Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 774 ggr
GiraffTunga
2014-07-31 20:50

Gud.

Hur är Gud för dig? Mina föräldrar är skilda så Gud är min personliga far. Berättar allt till honom. Ni då?

You can not judge me unless you know me.

Annons:
[Juel70]
2014-07-31 21:35
#1

Härligt att du kan ta till dig Gud som din Far.

Ja Gud känner mig mer än jag känner mig själv, så det är ingen ide för mig att försöka dölja något. Jag brukar tacka honom och går omkring och har samtal med Gud en stor del av dagen, i tankar och i bön. Sen när jag läser bibeln, om det är något jag inte förstår så frågar jag helige ande och då brukar jag få visdom att förstå det jag läser. 

#0 Har du märkt av ifall Gud pratar med dig nån speciell tid på dygnet? 

Ibland kan jag bli väckt på tidiga morgonen och kan ibland höra redan innan jag vaknat hur jag får undervisning och annat som Gud vill säga.. det kan ju t ex vara  nåt jag bör tänka på att be extra för i mitt liv.. oftast är det det.. ungefär som att Gud ger mig tips och leder mig.  Det är spännande :)

🌺

GiraffTunga
2014-07-31 21:42
#2

Vad bra Juel att du har stark relation med honom. Jo när jag pratar med honom så känns det som att han hör mig och är vid mig. Har en app där man kan läsa bibeln och brukade läsa den  innan jag sover. Men fick vattenskada och har ny mobil och ska nog ladda ner den igen. Tycker om att läsa bibeln. Sen i min skola så finns det elaka människor som kallar andra fula / tjocka men jag tycker det inte är sant eftersom dom är våra fars skapelse och det får mig att må dåligt att andra kallar andra dåliga saker jag har också blivit kallad för tjock för jag gillar mat men är egentligen inte det för är lagom i min längd och jag bryr mig endast vad far tycker om mig och allihopa. Dom som har sjukdomar eller dom som är handikappade är också väldigt vackra. Dom kan vara smartaren 2 personer, det är ändå fars skapelse finns det något som är fult/dåligt? Nej.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
2014-07-31 23:24
#3

Är det inte underbart att Gud är så mycket för sina barn? Att han är så stor och samtidigt så personlig med oss? Och att han kan tala till oss: dig, mig, Juel, likadant som han gjorde med Psalmisten -  När jag ligger vaken om natten tänker jag på dig. Du har alltid hjälpt mig, och under dina skyddande vingars skugga kan jag vara glad!  Jag klamrar mig fast vid dig, och din starka högra arm skyddar mig. Ps. 63:7-9

Och att han undervisar oss såsom Juel skrev: Var finns du, Gud, min Skapare, som låter lovsånger ljuda mitt i natten och gör oss klokare än markens djur och himlens fåglar? Job 35:10-11

Han är lika mycket Fader för oss som han var för alla de som har levt och dött före oss. Evig Fader  står det i Jesaja 9:6  Ty ett barn varder oss fött, en son bliver oss given, och på hans skuldror skall herradömet vila; och hans namn skall vara: Underbar i råd, Väldig Gud, Evig fader, Fridsfurste.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: