Annons:
Etikettböneämnen
Läst 2656 ggr
Lilla Stjärna
3/15/15, 4:12 PM

De goda herdinnorna

Viken lycka att få vara ett av lammen som Den Gode Herden, Jesus Kristus, gärna bär med sig i famnen eller lagd över sina axlar!

🙂

http://www.fageredspastorat.se/wp-content/uploads/2014/11/gode_herden.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-Ahubsz4q0NQ/UWmeFpXW0sI/AAAAAAAADEY/H65aV87LPVw/s640/blogger-image--69030967.jpg

Goda herdar och herdinnor finns också bland oss människor i olika former! Herren har även delat ut herdestavar till Woodland och Copse.

Jag är så otroligt glad att Woodland leder denna sajt med hjälp av Copse! En sajtvärdinna som verkligen månar om sina medlemmar och är oerhört kunnig! Som välkomnar alla som har funderingar och frågor -även icke kristna! Hon finns till för den som behöver personlig hjälp och stöd t o m!

Tack gode Gud för denna sajt!

1En psalm av David.

Herren är min herde,

ingenting skall fattas mig.

2Han för mig i vall på gröna ängar,

han låter mig vila vid lugna vatten.

3Han ger mig ny kraft

och leder mig på rätta vägar,

sitt namn till ära.

4Inte ens i den mörkaste dal

fruktar jag något ont,

ty du är med mig,

din käpp och din stav gör mig trygg.

5Du dukar ett bord för mig

i mina fienders åsyn,

du smörjer mitt huvud med olja

och fyller min bägare till brädden.

6Din godhet och nåd skall följa mig

varje dag i mitt liv,

och Herrens hus skall vara mitt hem

så länge jag lever.

Psalm 23

Annons:
Woodland
3/15/15, 5:44 PM
#1

Tack LS!  🤗     Fina länkar särskilt bilden med herden.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
3/15/15, 6:03 PM
#2

Kan  bara hålla med 🙂 🌺

Lilla Stjärna
3/15/15, 6:53 PM
#3

#1 🙂

Jag tycker att det är fantastisk att Gud har gett dig så stora kunskaper och förmågan att förklara så bra! Du lägger ner så mycket tid på allt detta!

Ja, visst är bilden underbar! Jag försökte få in en där Jesus bär ett lamm över axlarna, men det blev nåt fel! Vem vill inte vara det lilla lammet som blir buret av självaste Jesus Kristus?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gode_herden#/media/File:Bernhard_Plockhorst_-_Good_Shephard.jpg

# 2

Amen!

_lars_
3/16/15, 10:28 AM
#4

Jag håller med Lilla Stjärnan!

Sajtvärdarnas engagemang är ovärderligt. Ni har varit till oerhörd stor hjälp för mig, och hjälpt mig bygga en stabil grund för min tro genom utmärkta förklaringar och hänvisningar till bibelord och texter. Tack för att ni använder Guds gåvor på ett så bra sätt. 🌺

Tack även ni andra som tar er tid att förklara och skriva på JiF. 🌺

Lilla Stjärna
3/16/15, 11:19 AM
#5

# 4;

"Tack även ni andra som tar er tid att förklara och skriva på JiF. Blomma"

_Iars_, ja visst, det hade jag ju i tankarna att jag skulle skriva från början! Ledsen att jag missade att tacka alla andra också, som tillför så mycket till Woodlands speciella fålla!

Men nu skrev ju du det. Tack så mycket 🌺 ✨!

Woodland
3/16/15, 12:10 PM
#6

Detta värmer, vänner! Ni alla är ovärdeliga till sajtens utveckling. Utan era frågor och kommentar hade det inte blivit en diskussion. Jag vill att alla som kommer in och läser här, även om de inte är överens med oss, skall veta att de är föremål för mina böner och djupaste önskan att Kristus skall bli känd ibland dem. Vi vet att Herren gör stora ting med sitt ord. Till honom tillhör all ära för endast Herren kan omvända och upplysa människans hjärtan och sinne.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
OlgaMaria
3/16/15, 12:28 PM
#7

#6 Tack Woodland! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lilla Stjärna
3/16/15, 3:09 PM
#8

Tack Woodland, det var väldigt värmande ord från dig också! Underbart att du har tagit din uppgift på största allvar och att vi är så många som hjälps åt!

Som sagt var, all ära till Herren.

Praise The Lord!

Lilla Stjärna
4/25/15, 5:32 PM
#9

🙂 Inte ens när översteherdinnan själv är måltavlan och hat-attackerna viner bakom hennes rygg  släpper hon sin herdekäpp, utan beskyddar oss 🌺

************************************************************************************

Herren välsigne oss och bevare oss.

Herren låte sitt ansikte lysa över oss och vare oss nådig.

Herren vände sitt ansikte till oss och give oss frid.

I Faderns och Sonens och den heliga  Andens namn.

Amen.

Upp till toppen
Annons: