Annons:
Etikettjesus
Läst 1739 ggr
GiraffTunga
2015-01-22 18:57

Brev & vart hamnar dem

Hej har 2 frågor..

Min första fråga är kommer Jesus veta vad jag skriver till han? Jag tänkte skriva brev men frågan är vet han vad det står?

Min andra fråga är dom som är hinduister, ateist, judar, muslimer, paganist, wicca, buddist osv alla utom kristendomen kommer dom hamna i helvetet?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
JenniferSoderberg
2015-01-22 19:10
#1

Följer.


Woodland
2015-01-22 21:34
#2

# 0 Jesus vet allt. Du kan skriva brev till honom men behöver aldrig köpa frimärke. Det kan vara bra att ta upp breven senare och läsa vad man har skrivit. Man kan se hur man har utvecklats i tron, hur Gud ordnade för en och vad som inte blev som man önskade sig. Det är naturligtvis så att det man önskar sig inte alltid är bäst för en. Jesus och bibeln är klara och tydliga över att endast de som är frälsta och följer Jesus på denna jord kommer in i Herrens närvaro efter döden. För en icke omvänd skulle himlen vara som ett helvete. Att vara i Guds närhet utan hans barmhärtighet hade varit mycket plågsamt eftersom han är så ren till sitt väsen. Därför skall vi som har fått förmånen att lära känna honom arbeta så att andra också skall få höra.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2015-01-23 00:27
#3

Tack Woodland. :)

You can not judge me unless you know me.

JonasDuregard
2015-01-27 15:28
#4

#2 "För en icke omvänd skulle himlen vara som ett helvete."

Så inget riktigt helvete då? Härligt 🥳.

"Att vara i Guds närhet utan hans barmhärtighet hade varit mycket plågsamt eftersom han är så ren till sitt väsen."

Vi får väl se. Låter inte så farligt. 

Om hans väsen är så rent är han säkert inte småsint, och då får så klart alla som vill vara med.

Woodland
2015-01-27 15:35
#5

# 4

Vill du vara med? 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2015-01-27 17:59
#6

#4 Man består alltså inte inför Gud som icke omvänd, det är plågsamt; som brinnande eld.

Annons:
JonasDuregard
2015-01-27 20:57
#7

#5 Om jag mot förmodan hamnar i himlen när jag dör och gud också råkar vara där så lovar jag att överväga att bli religiös 🙂.

Men först skulle jag ta ett ordentligt snack med hen om hela skapelsen, hur den administreras och så vidare.

[Juel70]
2015-01-27 22:20
#8

#7 Ja, hoppas att du får chans till det samtalet, så att det inte är för sent då. För  det står nåt om det i bibeln att nån dag är det för sent att söka Jesus.

Jesus var inte religiös som fariseerna.

GiraffTunga
2015-01-27 22:39
#9

Ja man träffar ju inte bara själva Gud utan man träffar ju Jesus såklart också.

You can not judge me unless you know me.

Dara777
2015-01-28 00:31
#10

#4 inte småsint? Grejen är att eftersom att Gud är ren måste han vara småsint, efter som att Gud är kärlek måste han hata: Om jag älskar djur så måste jag hata djurplågeri. Om jag tycker att alla människor har samma värde så måste jag hata rasism. Om Gud älskar alla människor han skapar så måste han hata abort (läs: att ta död på någon Gud hade en plan för). Människans problem är att Gud är god för det är inte vi. När du och jag ser en film bryr vi oss inte ett dugg om antagonisten (den onde) faller i en vulkan och dör plågsamt, det är snarare en lättnad.

Lilla Stjärna
2015-02-04 08:10
#11

# 7 ;  "Men först skulle jag ta ett ordentligt snack med hen om hela skapelsen, hur den administreras och så vidare. "

Ta chansen och fråga nu medans du lever vetja, annars får du  ju aldrig några svar på alla dina frågor 😉 ifall att, menar jag!       -En liten reflektion av mig bara…🚬

"Alla vill till Himlen -men ingen vill att Gud ska vara där då!" 

Vem var det som sa det nu igen?

Gronstedt
2015-02-04 10:26
#12

#11: "Vem var det som sa det nu igen?" Vem det än var, så hade hen fel.

thessanh
2015-02-04 10:30
#13

alla vill till himlen men ingen vill dö

Annons:
[Juel70]
2015-02-04 11:43
#14

Eller Alla vill till himmelen, men ingen orkar anstränga sig, för vägen dit är smal.

Det jag menar är; att människan alltför ofta inte anstränger sig för att söka Gud. Anden är villig, men kroppen är svag.  Det gäller även kristna inklusive mig själv. Under en veckas tid har det blivit lite halvhjärtade böner och lovat läsa bibeln men så har annat kommit i vägen hela tiden… jag ska jag ska.. snart.

Herre gör Anden stark i oss, så att vi får kraft att göra din vilja. Amen.

Woodland
2015-02-04 12:38
#15

# 12

Det var jag som citerade Paul Washer.  Han sade detta i en predikan när han predikade mot ljumhet inför Gud. (#14 första mening ligger i samma linje) Nej, han hade inte fel. Generellt sett vill  de som tror på ett liv efter döden hamna i någon sorts lyckligt tillstånd - typ Astrid Lindgrens Nangijala. Men bibelns levande Gud är helt främmande för dem.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

JonasDuregard
2015-02-04 17:38
#16

#15 "Generellt sett vill  de som tror på ett liv efter döden hamna i någon sorts lyckligt tillstånd - typ Astrid Lindgrens Nangijala. Men bibelns levande Gud är helt främmande för dem."

Han framstår lite som Tengil ibland, för att fortsätta liknelsen. Kräver total lydnad och underkastelse ("All makt åt Jesus, vår befriare"?), och hans standardsätt att hantera avvikande åsikter är med eld eller stål.

Upp till toppen
Annons: