Annons:
Etikettjesus
Läst 3247 ggr
Twinflamewolf
2014-07-02 18:46

Det här är min tro som Hedning inför nGud

Bibeln är genom åren omgjorts den har förvanskats,det har lagts till,tagits bort och den besitter idag ingen som helst sanning i all den tid människors händer genom århundraden ändrat i dess texter så idag står dom Kristna med en falsk text och är grundlurade av kyrkan själv som en gång i tiden plockade bort evangelier.

Nån gång under 1500-talet tror jag det var om jag nu minns rätt.Då togs Tomas evangeliet bort för det handlade om för mycket frihet som andlig individ.Tomas evangeliet talar om Gnosticismen,en tro som ger människan frihet och andliga val.

Man tog även bort sjätte och sjunde Moseböckerna,vem som låg bakom att dessa två evangelier togs bort vet jag inte mer än att åter igen skulle kyrkans makthavare ha pli på sina församlingar.

I kyrkan har det i alla tider handlat om makt,att med järnhänder skrämma människan till tro.Man använder sig av så fula tekniker där man hjärntvättar och skalar bort den rena andlighet som finns.Man kallar folk som inte tror som kyrkan för att vara lurade av Satan men det är ju helt tvärt om dom Kristna är grundlurade av maktens män själva inte den som valt andlig frihet där man vandrar ljusets väg och lyssnar till andra sidans invånare inte människans skrämsel propaganda.

Som Kristen tycks det inte finnas minsta lilla egen vilja och egna val,dom är förpassade till en falsk skrift som skrivits om under alla år och idag består den inte av sitt ursprung som den en gång skrevs.

Det här förnekar ju så klart Kristna anhängare för utan sin Bibel är dom ingenting utan skrämda människor som burits in i en tro av järnhänder som vill ha makt och pli något som varken Gud eller Jesus står för.

Den Hedniska tron har funnits längre än Kristendomen,lyssna till orden Kristen DOM det säger ju allt, man är ute att med järnhänder döma alla andra som inte gör som kyrkans makthavare har befallt.Sen Kristendomens intåg ansåg sig människan äga rätten att omvända alla som inte tror som dom och den makten lever kvar än i dag i kyrkans rum.Ser man på helheten att under så många år har makten intagit Kristendom så är det ju inte underligt att den ser ut som den gör än i dag i ett århundrade man tycker människan borde veta sin egen andliga frihet.

Det finns Kristna grupper som reser genom olika indianreservat vilket man gjort under många hundrades år och gör ännu i dag där man slår ner på deras Hedniska tro och levnadssätt.Man har satt sig den på att omvända indianerna och en del har man tragiskt nog lyckats med genom åren.Det finns tydligen ingen som helst gräns för vad Kristna kan ta sig till för man anser att all annan tro och religion där är det Satan själv som står för kalaset och alla,precis alla är besatta av demoner så även våra kära underbara ursprungsfolk som verkligen om några har så mycket att lära oss och dela med sig av både i andlighet och vårt förhållande till universum och Moder Jord.

Det finns tom grupper som brutit kontakten med sina stammar och släkter just för dom stannar kvar i sin Hedniska ursprungs tro något dom haft med sig i generationers generationer.En fruktansvärd och tragisk utveckling i all den tid familj och släkt har enormt stor betydelse inom olika stammar så där finns en stor sorg hos dom som förlorat de sina för dom tog klivet in i kyrkan och fick lära sig att allt annat är fel och demoniskt.

Det här tar Sol också upp i sin artikel om att människor fått lämna allt och alla bakom sig just för att hamna i obehagliga sekter som styrs av en Kristen grund.

Alla dom som levde innan Jesu tid ska förkastas och är tydligen ett misstag av Gud och bara här ser vi hur illa ställt det är och hur människan intar makt över andra svaga som inte vågar stå emot utan hamnar i sjuka sekter som styr allt.Det här kommer ju inte från Gud utan är helt skapat av människan själv just för människan i alla tider haft och har ett stort maktbehov.

Jag är en stolt Hedning uti fingertopparna men ajabaja vad jag är en hemskt förledd stackars liten sate som lurats av ondskan själv enligt denna tafatta text som Bibeln har att erbjuda.Jag har ju ett förflutet inom kyrkan i min ungdom och på den tiden förstod jag inte hur man faktiskt behandlade mig med ord som du är född syndare,läs Bibeln så får du alla svar.Jag blev som så många andra hjärntvättad in i en tro där alla andra var fel utom kyrkan.

En pastor gick så långt med mig att han "krävde" att både min mor och far skulle följa Jesus och kyrkan för annars skulle inte ens jag komma in det krävdes att hela min familj var Kristna inget annat och det här var i en helt vanlig Svensk frikyrka jag råkade ut för det där men tack och lov jag lämnade kyrkan och vände mot den väg som för mig kändes rätt ett vägval jag aldrig någonsin ångrat.Så ni kan förstå hur bitter jag är och det här var bara en liten droppe i havet av allt man fick ta del av för allt annat var ogudaktigt och satanism.

Det enda dom Kristna har att hänvisa till är sin Heliga skrift,skulle hellre vilja kalla den för Veliga skrift i all den tid den ena stunden predikar hur god Gud är och i nästa är han den mest elaka fördömande som vi människor ska känna oss hotade av för annars får vi inte komma in i Guds rike.

En Gud eller Jesus kan omöjligt vara både elak och kärlek samtidigt,dom skulle inte klappa med ena handen för att sen slå till med den andra men det gör människan medan Gud och Jesus är den absolut renaste kärlek och kärlek straffar aldrig.

Jag förkastar hela Kristendomen,jag kommer att ha en underbar Hednisk ceremoni där jag slänger min Bibel för den skriften vill jag bara inte ha kvar.Den ska i ljusets kraft bort och ge plats för äkta andlig renhet och ljus.Så länge den finns i mitt hem även om jag aldrig läser den mer så länge hänger ondskan över min borg och skapar oreda medan det sanna äkta ljuset finns att finna på andra sidan utan denna förfalskade omgjorda bok.

Jag vill inte befatta mig med dessa falska profeter,jag har uppriktigt fått nog av att se hur man förgör både dom fysiska och dom på andra sidan med alla hemska ord som ni är djävulens barn och besatta av demoner.

Jesus var ju som oss,han var en mycket klok medial kärleksfull man som hade den underbara gåvan att kunna hela andra som är så få förunnat och den stackars mannen fick lida under sitt liv och det värsta av allt är att han får lida än i dag med alla lögner om sig där han framstår som en elak Järnhand som ska straffa helt i avsaknad av kärlek enligt många inom Kristendomens sekt.

Jesus förlåter,då kan han omöjligt vara i avsaknad av kärlek som en del påstår om honom att han kom för att straffa och sätta oss på plats,fy tusan vad människan gör om tro efter eget behag så man kan skrämma människor till kyrkans bänkar.

Guider och våra nära och kära dom kallar man för demoner om dom besöker oss eftersom dom döda ska uppväckas den dagen Jesus kommer åter enligt Bibelns veliga skrift host,,, förlåt Heliga skrift ska det naturligtvis stå.

Dom döda behöver knappast uppväckas för dom på andra sidan om några är vakna det är vi människor som går i sömn för så mycket inte dom på andra sidan.

Att kalla våra anhöriga för demoner anser jag vara så respektlöst och fult gjort av Kristendomens sektanhängare,hur kan man kalla sina nära och kära för demoner? illa illa illa och väldigt fult gjort mot dom som älskar oss så och som vi faktiskt levt med och haft så underbara stunder tillsammans med under deras liv.

Min Bibel är snart ett minne blott och oj vilken hemsk syndare till Hedning jag är som slänger den falska profetsian men nu ska den ut och jag tar avstånd till allt vad Kristendomen heter och låter det Hedniska ljuset få lysa i mig där jag vandrar på min Shamanska väg.

Gud och Jesus vänder jag aldrig min rygg men det räcker inte för den Kristna nä vi ska underkasta oss Gud och vi ska lida det är vad deras Bibel säger ,med andra ord underkasta sig en falsk skrift när vi istället kan finna det rena andliga kärleksfulla ljuset.

Sök ljuset och strunta i människans skrämselpropaganda för andra sidan vill vi ska må bra och vara trygga.Dom vill inte vi ska vara rädda för dom tvärtom där finns den absolut renaste kärlek vi kan få inte ur i en falsk och omgjord Bibel där maktens män en gång i tiden såg till att skrämma människor  till tro.

Jag har personligen inget emot Kristna människor tvärtom det jag har emot och är bitter på är denna makt som infördes av bla Katolska kyrkan som lever kvar än i dag vilket gör att dessa människor blint tror på en skrift som är omgjord,översatt i minst 46 språk kanske flera  samt hur man ändrat på texter under historiens gång.Dom är ju lurade inte vi för även tro utvecklas i takt med tiden för den står ju inte still.Allt förändras och utvecklas så även religioner och tro.

Man önskar så innerligt att detta fördömande av andras tro nån gång kunde få ett slut för när allt kommer omkring så är vi på väg mot ljuset allihopa,Kristen ,Hedning eller annat så bär den väg vi valt mot ljuset och evigheten .Ett gemensamt mål med andra ord Blomma

[Eftersom Woodland nu har bemött påståendena i denna artikel (http://jesus.ifokus.se/articles/53b55840ce12c4409a00527a-bibelngnosticism?discussions-1) så öppnar jag denna tråd för kommentarer. Kom ihåg att hålla god ton!

/ copse]

Annons:
LeJ
2014-07-02 20:26
#1

Personlien tycker jag att vissa frikyrkor är närmast sekter. Jag växte också upp i frikyrkan men gick sedan till svenska kyrkan istället, där redde min konfirmationspräst ut vissa saker åt mig. Jag förstår vad du menar, vi barn blev t ex tillsagda att gjorde vi inte det och det och det så skulle vi hamna i helvetet, och de skulle bli så ledsna om de inte fick se oss i himlen. Det var en massa skrämseltekniker. Jag är jätteglad att jag hittade till svenska kyrkan istället, annars hade jag nog gjort som du. Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägget, tycker bara det är tråkigt när religiösa människor, i vilken religion det än handlar om, beter sig illa och försöker skrämma barn till att tro.

Ha det bra.

Woodland
2014-07-02 20:47
#2

TS Jag är glad att du postade din artikel här. Det är beklagligt att du är så bitter men det förklarar ditt motstånd mot kristendomen. Fastän du är bitter ger det dig ingen rätt att förvanska fakta och revidera historia. Denna artikel är full av faktafel och bristfällig information och jag kommer därför låsa tråden tills dess att jag har tid att bemöta dina påståenden.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Miramax]
2014-07-02 20:55
#3

Stackars Dig.

Men släng den bibeln och skaffa den gamla Heliga skrift från 1917-års utgåva

och börja med att läsa Nya testamentet utan att gå till de hänvisningar som finns under vissa versrader.

Fokusera på vad Jesus Kristus själv lärde ut och berättade och varför.

Tänk också på att det var för ca 2000 år sedan. Låt din Shamanska värld vara ett tag och förlåt de pastorer och andra som påverkat Dig så att Du fortfarande 

blandar ihop en medial människa med Herren Jesus Kristus. Börja med att bedja till Jesus Kristus och be om förlåtelse för Du "varit stor i orden men liten på jorden" och bed om hjälp innan Du läser, det är det enda råd jag kan ge.

Jag kastade själv ut en bibel och besöker inga kyrkor - frikyrkor men har gjort så innan, så jag har förståelse för vad som hänt Dig.

Ge Dig själv och Jesus Kristus en vecka så kanske Du förstår varför.

Annars får Du höra av Dig till mig så ska jag försöka hjälpa Dig med varför

Jesus Kristus inte släpper någon till sin Fader utan att Du bett om förlåtelse.

Lycka Till.

Hälsningar

Miramax

Denna kommentar har tagits bort.
[Kathja]1
2014-07-05 22:16
#5

Hade det inte varit enklare att bemöta ifall hennes svar låg här, blir lite svårläst såhär. Men kanon att tråden är öppen! ♡

Woodland
2014-07-05 22:57
#6

#  5

Nej, det skulle bli en alldeles för lång tråd och jag vill ha min text som referens. De olika missförstånd, felunderbyggda påståenden och känslomässigt baserade anklagelser som ligger i TS inlägg krävde ett mera ingående svar.

Glad att du tycker det är bra att tråden är öppen. Vi är öppen för diskussion här på JiF. 😃

http://jesus.ifokus.se/articles/53b55840ce12c4409a00527a-bibelngnosticism?discussions-1

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Garmegrenja
2014-07-06 04:27
#7

På önskan av en annan användare som sårats av den här texten så gör jag ett inhopp här med.

Jag kan med glädje konstatera att här var det betydligt lugnare i kommentarsfältet, men jag tycker att det är väldigt onödigt att skriva en lång uppsats full med faktafel om den kristna tron och i denna flera gånger förolämpa såväl kristendomen som dess följare och avfärda dem som hjärntvättade ondsinta velpottor. Har man en sådan stark negativ känsla inför kristendomen så förstår jag inte varför man då vistas på ett kristet forum, än mindre slår upp i ansiktet på detta forums medlemmar hur illa man tycker om dem och deras tro, och till och med beskriver hur man ska göra sig av med sin bibel i en ritual. Vad vill man med detta? Det enda det gör är att såra människor som håller just denna bibel som något av det heligaste i världen. Och just att såra och spy etter på dem som trådskaparen själv påstår sig ha skadats av, tycks vara det enda som tråden går ut på. Om man vill göra sig av med all form av kristen inverkan i sitt liv så kan man mycket enkelt göra det utan att trycka upp det i ansiktet på kristna människor och samtidigt förolämpa dem och komma med falsarier om deras heliga skrift.

"En klok man 
skall kuva sitt lynne, 
sin härsklystnad hålla i tygel. 
Då han märker, 
när bland modiga han kommer, 
att ingen är djärv framför alla."

Tack för mig.

LeJ
2014-07-06 05:44
#8

#7 Det var väldigt fint skrivet med många bra poänger.

Men, i ärlighetens namn är väl inte just detta inlägg (väljer att inte kommentera om och vilka faktafel som finns för att jag inte satt mig in i texten) det enda faktafelet varken här eller på iFokus i övrigt. Religion är ett hett ämne att diskutera, det blir ibland upprörda känslor och anklagelser från båda sidor.  Vill sajtvärden att alla får vara med och diskutera så får medlemmarna acceptera det, är man för känslig kanske inte diskussionsforum är den bästa platsen att hänga på. Vill sajtvärden däremot ha en sida för enbart bibeltrogna kristna där alla har exakt samma tro så får andra acceptera det och hitta en annan sajt att hänga på.

Vill inte någon ska känna sig sårad av det här, det är ingen pik mot någon, oavsett tro eller avsaknad av tro. 🙂

Garmegrenja
2014-07-06 06:20
#9

Det finns garanterat mängder av faktafel som flyter runt på iFokus, men varför jag tar upp just dessa är p.g.a att de är skrivna i syfte att stärka trådskaparens självpåtagna rättighet att racka ned på människor som har en kristen tro. Att diskutera religion är något mycket välkommet då det finns oerhört mycket missförstånd och fördomar baserade på okunskap mellan många av världens religioner, men jag tycker att det är stor skillnad på att förolämpa folk för deras tro och att diskutera den. Man ska inte behöva ha ett slutet forum för att människor ska kunna prata om sin religiösa tro utan att bli uppsökta och påhoppade av folk som inte tycker som de. Det har med vanligt hyfs och respekt att göra.

[Mirco]
2014-07-06 10:41
#10

Dom som är skeptiska får sig en ordentlig släng av sleven dom också #0!

http://www.webcitation.org/69xtsT7ws

Woodland
2014-07-06 16:12
#11

# 10

Off Topic Micro!  🙂

Vi behandlar inte skeptiker i denna tråd. Det gäller New Age-tänkande och kristen tro.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Mirco]
2014-07-06 17:06
#12

#11  OK! 🤐

Kvacky
2014-07-06 17:54
#13

#10 Påhopp! Vilken klappjakt på Twinflamewolf!!!

Svordom bortagen. Läs gärna JiF:s Skrivregler!

- Woodland

Annons:
Woodland
2014-07-06 18:41
#14

# 13 Nonsens.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
LeJ
2014-07-06 20:47
#16

#9 Naturligtvis finns det alltid människor som gör inhopp i syfte att provocera. 

Men här ligger det ju faktiskt något bakom också. TS har som barn blivit illa behandlad av kyrkan, som ju ska vara en säker plats. Så här kan man ju faktiskt välja att även se detta som en chans att visa kristendomens rätta ansikte, visa att kristna inte är fördömande utan stöttande och kärleksfulla människor.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
LeJ
2014-07-06 21:22
#19

#17 Naturligtvis finns det fördömande kristna också, det finns olika inriktningar i kristendomen såklart och alla har sina egna tolkningar av Gud och bibeln och väljer då sitt beteende efter det. Och ingen är heller mer än människa. Jag har svårt att se vad du hoppas uppnå med ditt beteende här men kan garantera att du vinner mer på att föra en ärlig diskussion istället för att bara komma med påhopp.

Lilla Stjärna
2014-07-06 21:55
#20

# 7 & 9 Garmegrenja!

Som sagt var, tänker och talar en människa som verkligen vet, vad det innebär att behandla sin nästa lika väl som sig själv!

✨✨✨

Det var allt vad jag fick fram i den här stunden 😢

Annons:
Woodland
2014-07-06 22:26
#21

Kvacky, Behärska dig. Ett inlägg till i samma anda och du blir avstängd.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2014-07-07 09:01
#22

Jag har också blivit illa bemött av kyrkan en gång. Så pass att jag valde att inte gå dit mer. Men Gud säger själv att man inte ska lägga sin tillit till människor utan till Gud. Människor är bristfälliga vare sig man är kristen eller okristen. 

Jag blev lite "sur"på Gud också ett tag för att jag inte förstod (Jag kopplade ihop Gud med kristna människor) , men Gud hjälpte mig att förlåta och förstå och inse hur det verkligen ligger till; Lita på Gud mer än människor.

Woodland
2014-07-07 10:02
#23

Kyrkan består av människor av kött och blod och det kan inte bli annat än att det begås övertramp. Jesus sade så och att man skulle förlåta. Huruvida TS har lidit förtäljer inte artikeln. Det som är mer bekymmersamt är alla de som trycker "bra inlägg" på TS artikel fastän den är behäftad med så många faktafel, utskällanden och förvirring. Kräver inte ni som trycker "Bra inlägg" på saklighet eller går ni bara på allting?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2014-07-07 20:34
#24

#0, Twinflamewolf!

Jag stålsatte mig nyss för att läsa igenom din långa uppsats en gång till, där du projicerar ut din oerhörda bitterhet,  hat och smärta över hela världen. Det är inte bara är kristna människor som far illa över din senaste predikan, utan alla som läser en så avskyvärd text. Du ser att här gick en medmänniska som  -efter vad jag förstår, inte ens är kristen, in och försvarade hela mänskligheten inför dig! Han/hon ställde sig upp för oss alla!

Under de år som jag har läst här på iFocus, så har jag stött på dina långa predikningar regelbundet, och man har ju förstått att du har blivit utsatt för grova andliga övergrepp. Du brukar ofta beskriva dig själv som en person som är stark och stabil i dig själv. Jag kan inte, (efter sex års studier i psykologi) hur jag än försöker, kunna se det! Då skulle du absolut inte agera som du gör!

Jag undrar,  Twinflamewolf, om du inte istället för att projicera din smärta mot alla oss andra, skulle kunna prova att prata direkt till de som har gjort detta mot dig? Förstår att du inte vill få hjälp av en präst (i annan församling än Pingstkyrkan förstås) men du skulle kanske få stöd av vem som helst som du litar på?

Vem/vilka har påstått att de avlidna människorna är demoner?  Ett fruktansvärt påstående, sånt skulle jag bara strunta i, faktiskt. Hugaligen……..som du själv brukar säja " -illa, illa, illa!"!

Är det sånt här som Wolf lär ut? På den tiden som jag förlitade mig på andliga guider, fick jag råd som inte ens kommer i närheten av Wolfs! Och då hade jag både en" indianhövding" och en "krigare" som vägledde mig.

Du brukar också  berätta att du har studerat teologi i 4-5 år. Jag måste fråga dig ; vilket universitet är det som lär ut så bisarra lögner? Är det allt du fick lära dig om t ex Bibeln? Det måste ju ha kostat dig en förmögenhet i studielån och en rätt stor del av ditt liv! Lever dina lärare? Jag skulle absolut ställa dem till svars!

Woodland pratar här om förlåtelse och jag har förlåtet dig för länge sedan, däremot anden som kallar sig Wolf kommer jag nog aldrig att kunna förlåta!

Lilla Stjärna
2014-07-07 21:37
#25

#23,  "Det som är mer bekymmersamt är alla de som trycker "bra inlägg" på TS artikel fastän den är behäftad med så många faktafel, utskällanden och förvirring. Kräver inte ni som trycker "Bra inlägg" på saklighet eller går ni bara på allting?"

Ja du, det är en stor gåta. Jag skrev lite om fenomenet i inlägget "Hat". Det är så skrämmande. Man baxnar!

ALPHIRA
2014-07-07 22:56
#26

Kära kämpande Tfw 🤗 , tycker i mångt och mycket som du gör. Det vet du också.

Men jag kastar inte hela Bibeln. För mig finns det något kvar ändå i den arma Boken, efter människans alla intrång.

Ren andlighet är Gud efter, inte bokstäver, tror jag.

123nilsson
2014-07-08 19:03
#27

Vet Ni om att Twinflamewolf inte finns mer på i fokus ?

Frågar bara i all enkelhet men TS är borta.

Annons:
Woodland
2014-07-08 20:39
#28

# 26 Jag måste bara fråga, eftersom du håller med TS påståenden och i mangt och mycket tycker som hon gör, hur du ställer dig inför alla faktafel i artikeln? Det finns dokumentation mot det mesta hon påstått.

Jag undrar om det bara är känslor och "jag tror" överlag bland folk i den alternativa rörelsen. Vad gör man med saklighet?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2014-07-08 20:41
#29

# 27 Även om TS har lämnat iFokus går det bra att diskutera de olika ämnen och synpunkter som togs upp i artikeln, särskilt med tanke på att så månger tycker det var ett bra inlägg. TS är/var inte den enda som har denna åsikt.

Här i JiF går det bra att diskutera så länge man inte ägnar sig åt förolämpningar och annat som strider mot skrivreglerna.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2014-07-31 13:33
#30

# 27  123nilsson, jodå hon finns kvar i form av det senaste nicket i raden;  " Wolf."  !

Denna kommentar har tagits bort.
ALPHIRA
2014-08-02 02:14
#32

#28 Bästa Woodland.

Javisst, jag försvarar Wolf i mitt stilla sinne. Jag själv har inte hennes temperament och framåtanda (i sin sak) men är inte avundsjuk på dessa egenskaper heller gällande allt hon skriver inledningsvis. Men jag stöttar henne, känner henne sedan långt tillbaka och kan något om henne.

Faktafel i hennes artikel? Om det finns eller inte, det bryr jag mig inte om. Det finns så många tolkningar och åsikter att jag har slutat räkna.

Personligen har jag Gud och Jesus i mitt hjärta och kan hitta massor av guldkorn i Bibeln. Om Wolf vill kasta Bibeln totalt, det är hennes sak.

Visst, det handlar mycket om känslor både i mitt och Wolfs fall. Varför ska det inte få göra det? Känslan kommer från hjärtat. Jag tror det var det Jesus var ute efter, att vi skulle känna med hjärtat.

Känner många gånger att er Bibelciterande är bara sväljande av ord som faktiskt inte är samma ord som var från början -när dom uttalades.  Fast det kan jag förstås inte veta, var inget vittne då…(inte du Woodland heller).

Men varför skulle jag behöva TRO på vissa ord bara för TRONS skull? Sådan tro är falsk, känner jag. Man ska tro det man innerst inne tror på och då är man ärlig även i Guds ögon.

Observera att Wolf är ärlig i Guds ögon.

Woodland
2014-08-02 16:58
#33

# 32

Snälla Alphira!

Du behöver inte försvara Wolf!  Hon har inte blivit utsatt för personangreppen här på JiF! Och hade någon gått till personangrepp mot henne eller någon annan hade de blivit varnade. Och om inte varningar var nog och angreppen fortsatte hade skribenten blivit avstängd. 

Det är påståendena som Wolf lade upp som jag argumenterade emot i min artikel. Om Wolf inte hade postat här hade jag inte alls brytt mig om vad hon skrev. Men hon lade upp sitt inlägg här och resten är historia. Jag hyser absolut inga negativa känslor mot någon som skriver här.  

Fakta och känslor är inte samma sak. Det finns så mycket som slängts ut om och om igen om Gud, Jesus, bibeln, kristendomen, och de kristna som är fel och ja, helt enkelt lögn. Och när man upprepar en lögn tillräckligt ofta tas det för sanningen av många.  Du och alla andra får känna precis som ni vill!  Men kalla inte känslan för sanning och lägg inte fram känslan eller intuitivt baserade slutsatser som fakta och tro att vi måste gå på det eller motta det som en "sanning.".

Känner många gånger att er Bibelciterande är bara sväljande av ord som faktiskt inte är samma ord som var från början -när dom uttalades.  Fast det kan jag förstås inte veta, var inget vittne då…(inte du Woodland heller).

Det som jag tycker är så gåtfullt är att du till viss del vill behålla bibeln, Gud och Jesus men ändå blandar ihop allt med dess raka motsatts! I självförsvar använder du svepande påståenden (som om skriften här) men har du ens brytt dig om att kolla upp hur det egentligen ligger till?  Tro mig på en punkt - snälla - de påståenden och tyckanden om den kristna tron som finns på de olika New Age sajter är frapperande dåligt underbyggda. Hade jag gått in och bemött det som skrevs hade jag inte fått någonting annat gjort. Det hade förresten varit lönlöst för mina inlägg hade inte fått stå - det vet jag.

Men varför skulle jag behöva TRO på vissa ord bara för TRONS skull? Sådan tro är falsk, känner jag. Man ska tro det man innerst inne tror på och då är man ärlig även i Guds ögon.

Tron är på Jesus Kristus som Frälsare såsom han beskrivs i bibelordet som du hänsyftar till. En sådan tro är inte falsk eftersom skriften är Guds ord till mänskligheten. Hade du fått trons gåvan, som alla de andra troende, hade du förstått vikten av Guds rådslut.  

Ingen är ärlig i Guds ögon. Gud vet att människans hjärta är fylld av svek. Ingen är syndfri och ingen klarar sig undan: inte jag, du, eller någon annan. Dessutom kan man inte vara ärlig om man lever på en lögn. 

Så min fråga i #23 och 28 kvarstår till de i NA - Vad gör man med saklighet?  Är man villig att satsa sitt eviga väl på dess avsaknad?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Sol69]
2014-08-03 08:18
#34

Varför överhuvudtaget skriva i tråden om att Wolf är samma nick???? 🤔Det tycker inte jag är rätt.. 😕Vi har alla rätt att vara anonyma utan att någon skriver ut i en tråd att vi bytt nick 😎

Annons:
Lilla Stjärna
2014-08-03 09:21
#35

# 34,     Förstår att du menar mig!   # 27  "123nilsson"  skrev att Twinflamewolf inte finns mer på iFokus. I vilket syfte?

Alla kan ju se att det är samma person som byter nick, eftersom personen dyker upp och presenterar sig på samma sätt i alla nick och alltid länkar till exakt samma hemsida.

 Dessutom står personens tidigare nick kvar som Medarbetare, tex på din sida finns samma med både näst senaste "Twinflamewolf" och nu också "Wolf." På Himlen iFokus står ett annat äldre nick;  "Ljuskristallen" kvar + det senaste "Wolf.". Inga hemligheter, eller hur?

Självklart har alla rätt att vara anonyma!!!  Vad man sedan uppger om sig själv som person är ju helt och hållet frivilligt!

Om jag skulle avsluta mitt nick för att jag ville "försvinna" från iFokus, så skulle jag väl aldrig komma på idén att presentera mig på samma vis + länka till exakt samma sida för varje nytt nick -avslöjande, eller hur?

Så jag har knappast inte avslöjat några hemligheter eller hindrat någon från att vara anonym!

Förklara på vilket sätt som du tycker att jag har hindrat "Wolf." m flera att vara anonym!

[Sol69]
2014-08-03 09:34
#36

Lilla Stjärna har ingen lust att gå in i en diskussion med dig om det alls. Säger bara att jag tycker det är fel. Om Wolf vill byta nick är det upp till henne. Inte er sak att lägga er i och skriva ut på forumet. Och om jag väljer att lägga till henne som Medarbetare så är det ju min ensak och inte någon annans sak. Det är jag som bestämmer vad som känns rätt för mig att göra.

Lilla Stjärna
2014-08-03 10:03
#37

# 36:

"Och om jag väljer att lägga till henne som Medarbetare så är det ju min ensak och inte någon annans sak. Det är jag som bestämmer vad som känns rätt för mig att göra. "

Självklart  -men det har ingenting med det här resonemanget att göra! Jag har aldrig sagt att du inte bestämmer sådant själv!

" Om Wolf vill byta nick är det upp till henne"

Självklart det också! Vem har sagt att hon inte får det???

"Lilla Stjärna har ingen lust att gå in i en diskussion med dig om det alls"

Jag anser,  att eftersom du anklagar folk här för en del saker,  så borde du kunna visa på vilket sätt vi har gjort fel. Tycker det är sååå obehagligt att bli påhoppad och oskyldigt anklagad för något man inte gjort!!! Det är dessutom olagligt!Det måste väl du veta att man inte beter sig så, du är ju själv en Sajtvärd!!!

[Sol69]
2014-08-03 10:06
#38

Lilla stjärna var är det olagliga i att skriva att jag tycker det är fel att skriva ut vem som döljer sig bakom ett nick???

Lilla Stjärna
2014-08-03 10:09
#39

# 38! Du anklagade mig för att inte låta folk få vara anonyma, vilket inte alls är sant!

Woodland
2014-08-03 11:27
#40

Låt oss återgå till diskussionen om sak och inte person (det vill säga påståenden i inlägget).

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2014-08-03 12:59
#41

När jag läser Woodlands artikel och bemötande "Bibeln/Gnosticism" och tar en titt i backspegeln på min tid i New & Old Age, så känner jag igen mig helt och fullt. Det absolut mest centrala var att sprida ut att Bibeln, det var bara en massa s**tsnack som människor hade hittat på.  Möjligtvis kunde man plocka ut vissa meningar eller verser, som man tyckte var vettiga -helt ur sitt sammanhang! För det andra var det viktigt att sprida ut att Bibeln har blivit feltolkad. Man läste -som man brukar säja -Bibeln "som Fan läser Bibeln"!

Likaså kommer jag ihåg hur oerhört kärt Tomasevangeliet var. Det var minsann skrivit av Gud / Jesus, vartenda ord var Sanningen!!! Hur kunde man "veta" det så säkert? Jo, för man var under påverkan av en helt annan herre.

Jag blev sedan visad vem som var den riktige författaren bakom Tomasevangeliet och vem som sett till att det blev hemlighetsfullt undanstoppat och sedan "upptäckt" som en gudomlig hemlighet som kom i dagern!

Precis som Woodland där skriver i #1 ,"Har Bibeln förändrats?", så avslöjar han sig själv;

"I Tomasevangeliet påstås det att Jesus sade – ”Jag är inte din mästare, ni har drucket ur den bubblande ström jag har mät ut. . . Han som vill dricka från min mun vill bli som jag är, och de gömda sakerna skall bli uppenbarade för honom.”

Någon som är beläst i bibeln känner igen detta som Satans första frestelse till Eva. Som alltid klär Satan lögn i bibliskt-liknande språk och ord. Det verkar bekant för en bibelläsare för orden är liknande – dricka, gömda saker uppenbarade, och så vidare men nyckeln ligger i den första frasen ”Jag är inte din mästare”.

Han biter sig själv i svansen titt som tätt, och har man inte fått den urskiljningsförmågan som man får när man blir frälst, så tror man på all villfarelsen.

Annons:
Lilla Stjärna
2014-08-05 14:47
#42

På tal om veliga och falska texter som TS skrev om!

Jag var i mitt källarförråd och letade fram min NA-låda tidigare idag, jag kom på att jag hade några "Tomasevangelier" däri.  En liten bok som jag köpte på en NA-mässa, plus två kompendier, som jag fick av två olika bekanta. De har inte mycket gemensamt precis. Det beror väl med all säkerhet på att det är olika människor som har gjort egna tolkningar och översättningar……

Nyss läste jag en variant på nätet, ännu en översättning och tolkning!!!

Fyra ( 4 ) !  olika varianter hittade inom ett par timmar!:

http://www.svenskagnostiskabiblioteket.se/thomas.ev.html

……och längst ner i det textdokumentet blinkar det ockulta  Horus- ögat käckt in oss till läsning……

Veligt och falskt? Nähäe då! Ändå hyllar man detta "evangelium" och höjer det till skyarna, för det är ju minsann alltid exakt översatt och  exakt tolkat! Hrm hrm…

🤦‍♂️   🤔    😐  🤪

[Juel70]
2014-08-05 14:54
#43

Jag läste lite igår från Tomasevangeliet och jag måste säga att det kändes verkligen inte rätt och mycket som inte stämmer alls jämfört med dom andra evangelierna. Jag fick en "stor klump i anden". Antikristligt säger jag.

Zeffe
2014-08-05 15:07
#44

Jag har följt tråden en tid nu utan att delta, men nu tycker jag att det börjar bli obehagligt. 

Jag förstår att Lilla Stjärna m fl har en helt annan uppfattning än TS och olika uppfattningar är helt okej, men jag tycker nu att det börjar gå alldeles för långt och ber alla att sluta tråden (Woodland kanske kan stänga den eller helt sonika plocka bort den?).  

Speciellt denna dag då vi bör ägna våra tankar åt alla som är drabbade i Västmanland i den stora skogsbranden. Kan vi inte med gemensamma krafter vända den negativa energin till något positivt och med den be en bön till alla människor och djur som är berörda i området? Det är en nationell katastrof just nu 😕

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Juel70]
2014-08-05 18:08
#50

#44 Vad är det som är obehagligt i tråden nu?

Men håller med dig att vi kan be för dom drabbade .

copse
2014-08-05 18:22
#51

#44

Vi har inte som policy att avsluta trådar eller plocka bort dem för att de har "gått för långt" eller för att vissa tycker att ämnet är "obehagligt". Inga sajtregler har brutits, och tråden lämnas därför öppen för vidare diskussion.

Dessutom handlar vi inte med energier här på JiF - vare sig negativa eller positiva. Givetvis ber vi för de som på något sätt drabbats av den pågående skogsbranden, men om vi skulle avsluta alla diskussioner bara för att människor utstår lidande skulle det inte finnas något tillfälle för diskussion alls.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Woodland
2014-08-05 18:54
#52

Zeffe med flera, Inga ryggdunkningar, kramar, hjärtan, energier eller "kärlek" hjälper avsaknaden av fakta och saklighet i TS inlägg. Än så länge har ingen kommit till ett försvar när det gäller ämnet utan har bara hållit på och försvarat TS fastän hon inte har utsatts för personangrepp. Det blir säkert obehagligt för er inom de olika New Age inriktningarna när Lilla Stjärna driver hem sanningarna om sina upplevelser inom Loa, änglar, spiritism, drömtydning med mera och avslöjar dem. I och med att er "tro" endast bygger på godtyckliga upplevelser där ni vägrar ifrågasätta alla de olika påståenden som ryms under paraplyet NA går det inte att resonera runt ämnena. Det är tråkig när ni "stänger ner" eller försöker måla ut motparten som kärlekslös varje gång någon här lägger fram avsaknad av vettiga svar. Det som har kommit fram i det lilla som har diskuterats visar att när vi drar upp att vad ni tror på inte håller ihop försvarar ni er med "personangreppsmentalitet". Hade ni lagt dessa attityder åt sidan kunde vi kanske ha riktiga diskussioner runt vad ni tror. Tro det eller ej, men att ifrågasätta är inte personangrepp!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Sol69]
2014-08-05 20:35
#53

Varför är har mitt och andras inlägg om att vi håller med Zeffe om tråden borde tas bort eller låsas Borttagna?? 🤔 Vart strider det emot sajtreglerna?

Denna kommentar har tagits bort.
copse
2014-08-05 20:55
#55

#53

De bidrog inte till diskussionen. Tråden börjar bli lång nu, och vi vill gärna hålla fokus till ämnet; fem olika kommentarer som endast säger "Jag håller med!" fyller ingen funktion. Det är därför vi har en "Bra inlägg"-knapp.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Annons:
[Kathja]1
2014-08-05 20:56
#56

Svårigheten är som jag ser det att ingen tro går att bevisa, det är ju detta som de sk skeptikerna "hugger" på. Och därför blir en eventuell diskussion om vems eventuella "sanning" som gäller enligt mig helt irrelevant. Även om "ni" här inne vill ha det till att sanningen ligger i Bibeln så är det ingen påvisbara Sanning, lika lite som någon annan text eller upplevelse. Men som jag uppfattar det så känns det som att det "ni" har svårast att ta att det "vi" tror innefattar även Bibelns budskap som och Jesus uppgift som människa. "Vi" ser inte det som att "er" tro på något sätt är fel. Det som jag, och jag tror många med mig, har svårt för här är dessa uttalanden som lätt uppfattas som dömande. Det snackas om antikrist, trots att man inom New age absolut ser Jesus storhet, man talar om att det är "synd om" alla oss vilseledda själar och att vi på något sätt inte står upp för vad vi tror på. Men det stämmer inte. Det är ju däremot så att eftersom "vi" har som grej att se kärleken i allt som är, och att vi har som "grej" att inte döma eller fördöma, och att inte ifrågasätta andats livsval eller tro så blir det lätt så att "vi" backar ur diskussioner kring "sanningar" och "rätt och fel". Eftersom det helt enkelt går helt emot vår Tro. Nu generaliserar jag lite och jag utgår i första hand ifrån min utgångspunkt men bara för att tydliggöra varför det kan se ut som att vi fegar ur. Men jag ville göra (ännu) ett försök att förklara min/vår ståndpunkt.

[Bettanbop]
2014-08-05 21:44
#57

Känns som jag vill säga något, men vet inte riktigt vad. Vill inte bli placerad  något fack eller vad man ska kalla det för, något jag tycker och känner är riktigt för mig.

Men i alla fall… jag har inte läst bibeln eller några evangelier, så jag kan inte säga vad som är sant eller inte. Men jag brukar dra mig för att "säga sanningen", för min sanning är bara sann för mig, för ingen tänker lika som jag även om vi menar samma sak i slut ändan.

Jag har som sagt inte läst bibeln eller någon sorts bibel, men jag är konfirmerad. Jag går gärna till och in i kyrkan. Känner ett så välbehag där. Men det konstiga är att jag inte känner samma sak i alla kyrkor. Vissa känner jag en dragning till, men vissa andra vill jag inte alls gå in i.  Jag har prata med flera olika präster och tyckt om de flesta mer eller mindre, men det har berott på personkemin, inte på våra olika tankesätt. 

För några år sedan ringde det på dörren, jag öppnade och utanför stod två personer från Jehovas vittnen. De frågade om jag trodde på Gud, "Nej det gör jag inte" sa jag då, de frågade då om jag hade någon tro alls, "Ja det har jag" svarade jag, Jag tror på en högre makt. De frågade vidare om hur och vad och varför, men jag upptäckte att jag inte kunde ge några konkreta svar. Det var bara en känsla från mitt hjärta och sant för mig att det fans en högre makt.

När jag får samma fråga i dag om jag tror på Gud, så blir mitt svar JA. För det gör jag, och på Jesus. Vad som har förändrats vet jag inte egentligen mer än att det känns mer rätt att kalla den högre makten för Gud.

Jag pratar med Gud ibland och ställer frågor, som jag faktiskt får svar på oftast. Jag har inte sett Gud eller ens anat Gud, men jag kan höra hans svar i huvudet och känna svaren i mitt hjärta. Det är sant för mig, men inte för någon annan.

Om jag får frågan om hur jag kan veta att det är Gud. Hur vet jag….. osv. Jaa, hur bevisar jag eller förklarar jag det på ett konkret sätt. Ingen aning. Tror inte det går. Jag har inte hittat något sätt att bevisa vad jag känner i mitt hjärta.

För att nu säga något om TS. så är det nog på ett ungefär samma sätt för henne. Det hon säger är sant för henne. Det hon påstår är hennes sanning. Jag kan inte säga att hon har fel eller fattat fel eller säga att min uppfattning är den rätta. Jag vet hur jag själv känner om någon säger att du har fel, du har inte alls pratat med Gud. Jag kan tala om hur jag tänker kring ämnet och hur jag uppfattar det. (Vad ville jag ha sagt med det då? ingen aning, men hoppas ni förstår vad jag menar).

Ps. Jag ber en bön för de drabbade i Sala att de får himmelsk hjälp att klara av situationen. Att Gud och hans gäng gör vad de kan för att få stopp på elden och tar hjälp av moder jord att stoppa skadorna så att hennes sår inte blir större 🌺

[Bettanbop]
2014-08-05 21:46
#58

Oj va långt det blev och ändå viste jag inte vad jag skulle skriva 😃

[Kathja]1
2014-08-05 21:52
#59

Bettanboop vad fint skrivet! Tack för att du delar med dig. Det är just så som du beskriver - känslan av att man vet att Gud finns sitter i hjärtat. Och hur ska man kunna bevisa en personlig övertygelse som bor i hjärtat? Bevis är enligt mig helt oväsentligt, att man tror är det viktiga. ♡

[Bettanbop]
2014-08-05 22:04
#60

Tack Kathja 🙂

Du skrev och förklara bra du med, Tack 👍

copse
2014-08-05 23:23
#61

Eftersom denna tråd har börjat bli lite lång har jag skapat en ny för er här.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: