Annons:
Etikettjesus
Läst 2607 ggr
GiraffTunga
9/13/14, 11:47 PM

drömmar?

Hej tänkte lite på när jesus visar sig i era drömmar. Har det hänt dig? Berätta om vad som hände då för är lite nyfiken med drömmar. Vill få en dröm från honom för skulle bli glad eftersom har haft jobbig helg.. har ni någon ide hur jag kan få vara med honom?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
9/14/14, 8:10 AM
#1

Ibland har Jesus dykt upp i mina drömmar. 

En gång drömde jag för flera år sedan att jag hade fött ett litet flickebarn och jag vaggade och matade barnet.  Sen var det plötsligt en massa människor som  ville mig en massa saker och vill att jag skulle följa med hit och dit.. så pass att jag glömde bort mitt barn!

När det hade gått några dagar kom jag på att jag glömt barnet! Så jag fick panik och sprang tillbaka till mitt hem.  Brevid mitt barn satt en man och vaggade barnet  och han sade:

- Jag har tagit hand om ditt barn, men Juel du måste ge barnet näring….. Juel, det här barnet är DU.

Först då förstod jag att det var Jesus i drömmen och efter det gick vi ut på en promenad och pratade om mitt liv.

[Juel70]
9/14/14, 8:19 AM
#2

En annan gång  (många år sen) drömde jag att jag skulle jobba på Downingstreet nummer 10 (Där Englands premiärminister bor)

Jag skulle arbeta som köksa där och servera en tebricka vid regelbundna tider.  Det var Jesus som gav mig arbete. Han var oftast inne i stora rummet.  Dörren in dit var stor och mäktig och klädd i skinn med fina mönster av möbelspik. 

Jesus sade till mig att jag inte får gå in där, utan endast Jesus får gå in där. Jag skulle ge tebrickan till Jesus och sen gick han in i det stora rummet.   Jag blev lite sur över att jag inte fick gå in där och då sade Jesus:

-Dit jag går kan du inte komma in.

Jag gick tillbaka till köket och fortsatte med min sysslor, men jag var uttråkad. Dt kändes som ett tråkigt arbete, så jag bestämde mig för att "rymma" och gå ut och hälsa på lite gamla vänner.

Jag träffade gamla vänner (som inte är den bästa sorten) och vi festade och hade "kul" och dom lånade pengar av mig som jag aldrig fick tillbaka.

Till slut blev jag både sårad och lurad och mina kläder var trasiga och jag var smutsig. Då längtade jag tillbaka till Jesus och mitt trygga arbete men jag skämdes över att gå tillbaka.. vågade inte… men jag gick gråtande och ställde mig utanför porten till Downing street 10 och skämdes.

Helt plötsligt öppnades dörren och ut kom Jesus. Han sade ingenting. Jag grät och skämdes.  Han tog mig vid handen och började borsta mitt toviga hår.  Sen gav han mig nya vita kläder.  Han sade ingenting men jag kände kärleken från honom. Jag var tacksam och ville börja arbeta på en gång, men då upptäckte jag att jag hade fotbojor och handbojor på mig.

-Hur kom dom dit? Hur fick jag bojor?

-Du måste tro och skaka av dig bojorna Juel. 

-Men hur gör jag det??

-Du måste tro.

Jag försökte och försökte utan att det gick, men till slut fick jag tro av Jesus så mycket att jag kunde göra mig av med bojorna.

Woodland
9/14/14, 9:58 AM
#3

G, läs istället i bibeln hur mycket Jesus älskar dig om det känns tungt och jobbigt. Det är bra mycket bättre än drömmar. Hjärnan sorterar vardagsupplevelserna när vi sover. De flesta drömmar kommer vi inte ens ihåg. Visst kan man lätt drömma om Jesus om man tänker på honom under dagen men det är ingenting man kan "satsa på". Vi vet inte ens hur han såg ut så hur kan vi ens veta att det är Jesus vi ser i drömmen. Men vi vet att en dag kommer vi se honom såsom han är. Guds ord däremot är en säker grund som dessa verser i 1 Joh. 3 31Vilken kärlek har inte Fadern skänkt oss när vi får heta Guds barn. Det är vi. Världen känner oss inte, därför att den aldrig har lärt känna honom. 2Mina kära, nu är vi Guds barn, men det har ännu inte blivit uppenbart vad vi kommer att bli. Vi vet dock att när han uppenbarar sig kommer vi att bli lika honom, ty då får vi se honom sådan han är. 3Var och en som har detta hopp till honom renar sig själv liksom han är ren.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: