Annons:
Etikettövrigt
Läst 2053 ggr
Tanjis
9/22/14, 10:05 AM

Drömde att ängeln Mikael skyddade mig

Jag drömde i natt att jag blev vän med en grupp av muslimer. Vi gjorde massa roligt ihop men dom sa konstiga saker som att Isis var deras förebild och dom kallade inte hans verk för mord utan för taktik. Jag deltog i bön men bad till den kristna guden i smyg, men dom måste ha förstått det på något vis och bad mig att be efter dom på arabiska, jag kollade då "ledaren i ögona och sa att det kommer inte hända, jag är inte muslim" många i gruppen blev väldigt förargade men ledaren sa "ge henne tid, hon är uppväxt i ett land där man får uttrycka sig och tro på vad man vill, hon förstår inte bättre än"…….. otäckt! Jag var sen hemma hos mig när Mikael kom och knacka på i mänsklig gestalt, han var väldigt stilig och hade ljusblå glimmande och väldigt snälla ögon och jag kände att jag borde bjuda in honom. Han berättade då att min egna skyddsängel inte var stark nog för att skydda mig mot det onda som skulle ske så därför var han hos mig nu. Sen verkade det som att det hade gått en tid och jag skulle gifta mig med min sambo, Mikael hade gett mig en jätte vacker rosa klänning, det är ju igentligen bara oskulda som ska ha vitt och Mikael var best man på bröllopet, och efter detta bröllop skulle han ha mer styrka att skydda mig när jag var välsignad i äktenskap. Efter detta stod jag och Mikael i uppgörelse med den muslimska gruppen som hade kallat till sig profeten Mohammed. Han var med väldigt stilig men hans ögon, till och med ögonvitorna var svarta. Det blev en lång diskution om vilken gud min själ tillhörde vilket sen ledde till slagsmål som Mikael vann, muslimerna försökte med egen kraft att mörda mig då, helt uppenbart skulle jag inte konvertera till islam, men Mikael hade satt en osynlig barigär runt om mig, så dom som ville mig illa skulle varken komma åt mig med ord eller handlingar. Jag är uppväxt i en kristen familj och är på mitt sätt kristen, dock avskyr jag kyrkan och alla skenheliga som befinner sig där. Jag finnervmig ofta i en konflikt med gud och jag känner att det ofta är andra makter som vill ha mig i sitt nät och lyckas säkert ofta… dock har jag aldrig kollat åt någon annan religon och det kanske är detta drömmen grundar sig i. förlåt för ett långt inlägg. Ville bara få ner det och dela av mig utav den. Har ni haft några liknande drömmar

Annons:
[Juel70]
9/22/14, 10:20 AM
#1

Tack för att du delade.  Din dröm verkar vara en ganska typiskt inre-konflikt-dröm och sådana har jag också haft många utav.  Framförallt när jag hade gått vilse från Gud.  Då var det mycket konflikt mellan ljus och mörker och jag upplevde motstånd på alla de sätt när jag skulle till kyrkan eller så. Det var som om det utkämpades en andlig osynlig kamp om mig.  Men Jesus kom ibland till mig i drömmarna och visade att åklagaren inte kan komma åt mig. Han kan beskylla mig, men att Jesus frikänner mig osv.

Jag brukar skriva ner mina drömmar och be över och analysera, för ibland kommer drömmar från Gud och ibland inte, men man lär sig alltid något av drömmar och sig själv 🙂

Fast inatt hade jag en dröm om att jag blev en nyutexaminerad polis och jag var så glad att jag klarat min utbildning och nu hade jag på mig polisuniformen och kände mig så glad och stolt.  Jag har börjat drömma på senare tid  om poliser och att jag blir polis.

GiraffTunga
9/26/14, 3:56 PM
#2

Ärkeängeln Mikael är ju den som slogs mot Lucifer och du borde skriva ner dina drömmar. ;)

You can not judge me unless you know me.

Woodland
9/29/14, 9:39 AM
#3

Ett sunt sinne är en Guds gåva. Vårt sinnestillstånd är av ytterst vikt i livet. Beslut och gärningar har sina grund i vårt mentala tillstånd. Det är bättre att ägna uppmärksamhet åt våra mentala krafter (tankar) när vi är vakna än att analysera drömmar.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
9/29/14, 9:59 AM
#4

Gud talar mycket genom drömmar och visioner också.  Men liksom allt annat så måste det prövas mot ordet.

Tanjis
9/29/14, 12:31 PM
#5

Men vad kan han ha menat med detta då?

Woodland
9/29/14, 1:10 PM
#6

Inlägg # 3.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Juel70]
9/29/14, 2:45 PM
#7

#5 Vet inte om du har facebook, men jag är med i en kristen grupp som tar upp drömmar och visioner och hur man ska veta om dom är från Gud och vad dom kan betyda. Kan skicka en länk via PM.

GiraffTunga
9/30/14, 5:19 PM
#8

Jag har fått drömmar av ärkeängeln Gabriel.

Jag såg hans ansikte men det var något negativt och positivt med känslan… Gabriel kollade ner men sedan kollade upp. Sedan var det en blixt och jag vaknade av panik som man vaknade ur en mardröm.

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
9/30/14, 5:19 PM
#9

Juel skicka länken, :)

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
9/30/14, 5:27 PM
#10

Han såg exakt ut såhär, Samma bild men han kollade ner sedan upp

Han såg exakt såhär,  den blicken men hans hår var brunare och ljusare kläder och vita vingar med den blomman som han alltid har. Han kollade exakt så sen upp.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
9/30/14, 5:42 PM
#11

# 10

Detta börjar bli riktigt kusligt G! 😕 Höll dig bort ifrån sådant. Tänk på Jesus istället.  Guds ängel Gabriel skulle ALDRIG visa sig för dig eller mig eller någon annan.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
9/30/14, 5:49 PM
#12

Vad var det för dröm då?

You can not judge me unless you know me.

Woodland
9/30/14, 5:58 PM
#13

# 12

Vi har pratat om detta förut. Läs # 3. Det bästa är att försöka glömma den och gå vidare. 🤗

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Tanjis
9/30/14, 6:36 PM
#14

Jag fattar verkligen 0 utav vad #3 menade

[Juel70]
9/30/14, 10:23 PM
#15

Gud skickar inte ut änglar hur som helst. Se bara på Maria när hon fick ett budskap om Jesus, det var stort, då skickade han gabriel.  Man ska hålla fokus på Jesus och inte änglar, hur dom än kommer..i drömmar eller i verkligheten.

Oftast skickar Gud en människa som hört Guds tilltal, men det händer att Gud kan skicka ut tjänsteänglar, men då är det oftast i nödsituation och när något viktigt händer.

Woodland
10/1/14, 6:58 AM
#16

Det var inte # 3 i denna tråd! Försök igen.

Här är en del av texten: Hjärnan sorterar vardagsupplevelserna när vi sover. De flesta drömmar kommer vi inte ens ihåg. Visst kan man lätt drömma om Jesus om man tänker på honom under dagen men det är ingenting man kan "satsa på". Vi vet inte ens hur han såg ut så hur kan vi ens veta att det är Jesus vi ser i drömmen. Men vi vet att en dag kommer vi se honom såsom han är.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
10/1/14, 7:45 AM
#17

Och då kommer jag äntligen känna mig hemma

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: