Annons:
Etikettjesus
Läst 1640 ggr
GiraffTunga
6/17/14, 10:34 PM

Jesus

När ni hör namnet Jesus vad tänker ni på då? :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Woodland
6/18/14, 1:28 PM
#1

Gud. Och du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
GiraffTunga
6/18/14, 6:01 PM
#3

Jag tänker också på på Gud och ljuset. Va, Jesus som svart man, Religionen Satanism och nu har det kommit ut en ny " helig skrift " från Anton Lavey.. Det är lite dåligt att det finns en helig skrift från den dåliga sidan… Men det är vad folk tror..

You can not judge me unless you know me.

Morphogenesis
6/18/14, 7:54 PM
#4

#3. När kom den? Han har ju varit död sedan 1997.

[Juel70]
6/18/14, 8:02 PM
#5

Visste ni att Lavey erkände Jesus som Guds son på sin dödsbädd?

Morphogenesis
6/18/14, 8:08 PM
#6

#5. Källa på det?

Annons:
[Juel70]
6/18/14, 8:19 PM
#7

#6

Jag tror detta ska vara rätt video. 

https://www.youtube.com/watch?v=8nWt_U2gEEI

Morphogenesis
6/18/14, 8:27 PM
#8

#7. Låt mig omformulera mig: har du någon trovärdig källa?

[Juel70]
6/18/14, 8:35 PM
#9

Det är intervjuer med medlemmar och vänner från hans mörka kyrka.

GiraffTunga
6/18/14, 8:45 PM
#10

Jag vet inte jag såg några lägga ut bilder på instagram. Tror den hette Witchcraft eller något sånt… :/

You can not judge me unless you know me.

GiraffTunga
6/18/14, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hade fel. Den hette såhär och så ser den ut. Googlade.

You can not judge me unless you know me.

Morphogenesis
6/18/14, 8:51 PM
#12

#9. Ursäkta, men jag kan inte säga annat än att videon du länkade till är fånig. Jag orkade 2 minuter. Kan du nämna specifikt var det relevanta sägs? Eller är det endast i början? Har du någon trovärdig källa till ditt påstående?

Woodland
6/18/14, 8:57 PM
#13

OBS! Off Topic

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
ALPHIRA
6/18/14, 10:27 PM
#14

SUCK för den här diskussionen.

Jesus lever = ett faktum.

Gurky
6/18/14, 10:54 PM
#15

#14 Ja det finns många som heter Jesus och som lever.

ALPHIRA
6/18/14, 11:25 PM
#16

Javisst, Gurky. Jesus är inget ovanligt förnamn. Inte Muhammed heller. (Plus att det finns psykiskt sjuka som kallar sig/tror sig vara Jesus. Fast alla dessa är inte så sjuka som man tror…)

Men den Jesus som man syftar till här, måste UPPLEVAS, för att förstå. Det bara är så. Ingenting att tillägga från min sida.

Davbjo
6/19/14, 9:00 AM
#17

Jag tänker på den kristna Jesus-myten även jag, precis som fler av er andra, detta är ju ett kulturellt mycket rotat namn onekligen.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

[Juel70]
6/19/14, 9:43 AM
#18

Det finns bara en Jesus kristus som är Guds son.

Davbjo
6/19/14, 9:59 AM
#19

#18: Kort sagt så är detta tider när man inom väldigt många kulturer har firat olika högtider, naturligtvis var det enklare för kristendomen att ta sig in i dessa kulturer när man så bekvämt hade högtider runt samma tider.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

Gurky
6/19/14, 10:18 AM
#20

#18 Är vi inte alla Guds barn? #19 Nja det där stämmer inte. Det är så att dom kristna högtiderna rättade sig efter dom hedniska högtiderna.

Annons:
Davbjo
6/19/14, 10:25 AM
#21

#20: Naturligtvis har du rätt, jag var en smula sarkastisk.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

indra-bus
6/20/14, 12:14 PM
#22

# 21 Nu håller jag med dig. Du är en smula sarkastisk. Varför?? Mår du bra av att vara de?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Woodland
6/20/14, 12:33 PM
#23

#17

Detta att Jesus var en myt är önsketänkande. Men det är ett ämne för en annan tråd.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
[Juel70]
6/24/14, 10:08 AM
#25

#20 Nej, alla är inte Guds barn faktiskt.

GiraffTunga
6/24/14, 11:05 AM
#26

#25 Varför inte?

You can not judge me unless you know me.

[Juel70]
6/24/14, 11:34 AM
#27

#26 

12Men åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt alla som tror på hans namn, 13som har blivit födda inte av blod, inte av kroppens vilja, inte av någon mans vilja, utan av Gud. (joh 1:12-13) 

(Det finns även många som inte vill ta emot Honom; Jesus)

Jesus svarade: "Om någon älskar mig, håller han fast vid mitt ord, och min Fader skall älska honom, och vi skall komma till honom och ta vår boning hos honom. 24 Den som inte älskar mig håller inte fast vid mina ord. Det ord som ni hör är inte mitt utan kommer från Fadern som har sänt mig. 25 Detta har jag talat till er, medan jag är kvar hos er. 26 Men Hjälparen, den helige Ande, som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt vad jag har sagt er. joh 14

Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt er till att gå ut i världen och bära frukt, frukt som består, och då skall Fadern ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. 

Det finns många fler bibelställen om detta.

Annons:
Woodland
6/24/14, 3:03 PM
#28

#26 Juel har gett dig fina bibelverser, men du kanske inte är insatt i varför alla inte är Guds barn. För att förklara måste jag gå tillbaka till början av bibeln: När Gud skapade världen och allt dom finns i den så var allt fint och gott. De första människorna han skapade (Adam och Eva) fick ett enda bud av Gud: att inte äta av kunskapens träd. Gud sa att dagen de bröt mot budet och åt av den skulle det få väldiga konsekvenser, varav den värsta var att de skulle dö. Satan tog sig an skepnaden av en orm (den vackraste varelse Gud hade skapat), kom in lustgården och ifrågasatte vad Gud hade sagt. Han lovade Eva att det Gud sa inte kunde vara sant, så med andra ord kallade han Gud för en lögnare fastän att han visste att det inte var en lögn. Eva tog en frukt från kunskapens träd och åt av den, och sedan gav hon den till Adam. När de åt denna frukt var det av fri vilja. Som en konsekvens av sin gärning så såg de att de var nakna och gömde sig därför för Gud. Gud visste naturligtvis vad de hade gjort, men han kom in till lustgården och ropade på Adam som han alltid hade gjort. Adam lämnade sitt gömställe och bekände sin synd. Det slutade med att Gud drev dem ur lustgården och vissa förbannelser lades över ormen, kvinnan, och mannen. Allt detta kan du läsa om i detalj i Första Moseboken kapitel 1, 2 och 3* . På grund av Adam och Evas överträdelse så kom synden in i Guds skapelse. Det intima umgänget mellan Gud och människan var bruten, och efter denna händelse så föds alla människor med en natur som är i fiendskap med Gud. Vi har inbyggt i oss ropet efter Gud, men vi vill inte komma till honom på hans villkor, utan vill gärna hitta egna vägar till att släcka törsten efter Gud. Hela den ockulta världen och alla falska religioner är frukt av detta. Men Gud hade en plan att fixa detta, och det kan du läsa om i denna artikel**. För att bli ett Guds barn måste man födas på nytt, se Guds rike, och lämna sig till Herren. Man ber om frälsning genom Jesus Kristus, vår frälsare, precis som det står i bibelverserna som Juel postade. Hoppas att detta klargör. Annars får du återkomma.

*1 Moseboken kapitel 1 - www.biblegateway.com/passage/?search=1+Mosebok+1&version=SFB

1 Moseboken kapitel 2 - www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Mosebok%202&version=SFB

1 Moseboken kapitel 3 - www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Mosebok%203&version=SFB

** Artikeln - jesus.ifokus.se/articles/534f863b8e0e74246e00055e-vad-endast-jesus-kunde-astadkomma?discussions-1

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

GiraffTunga
6/24/14, 4:12 PM
#29

Var det inte en orm som gjorde så Eva åt av äpplet? Har jag hört.

You can not judge me unless you know me.

Woodland
6/24/14, 6:29 PM
#30

Han ljög och lurade henne, men hon valde själv att äta. Det var Satan "i" ormens form.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

indra-bus
6/24/14, 6:51 PM
#31

Spontant tänker jag ljus o godhet.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Woodland
6/24/14, 8:02 PM
#32

# 31

Vad menar du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

indra-bus
6/24/14, 9:18 PM
#33

Om någon säger djävulen tänker jag mörker ondska spontant . Jesus godhet ljus. Men tänker jag igen så han är guds son som dog på korset för våra synders skull.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Woodland
6/25/14, 6:21 PM
#34

#33 Okej, nu förstår jag vad du menar! Hängde inte riktigt med där ett tag.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Regnfru]
6/29/14, 2:17 PM
#41

Jag tänker på latinamerika.

Annons:
Woodland
6/29/14, 2:28 PM
#42

# 41 ?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Regnfru]
6/29/14, 2:29 PM
#43

#42 Ett vanligt namn i Latinamerika.

Woodland
6/29/14, 3:38 PM
#44

# 43 Ja, det skrev ALPHIRA i # 16.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
copse
6/29/14, 5:00 PM
#46

Har blivit lite Off Topic här i tråden. Jag har tagit bort de kommentarer som berörs och flyttat dem hit. Ni är välkomna att fortsätta er diskussion om Guds barn/incest i den nya tråden.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

Upp till toppen
Annons: