Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1177 ggr
indra-bus
2/15/14, 5:38 PM

Exorcism

Görs de i Sverige?

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Annons:
[Juel70]
2/15/14, 5:46 PM
#1

Jag minns att det stod i nyheterna att en familj med afrikanska rötter och rötter i Voodoo som hade gjort exorcism på sin dotter i Sverige. Det var hemskt. Det finns  många människor från afrika som blivit kristna men  fortfarande ändå utövar voodoo och det är ju inte rätt.

iMrtin
2/15/14, 5:46 PM
#2

Tror jag, men isf kanske man inte annonserar om det - finns ju ett känt fall från Borås tror jag som misslyckats rejält. 

Tror du att nån är besatt?


indra-bus
2/15/14, 5:55 PM
#3

#1 Ok, men vad är voodoo?

#2 Nej de tror jag inte, blev bara nyfiken efter tråden demoner på jorden.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Woodland
2/15/14, 7:27 PM
#4

Sök på nätet Indra-bus. Det finns en hel del information på Wikipedia. Sökord voodoo

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Camillhe
2/15/14, 10:23 PM
#5

Tyvärr utförs det en del som skulle kunna liknas vid excosism i en hel del frikyrkor runt om i Sverige. Och ännu mer i kulter. Exorcism är att driva ut demoner och inom vissa kulter/sekter tror man att kristna kan vara besatta av demoner. Det kan dock inte förankras bibliskt.

iMrtin
2/15/14, 11:38 PM
#6

Bra att du har koll på läget #5: EDIT: jasså du menar så, nej, bibeln skrevs ju innan det blev kallat kristendomen så.

Lukas 9 

_Jesus Sends Out the Twelve

9 When Jesus had called the Twelve together, he gave them power and authority to drive out all demons and to cure diseases,_

_Jesus Heals a Demon-Possessed Boy

37 The next day, when they came down from the mountain, a large crowd met him. 38 A man in the crowd called out, “Teacher, I beg you to look at my son, for he is my only child. 39 A spirit seizes him and he suddenly screams; it throws him into convulsions so that he foams at the mouth. It scarcely ever leaves him and is destroying him. 40 I begged your disciples to drive it out, but they could not.”

41 “You unbelieving and perverse generation,” Jesus replied, “how long shall I stay with you and put up with you? Bring your son here.”

42 Even while the boy was coming, the demon threw him to the ground in a convulsion. But Jesus rebuked the impure spirit, healed the boy and gave him back to his father. 43 And they were all amazed at the greatness of God.
_


Annons:
iMrtin
2/16/14, 12:05 AM
#7

Vill du läsa på mer om demoner som besättter människor finns massor på internet. Den värsta först;

 Anneliese Michel  
mest bilder - http://www.youtube.com/watch?v=-4xiT67GrbY[/url]
ljudklipp - http://diabolicalconfusions.wordpress.com/2011/03/14/the-entire-case-history-of-anneliese-michel-the-real-emily-rose-warning-shocking-content/

En fet varning på de länkarna.. Hon dör till slut av utmattning.

sen kan du söka på "jinn posession" i google så slipper du b-filmerna om man söker på engelska.


Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: