Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2361 ggr
[Juel70]
2/17/14, 10:37 AM

Fel att utmana Gud

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18378631.ab

Läste detta i dagens aftonbladet. Varför vill man utmana Gud så här? Det är tråkigt att det gick som det gick! 😕Men det är inte rätt att göra så här, eller vad anser ni?

Annons:
Sjöstjärna
2/17/14, 10:47 AM
#1

Jag tycker inte ens att det handlar om att utmana Gud, jag tycker bara det är korkat.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Juel70]
2/17/14, 10:48 AM
#2

Har man fått tro för det så, men att ägna sig heltid åt dessa ormar verkar viktigare än att sprida budskapet?  Jag tycker bara det är så synd att man fokuserar på nåt annat som ormar, hänger upp sig på en vers i bibeln och lever efter den.  Det blir ju liksom fel.

Sjöstjärna
2/17/14, 10:57 AM
#3

Bokstavstroende ger jag inte mycket för. För mig är det självklart att texten har förvanskats över tiden och att även de delar som kan antas stämma med ursprunget måste tolkas utifrån tiden vi lever i.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Woodland
2/17/14, 11:03 AM
#4

# 2 Håller helt med dig!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
2/17/14, 11:05 AM
#5

# 3 Intressant. Vad har du för grund för ditt påstående?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2/17/14, 11:16 AM
#6

En uppenbar sekt. Jamie Coots har blivit biten många gånger innan men det har tydligen inte lett honom till att bli mer försiktig trots att han hade fru och barn. I sekten har många, många dött tidigare av ormbett.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Sjöstjärna
2/17/14, 1:51 PM
#7

#5 Vilket påstående? Jag framför mina åsikter.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Woodland
2/17/14, 2:00 PM
#8

# 7

Åsikt -Bokstavstroende ger jag inte mycket för.

 och

påståendeFör mig är det självklart att texten har förvanskats över tiden och att även de delar som kan antas stämma med ursprunget måste tolkas utifrån tiden vi lever i.

Du har rätt till din åsikt, javisst. 🙂 Ingen kan ta det ifrån dej.  Men vad har du för grund för ditt påstående? Källor, info osv.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Sjöstjärna
2/17/14, 2:04 PM
#9

"För mig är det självklart att texten har förvanskats över tiden och att även de delar som kan antas stämma med ursprunget måste tolkas utifrån tiden vi lever i." är även det en åsikt. För att det ska bli ett påstående skulle jag skrivit: "Texten har förvanskats över tiden och även de delar som kan antas stämma med ursprunget måste tolkas utifrån tiden vi lever i."

Ser du skillnaden? 🙂

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Woodland
2/17/14, 2:19 PM
#10

Jag ser skillnaden i uttryck, ja.  OK vi tar det en gång till.

En fråga i all vänlighet - Vad baserar du dina åsikter på? 

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
copse
2/17/14, 6:59 PM
#14

Har blivit lite OT här i tråden med de senaste inläggen, så jag har tagit bort dem och skapat en ny tråd här där ni kan diskutera vidare.

// copse

Medarbetare på Jesus iFokus.

UfosFinnFaktiskt!
2/18/14, 10:19 AM
#15

En till:

”Prisa Gud och skicka giftormarna, broder” skrev han på facebook- http://www.dagen.se/nyheter/-ormpastorn-dog-efter-bett/

Och låt oss inte sätta Herren på prov som många av dem gjorde; de föll offer för ormar. - 1 Kor 9

Matthew 10:16 passar också

Upp till toppen
Annons: