Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2093 ggr
Twinflamewolf
2/23/14, 6:55 PM

Fortsättning på frågan Bönen

En person frågar om bön ,jag utgår från att man från Kristen syn vill veta mer om just BÖN men tråden låses som om det vore tabu att fråga saker om man tillhör en annan tro.

Jo Jag ställde frågan,vilken jag är intresserad av att få svar på.Kopierar in inlägget här:så min fråga kvarstår har ni full rätt på Herren Gud,räcker han inte till för andra utan bara dom kristna🌺

Jag vill verkligen veta om Gud är En rättighet för just er Kristna ? och inte för oss andra som är övertygade av annan exisens?

#22 av Twinflamewolf 

# 0 Gud hör dig oavsett du ber högt,tyst,eller på annat sätt.Människan är den som krånglar till bönen helt i onödan medan Gud ser och hör allt i all enkelhet.Precis som Juel skriver så vet Gud långt innan vad vi behöver och vad vi ber om.

# 7 Jag utgår från TS att han menar den Kristna Guden eftersom TS vänder sig till Jesus I Fokus.Sen spelar det väl ingen roll om man är spökjägare eller inte för alla har väl rätt till bönen och Guds eviga kärlek.Eller har ni möjligen ensamrätt på Herren vår Gud och Jesus Kristus inom Kristendomen ?

Skulle du även bemöta en person lika ifrågasättande i verkliga livet som frågar om bön eller ber om din hjälp om den personen kommer från andra andliga kretsar?

Instämmer helt med marr Gud dömer inte och här ser vi genast hur dömandet kommer från människan själv inte från Gud.

Du vet vi fick Friheten,Jesus Lever Synda Inte

Redigerat av sajtvärden enligt skrivreglerna- 

  • Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
Annons:
Woodland
2/23/14, 8:34 PM
#1

Diskussionshistoriken på denna sajt tillbakavisar helt påståendena i första stycket.

Jag svarar gärna på frågor! De som har någonting att göra med sajten JiF är väl bekanta med diskussionerna här. Vi avverkar och har avverkat många olika ämnen genom åren. Det har för det mesta skett i ömsesidig respekt fastän det ibland har uppstått knivskarpa debatter. Det är säjtvärden som bestämmer hur långt medlemmarna få gå på deras sajter. 

På något konstig sätt verker du reagera långt utöver vad Ghosthunter gjorde. När han förklarade sig vad det inget problem med att svara honom. 

Nu svarar jag på frågan om de kristnas Gud. Gud är Gud. Ingen äger Gud. Det har aldrig varit en fråga om att "ha rätt" till honom. Vad vi vet om Gud vet vi på grund av vad han har uppenbarat om sig själv i sitt ord. Han har rätt till allt och allting som Skapare. Han har rätt till tillbedjan och bön - MEN ENDAST HAN! 

Han har bestämt hur detta skall ske. Han tillåter inga andra gudar, andar eller filosofier i umgänge med honom. Vi kan bygga en hel värld runt falska religösa upplevelser, läror och till och med skapa vår egen gud. Men allt detta är inte bibelns Gud.

Gud är oerhört kärleksfull. Så kärleksfull att han dog för usla syndare - som vi alla är. Gud är också helig. Det betyder att han är separat från sin skapelse och totalt överlägsen den. Och just därför att han är kärleksfull och helig måste han döma. Annars skulle han förneka sig själv. 

Bibeln är totalt klar över att Gud dömer. Gud dömer konstant i detta livet. Döden är det yttersta beviset. Men det är också så att alla, båda stora och små, kommer att få stå inför honom på domedagen. Frågan blir då - vad har vi gjort med Jesus Kristus och hans vittnesbörd. 

Du kanske inte gillar det jag skriver. Du kanske blir arg på grund av det. Men att jag skriver detta är ändå en kärleksgärning. Det hade varit ett fruktansvärt svek från min sida att klappa dig medhårs och säga att allt är väl med dina andliga färder, trummande för att nå andar, teorier om att du är andligt besläktad med en ulv, med mera. Allt detta är helt främmande för bibelns Gud.

Det finns flera som har varit inblandade i olika ockulta rörelser och som idag är troende kristna. De har fått överge den livsåskådningen och be Gud om förlåtelse för vad de har gjort i det livet. De var inte större syndare än jag eller någon annan men de var tvungna att överge den livsstilen. 

Jag fortsätter diskussionen MEN varnar de som skriver att hålla en civil ton och avhålla sig från personangrepp.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Twinflamewolf
2/24/14, 8:29 AM
#2

Nädå jag blir inte arg utan det som fick mig att reagera och lacka till var just att ditt svar i den förra tråden lät som om dom Kristna har ensamrätt på Gud och det fick jag svaret på här vilket jag kom tillbaka in hit för.

Beträffande min övertygelse,mina andliga resor och den man jag färdas med från andra sidan så är jag lika fast förankrad och trygg i mitt som du är i ditt.Beträffande Ulven så är det den snällaste rara ulv jag mött.

För trettio år sedan studerade jag teologin,jag har ett förflutet inom kyrkan, ett aktivt sådant men det var inte mitt tempel att vistas i lika lte som mitt shamanska tempel är för dom Kristna men,ett stort men jag har aldrig vänt ryggen mot varken Gud,Kristus eller den Heliga Anden.Jag valde bara en annan väg än just kyrkan att vandra mot ljuset.

Nu hamnade jag OT men jag fick mitt svar på frågan om ensamrätten på Gud och det var enbart det som irriterade mig men nu har du förklarat och jag fått det svar jag kom för.

AlienInvasion
2/24/14, 9:29 AM
#3

Sant att Gud är allsmäktig men bara för att man ber och får ett svar så behöver det inte vara Gud allsmäktig som svarar.

Men tror du på Gud, fadern och hans enfödde Son, Jesus kristus så borde du faktiskt ha fått Helig ande och han tror jag drar en till kristendomen. Det är något jag upplevt själv och blivit av med andra smutsiga andar, men det behöver inte gå så snabbt.

[VSK]
2/24/14, 9:59 AM
#4

#1

Så du menar att döden är ett bevis på guds straff?

Woodland
2/24/14, 3:10 PM
#5

# 4 Yttersta konsekvensen av syndafallet, ja. Om man ser på hur livet var i paradiset är mycket vi upplever negativt här i livet som sjukdom, krig och så vidare ett resultat av de konsekvenser Gud varnade för. Det positiva vi upplever är också märkt av en ofullkomlighet. När Adam var olydig var konsekvensen döden. "Den dag du äter av det trädet skall du dör." 1 Mose. 2:17

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[VSK]
2/24/14, 5:24 PM
#6

Jag tänkte mest på hur trollsländor som lever en dag tar det hela. Finns väl sköldpaddor som blir hur gamla som helst.. 

Varför skall trollsländor straffas snabbare än sköldpaddorna?

Annons:
[Juel70]
2/24/14, 6:04 PM
#7

Jag tror säkert trollsländor finner sitt liv långt och uppfyllande. Vem vet, dom kanske upplever tiden långsammare än sköldpaddor. 🙂

[VSK]
2/24/14, 6:09 PM
#8

😃

ha ha ja kanske det

Woodland
2/25/14, 9:09 PM
#9

#2 
Ursäkta att mitt svar har dröjt. Din berättelse var intressant och jag förstår att du tror dig ha funnit din väg.

Jag vet inte om jag uppfattades rätt och jag vill förtydliga. Fastän ingen människa har rätt till Gud eller äger honom på något vis finns det ändå vissa kriteria som han själv har satt upp för sitt umgänge med sin skapelse. Medveten om din bakgrund vill jag ändå poängtera att Gud endast kan nalkas genom Jesus Kristus. Det är de kristnas position. Inte ens de kristnas bön hörs förutom genom vår överstepräst, Jesus Kristus.

Det är viktigt att vi överväger vad som stöder vår livsinriktning eller våra trossatser. Det står på två ställen i Ordspråksboken - 16:25 En väg kan synas rätt för en människa, men dess slut kan leda till döden. (14:12)

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lilla Stjärna
2/25/14, 9:58 PM
#10

I #9;

" Ordspråksboken - 16:25 En väg kan synas rätt för en människa, men dess slut kan leda till döden. (14:12)"

-Så sant! Kan ofta leda till svåra sjukdomar också. (Egen livserfarenhet.)

Upp till toppen
Annons: