Annons:
Etikettövrigt
Läst 1255 ggr
[Juel70]
2015-01-02 08:09

Bön för nya året

Har du någon bön för det nya året?  t ex tacksamhetsbön, eller bön för något land, världen, människor, situationer osv.

Här kommer en liten bön. 

Gud vi tackar dig för det gågna året, vi tackar dig för allt som du gett oss och allting som du lärt oss. Tack för din Nåd och för din kärlek. Tack för din visdom, helande till kropp och själ, tack för ditt ord som ger liv.  Vi ber om att du ska öppna våra hjärtan, ögon och öron så att vi kan se dig Jesus och välsigna det nya året för oss alla.

 Tack för Jesus i Fokus och alla medlemmar. Jag ber att du ska välsigna varenda en som besöker Jesus i fokus.  Välsigna Woodland och Copse som ansvarar för sidan. Ge dom av din visdom, glädje och kraft.  Vi tackar dig för att du öppnar ögon och hjärtan så att medlemmar och icke medlemmar kan se dig Fader, genom Jesus kristus.  Välsigna rikligen alla här,i Jesu namn Amen.

Annons:
Mirrranda
2015-01-02 14:55
#1

Det var en fin bön Juel. Får jag använda den som mall när jag ber?

[Juel70]
2015-01-02 15:24
#2

#1 Ja absolut. Jag äger inte orden 😃 🌺

GiraffTunga
2015-01-03 01:55
#3

Åh väldigt fin bön!!!

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2015-01-17 20:50
#4

Skulle vilja be för Sverige och Europa med anledning av terrorismen och allt hat. 

Fader, vi ber om ditt beskydd över Sverige och även Europas länder, beskydda oss från hatet och terrorismen som vill sprida sig som en löpeld.  Lär oss att inte bemöta med hat utan lär oss din kärlek och förtröstan på dig Gud. Lär oss att be, lär oss att se och höra med dina ögon, dina öron och ditt hjärta Jesus. Låt Helige Ande mana oss att be efter din vilja. I Jesu namn Amen.

Upp till toppen
Annons: