Annons:
Etikettinspiration
Läst 1631 ggr
[Juel70]
2014-07-17 09:19

Uppmuntrande ord

(Lägg gärna in uppmuntrande ord du med, Kristna budskap baserade på Guds ord.

På webben och facebook finns Father´s Heart Ministry och dom kommer med uppmuntrande ord från Herren varje dag: 

Här är gårdagens:

The Father says today do not relinquish your mindset to the enemy. I have released and imparted to you the mindset of the kingdom. The mindset of the kingdom is RULE and not subjugation. Purpose this day to win the battle for your mindset until the enemy begins to worry about the look of triumph on your face. I have infused your human spirit with the DNA of My person. You are of ROYAL blood says the Father. You are redeemed with the blood of the only begotten – you will not lose a single day, a single moment, not one split second of the enemy’s strategy will be effective against you.

You are called to rule, you are destined to rule. Relinquish all sense of helplessness or victimization. You are not a victim you are a victor. You are victorious against every assault of the wicked one. Have I not taught your fingers to fight and your hands to make war? Let the war taunts of your faith echo to the camp of the deceiver. I am about to expose his lies and reveal to you the bedrock of blessing that I have undergirded your life with. Rejoice says the Father and know that I am the FAITHFUL ONE and you will drink the vintage of My blessing in your life even in this season.

The post The Father Says Today: July 16th, 2014 appeared first on Father's Heart Ministry.

Annons:
[Juel70]
2014-07-17 09:20
#1

Kan även rekommendera www.mannakorn.se

Woodland
2014-07-17 10:27
#2

Ja, det är en sak att ta till sig "mannakorn" och ett annat att acceptera påstådda profeters "dagliga" uppenbarelser som från Herren. I # 0 sägs det att vi ha Guds DNA i vår ande och att vi är av Kungligt blod. Ingenting av detta stämmer överens med skriftens lära. Läs gärna 1 Pet 2:9. DNA finns inte i anden endast i den fysiska världen. Det är möjligt att du inte lade märke till detta i och med "profetian" gavs ut på engelska men hela hans framtoning ligger mer i linje med New Age. Lade du märke till att han tyder drömmar också? Och vill man ha en personlig profetisk session över telefonen där han går på djupet kostar det endast $200. (1300 kr) rena rama rean! Han är ett fint exempel på en blandning av kristna och ockulta läror och tillvägagångssätt. Och han tjänar säkert en hel del när han duperar folk.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-07-17 12:13
#3

#2 Kungligt blod är vi ju eftersom vår Herre är Konungars konung. Jag vet inte vad han menar med DNA, men man blir ju född på nytt, en ny skapelse i Kristus. Vi är renade med Jesu blod.  Abraham och i nedstigande led var också ett utvalt och speciellt släkte. Då fanns ju inte pånyttfödelse förstås. 

Så länge man jämför med Guds ord så tycker jag man kan ta till sig uppmuntrande ord. Men jag håller med dig, man ska vara försiktig. 

Jag fick en profetia gratis av dom via skype. Jag tycker också fel att ta betalt för profetior. Det är ju galet.

Woodland
2014-07-17 12:32
#4

Nej vi har inte kungligt blod men vi är ett rike av konungar och präster i och med att vi är i Kristus. Jesus var av kungligt blod genom Maria av Davids släkte. 

Ja, var försiktig med dessa profetior.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Simon från Kyrene
2014-07-17 12:36
#5

Däremot är vi skapade till Guds avbild. Så vi har ju något som sticker ut 🙂

[Juel70]
2014-07-17 14:06
#6

Vi är ju arvingar till en Konung och jag skulle nog vilja säga att vi har kungligt blod.  Vi är adopterade av Jesus, renade av hans blod och arvingar till Hans rike. Vi är ju inympande i Jesus, det livgivande trädet.

Annons:
Woodland
2014-07-17 19:00
#7

# 6

Håller med om att vi är arvingar till en Konung och vad vi har i Kristus är en position som Guds barn genom adoption, men vi är inte av Jesu blodlinje. Gud har endast en unik son.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: