Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1111 ggr
Woodland
2014-08-16 18:47

Boko Haram

Boko Haram 

Boko Haram har i Nigeria dödat fler än det hittills har rapporterats om.

Boko Haram, i sin eftersträvan att etablera Sharia lag, har dödat 4239 kristna, moderata muslimer, regeringstjänstemän och civila i angrepp som riktades mot religösa samhällen i norra Nigeria, rapporterade människorrättsrörelsen Jubilee Campaign July 29

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Ztevo]
2014-08-16 21:03
#1

Hur många har kristna korsriddare mördat?

JonasDuregard
2014-08-19 09:29
#2

#0 Jag var på väg att säga att "Jubilee Campaign" kanske inte är en pålitlig källa, men de har i alla fall redovisat underlaget för siffran här: http://factsnigeriaviolence.org

Det jag direkt märker är att det bara på första sidan här är att det ofta rör sig om bombningar av Moskeer och mord på muslimska ledare och imamer. Det är också ofta soldater verkar det som, vars religiösa övertygelser är svåra att veta.

En del av brotten har inte heller utförts av Boko Haram, eller misstänks enbart ha utförts av dem.

#1 "Hur många har kristna korsriddare mördat?"

Försvinnande få det senaste året. Om jag hade en tidsmaskin skulle jag gärna försöka göra något åt korsriddarproblemet, men det har jag inte.

[Ztevo]
2014-08-19 09:58
#3

#2 Ja. Om man tänker på korsriddare i dåtid form?

Då kan man kanske även ställa sig frågan hur många av dem som var kristna, jämfört med de som såg korståg som en inkomstkälla?

Att framhålla att man agerar i religionens namn, kanske även kan användas i andra/nutida sammanhang, och inte enbart om dåtidens "kristna" korsriddare?

VästkustFia
2014-08-20 17:51
#4

Kom genast att tänka på de där stollarna  i östra/centrala Afrika som kallar sig "Herrens befrielsearmé"…

Woodland
2014-08-20 18:14
#5

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

ru4real
2014-08-20 18:27
#6

Tror ju att korsriddarna och "muslimerna" mördade varandra i ungefär lika stor utsträckning, tyvärr. Men det är väl inte första gången och inte heller sista gången i vår historia som vi använder oss av religion för att slå ihjäl våra medmänniskor. 

Skrev muslimer, mest för att jag inte kan komma på ngn bättre beskrivning just nu.

Annons:
[Mellma]
2014-08-20 18:54
#7

Instämmer totalt med föregående talare. Är så oerhört tragiskt att använda sig av religionen som ursäkt att döda andra människor. Helt sjukt att vi inte lär oss av historien..

Religionen är väl menat ska förena människor och inte tvärt om. Vägrar att tro på att oavsett den Gud man tillber, vill att vi ska springa runt och döda varandra, bara sådär för att man är oliktänkande.

Woodland
2014-08-20 18:56
#8

# 6

Korsriddarna mördade kristna också!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2014-08-20 18:57
#9

#7

Människan kan inte förneka sin rätta natur.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Mellma]
2014-08-20 18:59
#10

Människan är ett riktigt monster som har svårt att tygla sitt ego, verkar det som. I alla fall när det gäller religion, politik och ekonomi…

Woodland
2014-08-20 19:42
#11

Tror inte du att det gäller allt människan "sätter sin hand" till?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-08-20 19:50
#12

Människan dödar utan "religion" också i allt större omfattning i världens alla städer.😐

Upp till toppen
Annons: