Annons:
Etikettböneämnen
Läst 2278 ggr
thessanh
3/9/15, 1:24 PM

Lönlöst att be som ej kristen?

Är det lönlöst att be till gud som ickekristen?

Nu tänker ni förstås men tror man inte på gud så brukar man väl inte be. Men jo jag ber till gud ibland när jag är i väldigt svåra perioder. Jag ber tex nu att min mor ska bli frisk från sin cancer (hon är inte heller kristen)

Men är det nån mening att fortsätta be om man inte ens tror på gud, vad säger ni?

Annons:
starhawk
3/9/15, 1:33 PM
#1

Hur kommer man ens på tanken att be till gud om man är ickekristen? Om du är ickekristen så existerar ju inte gud så hur skulle du kunna be till något som inte existerar?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

thessanh
3/9/15, 1:37 PM
#2

#1 Jag är inte ateist. Jag placerar mig inte i något fack alls. Jag är öppen för att det skulle eventuellt kunna finnas en gud och även om det inte är vad jag tror, så väljer jag ändå att be när jag hamnar i knipa för OM gud mot all förmodan finns så KANSKE han hjälper mig eller den jag ber för. Så tänker jag.

starhawk
3/9/15, 3:03 PM
#3

Då är du inte ickekristen, du är en agnostiker!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

thessanh
3/9/15, 3:13 PM
#4

#3. Jaha men det är väl ointressant vad jag är. Jag kallar mig inget speciellt Jag vill bara ha svar av någon som tror på gud. Så gör du det så svara gärna på min fråga i #0.

[Juel70]
3/9/15, 4:27 PM
#5

Det går utmärkt att be fast man inte är kristen. Det var så det började för mig. Jag bad när jag var i nöd och sen upptäckte jag att han faktiskt svarar om man ber uppriktigt och innerligt.

thessanh
3/9/15, 4:33 PM
#6

Tack för svar Juel70

Annons:
[Juel70]
3/9/15, 4:42 PM
#7

Om du vill så kan jag hjälpa till att be för din mamma. 🌺 Och säkert fler medlemmar som vill hjälpa att be också.

_lars_
3/9/15, 4:45 PM
#8

Håller med Juel. Ibland är det Guds sätt att väcka oss,  att få oss att vända oss till Honom när vi är i en jobbig situation.  

Och det är ju inte så att något ont kommer att drabba dig för att du ber även om du inte skulle tro på Gud.

 Så absolut, be en bön till Gud och se vad som händer. Och jag kan också be för din mamma om du vill.

thessanh
3/9/15, 4:46 PM
#9

#7 Tack det får du gärna göra och även andra om ni vill. Om det nu kan hjälpa att be för någon helt okänd som ni inte känner. Men det vet ni bättre än mig 🌺

Min mamma har bröstcancer.

[Juel70]
3/9/15, 5:11 PM
#10

#9 Gud vet vem din mamma är 😉

Woodland
3/9/15, 6:42 PM
#11

Jag ska be till Gud för både dig och din mamma. Håller med #5 & 8, fortsätt att tala med Gud. Det står i bibeln .. . . . Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om det man inte ser. Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
3/15/15, 2:35 PM
#12

Jag ber så gärna för dig och din mamma. Hoppas att du själv fortsätter att be. Gud lyssnar på alla som ropar om hjälp!

🤗

Tjeja
3/17/15, 8:41 AM
#13

Det lönar sig alltid att be till Gud! Oavsett vad man sedan tror eller inte tror i vanliga fall! Gud är!! Han vet allt! Givetvis älskar han och bryr sig om dig och din mamma också oavsett för Gud vet vad som finns i ditt hjärta och innersta tankar. Däremot kanske du skulle uppleva och se mer av Guds svar på bön om du vore aktivt troende.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Aasta
3/17/15, 12:57 PM
#14

Gud för mig är en kraft, stor makt. Som alla kan sig tillbedja om man är kristen eller något annat det kan kvitta. För om du bett och menar vad du ber om, så får du det. Bara du är stark nog att ta emot det. Något sådant, har jag tolkat Jesus.

Upp till toppen
Annons: