Annons:
Etikettböneämnen
Läst 2340 ggr
Lilla Stjärna
3/1/14, 4:10 PM

Förföljelsen av kristna

Igår gick jag omkring på en annan ort än där jag bor och fick se ett anslag om ett föredrag, angående förföljelsen av kristna. Jag har haft detta ämne i tankarna sedan dess och jag läste nyss ( igen ) i en av de lysande artiklarna här; "Nytt Rike- Ny Agenda".

http://jesus.ifokus.se/articles/525c20a58e0e741cf100256d-nytt-rike-ny-agenda?discussions-1

Det är inte bara i andra delar av världen som detta pågår, Woodland skrev;

" Även i samhällen där religionsfrihet råder finns förföljelse. Den tar sitt uttryck i förolämpningar, hån, hädelse och falska anklagelser. Alla uttryck av förföljelse kommer från samma källa; det är bara en skillnad i intensitet. Förföljelsen för Kristus skull är lycka under sådana omständigheter för de bär på ett löfte."

http://www.tidenstecken.se/frfljda2.htm

**************

Vår Fader, som är i himlarna, helgat varde ditt namn; komme ditt rike; ske din vilja, såsom i himmelen, även på jorden; det för vår tillvaro erforderliga brödet giv oss i dag; och förlåt oss våra skulder, såsom ock vi hava förlåtit dem, som äro oss skyldiga; och inför oss icke i frestelse, utan rädda oss undan den onde!

Annons:
[Forummedlemmen]
3/1/14, 4:31 PM
#1

Nordkorea är väl värst?

Woodland
3/1/14, 4:58 PM
#2

Amen!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Joppo
3/1/14, 7:37 PM
#3

"Alla uttryck av förföljelse kommer från samma källa; det är bara en skillnad i intensitet."

Vad menas med detta? Såvitt jag kan se det så härstammar väl förföljelsen från olika källor. I vissa fall tycks den härstamma från politiska eller ideologiska källor medan den i andra fall "motiveras" av religiösa skäl.

Lilla Stjärna
3/8/17, 6:47 PM
#4

#3

Joppo, för min del handlar det om att jag blev visad vilken den ursprungliga källan är, men att det ser ut som att förföljelsen kommer från många vitt skilda källor.

Lilla Stjärna
3/8/17, 6:55 PM
#5

Ett böneämne vilket är precis lika angeläget hela tiden.

Källan till detta krumbuktar sig dag som natt, i varje ögonblick, för att hitta nya metoder & trix med hån och falska anklagelser för att krossa oss…

Lilla Stjärna
1/15/18, 4:51 PM
#6

🎈Puffar upp denna igen!

När vi lever våra liv mitt i alla förolämpningar, hån, hädelse och falska anklagelser får vi försöka minnas det Woodland skrev;

_" Förföljelsen för Kristus skull är lycka under sådana omständigheter för de bär på ett löfte. " _

Annons:
Upp till toppen
Annons: