Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2161 ggr
[EatTheScroll]
2014-06-07 15:43

Ateistisk hjärntvätt

Jag stod i duschen och tänkte på ateister som vill "banka in sin tro" på folk. Och häromdagen när jag åkte till jobbet så hade jag ordet "innehållslös" i huvudet upprepandes om och om igen och det ville inte lämna mig. Tala om åsiktsstyrning. Man frågar sig själv vad deras barn får genomlida. Jag menar om jag tagit skada så torde ju deras barn ha blivit det, så myndigheterna borde ta hand om dem för det är barnmisshandel enligt åsikter vädrade av dem själva.

Jag såg ett annat klipp där en ateist skulle "slå in sin tro" på en stackars Kristen man. Här upprepade ateisten ordet "slavery" så många gånger att jag började fundera över hur det kommer sig att så många följer denna "innehållslösa" tro.

Jag postar en video och döm själva. Ta en tankeställare och fråga dig själv om det är den här typen av psyken man har att göra med när man pratar på nätet, folk med tvångssyndrom, neuroser av något slag. Ungefär som att lyssna på en dålig låt som aldrig tar slut.

Annons:
Joppo
2014-06-07 17:19
#1

Du verkar ha en väldigt konstig syn på ateister och ateism. Om du bor i Sverige så antar jag att du möter ateister hela tiden. Får du intrycket av att de utmärker på något nämnvärt sätt eller att deras barn far illa?

Angående klippet så kan jag hålla med om att "slavery"-mannen är rätt jobbig, men frågan som han ställer är ändå intressant, eftersom den belyser något som för oss "utomstående" ter sig väldigt märkligt.

Ni kristna sållar ju en del i det som står i Bibeln och det är för mig och många andra svårt att förstå hur ni resonerar. Exempelvis så verkar det som att merparten av er kristna följer uppmaningen om att homosexualitet är fel medans ni struntar i andra uppmaningar så som stening för äktenskapsbrott eller de om slaveri. Nu fattar jag ju varför ni inte vill stena folk eller ha dem som slavar, dock borde ni vill isf kunna strunta i homoreglerna också eftersom de är lika ålderstigna och grymma?

[EatTheScroll]
2014-06-07 17:51
#2

Det hade varit kul att besvara någon av alla de invändningarna och se vad du egentligen tycker. Då hade det inte varit så svårt för dig att förstå resonemang. Också, om man lyssnat istället för att "frysa" så hade man kunnat utveckla det man pratar om. Det är inte så svårt. Men det finns ju inget intresse av en dialog om man häver ur sig 10 synpunkter på en gång. Jag ser det som en feg taktik så att man kan gömma sig bakom ett ämne i hopp om att frågan faller i glömska. "Tror man". Men varför inte bara beröra frågeställningen istället för att ducka innan man ens börjat?

[EatTheScroll]
2014-06-07 18:00
#3

Jag kollar på klippet här igen och kan inte låta bli att skratta. Och hade i åtanke det du skrev och tänkte. 

- Tror han att vi Kristna inte mött på sådana här typer, så undrar han om vi tror att deras barn far illa??? 

Du är skön 😃

Joppo
2014-06-07 18:41
#4

#2 Det är helt upp till dig om du vill besvara nåt eller inte. Jag får det dock bara till två distinkta synpunkter från min sida. Min undran gällande ateistföräldrarnas påstådda "barnmisshandel" och min undran gällande hur ni sållar bland Bibelreglerna. 

#3 På vilket sätt menar du att killens barn skulle fara illa? Han må vara lite påstridig och så, men i övrigt så säger han väl inget eller gör något som är speciellt anmärkningsvärt. Har du aldrig sett en diskussion förut? 

Med risk för att bryta nån regel, så börjar jag tro att du är ett troll, Herr "EatTheScroll". Jag tycker det är ganska anmärkningsvärt att du i ditt inledande inlägg hävdar att dina meningsmotståndare lider av neuroser eller tvångssyndrom. Om du varit en seriös debattör hade du med stor sannolikhet inte gjort det.

Woodland
2014-06-07 18:47
#5

TS - Man kan angripa idéer men inte människor. 2 Tim 2:23-26

# 1

Joppo, vissa saker du nämner har varit uppe för diskussion förut. Kolla #23 och 24 här i denna tråd.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[::Vera::]
2014-06-07 19:02
#6

Jag ser 2 solklara frågeställningar i Joppos inlägg, inte 10 synpunkter.

1. Får du intrycket av att ateister i Sverige utmärker på något nämnvärt sätt eller att deras barn far illa?

2. Stening, slaveri är enligt bibeln rätt, men dagens kristna sållar detta och menar att det inte gäller längre. Homosexualitet är enligt bibeln fel, men det sållas inte. Varför?

Även jag är intresserad av svar, så många som möjligt, speciellt på den sista frågan. Jag är inte ute efter en dialog utan skulle bara uppskatta att veta hur bibeltrogna kristna resonerar kring det här :)

Annons:
[Juel70]
2014-06-07 19:05
#7

Tack för länk. Jag tycker det är skrämmande hur dessa "militanta" ateister är så intresserade av att ta en människas tro ifrån dom (fast det lär ju aldrig fungera) Men att dom orkar.. jag tror att DET är en början på "den nya världsordningen" där all religion ska avskaffas och man ska bara tillbe staten i antikrists anda.'

Jag märker ganska snart vad en människa är ute efter, och drar mig undan. Känns så väldigt fruktlöst att "debattera" med en icke kristen/ateist.  Istället ber jag tyst för den människan.

Woodland
2014-06-07 19:32
#8

# 6

Frågan # 2 flyttat till egen tråd. Off Topic här.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Cragan
2014-06-07 19:43
#9

helt underbart om nån frågar mig så får dom bibeltroende se hur kul det är att utsättas för skiten dom försöker tvinga på andra.

första gången jag ser en ateist försöka omvända en kristen och inte tvärt om men det där var inte fulla härligheten en själv råkat ut för med folk som missionerat och försökt prata sig in i mitt hus.

Woodland
2014-06-07 20:40
#10

# 9

"en själv råkat ut för med folk som missionerat och försökt prata sig in i mitt hus."

Är det säker på att de var kristna och inte Jehovahs Vittnen eller Mormoner?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Cragan
2014-06-07 21:10
#11

#10 pingst kyrka o jehovas till och med en präst från svenska kyrkan, mormoner har jag dock sluppit

Woodland
2014-06-07 21:50
#12

# 11 Att du "missioneras" av prästen och pingstvännerna är menat som en kärleksgärning från deras sida. De pratar med dig och informerar dig. Men att de försökt att "prata sig in i ditt hus" låter inte alls som de jag känner. Det låter alldeles för påträngande.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[EatTheScroll]
2014-06-08 08:04
#13

Joppo, 

När jag skrev ateister som gör så menade jag givetvis inte att alla utan pratade om de som gör på det här viset. Om du på något vis tog åt dig så är jag ledsen 😉

Det där med att sålla bland Bibelregler får du gärna utveckla. Jag upplever inte att jag sållar något. Vad är det jag sållat bort?

Om jag "sett en diskussion" förut. Läs #3.

Annons:
[EatTheScroll]
2014-06-08 08:23
#14

Liv-74,

10 var en siffra taget ur luften. Jag satt inte och räknade utan höjede på ögonbrynen. Inlägget var riktad till mig så jag kände att jag hade följande jag kunnat besvara.

1. Min konstiga syn på ateister.

2. Om jag bor i Sverige eller inte.

3. Antagandet angående möten med ateister.

4. Sen en direkt fråga, om jag upplever ifall barnen far illa.

5. Sålla i Bibel.

6. Förstår inte resonemang.

7. Spekulerar i hur Kristna resonerar kring homosexualitet.

8. Stening.

9. Äktenskapsbrott.

10. Åsikt om att strunta i Bibelns lagar.

11. Invändningar mot "gamla" lagar.

12. Grymheten i lagar.

Det är lite jobbigt att sitta och besvara allt det där. Du kanske tycker det är kul men vi är olika. Sen de sista inlägget bakade han in invändningar igen och han fick det själv till 2 och avslutade med att jag är ett troll. Jag vet faktiskt inte vad han vill prata om.

De två synpunkterna som du själv lyfte fram så besvarade jag 1 precis till Joppo. Och angående slaveriet så finns det en tråd om det.

Och vet du, jag blev trött av att skrolla upp och ner för att räkna invändningarna åt dig. Tänk så plågsamt att besvara allt det där.

[EatTheScroll]
2014-06-08 08:34
#15

Juel70, du verkar förståndig. Jag önskar att jag också kunde be tyst för dem, men istället så har jag ibland stått och käftat. Speciellt den sista tiden och det är riktigt energikrävande. Ibland har jag gått tillbaka och sagt förlåt. Men jag vill lära mig hur jag skall göra för ibland känns det som att jag inte bär frukt 😕

Och visst är det så, denna tiden är kanske värre än någon epok, det finns så många meningsskiljaktigheter bland folk att man snart inte får prata. Hur skall det sluta? Kom Herre Jesus, kom!!!

[EatTheScroll]
2014-06-08 08:40
#16

Woodland, förlåt. Du kan ta bort tråden om du vill 😞

[EatTheScroll]
2014-06-08 08:58
#17

Cragan, 

Det är jättekul att du tycker det är bra att man skall kunna försöka omvända en Kristen. Men då skall du ju inte klaga på att dem knackar på din dörr. Dem kommer ju till dig så du behöver inte besvära dig.

Woodland
2014-06-08 09:11
#18

# 16 Inget problem med det! Vi behöver alla i land påminnas om respektprincipen i en diskussion. Du skev i #15 - Och visst är det så, denna tiden är kanske värre än någon epok, det finns så många meningsskiljaktigheter bland folk att man snart inte får prata. Hur skall det sluta? Kom Herre Jesus, kom!!! Tiderna har från ett bibliskt perspektiv alltid varit "onda" så det gäller att inte misströsta. Vi vet hur det skall sluta fastän det kanske inte blir i våra dagar. I vilket fall håller jag helt med ditt sista utrop.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[EatTheScroll]
2014-06-08 09:22
#19

Woodland, 

Jag tänkte också på att det alltid har varit jobbiga tider, och speciellt då för den Kristna församlingen. Vi är lyckligt lottade som bor i västvärlden där vi fortfarande har lov att prata. Och det måste vi kämpa för.

"Värre" kanske var fel ord, men jag hoppas att du förstår vad jag menar 🙂

[Juel70]
2014-06-08 09:28
#20

#15 Jag har tappat humöret tidigare i diskussioner med ateister, och kan säkerligen tappa humöret igen😛 Vi är ju bara människor. Men jag har lärt mig att se igenom såna människor som bara vill agitera. Det tar alldeles för mycket av min glädje och energi.

Jag har tänkt mycket på och bett över hur Jesus gjorde. Ibland höll han tyst fast han blev tilltalad. Mot Fariseerna svarade han väldigt kort. Det var med sina lärjungar som han kunde prata i timmar och till människor som frivilligt hade kommit för att lyssna.

Annons:
[EatTheScroll]
2014-06-08 09:41
#21

Juel70,

Ja, vi har mycket att lära av Jesus. Han var perfekt. Jag har skrivit på första sidan i min Bibel:

"Jesus är vägen och Han är min förebild, Jesus är vägen och Han är mitt exempel."

Jag vill göra som Han men jag är en människa med brister, och det är mina brister jag lär mig av. Gud tuktar oss för att Han älskar oss 😃

[EatTheScroll]
2014-06-08 09:47
#22

Juel70,

Jag tittade på försättsbladen igen och på andra sidan har jag skrivit:

"Gud, du kasstar in ljus i mitt dolda rum. När jag faller lyfter du mig."

[Juel70]
2014-06-08 09:55
#23

#22 Vad fin! Den måste jag "sno" 🙂 och skriva på min kylskåpstavla.

Påminner mig på nåt sätt om (fick en bild i huvudet) ett bildäck som fått punktering. Ibland märker man inte själv att man fått punktering och så kör man tills man hör fälgen mot asfalten och då måste man stanna och inse att man behöver hjälp och då kommer Jesus med pumpen 😃

[EatTheScroll]
2014-06-08 10:05
#24

Gör du så, jag har själv snott den. Ibland finner man inte ord för sina känslor och rätt som det är så är det någon annan som säger dem. I mitt fall tror jag att jag hörde den från en bön. Men jag har glömt var eller vem den kommer från. Jag skrev den upp i högra hörnet, har lite kladd där. 

Min brors styvdotter är Brasiliansk och har också kladdat i den, hon har skrivit "vandra med Gud" på Portugisiska. Hon är en jättefin tjej som brinner för Jesus så jag är glad i henne. När jag hälsade på dem en gång så steg hon upp 5 på morgonen och skulle göra frukost till sin mamma. Och jag blev förbluffad och frågade henne varför hon inte sover. Hon sa att Gud sagt åt henne att hedra sina föräldrar. Så det hon skrev är lite speciellt för mig eftersom det är hennes handstil.

[::Vera::]
2014-06-08 10:37
#25

#14 Tack då vet jag också hur du tänkte. Det var inte min mening att behöva trötta ut dig. #18 Woodland, tror du inte att meningsskiljaktigheter är något som vi behöver lära oss att hantera på ett litet annorlunda vis än att enbart argumentera för vår sak?.. Och t ex känna provokation, frustration och t o m ilska? Gud älskar oss. Är det helt fel att se oss själva i alla andra? Tänk om vi kunde se mer på våra likheter och titta mindre på meningsskiljaktigheter. #11, #9 Cragan. De är väl människor med rätt att uttrycka sig de med? Vad är det som gör att du har rätt och de fel? Eller att du är så mycket bättre så att det är ok att kalla någon annans övertygelse för skit?

Joppo
2014-06-08 11:11
#26

_@EatTheTroll

"Det är lite jobbigt att sitta och besvara allt det där. Du kanske tycker det är kul men vi är olika. Sen de sista inlägget bakade han in invändningar igen och han fick det själv till 2 och avslutade med att jag är ett troll. Jag vet faktiskt inte vad han vill prata om."_

Jag vill främst få reda på vad du menar med den påstådda barnmisshandeln och hur den är relaterad till filmen som du postade. Så, utveckla gärna hur du tänkte. 

"När jag skrev ateister som gör så menade jag givetvis inte att alla utan pratade om de som gör på det här viset. Om du på något vis tog åt dig så är jag ledsen"

Jag tog inte åt mig, utan jag reagerade bara på alla konstigheter du tillskrev ateisterna gällande barnmisshandel och neuroser.

[::Vera::]
2014-06-08 11:23
#27

Joppo Har du läst tråden "förlorat min bästa vän"? Den väcker starka känslor! Däremot blir det ju fel om man generellt tillskriver ateister titeln neurotiska och barnmisshandlare. I så fall så skulle jag kunna tillskriva alla kristna titeln misshandlade, men det gör jag såklart inte eftersom det skulle vara en grov generalisering.

Annons:
Cragan
2014-06-08 12:17
#28

#25 jo visst får dom uttrycka sig om dom vill det men att aktivt söka upp folk i deras hem för att packa på deras tro på folk är ej ok.

#17 det komiska i det hela för mig är att det ges tillbaks med samma medicin du vet det där behandla din nästa så som den behandlar dig (jag vet inte nått i den kristna tron men ett bra sätt att hålla sig)

[::Vera::]
2014-06-08 12:37
#29

#28 Det håller jag med dig om, alla bör respekteras. Alla bör ha rätt att välja frid i sitt hem. Du kan välja att säga nej, och ingen tvingar dig. Det är tyvärr inte så när det gäller långt mer större hemskheter än just att fredliga troende knackar på för att tala om sin övertygelse. Allt är relativt. Men om du ger tillbaka respektlöshet så skadar du dig själv precis lika mycket som personen i fråga.

Cragan
2014-06-08 12:57
#30

#29 hade dom sagt tack o hej när man säger nej eller inte intresserad så hade det vart mer ok men så är inte min erfarenhet är som att försöka prata med en förinspelad ljudslinga när dom kommer förbi. 
och sen om dom hade kunna sluta komma i ottan inte kul o bli väckt vid 8-9 tiden när man kommit i säng vid 7.

[::Vera::]
2014-06-08 13:03
#31

#30 Allt är relativt och du har mycket att vara tacksam över om du inte har större svårigheter i ditt liv än så. (Och jag tänker inte på mina grejer nu som jag jobbar med. De är lindriga.)

Joppo
2014-06-08 13:58
#32

#27 Ja, det har jag. Den är väldigt olycklig och jag tycker pappan handlat på ett felaktigt sätt.

Självklart finns det ateister som beter sig illa på samma sätt som det finns religiösa som gör. Dock tycker jag precis som dig att det är felaktigt att hålla på att generalisera en massa eller att demonisera "motståndarsidan". Ärligt talat så tror jag inte att det skiljer så himla mycket mellan de troende eller de icke troende när det gäller moral och värderingar. I alla fall inte ur en svensk kontext.

[EatTheScroll]
2014-06-08 15:10
#33

Joppo,

"Jag vill främst få reda på vad du menar med den påstådda barnmisshandeln och hur den är relaterad till filmen som du postade. Så, utveckla gärna hur du tänkte."

Nu uppför du dig som den där "slavery mannen" som kacklar som en papegoja. Jag har "redan" skrivit till dig att jag inte pratade om alla ateister utan om de som beter sig på detta viset. 

Och nu hoppar du in:

- "but slavery is ok" och jag fortsätter och förklara. 

Om du läser det jag skrivit i sitt sammanhang så ser du att jag pratar om mig själv och tycker det är en pina att höra någon upprepa sig om och om igen. 

Nu hoppar du in igen och säger:

- "but slavery is ok". 

Ja ja lugn, klappar lejonet 😭

Jag trodde att det var klart och tydligt när jag skrev att jag inte pratar om alla ateister… 

Kära nån. Jag skall förklara mitt inlägg igen.

Jag gjorde inte den för att jag verkligen tror att alla ateister uppför sig så här eller att jag på något sätt tror att majoriteten av deras barn far illa, tvärtom. Däremot tror jag att det finns dem som har barn som far illa och det gör det överallt.

När jag skrev detta så försökte jag belysa påståenden från ett Kristet perspektiv vad vi Kristna får genomlida, exempelvis fikarummet på ett jobb där man gärna vill belysa hur sjuka Kristna är, hur illa deras barn far osv. Ja du, jag tror till och med Richard Dawkins en av de mest framstående ateisterna yttrar dessa åsikterna på TV. 

Slår du dig för bröstet när han fläktar sig eller du blir bara sur när en Kristen startar en tråd och pratar om ateister ur en synvinkel som en ateist själv kan besitta🤔???

[EatTheScroll]
2014-06-08 15:19
#34

Cragan,

Jag tror du överdriver en aning.

Annons:
[EatTheScroll]
2014-06-08 15:57
#35

Joppo,

Om du är konsistent i det du säger så förmodar jag att du förkastar detta tal också: 

"Richard Dawkins on Religion as Child Abuse".

Joppo
2014-06-08 16:28
#36

#33 Jag har aldrig trott att du pratat om alla ateister, men jag har/hade svårt att se själva kopplingen till barnmisshandeln, neuroserna och allt vad det nu var. Dock tror jag att jag fattar nu. Den kristna mannen i klippet symboliserar hur du och andra kristna upplever att ni ibland behandlas av vissa ateister… Right? Det framgick inte riktigt att det handlade om det i det första inlägget. Det gick iaf mig förbi. 

Angående Dawkins och "Religion as child abuse" så är min åsikt att det finns vissa saker inom religion som är barnmisshandel och andra saker som inte är det. Det beror helt på vad det handlar om. Jag tycker dock att det är problematiskt med religiös indoktrinering, eftersom barnen är i en förtroendeställning till sina föräldrar och inte heller har den mentala kapaciteten att kunna ha en egen åsikt om huruvida det vill hänge sig åt religionen eller inte.

Jag vet inte om Dawkins pratar om detta i filmen, men han skriver en intressant sak i "The God delusion". Istället för att säga kristna barn eller katolska barn, så borde vi säga barn till kristna föräldrar eller barn till katolska föräldrar, eftersom barnen själva inte valt sin religion.

Slutligen vill jag säga att jag tycker att det är upp till respektive föräldrar att behandla/uppfostra sina barn hur de vill, så länge de gör det på ett kärleksfullt sätt.

Woodland
2014-06-08 16:39
#37

# 25

Jag tror du misstog EattheScrolls kommentar i # 18 för min. . eller?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[EatTheScroll]
2014-06-08 17:23
#38

Joppo,

Jag håller med dig om barnmisshandel och jag tycker att om man vet om att Jesus existerar och håller sina barn borta från Jesus läror, så utför man barnmisshandel. Vi föds och dör och det finns ingen annan väg till ett evigt liv än genom Jesus. Dawkins säger samma sak men ur ett annat perspektiv.

The God delusion är indoktrinering. Han skriver om saker i den som inte stämmer överens med Bibelns läror. Sen sitter folk lägger ut citat på nätet och säger att det är vad Bibeln lär. Om du vill lära dig vad Bibeln lär så skall du fråga en Kristen. Inte någon som tror att Gud är en vanföreställning.

Angående det du säger om att man borde säga "barn till" håller jag med om. Och det är just därför man låter sina barn själva välja om man vill följa Jesus eller inte. Man föds inte som Kristen utan man väljer att bli Kristen. Men det är en förälders ansvar att presentera Jesus för sina barn.

Kärlek är viktigt och det håller jag med om. Det är också vad Nya Testamentet lär. Den lär inte ut allt det där du miss-representerat.

[EatTheScroll]
2014-06-08 17:31
#39

Joppo,

En sak till och jag tror att du redan är medveten om detta. Men min tråd är också lite för att ragga kommentarer 😉

VildaVittra
2014-06-08 19:12
#40

#12 "Att du "missioneras" av prästen och pingstvännerna är menat som en kärleksgärning från deras sida."

Om man inte bett om deras "kärlekgärning" (=tvång) då? Existerar inte den fria viljan i kristendomen? Skulle jag nu vilja bli frälst, så går jag själv och söker upp likasinnade. 

Varför respekterar många kristna inte min livsåskådning? De lägger sina pamfletter i lådor där det tydligt står "Ingen reklam". Vad är det om inte reklam?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EatTheScroll]
2014-06-08 20:24
#41

Vildavittra,

Jodå, den fria viljan existerar i allra högsta grad inom Kristenheten. Och vi gör precis detsamma som dig. Hade vi varit så fruktansvärt hemska så hade du aldrig sökt dig hit till ett Kristet forum. Så varför praktiserar du inte det du själv förespråkar?

Annons:
[Juel70]
2014-06-08 20:25
#42

Antikrist vill inget hellre än att man ska tro att Gud är en saga.

VildaVittra
2014-06-08 20:30
#43

#41 Vad ska jag praktisera menar du? Undvika att sätta mig vid datorn i händelse av att en djupt troende extremist skulle finna mina inlägg irriterande? Det är en gigantisk skillnad på att knacka på någons dörr mot att posta ett inlägg, jag kan heller inte se något inlägg jag skrivit där jag försöker tvinga någon att dela min livsåskådning. 

I och med att du är nyfiken, så är det så att jag fick en länk till tråden pmad till mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EatTheScroll]
2014-06-08 20:34
#44

Du skrev att dem lägger ner pamfletter i lådor det står ingen reklam på som om det skulle miss-respektera din livsåskådning. Och ändå gör du detsamma. Du sitter ju vid tangentbordet och trycker ner dina åsikter på oss så varför gnäller du över något du gör själv?

[Juel70]
2014-06-08 20:35
#45

EatTheScroll- Här är nyheten. 

http://www.sydsvenskan.se/malmo/instangd-kvinna-kastade-ut-nodrop/

Oj, blev i fel tråd nu Scroll.

VildaVittra
2014-06-08 20:36
#46

#44 Var har jag skrivit att du ska dela min livsåskådning. Citera tack.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EatTheScroll]
2014-06-08 20:42
#47

VildaVittra,

Jag har inte skrivit det så det finns inget att citera. Men var vänlig och svara varför du är så fruktansvärt inkonsistent att du gör detsamma du avskyr att människor gör mot dig?

VildaVittra
2014-06-08 20:47
#48

#47 Jag ber dig återigen citera var jag tvingat på dig min livsåskådning. För annars har jag inte varit inkonsekvent.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[EatTheScroll]
2014-06-08 20:55
#49

VildaVittra, 

Du gör det genom att du knappar in dina åsikter här i tråden. Alla dina bokstäver här är dina livsåskådning. Du "tycker" exempelvis att det är en gigantiskt skillnad på att knacka dörr och posta inlägg. Det är en åskådning kära du. Skall folk bara sitta och acceptera att du tycker så och punkt slut. Och sen låta dig gnälla över pamfletter i lådan. Du är inte bättre så stig ner från dina höga hästar.

Du vågar inte ens besvara min fråga och det bevisar att du kommit på dig själv med att hyckla 🤮

VildaVittra
2014-06-08 20:58
#50

#49 Nej det är inte samma sak som livsåskådning att skriva "Jag vill inte ha religiösa pamfletter i min brevlåda". 

Definition enligt nationalencyklopedin:

livsåskådning, de mer eller mindre systematiserade svar människor ger på grundläggande frågor om livets mening och om verklighetens innersta natur.

Min brevlåda har inget alls med livets mening att göra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EatTheScroll]
2014-06-08 20:59
#51

Juel70,

Tack, det är hemskt att folk kan vara så grymma. Tur att människorna som hittade lappen inte kände att hon inkräktade på deras livsåskådning. Det räddade hennes liv 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
[::Vera::]
2014-06-08 21:12
#53

VildaVittra

Kom du hit för att tala om att du har fått en mycket jobbig lapp i din postlåda som förstör hela ditt liv? Eller varför?

VildaVittra
2014-06-08 21:17
#54

#52 Det där var ett personangrepp.

#53 Läs mitt första inlägg så ser du vad jag kom för att säga, dvs jag vill ha den respekt för min livsåskådning som ni förväntar er av andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[EatTheScroll]
2014-06-08 21:17
#55

Liv74,

Hon måste ha läst innehållet också eftersom hon vet att det inkräktade på hennes livssyn.

Annons:
VildaVittra
2014-06-08 21:20
#56

#55 Pamfletter har rubriker på utsidan, så även där har du fel. Även bilder på religiösa symboler, så man behöver inte ens vara läskunnig för att förstå vad den rör. 

Jag måste säga att det var en väldigt trist attityd man möttes av från de som ska leva efter "vänd andra kinden till" och "älska din nästa".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Woodland
2014-06-08 21:23
#57

# 44

Tagga ner! VildaVittra har rätt att uttrycka sin åsikt. Det är en diskussionsforum och jag anser att hon skall bemötas med respekt.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[EatTheScroll]
2014-06-08 21:23
#58

VildaVittra,

Du tycker det alltså och du kräver respekt. Du menade precis att du inte har överfört något av din livsåskådning här i tråden. Skall du leva upp till det du praktiserar eller hur blir det?

[EatTheScroll]
2014-06-08 21:26
#59

Woodland, 

Du kanske inte följer med men det är ingen som hindrat henne att utrycka sina åsikter. Hon kommer hit och klagar på att vi trycker ner vår livssyn i hennes brevlåda och jag undrade varför hon är här och gör detsamma. Är det fel?

Woodland
2014-06-08 21:36
#60

# 56

Ja, det är reklam. 

Jag föreslår att du skriver på brevlådan att du vill inte ha religiös material.

Det är ofta ungdomar som delar ut och de lägger troligen trycksakerna i alla brevlådor. Det går liksom av bara farten.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[EatTheScroll]
2014-06-08 21:42
#61

Woodland,

Du svarar inte på min fråga?

Woodland
2014-06-08 21:58
#62

#59 & 61

Endast jag eller copse kan hindra någon genom att blockera dem eller ta bort inlägg. 

Båda du och VV är hjärtligt välkomna till forumet. 

Inlägg # 52 är borttaget eftersom det var "out of line".

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[EatTheScroll]
2014-06-08 22:05
#63

Woodland,

Jag förstår inte vad du håller på med men jag tackar och bugar för mig. Det var synd, men jag förstår. VV är Sajtvärd och jag själv anser inte att jag gjort fel i detta fallet. Hoppas ni får igång sajten och att ni träffar trevligt folk att diskutera med 👋

VildaVittra
2014-06-08 22:23
#64

#59 Men jag har inte tvingat på någon min livsåskådning. Varför vägrar du att se skillnaden?

En jämförelse är om jag skulle säga att "Använd inte min uppfart som toalett".

Har jag då sagt till någon att de inte får gå på toaletten mera? Nej.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: