Annons:
Etikettböneämnen
Läst 1152 ggr
indra-bus
6/16/14, 7:29 PM

För bön?

Betyder de att man ber för någon annan?

Ja brukar be för alla människor o djur som lider är de en förbön?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
Woodland
6/17/14, 7:26 AM
#1

Här är en rätt så bra och utförligt svar. Hoppas det förklarar skillnaderna. Gud hör oss när vi ber om vi ber enligt hans vilja.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

ALPHIRA
6/17/14, 9:35 PM
#2

Woodland. Jag tycker förbön är även det att jag i min kammare i min stillhet ber för alla människor och djur etc. Och ber speciellt för människor jag vårdar i mitt yrke.

Jag upplever det inte så att jag skulle behöva gå till en speciell kyrkolokal för att göra det. Om jag skulle göra det förresten, så skulle jag inte hinna med mitt vårdande arbete.

[Juel70]
6/17/14, 10:29 PM
#3

Jag har varit på speciell förbön som heter "Själavård". Det kan jag rekommendera, jag fick mycket förlöst inom mig då.

Det är två tysta förbedjare och en som ber högt för mig och med mig.

Det här var rätt länge sedan, men jag kände mig så glad och lätt i själen när jag gick därifrån. Gud helade något i mitt inre där.

ALPHIRA
6/20/14, 12:55 AM
#4

Vad var det för tillställning (eller hur man säger på svenska…)? Nyfiken.

indra-bus
6/20/14, 9:22 AM
#5

Tack , för era svar. Undrar som #4

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Woodland
6/20/14, 12:27 PM
#6

#2

Jag håller med dig om att man kan be för människor utan några sorts ceremonier i det privata, men jag tror att uttrycket "förbön" på svenska syftar mer till en sorts formell tillbedjan. Jesus lade sina händer på folk vid vissa tillfällen och bad då för dem, men det klaraste fallen är i apostlagärningarna, med handpåläggning och bön. 

Förbön har idag i vissa kretsar spårat ut och blivit helt obibliskt. När det gäller vad man ber för och vilka reaktioner man väntar sig bör vi alltid stämma av med bibliska mönster.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[Juel70]
6/20/14, 6:35 PM
#7

Det var i en församling som tillhandahåller själavård. Det var gratis, men man fick ge gåva om man ville. Dom har även startat kristet sjukhus och har bibelskola.

ALPHIRA
6/20/14, 11:43 PM
#8

Juel. Vilken församling?

[Juel70]
6/21/14, 8:20 AM
#9

Arken, i Kungsängen, Stockholm. Dom har även något som heter "Jesus helar och upprättar" Tänkte gå den en gång, men blev inte av.

Upp till toppen
Annons: