Annons:
Etikettövrigt
Läst 962 ggr
GiraffTunga
2014-09-26 16:02

behöver råd från Gud

Hej jag och mina 2 vänner bråkade med en tjej som jag och dom har aldrig gillat. Hon hatade min vän så min vän frågade vad det är som hennes problem är så hon började hålla på o då hållde vi alla på och på måndag har jag en lektion där jag sitter brevid henne. Vi 3 vill ge henne hämnd men det fick mig fundera om vad jag ska göra egentligen. Ska jag göra hämnd eller inte? Så jag har inte men ska fråga Gud om vad jag ska göra och vill ha ett tydligt svar men hur ska jag få det?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
2014-09-26 16:08
#1

Bibeln säger att man inte ska hämnas utan älska sin nästa. Du kan be om kraft, mod, styrka och tålamod att tjejen kanske öppnar upp sig till dig och att du kan förstå, medla och förlåta. Jag är nästan säker på att hon har nåt problem hemma som går ut över andra, det brukar iallafall vara så.

Det är lätt att känna ilska och hämndbegär, men vi måste försöka stå emot dom dåliga känslorna och tankarna.  Hoppas ni kan bli sams! :)

[Juel70]
2014-09-26 16:10
#2

Jag brukar försöka föreställa mig hur det skulle se ut ifall Jesus skulle hämnas och börja slåss 😃 Det går inte riktigt ihop.

GiraffTunga
2014-09-26 16:11
#3

Okej ska be om styrka osv tack ! :)

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: