Annons:
Etikettbibeln
Läst 3462 ggr
Jesperlinden97
4/16/14, 9:36 PM

Bibelord om himlen!

Hejsan! 
Det är så här att jag ska hålla tal i nationella på tisdag, temat är Olika Världar och jag hade tänkt att prata om himlen! 
Därför söker jag då bibelord som beskriver himlen, jag har fått många förslag, men bara bibelord där Jesus pratar om himlen.

Så om ni vet något ställe i Bibeln, så säg till! 
Så kollar jag upp det i min Bibel här hemma. 

Tack på förhand, och glad påsk på er alla! 🙂

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Annons:
[Juel70]
4/17/14, 8:15 AM
#1

Matt 13:44

Himmelriket är som en skatt som ligger gömd i en åker. En man hittar den och gömmer den igen, och i sin glädje går han och säljer allt han äger och köper åkern.

Matt 13:45

Med himmelriket är det också som när en köpman söker efter fina pärlor.

Matt 13:47

Med himmelriket är det också som när man lägger ut ett nät i sjön och får fisk av alla slag i det.

Matt 18:4

De som gör sig själva små som det här barnet är störst ihimmelriket.

23Därför är det med himmelriket som när en kung ville ha redovisning av sina tjänare. 24När han började granskningen förde man in en som var skyldig honom tio tusen talenter. 25Eftersom han inte kunde betala befallde hans herre att han skulle säljas tillsammans med sin hustru och sina barn och allt han ägde, så att skulden kunde betalas. 26Tjänaren kastade sig ner och bönföll honom: ’Ge mig tid, så skall jag betala alltsammans.’ 27Då kände hans herre medlidande med honom och lät honom gå och efterskänkte hans skuld. 28Men när tjänaren gick därifrån mötte han en annan tjänare, som var skyldig honom hundra denarer. Han grep honom om strupen och sade: ’Betala tillbaka vad du är skyldig!’ 29Den andre kastade sig ner och bad honom: ’Ge mig tid, så skall jag betala.’ 30Men han ville inte utan gick därifrån och lät sätta honom i fängelse tills skulden var betald. 31När de andra tjänarna såg vad som hände tog de mycket illa vid sig och talade om alltsammans för sin herre. 32Då kallade denne till sig tjänaren och sade: ’Din usling, jag efterskänkte hela din skuld när du bad mig om det. 33Borde du inte ha varit lika barmhärtig mot din kamrat som jag mot dig?’ 34Och i sin vrede lät hans herre bödelsdrängarna ta hand om honom tills hela skulden var betald. 35Så skall min himmelske fader göra med var och en av er som inte av uppriktigt hjärta förlåter sin broder.”

Matt 18:23

Woodland
4/17/14, 9:52 AM
#2

Förslag: Jesaja 6:1-8, Uppenbarelseboken kap. 4-6

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: