Annons:
Etikettböneämnen
Läst 1819 ggr
GiraffTunga
2014-12-22 16:42

Dröm.. förvirrad.

Hej jag minns inte vad jag drömde om men idag jag tänkte lite så kom det upp " böner kan besvaras om en vecka " nått sånt så jag tänkte vart jag har hört det ifrån och det var från en dröm som jag drömde idag.. jag förstår inte vad det var för dröm… kan någon hjälpa mig?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Woodland
2014-12-22 17:51
#1

Visst, böner kan besvaras om en vecka men det står inte i bibeln som en vers eller så om det är det du tänker på. Vi har talat om detta förut. Vi minns inte mycket av allt det vi drömmer om förutom de drömmar som skrämmer oss så vi vaknar mitt i eller de som kommer till oss strax innan uppvaknandet. Det är inget att grubbla på. Var inte orolig.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-12-22 18:46
#2

Gud kan prata genom drömmar ibland. Ibland är det från vårt medvetande. Jag brukar ibland höra Gud prata med mig tidigt på morgonen och då är budskapet gott och lättfattligt. Inte förvirrande på något sätt. Sen kan man jämföra med bibeln och slår det inte in, så är det inte från Gud kan man säga.

Lilla Stjärna
2014-12-22 19:20
#3

# 2,  " Sen kan man jämföra med bibeln och slår det inte in, så är det inte från Gud kan man säga."

                                                                          👍👍👍

GiraffTunga
2014-12-22 23:33
#4

Smart där Juel, det har jag inte tänkt på men hur kommer det? Hör du bara det eller hur hör du?

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2014-12-23 09:04
#5

#4 Ah, du menar morgonpratat med Jesus? Det är inte varje morgon det händer, men ibland och då har det alltid varit tidig morgon runt 4-5.  

 Jag är nog lite halvvaken då, eller vaken i sömnen på nåt sätt.  Jag tror det är helige ande som undervisar oss, gör oss medvetna om händelser i ens liv.. tex har jag flera år i  rad fått höra olika saker som Gud vill lära mig; ett år kan det handla om att jag ska lära mig ödmjukhet, nästa kärlek, nästa år förlåtelse, nästa år att hantera motgångar och nästa att hantera framgångar osv.

Vet inte om fler av er upplevt så?

GiraffTunga
2014-12-23 22:28
#6

Tyvärr inte om jag hör nått så verkar det inte vara från Gud..

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Upp till toppen
Annons: