Annons:
Etikettövrigt
Läst 2159 ggr
[Juel70]
12/14/14, 10:07 PM

Planet X Niburu

Det pratas mycket om den röda planeten Niburu och det finns otaliga videos och bilder på den.  Vad säger bibeln om detta? 

Jag hittade två videos, en som utifrån ett bibliskt perspektiv förklarar uppenbarelsebokens händelser i bilder och en video där någon filmat Niburu eller "två solar" i Stockholm.

Tror ni den finns? eller är allt bara fejkat?  Filmen från stockholm ser inte fejkad ut faktiskt, men vad vet man?  Jag tror jag måste kika på solen själv… om den nu överhuvudtaget kommer fram!

Första videon är den från stockholm.

https://www.youtube.com/watch?v=xG6-lgxoRtQ

Andra videon är bibelperspektiv på planetära händelser.

https://www.youtube.com/watch?v=4kmy_2SsXN8&list=FLhBA4oGjha6GAQ60gvYTqwQ&index=2

Annons:
Tanjis
12/14/14, 10:18 PM
#1

jag tycker att det ser ut som att det speglar sig märkligt i fönstrena bara :O

[Juel70]
12/14/14, 10:29 PM
#2

#1  Jag såg andra videos som jag tyckte var reflektioner. Det kan ju bli reflektion i dubbelglas vad jag vet.  Men det finns videos där man filmat utomhus också.

Men jag tänkte på att bibeln säger ju att jorden ska drabbas av nedfall av både större och mindre meteorer, asteroider, stjärnor osv.

Woodland
12/15/14, 12:36 AM
#3

Enligt Wikipedia är källan till denna lära (?) en kvinna som år 1995 kom ut och hävdade att hon genom ett implantat i hjärnan har kontakt med utomjordingar från ett stjärnsystem som heter Zeta Reticuli. Bibeln stöder inte denna teori för uppenbara orsaker.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
12/15/14, 8:19 AM
#4

Woodland- Ok tack då vet jag. Visste inte att det fanns någon irrlära bakom.

 Men rent planetärt vad som händer, t ex att vi i april kommer att åka genom ett meteroritbälte och sedan även i september  i kombination med uppenbarelsebokens persepektiv?

[Juel70]
12/15/14, 8:25 AM
#5

HIttade: Niburu existerar inte enligt en video från Nasa på deras hemsida. 🙂 Då slog vi hål på den.

Woodland
12/15/14, 10:02 AM
#6

# 4 Jag förstår att folk som tror på rymdvarelser går på detta. De får ännu ett utlopp för sina rädslor och underblåsta av vissa riktningar i New Age är det många som går på det. Jorden har träffats många gånger av meteorer och dessa saker flyger förbi kontinuerligt. Vi kanske borde vara mera rädda för allt skräp som snurrar runt däruppe som förbrukade satelliter och skrot från uppskjutnings raketer eller vad det nu kan vara. Uppenbarelseboken har flera beskrivningar av det som kan uppfattas som meteorer med mera. Men vi vet enligt bibeln att Gud håller allting genom sitt ords makt, jorden kommer att bestå för evigt och fortgå i den underbara vidunderliga balans som hon snurrar i nu. Man kan aldrig vara säker på att jordklotet inte träffas av en stor meteorit men vi kan ingenting göra åt det om inte Bruce Willis är beredd att offra sig igen med att lägga ut ett kärnvapen på den. 😉

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Tanjis
12/15/14, 11:46 AM
#7

kan det inte va så att bibeln menar på krig? i form av bomber och liknande? För att world trade center incidenten beskrivs ju som stora örnar som flyger in i tvillingtorn

[Juel70]
12/15/14, 12:48 PM
#8

#6 Ja uppenbarelseboken är inte lätt att förstå 🤓 Vi kan ju egentligen inte veta något förrän det händer så klart, men av tidens tecken ska vi förstå.  Men på några ställen i bibeln står det ju att jorden inte ska bestå? 

17Ty se, jag vill skapa nya himlar och en ny jord; och man skall ej mer komma ihåg det förgångna eller tänka därpå.  (jes)

 35Himmel och jord skall förgå, men mina ord skall aldrig förgå.  Matt 24:35

Satelliter vad jag har förstått är inte så farliga när dom faller ner. Dom kommer ner i små bitar och faller oftast i haven och bitarna är inte så stora att dom kan orsaka något större problem.

#7  Jag har hört talas om det du säger. Hezekiel är också tolkad på så många olika sätt.  Syner är nog svåra att tolka eftersom dom som fick dom av Gud, bara använder sitt eget sätt att beskriva vad dom såg och om dom aldrig sett ett flygplan förut så kan dom ju beskrivas som örnar.  Det är ju knappast troligt att två riktiga örnar kan orsaka någon sådan skada.

Tanjis
12/15/14, 1:06 PM
#9

#8 bibeln är ju väldigt förklarad utefter hur dom som levde då skulle förstå vad som menas. Om det stod flygplan och world trade center skulle dom inte fattat. Samma med bomber och sånt, atombomberna var ju inte uppfunna på långa vägar ex, kan man förklara en sån som en meteorit eller en stjärna som krockar mot jorden? För att om en riktigt stor meteorit skulle krocka in i jorden nu så skulle vi nog vara lika utdöda som dinosaurierna efter det.

Woodland
12/15/14, 5:19 PM
#10

Jo, du har rätt i att boken är svårtydd. Det står i Psalm104:5 och Predikaren 1:5 att jorden skall bestå för evigt men det står på ännu fler ställen att den skall förgås. Jag har inte riktigt funderat över detta men det tål att undersökas och se om man kan komma fram till en slutsats baserad på texten. Skall den rensas genom eld på ytan eller skall den ersättas med en ny planet och den gamla försvinna helt och hållet?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
12/17/14, 5:43 PM
#11

Ja, det finns oräkneliga videor med  Planet X niburu och "två solar". Läran var som mest aktuell när 21 / 12  2012 närmade sig + att Maya-kalendern var inblandat.Jag forskade en hel del om fenomenet då. Det kom även upp tips om hur man kunde fixa fejkade Planet X- filmer. Filma genom glasögon t ex  😴

Jag hittade i den vevan i Uppenbarelseboken (tror jag) om en stjärna som hette ??? som skulle göra floder och sjöar beska när den föll till Jorden. Det blandas gärna in bibliska texter också.

Det stämmer som Woodland skriver i #3 & #6.  Flera tog livet av sig för att slippa förödelsen i världens undergång 😢

Kryddis
12/17/14, 6:22 PM
#12

#11

Upp 8:10-11

Lilla Stjärna
12/17/14, 6:57 PM
#13

# 12, Tack,👋! Var lite hafsig när jag skrev och hade inte tid att leta upp! 🥵

"Och stjärnans namn är Malört!"

10Den tredje ängeln blåste i sin basun. Då föll en stor stjärna från himlen, brinnande som en fackla, och den föll på en tredjedel av floderna och på vattenkällorna. 11Och stjärnans namn är Malört. En tredjedel av vattendragen blev till malört, och många människor dog av vattnet, därför att det hade blivit bittert.

Annons:
[Juel70]
12/17/14, 7:40 PM
#14

#13 Ja Malört har jag läst om. Sen står det att himmelens alla stjärnor ska falla ner på jorden, men minns inte när, om det var vid jesu återkomst eller innan. 

Hittade… 

"Strax efter den tidens lidanden skall solen förmörkas och månen inte ge sitt sken. Stjärnorna skall falla från himlen, och himlens krafter skall skakas" (Matt 24:29)

Vid den första basunens ljud ser Johannes hur hagel och eld slår ner på jorden och hur förhärjande bränder sveper fram över planetens yta. När den andra basunen ljuder ser han hur något som liknade ett brinnande klippblock slår ner i havet med både svåra fartygskatastrofer och omfattande fiskdöd som följd. Basunerna fortsätter att ljuda och Johannes ser den ena "filmsekvensen" efter den andra…

Något som för tanken till en brinnande fackla och bär namnet Malört smittar ner vattnet så att mängder av människor dör. Solen, månen och stjärnorna förmörkas så att de inte lyser med mer än en tredjedel av sitt ljus. Så träder "krigets Gud", Apollyon, in på scenen. Jorden läggs i mörker och Johannes ser en värld plågad av krigets fasor. Därmed återstår en basunstöt.

"Men i de dagarna när den sjunde ängelns röst hörs och han blåser i sin basun, då är Guds hemlighet fullbordad, så som han har förkunnat i det glädjebudskap han gett sina tjänare profeterna" (Upp 10:7)

När lidandet har nått sin kulmen och mänskligheten står på randen till utplåning ljuder slutligen den sjunde och sista basunen. Då är slutet inne. Stunden är kommen för det som bibeln beskriver som "Guds vrede" - då Gud ska ingripa och sätta stopp för mänsklighetens dårskap, "förgöra dem som förgör jorden" (Upp 11:18) och förkorta tiden av lidande "för de utvaldas skull" (Matt 24:22).

Lilla Stjärna
12/17/14, 8:03 PM
#15

# 14, Intressant det där Juel! Vad bra du återberättar….

"…Johannes ser den ena "filmsekvensen" efter den andra…"  ☝️ Oj, det fick jag också vid mitt frälsningsögonblick! Som en slags kaleidoskåp- liknande remsa som snurrade runt och visade mig tusentals scener samtidigt 😮😎

Beträffande Planet X och 2 solar;   är det inte oerhört intressant att bara den person som filmar har sett de där 2 solarna??  Det borde ju finnas mer än ett enda vittne till en sån föreställning och kablas ut som breaking news över hela värden  🤔😉

Tips: kolla kommentarerna under såna Youtube-klipp  😃

[Juel70]
12/18/14, 9:02 AM
#16

#16 Det låter intessant att du fick sådant, filmsekvenser när du blev frälst. Själv kan jag få nästan som deja-vu då och då i livet, nästan som milstolpar. Minns en gång när jag stod utanför ett hus (många år sen) som vi hade köpt och jag kände mig så glad. Då fick jag en deja-vu och så hörde jag en stilla röst inom mig. - Det här är huset jag lovat ge dig. Då rann det en tår för kinden 🙂 (Jag hade alltid önskat mig att bo i ett eget hus)

Ja, för övrigt, det är mycket skumt som händer nu. Jag tänker även på Chemtrails. Vad är det man försöker  dölja ? Jag ser nästan varje dag hur dom sprejar på himlen och det breder ut sig och bildar dis och moln.

Och finns Illuminati? (Vilket jag isåfall tror är antikrists agenda)  Ja många tankar har man och man försöker att följa det som sker och skilja sant från falskt.  Men att det pågår saker bakom "ridåerna" utanför människors vetskap, det är jag helt säker på.

[Juel70]
12/18/14, 9:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Tänkte flika in en bild av hur chemtrails kan se ut. Ibland är det inte lika tydligt som här, men jag har själv sett hur dom sprayar och det breder ut sig och till slut döljer solen.  En dag på sensommaren var jag ute med hunden och såg två plan över vår lilla stad som sprejade och jag tog foton och sen kollade jag med flightradar24 om det fanns flygplan över min stad, men det fanns det inte.

En annan gång var jag och en vän ute i skogen och såg ett plan. Vi höll på testa våra nya kameror så vi zoomade in på planet och följde det, helt plötsligt ser vi hur planet VÄNDER och åker tillbaka. Det var alltså ett stort plan, jetplan, och den spred chemtrails som spred ut sig. Det är ju inte normalt…

[Juel70]
12/18/14, 9:17 AM
#18

Ett annat fenomen som jag märkt uppstår på grund av chemtrails är fler blixtar vid åskväder. Detta på grund av de metaller som dom sprejar som leder ut fler blixtar. Jag hittade en video av ett sådant blixtoväder i sverige från i somras.

https://www.youtube.com/watch?v=FT4gRLQMmmg&index=16&list=FLhBA4oGjha6GAQ60gvYTqwQ

Joppo
12/18/14, 10:24 AM
#19

Är du medveten om att det helt "naturligt" bildas kondensstrimmor när avgaserna från motorerna blandas med den kallare luften som omger flygplanen? En av biprodukterna av förbränningen är vatten och detta vatten kristalliseras när blandas med luften och bildar massor av små ispartiklar.

[Juel70]
12/18/14, 10:58 AM
#20

#19 Ja fast det är skillnad på dom och de som sprider ut sig och bildar moln.

Annons:
Joppo
12/18/14, 11:11 AM
#21

#20 Hur vet du det? Det är något som jag alltid undrat hur chemtrailstroende kommit fram till. Finns det något som slags experiment där man undersökt om det är omöjligt för vanliga kondensstrimmor att bilda det som ni kallar "chemtrails"?

[Juel70]
12/18/14, 11:21 AM
#22

#21  Det är ju bara att titta upp och se med egna ögon.  🙂Läs mitt inlägg #

GiraffTunga
12/18/14, 3:58 PM
#23

Vänta lite fenomen? Existerar allt detta?

You can not judge me unless you know me.

Joppo
12/18/14, 4:27 PM
#24

#22 Jag är inte tillräckligt kunnig inom området för att veta hur man ser skillnad på en "naturlig" kondensstrimma och en sk "chem trail". Jag tycker de ser likadana ut på de bilder som chemtrailstroende visar.  Vilket inlägg hänvisar du till? Siffran är borta.

#23 Det finns en liten klick människor som tror att Jorden styrs av en utomjordisk maktelit som kallas Illuminati. Vissa går även så långt att de hävdar att utomjordingarna är några slags rymdödlor(observera att jag inte skojar nu).

Illuminati i sin tur påstås ligga bakom alla möjliga sorters konstigheter/elakheter. Exempelvis tror vissa(likt Juel) att denna elaka elit i lönndom besprutar oss med saker via flygplan. Syftet med denna gigantiska konspiration påstås vara sk "geo engineering", dvs en metod för att påverka vårt klimat. 

Andra populära hypoteser som denna klick människor brukar proklamera är att Illuminati önskar döda typ 95 % av Jordens befolkning samt att 9/11 var nåt slags insiderjobb. 

Allt detta anser jag vara totalt nonsens. Illuminati är för övrigt baserat på en fiktionnovell som skrevs nån gång på 70-talet(har jag mig iaf).

GiraffTunga
12/18/14, 4:34 PM
#25

Jag har hört massa saker med Illuminati dendär pyramiden med ögat är inte de anti krist

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
12/18/14, 5:34 PM
#26

#24 Snälla Joppo, kom inte in hit och prata för mig i mitt ställe tack!

 Jag tror inte på utomjordingar och jag anser inte att illuminati och chemtrails hör i hop. Jag vet inte ens om illuminati är ett påhitt. Jag har frågor som du nog inte har svar på eftersom du inte är kristen.

Geoengineering är ingen konspiration. Hänger du inte med i nyheterna?

Jag tar upp sådana här frågor, helt utan inblandning av irrläror eller tro på något annat än Jesus

Jag är intresserade av hur detta förhåller sig med bibeln, uppenbarelseboken och andra böcker i bibeln.  Vissa saker kan man följa och se med blotta ögat, andra saker måste man forska i för att få reda på sanningen om vad som händer på jorden.

Det finns andra trådar om Chemtrails inne på andra forum där man kan prata om det utan inblandning av bibeln, men här vill jag gärna jag svar ur kristen  och bibliskt synpunkt.

Joppo
12/18/14, 5:53 PM
#27

#26 Jag menade inte att prata i ditt ställe. Om du tolkade det så ber jag om ursäkt. Jag ville bara delge min bild av den konspirationsteoriska subkulturen. Den verkar för övrigt vara rätt populär inom new age.

Jag vet att det existerar geo engineering eller iaf forskning inom området, men mig veterligen pågår det inte någon massiv global besprutningskampanj med sk chem trails. Det var den konspirationen som jag syftade på. Jag har iaf aldrig sett något inslag om just chemtrails, förutom när de för nåt år sen intervjuade en förvirrad miljöpartist.

Annons:
[Juel70]
12/18/14, 6:21 PM
#28

Tack Joppo. Jag utgår mest från mina egna betraktelser när jag ser upp på himlen och sen när det finns teorier bakom det jag ser, ja då vill man naturligt veta mer och forska lite i det.

En antikrist agenda finns, men om den kallas illuminati eller inte, det vet jag inte. 😎 Men jag tycker det är viktigt att ta upp såna här frågor också, så man inte går omkring och funderar ihjäl sig 😃

Woodland
12/18/14, 9:09 PM
#29

Jag uppfattar, Juel, att du liksom vill vädra vad du har läst om dessa konstigheter på nätet. Man kan se att de ofta blandar in bibeln i det hela. Som kristen kan man bli lite ställd om man inte känner till bakgrunden. Joppo, det jag hörde om Illuminati på 70-talet var att de var ett hemligt sällskap av superrika som styrde världens regeringar. Namn som ofta kom upp var Rothchilds, Rockefeller med flera. Bilderburggruppen (stavning?) har också tillskrivits en sådan makt. Detta med utomjordingar och en Alien race är någonting jag inte läste om förrän senare. Det verkar nästan som om teorierna utvecklas med tiden. Det utförs experiment för att försöka framkalla regnmoln men någon allmän förgiftning av planeten har jag inte hört talas om. Man kan gott skratta åt många av dessa konspirationsteorier. Samtidigt har det funnits de som är inte helt riktiga i huvudet och som blivit våldsamma, dragit sig undan samhället och samlar vapen med mera.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: