Annons:
Etikettjesus
Läst 936 ggr
[postmortum91]
2014-06-11 19:51

Idag bad någon för mina fötter

Hej!

Idag hade jag en kanondag!

Jag jobbar för unhcr och går runt på stan och värvar månadsgivare. När jag och mina chefer satt efter att vi slutat och pratade om hur vi kunde bli bättre, kom det fram en ung man till oss.
Han frågade om någon av oss hade ont någon stans, mina kollegor och chefer tittade lite besvärat på honom. Jag som redan var på bra humör berättade glatt att jag hade ont i mina fötter eftersom jag har stått upp hela dagen. Killen frågade ifall han fick be för mina fötter. Jag fattade ingenting men tyckte det lät helskumt. Mina kollegor var än mer skeptiska. Jag lovade att låta honom göra det, i utbyte mot att han blev månadsgivare hos oss. Jag ställde mig och drog min pitch, och i slutet ville han gärna gå med och hjälpa oss. 
Superglad blev jag förstås och sedan fick han be för mina fötter.

Jag som inte är troende trodde förstås att det måste vara min hjärna som lurade mig när min värk i fötterna försvann. Han bad för mina fötter två gånger, och efter andra gången kändes mina fötter normala. Han berättade att han var troende kristen och att han liksom Jesus ville gå runt och be för folks smärtor och kramper med hjälp av guds kraft och kärlek. Det hjälpte, dock är jag såklart skeptisk och tror på att det var hjärnan som blev lurad. Däremot gjordes min dag, och jag är helt säker på att även hans dag blev lite ljusare, för vi fick så mycket utbyte av varandra och båda tjänade verkligen på mötet med varandra. Han var jättetrevlig, och jag hoppas att hans gud nu välsignar honom, för det är han värd efter att ha gjort min dag ännu finare :)

Annons:
[Juel70]
2014-06-11 20:14
#1

Kul att höra! Och att värken försvann. 🙂 Jag vet att Peter Ahlman och hans team går ut på stan över hela sverige och ber för folk. Det finns dokumenterat på YouTube, där han har en kanal.  Varje film jag kollat på, så har ALLA blivit helade.

Tänkte, det kanske var han? Kolla länken och berätta gärna.

Videorna är intressanta när man ser hur förvånade folk blir när dom blir helade.

https://www.youtube.com/watch?v=gpStCCihYlg

[postmortum91]
2014-06-11 20:28
#2

Häftigt!

Nej, det var inte han på videon, den här killen vad yngre, runt 30 kanske. Jättetrevlig, verkligen!

Upp till toppen
Annons: