Annons:
Etikettjesus
Läst 1560 ggr
[JmH.]1
8/28/14, 10:35 AM

Jesus.

Hej, det var jag som skrev inlägget 'Gud.' För ett tag sedan och det har hänt mycket. Jag har äntligen börjat i skolan igen och det känns jätte bra. Jag bad till Jesus, idag faktist. Jag kollade upp mot himlen och jag började gråta, jag började be och jag började gråta ännu mer, jag bad om förlåtelse och jag pratade om massa saker och efter så kände jag mig jätte lugn och bara log. Jag känner att mitt liv äntligen börjar bli bra! Och jag är så glad att jag har Jesus med mig, jag vet att han är där. Nu kan jag äntligen börja leva, jag kan säga att jag mår bra och mena det. Jag kollade på min kropp idag och tänkte 'Vad har jag gjort?' Den är full med ärr, men den är vacker ändå. Jag vet att jag fortfarande kommer att få ångest ibland, men den är inte lika stark som förr. Jag brukar ha Bibeln med mig till skolan och då känns allt bättre! Jag tror att jag kan säga att jag älskar mig själv och livet. Jag är glad att jag lever. Allt är bra. Jag mår bra. Åh, det är så skönt att säga så. Jag har en fråga också, får man be till änglarna? Och en fråga till, jo det var så att min farmor tog livet av sig när jag var liten, tror ni att hon hamnade i Himlen? Min mormors bror tog också livet av sig. Det är så hemskt. Tänk att jag också kunde har varit död nu. Jag tror att det var Jesus som hjälpte mig att överleva när jag försökte ta livet av mig alla dom där gångerna. Men nu vet jag iallafall att livet kan vara underbart och jag tänker kämpa med skolan och nå mina drömmar! Och jag kommer aldrig att lämna Jesus, jag vet att han alltid finns där för mig. All kärlek till er underbara människor, Med vänlig hälsning, Jennifer.

Annons:
[Juel70]
8/28/14, 11:19 AM
#1

Åh vad kul att höra att du fått ett personligt möte med Gud/Jesus 🙂 Det står i bibeln att änglarna jublar varje gång någon hittat till Jesus.  Underbart att Gud påbörjat helande och upprättelse i dig :) 

Jag vet att man inte får tillbe änglar, men jag brukar be Gud om att skicka änglar för beskydd och annat när det behövs, t ex när jag ber för någon person/er som behöver beskydd.  Änglar får inte ta emot tillbedjan, dom gör bara vad som är Faderns vilja.

🌺

Mops1
8/28/14, 11:19 AM
#2

Jag beder till Jesus.Har kommit tillbaka till kyrkan efter 30 år.Jag sover just nu med en liten bibel i handen.Till änglarna brukar man vanligtvis inte bedja.I alla fall gör jag inte det själv.

Jag har sett en så fin man inom denna grupp jag besöker,men jag tror inte att han är intresserad av mig..

Woodland
8/28/14, 12:57 PM
#3

Gud hör bön. Det är underbart när Gud griper in i våra liv. Han har dragit dig till sig själv. Lovad vare hans namn! Vi kristna ber inte till änglar. Orsakerna till varför vi inte gör det finns i en artikel om änglar här på JiF. Läs gärna den. Har du fler frågor är det bara att höra av dig. Det är vanligt när man kommer till tro att man undrar vad som har hänt nära och kära och de som levde och dog. Som du själv upplevde är ingenting omöjligt för Gud och han kan rädda vem han vill. När det gäller tillståndet för de avlidna bör vi inte reflektera för mycket över det. Vi får lämna det i Guds händer. De fördolda sakerna skall inte vi befatta oss med. Det är alldeles för stort för oss att försöka greppa över.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
8/28/14, 4:23 PM
#4

Vad bra, jag har eller hade stark depression men sa inte till någon. Mådde skit helt enkelt men inte längre, jo ibland men inte ofta. Har inte bett till Gud eller Jesus nu på dar för är blyg, men brukar prata med Jesus när jag går långt ute. Jag har blivit mycket sårad i denna månaden och brukade tänka att Jesus inte hade det enkelt (när jag läste bibeln) heller. Så blev okänslig och ignorerade dem. Finns en kille i skolan, han är elak mot alla och han slog mig med sin mapp idag på huvudet (han är kristen) Så jag blev arg men gjorde inget tillbaka fysiskt eftersom att jag inte vill slåss eller skada honom eftersom jag visste att vi alla är en familj inom Herren. Så ja jag har förändrats från kall, elak, sårande människa till en känslig människa. Idag började jag 8 och vaknade 7.40 (bor typ 20 minuter bort från skolan o tar bussen) fick damp, sprang o fixade mig och sprang till bussen. Väntade 3 min så kollade tiden.

9 minuter kvar. Så blev nervös och ledsen och bad till Herren att inte få kvarsittning eller komma super sent som 8.20. Så sprang halva vägen till skolan när jag gick av då var tiden 8.56 Sen gick jag och tog min spanska mapp och penna. Klockan blev 8.10. Öppnade dörren och då var alla där men tydligen kom alla och läraren 1 minut sedan och sa att jag var bara 1 minut sen men egentligen 10 minuter. Sen slutade jag efter skolan och gick på bussen. Tänkte över allt som hände imorse och fick en känsla att herren hjälpte mig. Vissa säger att Herren inte bryr sig om folk men han bryr sig och han hjälper oss som han hjälpte mig idag.

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
8/28/14, 5:28 PM
#5

#4 Ja Gud bryr sig om det minsta lilla som är viktigt för dig och vill visa det genom att bry sig. Har också varit med om det :))  

Jag minns när jag var 15-16 år och hade tagit emot Jesus. Detta är nåt som kan verka helt obetydligt för många… men jag hade en väldigt livlig liten hamster som jag var tvungen att klippa klorna på, men … han satt ALDRIG stilla. Det gick inte att klippa klorna på honom så som han sprattlade hela tiden.

Jag bad till Gud: - Åh snälla Gud, hjälp mig att klippa klorna på honom…

Helt plötsligt blir min hamster som död i min hand och ligger på rygg, vilket aldrig hänt tidigare. Jag klippte klorna och sen blev han sig själv igen.. en riktig turbo-hamster.

Han vet till och med hur många hårstrån du har på huvudet 🙂

Läs Psalm 139! :)

GiraffTunga
8/28/14, 6:00 PM
#6

#5 Vilken fin upplevelse. Tycker det är dåligt att folk klagar att han inte bryr sig? Ska läsa det :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
8/28/14, 6:03 PM
[JmH.]1
8/29/14, 9:59 AM
#8

Tack så jätte mycket för era svar allihopa! Ni är så snälla som tar eran tid och svarar.:)

Upp till toppen
Annons: