ???

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[Juel70]
3/25/15, 9:51 PM
#86

#85 ….. skillnaden på VAD? 🤦‍♂️

white lady
3/25/15, 10:40 PM
#87

84  Det kanske var din livliga fantasi igen. Som påstod att Ambres skulle anlitat Jesus. Var skrev jag det ?

Om mitt inlägg 73 fick dig att tro det så tolkar du som vanligt utan vetskap om Ambres.

Resten var svaren  har du i mitt inlägg 77. Som är svar på ditt inlägg 75 .

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/26/15, 2:41 PM
#88

# 87 "Det kanske var din livliga fantasi igen"

Vad vet du om min fantasi, White Lady?

" Som påstod att Ambres skulle anlitat Jesus. "

Nej, nej! Det har jag aldrig påstått! Du påstod att "Ambres" uppgift är att upplysa de som inte tror på Jesus! 

"Var skrev jag det ?" Igen:

Här:   #73 .    "Men däremot så förklarar han för de som inte tagit emot Jesus ännu vad budskapet med hans inkarnation här på jorden va. Du förstår alla vet inte det som kommer på hans thetchingar."

Och här:  #77   "…….Alla tror inte på Jesus,därför förklarar Ambres vikten av att ta Jesus inkarnation på allvar."

Jag har god vetskap om "Ambres" och behöver inte tolka mig fram till den vetskapen!

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

På tal om " Inga bra vibbar"    -så tycker jag det är en stor lättnad att slippa läsa din signatur;   " I mörkret göms skatten ". Den frasen gjorde att jag fick kalla kårar 🥶 varje gång jag skulle läsa dina kommentarer.

Vet nämligen vem som lockar med gömda skatter -från mörkret!

http://jesus.ifokus.se/articles/540aff1c8e0e7442b90003fb-tomasevangeliet?articles-1

http://jesus.ifokus.se/articles/53b55840ce12c4409a00527a-bibelngnosticism

white lady
3/26/15, 2:49 PM
#89

86   Förklara ditt påstående  `du hade i inlägg 81 .  Tack

Jag vet förresten vem du är…

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/26/15, 3:13 PM
#90

88  Vad betyder upplysning för dig Lilla Stjärna ?

 Här är svaren på när du påstår i ditt inlägg 75    att A skulle ha  anlitat Jesus Kristus till att förklara det Jesus förmedla.

Det var återigen din tolkning.

.    "Men däremot så förklarar han för de som inte tagit emot Jesus ännu vad budskapet med hans inkarnation här på jorden va. Du förstår alla vet inte det som kommer på hans thetchingar."

…….Alla tror inte på Jesus,därför förklarar Ambres vikten av att ta Jesus inkarnation på allvar."

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Lilla Stjärna
3/26/15, 4:43 PM
#91

#90, Upplysning kan betyda lite olika saker, beroende på vilket område det syftas på.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Upplysning

Hur så? 

"Här är svaren på när du påstår i ditt inlägg 75    att A skulle ha  anlitat Jesus Kristus till att förklara det Jesus förmedla."

"Det var återigen din tolkning."

Jag gör ett sista försök, snälla WL.     Jag har aldrig någonsin påstått eller tolkat in det du påstår!!!

Utan tvärt om:

Gud / Jesus har anlitat "Ambres" !

white lady
3/26/15, 4:54 PM
#92

91  Du påstår då att Gud/ Jesus skulle anlitat A. Har du ändrat dig. ?

Det framgick inte i ditt inlägg 75.

Snick snack à la "Ambres" !  Så "Ambres" menar att Jesus Kristus har anlitat  honom till att förklara detta?  Skrattar

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/26/15, 5:15 PM
#93

#92  "Du påstår då att Gud/ Jesus skulle anlitat A."

Nej! Det var du som påstod / förklarade så för mig!

 "Har du ändrat dig. ?"

Nej! Se mitt svar ovan!

"Det framgick inte i ditt inlägg 75."

Jag beklagar om min mening var otydlig. Hoppas det blev tydligare nu! Inom parentesen:

Snick snack à la "Ambres" !  Så "Ambres" menar att Jesus Kristus har anlitat  honom  ( honom = Ambres )till att förklara detta?  Skrattar

white lady
3/26/15, 6:01 PM
#94

93 Var har jag förklarat detta för dig Lilla Stjärna.

Syftar du på Läran om livet ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/26/15, 8:43 PM
#95

Woodland   fel av mig. Hittade raderna jag anklagade dig för att du raderat i inlägg 68.

"Våra lärde inom kyrkan sitter inte på en gård i Värmland och kläcker ur sig nonsens och kalla det för visdom för de granskas och måste hålla måttet. Tänk över detta krav på saklighet som finns hos oss. Jämför med vad du har hört från denne Sture/Ambres. !"

Därav mitt svar: :Sture tillhör inte kyrkans lärda, kanske därför han befinner sig på en gård i Värmland."    Men trots det  Kristus Troende.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Woodland
3/26/15, 8:49 PM
#96

# 95 Ok. Jag är glad att du hittade raderna.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
3/26/15, 9:46 PM
#97

# 94

 I bl a 73 & 77 + att jag har kopierat i # 88.

Annons:
white lady
3/26/15, 10:10 PM
#98

97  Vill du ha svar på något. Så ställ din fråga här och nu ?

Annars blir det bara en gissningslek. Ta  och läs 67 så kanske det klarnar för dig Lilla Stjärna.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Lilla Stjärna
3/27/15, 9:42 PM
#99

#98

Tack, men jag har inga frågor just nu! Återkommer om jag kommer på några. Nej, det klarnar inte hur jag än läser # 67, det blir bara gissningslek av det hela, som sagt var.

Upp till toppen
Annons: