Annons:
Etikettjesus
Läst 1117 ggr
[Zmgool]
2014-05-22 01:00

FD kriminell...

Jag sitter och fundera på allt hemskt jag gjort tidigare. har verkligen tänkt så jag aldrig kommer hamna i liknande situationer igen. Men just ångesten över detta, vet inte hur jag ska kunna ställa allt det här till rätta? Försöker verkligen vara en god människa. Och jag ångrar mig så mycket över de som har varit, Trots att det är i det förflutna hur ska jag göra nu så att jag kan släppa det? Är ju inte så nu och vill verkligen bli förlåten.

Annons:
Camillhe
2014-05-22 01:07
#1

Vi är alla syndare och har gjort mycket hemska saker i våra liv, när vi ger vårt liv till Jesus blir vi förlåtna och en ny människa i Honom. Det vi ofta måste kämpa mest med är att förlåta oss själva. Och det kan ta tid. Vissa saker kanske man aldrig kan släppa, men det är viktigt att fokusera på förlåtelsen som vi får vid frälsningen. Om bara syndfria människor kunde bli frälsta vore Jesus död för oss meningslös. Att känna ånger är bra, att förstå att man är i behov av en frälsare och att Jesus är den frälsaren och ge sitt liv till Honom är det som betyder allt.

Egycsaj15
2014-05-22 01:42
#2

Kanske be de om ursäkt du har skadat?

Zakaraa
2014-05-22 02:05
#3

För att använda mig av ett gott råd som Dr. Phil har sagt, (inte citat) Du kan inte förvänta dig att andra ska förlåta dig förrän du förlåtit dig själv :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Juel70]
2014-05-22 08:41
#4

Vet inte om du är kristen, men alla har vi nog gjort dumma saker tidigare i vårt liv. Gå in i bön och prata med Gud och be om förlåtelse och att du även kan förlåta dig själv (och den andra personen eller fler) 

Det är Gud som ställer allt tillrätta till slut. Det står i Guds ord att om du bara litar på Jesus, så ska han genom sin andes kraft ställa allt till rätta.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: