Annons:
Etikettjesus
Läst 1109 ggr
GiraffTunga
2014-07-31 22:24

Min historia med Jesus & Far

Jag tänkte berätta min historia hur jag hittade far och Jesus.

Jag var 6 år gammal. Min familj tillhörde Islam fast dom var inte religiösa förutom min morfar. Jag hade redan bestämt inom mina känslor att jag inte vill och ska tillhöra Islam utan mitt hjärta vändes mot kristendomen. När jag var 11 så började jag höra saker ramla eller öppnas och blev rädd och gick in i Övernaturligt iFokus. Sen så hörde jag om skyddsänglar och blev intresserad av det och då gick jag in i Änglar iFokus. Har varit där i ett tag och det mycket fina personer i Änglar iFokus men sen märkte jag budorden att man inte får be till änglarna. Det visste jag inte… Sen så blev jag lite orolig med det och då kom upp kristendomen i hjärnan och jag kom ihåg att jag skulle vara en bra kristen! Så jag var jätte orolig om att Jesus skulle acceptera mig även om jag var odöpt. Sen så slutade jag bry mig om det för Jesus och far älskar inte dem döpta mer än dom odöpta. Så jag slutade bry mig om det och accepterade Jesus som min personliga frälsare och vägledare. Sen så tänkte jag mycket på Gud och tänkte ha en bra relation med honom och beslöt mig att kalla honom far eftersom har velat ha en pappa nu när mina föräldrar är skilda.. Tänker ha närmare relation med Jesus också för dem är nog dem jag kan berätta allt till om mina djupaste personligaste känslor. Jag gav dem min kärlek. Jag älskade att ha kors halsband eftersom det får mig att känna mig speciell. Min mamma tycker det är okej att gå till kyrkan ibland och vara kristen. Speciellt när jag är ledsen så vänder jag direkt mot far och Jesus. Sanningen är att jag känner mig som en familj med dom.

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Woodland
2014-07-31 22:57
#1

Vilken underbar berättelse G! Fortsätt att be till Herren och läs hans ord så du vet vad Hans tankar för dig är. Han drar dig, frälser och bevarar dig.❤️

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
2014-08-01 15:09
#2

Det ska jag göra! ☀️

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
2014-08-01 16:03
#3

Tack för att du berättade 🙂 Vad roligt att din mamma också kan tänka sig att gå till kyrkan ibland! ❤️

ALPHIRA
2014-08-02 02:23
#4

❤️

[Bettanbop]
2014-08-03 13:35
#5

Så fint GT <3

Lilla Stjärna
2014-08-03 15:37
#6

En helt fantastiskt fin berättelse GiraffTunga! Tack för att du delar med dig!

Jag kände en gammal farbror som döptes när han var drygt 80 år! Kristen hade han varit sedan länge och jag är helt säker på att Jesus älskade honom precis lika mycket innan dopet!

Annons:
Lilla Stjärna
2014-08-03 16:15
#7

Herre visa mig din väg och gör mig villig att vandra den.

(heliga) Birgittas bön

Upp till toppen
Annons: