Annons:
Etikettböneämnen
Läst 2560 ggr
[Juel70]
4/10/14, 8:29 AM

Be för Sverige och norden.

Alla känner vi nog att vi lever i den sista tiden och att Jesus snart återvänder. Mycket oroligheter, krig och rykten om krig. Så jag skulle vilja be dig att be för din stad, ditt län och hela sverige  och norden. Be för väckelse. 

Vi har levt i frid i Sverige en lång tid, men nu ökar våldet, bedrägerier, sexuell synd.. ja synd i många former. Många har glömt bort Gud..

Här är två länkar till en profetia över Sverige och norden. BÖN spelar en stor roll! Gud hör bön.

http://www.apg29.nu/index.php?artid=2006

http://www.elvorochjanne.se/vittnesbord-uppenbarelser/Kvinnansprofetia_E-Minos.html

Läs, begrunda och be. Be Gud om ledning så att du inte går vilse, utan går på den rätta vägen.

Annons:
[Juel70]
4/10/14, 8:43 AM
#1

Sen vill jag bara dela denna bibelvers, för alla dem som längtar efter Gud och hoppas på honom. 

På den dagen skall man säga: Se, här är vår Gud! Honom väntade vi på, han skall frälsa oss. Ja, här är HERREN som vi väntade på. Låt oss vara glada och fröjdas över hans frälsning.

Jesaja 25:9

Woodland
4/10/14, 2:27 PM
#2

David Wilkerson fick se en detaljerad bild som gäller mest USA och Canada och som han har nertecknat i sina böcker "Synen" och "Stöt i Basunen". 

Denna vision "Dom över Sverige" känner jag till. Det finns flera sådana profetior och som alltid måste jämföras med Guds ord. Jag ställer mig lite tvivlande till det följande som anses komma direkt från Gud - 

Men hur skall jag kunna rädda dem? Jag kan inte lära dem att be, jag kan inte förödmjuka dem utom genom nöd. Och nu kommer nöden över detta folk och många är de, som skall räddas för evigheten genom denna nöd.

"Gud" verkar nästan lite hjälplös här. Något annat jag tänker på är att Gud behöver ingen yttre materialistisk kraft för att åstadkomma sin vilja. Han kan frälsa människor och människan "endast" genom predikan.

Däremot, den gamla kvinnans profetia har nästan uppfyllts i sin helhet men vi har endast Minos ord på att detta är från 1968 och jag vet inte om kvinnan är identifierad någon annanstans.

Bibliskt sett vet vi att Gud dömer genom krig och elände så jag håller ett öppet sinne än så länge. Du har helt rätt i att vi måste be för vårt folk och att de kristna får upp ögongen.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
4/10/14, 5:48 PM
#3

Ja håller med dig om att just det stycket lät lite underligt.  Jag kan förstå "Men i det stora hela så är det några stycken som fått såna här slags profetior om Norden och Sverige, att ryssarna kommer. Men vi behöver inte oroa oss, men be, kan man aldrig göra för mycket utav. 🙂

Oavsett vad som händer, så borde vi närma oss Gud och Jesus mera så att vi står fasta i tider av nöd.

Lilla Stjärna
4/11/14, 9:43 PM
#4

Juel70! Ja, man börjar verkligen misstänka att det drar mot den sista tiden med allt detta du nämner och alla dessa oändliga villoläror med sina falska profeter.

Be är det bästa (och enda) vi kan göra!

#2 Woodland! Jag reagerade också på det stycket som du har kursiverat. Hoppas att det verkligen är från Gud -jag har fått lärdomen att alltid granska noga!

Jag fick själv som en uppenbarelse med bl a en filmremsa, där jag blev visad på alla trix för att hålla oss borta från Gud och vem som ligger bakom.

Woodland
4/12/14, 12:33 PM
#5

# 3 Ja, man har genom tiderna skrämt små barn med att "Ryssen kommer" och det vi har glömt är att de två sista världskrigen har börjat i väst! # 4 Det finns en sak som har varit vanligt med alla kristna genom tiderna och det är att de har alltid ansett sig leva i de sista tiderna. De har kunnat se Antikrist i Nero, Påven och så vidare. Vi kan lätt konstatera att det var inte "slutet" men detta synsätt kan bidra till att hålla de troende vakna. Det blir lätt obalans i de som ägnar sig för mycket åt eskatologi. Enligt bibeln är det "yttersta tiderna" allt sedan Jesus kom. Kolla Heb. 1:1-2 i de olika översättningarna.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: