Annons:
Etikettbibeln
Läst 5216 ggr
a-m.an
10/14/14, 4:20 PM

Finns gratis biblar?

Jag är nybörjare och äger inte någon bibel. Jag hade en som jag fick när jag konfirmerade mig men den är spårlöst borta. Nu har jag flyttat hemifrån till egen lägenhet men har väldigt lite pengar. Och ingenting över. så jag undrar om man kan få en bibel någonstans?

Om man måste köpa så vart gör man det? Men om jag ska köpa en så blir det inte det närmaste året. Vad kostar dom?

Jag undrar också när/om jag får tag i en bibel så hur läser man den? Alltså ska man börja bara från sida ett och läsa en bit varje kväll? Eller ska man läsa i nån annan ordning?

Ni får ursäkta för dumma frågor men jag har ingen erfarenhet och känner inga kristna.

Annons:
GiraffTunga
10/14/14, 4:22 PM
#1

Jag har ingen bok som är bibeln men har en super bra app. Den heter ju bibeln men den är helt gratis och hela bibeln är med sök bara Bibeln så kommer det en app, den första appen som kommer är den jag har. 😃

You can not judge me unless you know me.

[JeanetteK]
10/14/14, 4:31 PM
#2

Kika på second hand affärer eller liknande. Där finns det ofta biblar för i stort sett inga pengar. 

Jag fick tipset att börja med evangelierna. Gamla testamentet är rätt tungt att börja med.

[Juel70]
10/14/14, 4:31 PM
#3

Jag har en extra bibel som du kan få utav mig om du vill. Gratis. 

Håller med, evangelierna är bäst att börja med.  Man ta ta ett evangelium och sen APG och sen ett annat evangelium och sen romarbrevet och nästa evangelium osv.   GT ska man nog ge sig in i lite senare.

Tjeja
10/14/14, 4:38 PM
#4

Gideoniterna är en kristen förening i hela världen som delar ut biblar gratis! Främst delar de ut till studenter, på sjukhus och lägger biblar i hotellrum men även till vem som helst som behöver men inte har råd med en bibel. Jag känner en som är med där. Om du vågar pma mig din adress ska jag se till att de skickar en till dig.

Annars finns det kontaktinfo Här på deras hemsida  (klicka på "kontakta oss" i fliken längst ner till vänster) där du både kan få hjälp med frågor och fråga efter en egen bibel! Våga ska du se, dem är jättegulliga att prata med! :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

a-m.an
10/14/14, 5:04 PM
#5

#1 Tack för tipset :)

#2 Det var en bra idé också. Där ju det mesta billigt ja

#3 Oj, det var verkligen snällt av dig men det skulle kännas lite fel att ta emot. Jag ville inte starta en "tiggar-tråd" och att en annan medlem ska ge bort sin bibel till mig. Tänkte mer om kyrkan el liknande brukade ge bort eller sälja billigt.

#4 Aha jag hade ingen aning om att de fanns. Jag var in på deras hemsida nu. Men jag kan ju kontakta dem själv tänkte jag. Men snällt av dig att du erbjöd dig.

Upp till toppen
Annons: