Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 2889 ggr
Mops1
2014-08-21 12:03

Jag har sett HONOM i kyrkan...Är attraherad, men..

Hur går jag vidare?Ska jag avvakta o vänta?Syns det på mig kanske?Jag kommer säkert att le lite extra samt vara aningen hemlighetsfull..Jag märkte detta omedelbart.Kort sagt:Hur löser jag detta?Själv har han finare kläder samt bibel med sig…Har aldrig i hela mitt liv känt nåt liknande för en man inom kyrkan.

Jag är född inom kyrkan,men har inte varit med på 30 år.Har hittat tillbaka.Där i gruppen satt HAN och..(Jag vet att han är för min som människa för mig.Jag är ju ny dessutom.Jag kommer som jag är,med nagellack smycken jeans samt linne eller det jag känner för..)

Annons:
trollslända
2014-08-21 17:25
#1

menar du jesus?

[Juel70]
2014-08-21 18:27
#2

Eller en vanlig kristen man?  Förstår inte riktigt vad du vill ha svar på.. Hur du ska lösa det?  Börja prata med honom. 🙂

Mops1
2014-08-21 19:46
#3

Honom i detta fallet är det en djupt troende man…Börja prata..Ja,,vi har pratar lite lite grann med varandra(presenterat oss bara då jag är ny i gruppen..vi kommer att träffas 1 gång per vecka i denna grupp…)Då jag tyckte han var lik en annan person så fr¨ågade jag honom vad han arbetade med.När han sa vad han arbetade med så mindes jag att jag sett honom i det yrket..Det kommer jag att berätta för honom i morgon:)Jag har presenterat mig(men det gör väl alla som är nya i en grupp?) o han frågade vad jag arbetade med…Då jag ville ha förbönför en speciell sak  så bad många för mig inkl han.Tyvärr var jag tvungen att gå hem tidigare än de andra…men bara för att man pratar med någon så betyder det ju inte att det framgår att man tycker att den andre är attraktiv..Ska man gå lugnt fram?(jag vill inte chocka honom…..)..Kan jag säga att jag tycker han är fin?Jag funderar på att skicka en spec ringsignal till hans mobil då han fyller år om 33 dagar anonymt:)))    Kort o gott:Hur "stöter" man inom kyrkan?

trollslända
2014-08-21 20:02
#4

Fråga om han vill träffas och ta en fika nån dag?

Mops1
2014-08-21 20:09
#5

☺️Det lät vågat…

Vanligtvis är jag en flirtig tjejkvinna+charmig,men ligger lågt med den sidan.Jag har bara träffat honom 1 gång.Det tipset ska jag verkligen fundera på..Jag vet att det finns människor som väljer att leva som singlar o fokusera på Gud..Han ser väldigt bra ut..Varför skulle han vara singel för annars?Han har inte några barn vad jag kan förstå,men jag har både barn o barnbarn..Lite skillnad på liv..Jag kanske inte duger..

Mops1
2014-08-21 20:10
#6

Han är en för fin människa för mig

Annons:
trollslända
2014-08-21 20:13
#7

Jag missförstod. Jag trodde ni hade träffats fler gånger i gruppen som ni båda är med i. Ni kan ju fortsätta träffas där till att börja med innan ni träffas på tu man hand kanske? Så får ni lära känna varann lite bättre först menar jag.

Mops1
2014-08-21 20:27
#8

Ja,det verkar bäst.Han är en väldigt levade troende man. :) Jag avvaktar så länge.Ska jag bara prata vardagligt t ex med honom..Om vad som händer runt mig..Ska jag fråga honom något mer?Jag kommer i alla fall berätta att jag o min dotter åkt med honom 1 gång via hans yrke.Minns.

Mops1
2014-08-21 20:28
#9

Jag låter bli att ge honom några blickar med andra ord?

[Ztevo]
2014-08-21 21:03
#10

Jag tror att det är bra om man kan vara så nära sig själv som möjligt.

Mops1
2014-08-21 21:20
#11

Jag gillar en coolare outfit/läcker outfit..Jag gillar nagellack samt stora smycken.Jag är inte den klassiska kvinnan till utséende eller sätt.Kan jag vara mig själv lite mer?Jag kan vara både flirtig samt charmig..och är inte blyg eg.,men denne man är en troende man,något av en pelare inom kyrkan skulle jag tro..Jag vill gärna kunna vara nära mig själv och inte göra om mitt yttre för att passa in.Jag är inte starkt målad  i ansiktet,men naglarna är det.En hel del bling bling har jag på ena handleden i liknande ring.Inga dyra smycken,men läckert.Jag är en sådan person.Han är fint klädd och en Gudsman.

Jag föll för honom..En drömman.Har aldrig tidigarei min ungdom  sett något i en troende man,detta är en NY ERFARENHET:D

Mops1
2014-08-21 21:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är jag till höger

trollslända
2014-08-21 21:36
#13

Det blir nog bra det

Annons:
Mops1
2014-08-21 21:38
#14

Tack så mycket för att jag fått skriva av mig och bollat mina tankar med er.Kram från mig.

Tant Grön
2014-08-25 00:44
#15

Du kan väl berätta hur det går sen?

Mops1
2014-08-27 16:02
#16

Nu har jag varit på totalt 2 av de träffarna jag pratade om.Jag stannar inte alls länge då jag har ett barn hemma(1 timma har jag varit där åer gång).Han hälsade i hand på mig i kyrkan också,men jag ville inte hänga runt honom alltför mkt så jag satt inte hos honom o fikade(eller de andra inom den gruppen då det var dags för fika efter kyrkobesöket)Jag tog en kopp kaffe med ett par damer jag pratat med(vilket ju också var kul…..dock inte på samma sätt)

Nu har jag hört att det de ska starta upp ytterligare en grupp för ungdomar.Det var en i den här gruppen som berättade det för mig.Jag är tveksam till om han önskar träffa en tjej över huvud taget.En del vill leva ensamma.Visserligen blev han mkt glad o strålade i ögonen då han såg mig sist i gruppen.Jag fick en intensiv flirtig ögonkontakt med honom direktJag satt intill honom.Han undrade hur det var( lite intimt tonläge)..Jag har mest kontakt med honom inom denna grupp(då jag håller mig intill honom.Vid ett tillfälle sa han: - Slappna av nu! :D  Jag är överförtjust i denne charmige och snygge man.Han har ett sätt som appellerar på mig.Jag är mkt attraherad av honom…  Varför ska jag fråga om fika?Det borde han själv kunna föreslå egentligen.Jag är rädd att han vill leva ensam.Varför är han singel annars?40++ med ett bra utséende.Han har känsla för ungdomar.Jag måste ge upp detta.När jag gick efter 1 timma så sa jag:-Hej då vänner.Han tittade på mig och sa Hej då.VI SES SNART!

Mops1
2014-08-27 16:06
#17

På fredag tar jag med mig egenhändigt gjorde bullar till fika till gruppen.Så måste jag avslöja att jag o dottern åkt taxi med honom för några mån sen..

Kanske säger jag så här:För några månader sedan åkte jag taxi..cshauffören var väldigt snygg dessutom.Tror nog han fattar vinken då.

Woodland
2014-08-27 17:06
#18

Du, Mopsen Läs inlägg # 4.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Mops1
2014-08-27 18:14
#19

kan jag våga fråga det??…🙂Det skulle underlätta om han själv gjorde det…..Får fundera på det……He he

Mops1
2014-08-27 18:26
#20

Jag har tagit reda på hans mobilnummer.Kan jag smsa den frågan i stället?Jobbigare att ställa den frågan öga mot öga…Ska jag bli avvisad är det lugnast via sms:D

Annons:
Mops1
2014-08-27 19:12
#21

Har nu fått iväg ett sms till honom.Utan mitt namn.Det framgår att jag vill ta en fika o lära känna honom.Från en passagerare i bilen samt hans okände vän.

Lät det spännande?

Mops1
2014-08-27 19:28
#22

Inte fått något svar ännu….😇

Mops1
2014-08-27 20:12
#23

Har även skickat iväg ett till sms där det framgår vad jag heter o att jag är med i gruppen på fredagar..

trollslända
2014-08-27 21:09
#24

Jag hade frågat öga mot öga om det var jag.

Eftersom ni ser varann regelbundet.

Tant Grön
2014-08-27 22:06
#25

Mops, jag håller tummarna för att det går bra. 🙂

Mops1
2014-08-28 07:38
#26

He he.. Tackar för att ni håller tummarna..Det kan nog behövas…Jag har dock inte fått svar på smsen.Vet inte om han sett dem ens.I denna gruppen bland andra människor är det inte jääättelätt att "fråga om han vill FIKA"..Svårt..Man vill helst inte bli nekad offentligt:D   Det är nog lugnast om jag fikar själv.Det tar mkt energi att bli förtjust i någon.Jag tror inte att jag har oddsen med mig denna gång dock.

Kramizz på er alla

Woodland
2014-08-28 12:59
#27

Jag håller med # 24 (igen). Mops, tänk som så "Vad gör jag att om han säger nej till en fika?" Du är samma person, han har inte tagit något ifrån dig. Ju längre du väntar och spänner dig det värre bli det för dig. Ärlighet varar längst.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Mops1
2014-08-28 13:31
#28

Jag förstår..När jag besökte gruppen i fredags en stund så då jag kom in i rummet så lyste han upp o jag med,men det betyder naturligtvis ingenting,då han är glad över att se mig där..Vi hade bra ögonkontakt.

Vad gör jag om han säger nej till en  fika?….*S*…Jag gör ingenting..Jag får väl försöka att fråga honom då på fredag(om det finns ett lämpligt tillfälle)Jag stannar oftast inte en längre stund då jag har mitt barn hemma själv,men tror nog hon hänger med mig nästa gång:)Jag kanske kan fråga honom lite tyst då..så inte nån annan hör..  Han frågade mig hur jag mådde lågt sist..menar ni att det är helt okej att vara så pass spontan??Jag har träffat honom 2 gånger i gruppen o hälsat ytterligare en gång.(jag har åkt taxi med honom för några mån sen men det räknas ju inte..)När jag såg honom för 2 veckor sen första gången i gruppen så lade jag märke till honom direkt.Frågade lite om vad han arbetade med o sen frågade han mig detsamma..Jag vill bara inte gå för fort fram så jag skrämmer honom..Jag ska snart göra ett försök att vara verbal mot honom.(om jag har möjlighet…. det finns flera människor där+jag har ant min dotter med mig…:)  Hoppas att jag får till denna fråga till honom.Jag vill bara inte verka för påflugen..Man kan nog säga att vi är attraherade av varandra.Det ser ut så tycker jag,men att sen få honom till att vilja fika med mig privat är ju en helt annan sak?Han tror kanske att jag är nåt jag inte är..Jag är seriös.

Woodland
2014-08-28 17:02
#29

# 28 Du verkar vara mest osäker på dig själv. Var inte rädd. Din relation med Herren är det förnämsta och denna man är kanske där för att vara en hjälp för dig. Be Herren om vägledning för han har omsorgen om de vardagliga sakerna i livet också.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

trollslända
2014-08-28 17:27
#30

Om du inte vill fråga om fika precis så är ju inte det något måste. Ni kan ju hitta på precis vad som helst; ta en promenad och prata, bowla, eller vad som nu känns bra för dig. Och sen behöver du ju inte alls fråga inför en samling andra människor. Du kan vänta på rätt tillfälle; när ni är på väg ut därifrån eller vad vet jag.

Mops1
2014-08-28 19:24
#31

Tidigare har jag varit tvungen att gå hem redan efter 1 timma(får se nu nästa gång).Det har inte funnits tillfälle att prata ostört..

Ja,denne man skulle kunna vara till god hjälp för mig.Osäker?När jag ser i backspegeln så vet jag hur många män är..Jag har aldrig gjort någon invit till en troende man någonsin tidigare..Jag vet att det krävs mer än bara en utsida där.Det är en klar fördel för min del.Är väldigt trött på att "bara bli lekt med",som det tyvärr lätt blir.Jag tycker det är givande att bolla mina takar med er.Det är kul:)

Jag tror att han har valt att leva som singel.Jag är inställd på det.Annars skulle han varit gift.Det är inte svårt att förstå.Han har humor ser det ut som.Det behöver man ha om man ska umgås med mig:)Ja,jag ska i alla fall prata med honom när ett tillfälle ges.Fika bio bowling promenad allt är lika genomskinligt:))men jag kan ju t ex säga:jag skkulle vilja lära känna dig bättre… Jag är inte som många andra..jag är annorlunda..Vet inte om han skulle kunna tänka sig mig..Jag är inte den där klassiska kvinnan över huvud taget.Jag är sensuell och charmig.Kanske han inte gillar det.Vet inte om det passar i dessa sammanhang,men det är sån jag är.Han är trygg och lugn balanserad o har nära till ett härligt léende.Svårt att inte falla för en sån go man.

[Juel70]
2014-08-28 19:50
#32

#31 Bara för att man kristen betyder inte att man saknar charm och sensualitet 😉 

Jag kan bara utgå från mig själv; Jag går inte så mycket på utseendet. Om han ser väldigt bra ut, då blir jag istället rätt misstänksam, men man märker på sättet om han har ett genuint hjärta eller ytligt.   Det yttre spelar mindre roll.

Men en man kan säkert prata omkull mig (till en gräns) om han pratar med hjärtat och jag märker att det hjärtat är äkta :) 

Jag visar dock inte så mycket sensualitet förrän man verkligen fattat tycke för varandra och lärt känna varandra lite mer. Jag försöker nog bara vara en vän och uppriktigt lyssna och låta honom veta att jag finns där och låta honom upptäcka MIG  istället :)  Det kan ju hända att du upptäcker sidor hos honom som du inte visste fanns som du inte gillar, eller så blir det tvärtom.  Ja och så det att du kanske inte riktigt vet var han står när det kommer till dejting och förhållanden.

Lite tips och livserfarenhet bara 😉 Jag har gått mina avvägar i livet och fått lite erfarenhet.

Mops1
2014-08-28 20:19
#33

Jag är sensuell som person över huvud taget.Inte bara till en tilltänkt partner.Jag visar den sidan.

Den här personen skulle jag kunna tro är mera en genuin troende människa.Han ser väldigt bra ut(tycker jag).Det är inte alls en slags fotomodell.Han skkulle eg behöva gå ner några kilo,men jag har fallti för hans charm och personlighet.Vid ett visst tillfälle så sa han:Slappna av nu.Till mig.Denne man kan jag inte alls tänka mig vara ytlig alls.Han är genuin.Dock har jag levt utanför kristena kretsat i 30 år så det går inte att jämföra.Jag förstår hur du menar/är.Jag är en annan typ.Jag är framåt i mitt kroppsspråk.Jag är inte så farlig för det,men.. han känner mig ju inte.Det är inte helt lätt,men ganska intressant att fundera på.Kommer i alla fall att,när tillfälle ges,prata med honom om detta.Han har varit kristen i hela sitt liv.Jag tror inte att han har några sidor som jag inte skulle gilla.Jag är en hopplös …romantiker.. eller vad säger man? :)❤️Problemet är..Vad gör jag när han bekräftar det jag redan "vet"..Då tar ju allt detta slut…

Mops1
2014-08-28 20:21
#34

För mig spelar  det yttre roll.Jag vill känna passion samt attraktion.Både och med andra ord.

Annons:
trollslända
2014-08-28 20:38
#35

Vad menar du med din sista mening i #33?

"Vad gör jag när han bekräftar det jag redan "vet"..Då tar ju allt detta slut…"

Vad är det du redan vet? Och Vad är det som tar slut när han bekräftar det?

Mops1
2014-08-28 20:40
#36

Han har sagt till mig(i ett helt annat ärende):Visa ingen rädsla..De orden betyder så mkt för mig.

Mops1
2014-08-28 20:43
#37

Jag förstår ju själv att han inte har valt att ha ett förhållande.Om han hade velat det så hade han haft det.Det är enkel matematik.När han bekräftar det eller får mig att förstå att han inte är intresserad på samma sätt,då tar detta slut.Dvs..drömmen om honom måste då ta slut.

Mops1
2014-08-28 20:46
#38

Fast det var en mkt profetisk pastor där sist.Denne man jag vill lära känna tolkade det pastorn sa till mig  ung så här:Jag skall uppfylla alla dina drömmar och jag har sett dina tårar.

Så klart man blev rörd till tårar då.

Mops1
2014-08-28 20:48
#39

Jag lovar att så snart jag får ett tillfälle som passar så ska jag prata med honom.Han blir ju i alla fall inte arg på mig😎

trollslända
2014-08-28 20:55
#40

#37 Men ingen kan ju veta varför han levt ensam? Han kanske trivs att vara singel. Eller så har han bara inte träffat den rätta än? Det är inget du ska spekulera i tycker jag. Lär känna honom som vän i första hand. Och se hur det utvecklar sig.

Mops1
2014-08-28 20:58
#41

Denne profet profeterade även så här medan mannen jag tycker om tolkade:Jag har kommit för att ställa allt tillrätta igen.

Annons:
Mops1
2014-08-28 21:06
#42

tack för era svar.Jag återkommer när jag har pratat med honom.Visst kan jag fika med honom som vän..Tack för era fina stödjande ord.

Vi hörs vänner❤️

Mops1
2014-08-29 09:39
#43

I kväll vid 19 kommer jag att se honom och ang sitta intill honom😇

Ant är min dotter med mig samt en tjej från min fb.(denne man jag berättat om för er har fb  men jag jag inte honom som vän..Är inte helt säkert på hans anv namn)Vågar jag avslöja nåt i kväll?Finns tillfälle?Det enda jag är helt säker på är att "det blir svår att spara på rödfärgen"..🌺

Woodland
2014-08-29 10:42
#44

Vågar jag avslöja nåt i kväll?Finns tillfälle?

Det kan ingen svara på.  Men "profetior" (#38) bör man se upp med om de inte står i bibeln.  Använd sunt förnuft och låt inte känslorna styra dig. 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Mops1
2014-08-29 11:21
#45

En melodi från mig till dig

Jard Samuelson – I glädje och sorg

Mops1
2014-08-29 12:56
#46

Det blir inget möte med gruppen i kväll för min del.Min dotter mår inte bra.Var där och hängde mitt GOFIKA på dörren med en hälsning från mig.

Mops1
2014-08-30 10:04
#47

Kanske är det bästa att låta honom få lära känna mig som vän i denna grupp till att börja med..Kanske kan jag stanna lite längre i framtiden..så man får mera chans till att prata..Eller detta med att fråga om han ex vill fika(men då till att börna med som vänintentioner..)Jag tror det är det bästa.Något av dessa alternativ.De saknade mig mkt i gruppen igår.Det känns skönt,men vi ses snart.Jag ska bli bättre på detta med TÅLAMOD🙂

Woodland
2014-08-30 10:27
#48

# 47

🤗

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Mops1
2014-08-30 11:49
#49

Uppdatering:

Jag var vid secon handbutiken o pratade lite grann med ett par vänner ur gruppen(varav den ena vet om detta med honom)…Hon föreslog att vi skulle ses i em/kväll o be tillsammans..Vi kan ta med  M också sa hon.Om du klarar..Det var jag tvungen till att säga att:DET KLARAR JAG INTE :) men går säkert hem till henne idag för samvaro.

Denna kommentar har tagits bort.
trollslända
2014-09-03 17:11
#51

Hur har det gått Mopsen?

Tant Grön
2014-09-03 17:14
#52

Ja, hur har det gått? ❤️🙂

Mops1
2014-09-05 12:07
#53

He  he  kul att ni är nyfikna……..Då jag tyvärr inte kunde vara med gruppen förra veckan så har jag inte heller träffat honom.ÄNNU………     Det är fredag idag.I kväll ska jag,min 13åriga dotter samt en ny väninna(jag köpte en matta av)gå till gruppen ihop:D Det ska bli väldigt trevligt..Det är jättepirrigt.jag ÅNGRAR MITT SMS som jag skickade.Hoppas han inte fick det..men jag ska inte låtsas om det alls….Jag är sååååå förtjust i honom som ni förstår.Han skulle kunna vara min sista pusselbit.Det jag kommer göra i kväll vid ca 18.30 är:Då vi får syn på varandra lägger jag in min starkaste ögonkontakt(låsta blickar  någr sek för länge samt leenden)..Därefter kommer jag att sätta mig intill honom(om det finns plats)Så kommer han ant att prata lite lågt med mig om hur det är(så gjorde han sist)Jag är GRYMT FÖRTJUST I HONOM!!   jag måste nog låta honom få bestämma takten??Jag kan ju inte bara gå på som värsta ångvälgen..eller?❤️Kram vänner.Vi höres snart.💋

trollslända
2014-09-05 13:58
#54

#53. Lycka till ikväll då! Var dig själv bara så går det jättebra :)

Mops1
2014-09-05 16:32
#55

Sitter här tillfixat.Lockat håret o  är redo att möta gruppen.

Jag anar att han härstammar från södra Italien… :)))

Jag är alltid mig själv.

Tack för allt stöd.// Margareta

Annons:
Mops1
2014-09-05 22:06
#56

Han hade jättemycket att göra i kväll.Var mkt folk där.Han översatte från svenska till engelska…  Jag tror nog jag måste glömma honom..Han förstår nog inte att jag tycker om honom….. Jag får låta tiden utvisa detta.

Mops1
2014-09-08 20:31
#57

Han och en annan i gruppen är ihop numera.Så slutade denna berättelse.Tack ändå för allt stöd som jag har fått.Kram till er alla//M

sons
2014-09-22 07:49
#58

Ofta får man börja med vänskap, har själv mött trevliga människor inom kyrkan och det är lätt att bli attraherad.Man har ju det andliga gemensamt. Inom olika sammankomster förekommer ju relationer. Lite svårt om mannen är gift eller får en annan i gruppen . Men fortsätt med kyrkobesök och kanske få andra vänner där

Mops1
2014-10-03 15:39
#59

Jag ser det som att det inte finns en Gud nu.Tror inte mera på Biblen.Däremot på en  annan värld.Må så gott Kram

Woodland
2014-10-03 15:47
#60

Ok Mops, det är bra att du är ärlig med att ditt motiv för att gå med i gruppen var inte för att lära dig mer om kristen tro utan för att fånga en karl?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-10-03 17:08
#61

Mops, du måste ha tålamod och söka Guds rike, så skall allt annat också tillfalla dig i rätt tid. Det kanske var en prövning av din tro samtidigt. Ge inte upp utan be. Gud vill göra oss starkare.  kram

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
trollslända
2014-10-05 19:10
#64

#59 Varför? Slutade du tro på Gud för att mannen blev ihop med en annan kvinna? Eller har du aldrig trott på Gud?

Upp till toppen
Annons: