Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1477 ggr
anonymous.
2014-11-14 20:13

Vad är falskt / sant?

Hej. Jag undrar ganska mycket om hur det är med " possession " Det sägs att en tjej Emily Rose blev besatt av en demon vid 1900-talet. Dom har även gjort en film om henne. Hon såg syner medans bön och röster o.s.v. Men är det sant att hon blev besatt? Jag är ganska orolig om detta och vad säger Gud och Jesus om detta med besatt och hur kan man undvika att bli det och är det sant att Emily blev det?

Annons:
GiraffTunga
2014-11-14 20:39
#1

Hej Anonymous! Ja det har jag också tänkt på men det lägger jag till resten här till jesus iFokus för jag vet inte exakt.. Men en sak vet jag. Dem onda kan skrämmas men dom kan ej skada dig. Jesus skyddar såklart dem oskyldiga. Emily Rose filmen är ganska populär och vågar nog inte se den efter alla problem jag fick hemma. Blev nästan galen och var tvungen söka hjälp. Minns att det var någon ond hos mig och ingen trodde mig.

  1. Jag låg i sängen så sparkades eller knackades under sängen 1 gång o 2 gånger i elementet och de viskades mitt namn samma dag. Tydligen tjej röst blev det
  2. De va vinter och det var nu jag började få problem nu till januari. Mamma jobbade jag var ensam hemma på morgonen de var mörkt o snöade och sen lät det som alla shampoo (tunga) ramlade i badkaret så sprang ut o grät o gick till grannen men inget hände!???!

 Jag var ej religiös men trodde på Jesus fast ej döpt o jag visste inget och jag var 11 år gammal och det torterade mig mycket och det känns som allt händer igen jag vet massa nya saker men alla minnen kommer tillbaka som jag blir rädd igen. Nu när jag har flyttat till ny stad så bor jag nu i en gammal gammal lägenhet i stan och kunde känna att de var någon ond som jag kände igen. Låt oss gå lite bakåt i tiden, Jag bad till änglar & Trodde Lucifer var inte Satan utan en god ärkeängel. Inom mig så blev jag lurad och det hördes som han sa " Tro inte dom, Jag fallde aldrig, Är Guds högra sida och jag är starkare än Mikael " Så jag började bjuda in han hem till mig. Kom han? Ja. Nu när jag har flyttat så kändes det som någon är här som jag sa, Någon jag känner igen. Jag hotade den och sa vem jag tillhör. Den blev svag och den dök upp ibland så med skugga fast de va typ dörren rördes skugga. Blev alltid yr när jag gick i hallen. Varje gång men inte längre. Jag kommer aldrig glömma detta och detta gjorde jag ensam jag sa inte till någon i familjen. Förlåt om det blev långt o läsa. Men jag menar jag tror på det med besatt. Jag är inte rädd eftersom Jesus ser allt som händer.

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
2014-11-14 21:00
#2

Jag kollade lite om historian med " Emily " Emily Rose heter hon inte utan hon heter Anneliese Michel i verkligheten. Usch vilken huvudvärk jag fick medans jag läste om henne. Anneliese var besatt av Lucifer, Judas, Cain, Hitler och några mer stog det. Wow Lucifer var inte direkt den jag trodde. Men jag känner igen namnet

Cain?

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2014-11-14 21:00
#3

Jesus och apostlarna med den Helige Andens kraft befriade många som plågades av andemakter. Varför vissa blir besatta och andra inte vet jag ej, men en inkörsport är de ockulta rörelser som det blir fler och fler av. Jag känner inte till Emily Rose-fallet men rent allmänt är bibeln väldigt klar över att Gud är helt emot att människor sysslar med det ockulta. Är du aktiv i det ockulta är det bäst att sluta med det. Vi har flera medlemmar som har lämnat det och kan vittna om skillnaden mellan livet med Jesus och livet med den andra sidan. Din oro är troligen Herrens varning att vända dig bort från allt som har med andar, änglar, spöken, drömtydning med mera och fly till honom.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2014-11-14 21:12
#4

# 1 & 2 Var inte rädd G! Är du Herrens är du säker, och du är det. Du är också känslig så det är bäst om du håller dig bort från allt det gamla som skrämde dig tills du känner dig starkare. Jesus, som räddade dig, är mycket mer underbar att ha att göra med än några "änglar", eller hur?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2014-11-14 21:17
#5

Ja Woodland att det med besatt är absolut det värsta. Om inte nu tack vare er skulle jag ha varit kvar med änglar, andar, ritualer, lucifer. Det värsta var att allt det gjorde så jag inte gillade Gud mycket. Men det var som jag var fast vid massa demoner och så kom ni och drog undan dom och tog mig och gav mig en startsknuff och jag började springa mot gud och jesus. nu känns det som jag är bakom Gud och Jesus medans alla demoner står stilla och vågar inte ens ta ett steg närmare. Woodland jag kunde känna av varningen. Jag fick verkligen huvudvärk just när jag tänkte på det. Men jag sörjer verkligen för Anneliese. Hon såg deras riktiga ansikte och allt jag har ej sett filmen men ska göra det nu. Och slår vad på att jag kommer bli mer rädd för detta är ju sann historia.

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2014-11-14 21:20
#6

Ja hos Jesus finns befrielse och frid och kärlek.  Jesus har övervunnit världen och satan. Håller med Woodland om att en inkörsport är ockulta rörelser, new age osv.  Trauma kan också vara en inkörsport, vilket jag själv upplevt.

Gud säger åt oss att vakta vårt hjärta och vad vi tar in.  Tänk på det som är högt och heligt och det finns där uppe hos Jesus. Någon rädsla finns inte i Gud. Vi behöver inte vara rädda för Jesus har den eviga makten över himmel och jord, liv och död.  Håll avstånd till den onde, så skall han fly från dig.

GiraffTunga, tycker inte att du ska kolla filmen, för den kan säkerligen inge rädsla om man inte är stark nog att stå emot det som visas. Jesus vill att du ska vara i Hans kärlek och Frid. kram

Annons:
GiraffTunga
2014-11-14 21:23
#7

Woodland jag kan se skillnaden.

när jag bad till änglar så kändes det som dom inte hjälpte mig och jag var mycket desperat av Gabriel & Mikael. Jag kände mig inte okej då men nu känner jag mig lugn även om jag försöker hålla mig glad fast lider som ingen vill känna som jag gör inom mig.. Nu känns det rätt. det är det att jag inte orkar vara här. Min kompis som jag brukade va med ( hon tror på häxor, spöken, demoner ) hon har en demon som följer henne vart än hon går och den får henne göra saker sa hon till mig. hon är muslim men hon gillar demoner säger hon. det fanns en affär som var mycket new age affär typ som vi alltid gick in i. fanns massa pentagram, halsband, stenar, trolldrycker, böcker osv.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2014-11-14 22:04
#8

# 7

Det är bäst att hålla sig borta från allt det där. Tänk på Juel's råd angående filmen!!  Sådana filmer är inget att se på, särskilt om man inte mår bra! 😕 

Var rädd om dig! 🤗

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2014-11-14 22:24
#9

NEJ NEJ NE  NOPE NOPE NEIN, NO, NO NEJ ASSÅ NEJ JAG GER UPP. Jag kollade 30 min typ det var lugnt men neeheh hon låg i golvet o typ hennes ben o ögon asså neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Bad till Gud att jag inte ska va rädd nu så de känns lite bättre. Asså fy..

You can not judge me unless you know me.

anonymous.
2014-11-15 10:17
#10

Giraff. Lucifer Cain Judas Hitler? Oj det är ju det värsta.

Woodland
2014-11-15 23:43
#11

# 2

Cain är engelska för Kain (Abels bror och mördare i 1 Moseboken 4).

Jag antar att Hollywood har gjort filmen spektakulär med effekter och så vidare. I  ett andlig sammanhang är Lucifer/Satan andemakten som inspirerade alla dessa människors vidriga gärningar.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

pirri17
2014-12-31 02:50
#12

Det är därför som den där onda kommer till dig där hemma när du hör en kvinnoröst för att du umgås med henne som gillar demoner och går in i New Age affärer som är lite farliga med onda krafter i vissa prylar som man inte vet om och då vill dom följa med dig hem och skrämmas! Den kan ge dig rivsår som blir djupa och blöda! På paranormal Activity finns familjer som har gjort egna filmer och filmat egna upplevelser där hemma! Det är 1 dödsfall per år i Amerika! Filmen Exorcisten är baserat på verklighet i boken som skrevs efter en flicka som blev besatt i Amerika!

Brunett

[Juel70]
2014-12-31 12:04
#13

Jesus är starkare 🙂

Annons:
GiraffTunga
2014-12-31 20:24
#14

och frälsaren & ljuset ♥

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: