Annons:
Etikettbibeln
Läst 912 ggr
[Juel70]
2/16/14, 11:12 AM

Jesus är brödet som ger evigt liv

Jag vill dela med mig av Johannesevangeliet kap 6: 22-59

Det är mäktiga ord från Jesus själv. Jag sammanfattar några verser och dom är inte i följd efter varandra, utan jag har hoppat lite fram och tillbaka i kap 6.

1. Sträva inte bara efter att få mat för dagen, utan sträva efter den mat som kan ge er evigt liv, den mat, som jag, människosonen, ska ge er. För Gud, Fadern, har sänt mig just för det här syftet.

2. Era förfäder år bröd i öknen, och de dog som alla andra. Men brödet som kommer ner från himlen gör så att den som äter av det inte dör. JAG är det livgivande brödet som har kommit ner från himlen.

3. Den som äter av det brödet kommer att leva i evighet. Och brödet jag ska ge er är min kropp

4. Den som äter av min kropp och dricker av mitt blod har evigt liv, och jag kommer att uppväcka honom den dag Gud ska döma alla människor.

5.Den som kommer till mig ska aldrig mer bli hungrig.  Och den som tror på mig ska aldrig mer bli törstig. 

Min kropp är verklig mat, och mitt blod är verklig dryck.

Jag har ju inte kommit ner från himlen för att göra min egen vilja utan för att göra Hans vilja som har sänt mig. Och hans vilja är att jag inte ska förlora en enda av dem som han har gett mig, utan att jag ska uppväcka dem till evigt liv den dag Gud ska döma alla människor.

Ja, det är min Fars vilja att alla som ser Sonen och tror på honom ska ha evigt liv.

På grund av att Jesus sade detta, så lämnade många efterföljare honom.

-Får det här er att tappa tron på mig? frågade Jesus. Vad ska ni då tänka när ni får se mig. Människosonen, återvända till himlen?

Jesus visste ju från början vilka som inte trodde och vem den person var som skulle förråda honom. 

-Det var därför jag sade att ingen kan komma till mig om inte min Far i himlen ger honom det som en gåva. 

Avslutar med: "Be, så ska du få!"

Annons:
Lilla Stjärna
2/16/14, 1:56 PM
#1

Praise the Lord!

Woodland
2/16/14, 2:35 PM
#2

🙂 Amen!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: