Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1371 ggr
Woodland
2014-12-11 14:02

Barn som dödas

Canon Andrew White berättar hur IS halshugger barn som vägrar "säga orden" och konvertera till Islam. De svarade "Vi älskar Yesuha. Vi har alltid älskat Yeshua."

OBS! Whites tal är påverkat därför att han är skadad av en bombsprängning 1998 och dessutom har han MS .

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Juel70]
2014-12-11 14:25
#1

Fruktansvärt hemskt 😕 Svårt att förstå att det finns en sån ondska i världen.

Woodland
2014-12-12 11:01
#2

Svårt att förstå att det finns en sån ondska i världen.

Javisst och på samma gång en uppvisning av extrem tapperhet från barnen sida.

Jag kom att tänka på en bibelställen - 

9 När Lammet bröt det femte sigillet, såg jag under altaret deras själar som hade blivit slaktade för Guds ords skull och för det vittnesbörd som de hade. 10 De ropade med hög röst: "Herre, du som är helig och sannfärdig, hur länge skall det dröja, innan du dömer jordens invånare och utkräver hämnd för vårt blod?" 11 Och åt var och en av dem gavs en vit klädnad, och de blev uppmanade att vara stilla ännu en liten tid, tills antalet av deras medtjänare och bröder, som skulle dödas liksom de, hade blivit fullt.   Uppenbarelseboken 6

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-12-12 13:34
#3

Ja Amen. Väldigt tappra och starka ❤️ Nu kan ingen ondska röra dom mer. 

Jag tänkte på hur det står att Gud ska ge styrka i nöden, med andens kraft.  Jag har tänkt på hur jag skulle reagera om jag själv var i en sådan situation. Mitt logiska jag fick först lite panik men sedan tänkte jag på Guds frid och kärlek  och såg mig själv sträcka upp mina händer mot himlen och säga: - Jesus Kristus är Herre. Mitt liv tillhör Jesus.

Lilla Stjärna
2014-12-12 15:49
#4

# 2, Tröstande…..

# 3, Hoppas att de små barnen kan reagera så!

Gud välsigne dem!

Upp till toppen
Annons: