Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 807 ggr
[postmortum91]
2/9/14, 7:15 PM

Livet är underbart

Jag är snart 23 och har ännu inte levt så länge. Jag har aldrig varit med om någon "nära döden" upplevelse, men ändå är jag så tacksam att få leva. Helt ärligt tror jag inte det är många som kan känna samma glädje att vara i livet som mig, fast vad vet jag ju inte. Man hör ofta att folk som varit nära på att dö ser livet från andra ögon och verkligen uppskattar det på ett annat sätt än tidigare. Att många tar livet för givet. 

Jag har alltid haft någon slags stor rädsla för att dö, så länge jag kan minnas har jag fått panikångest för att jag faktiskt kommer sluta leva någon gång. Däremot har jag inte alltid njutit så av att leva som jag gjort de senaste åren. 

Inatt hände någonting lite konstigt. Skeptiker kommer tro att jag är störd, ni andra vet jag inte vad ni tror. 
Jag låg i sängen och lyssnade på pianomusik och verkligen NJÖT. Bara av att ligga där och få lyssna på musik. Jag blev så oerhört tacksam för att jag lever så jag började gråta av lycka och tacksamhet. Jag blev helt överrumplad av lycka och tacksamhet. Samtidigt låg jag och bad (jag är egentligen en skeptiker) till mina nära och kära som gått över till andra sidan och även till något högre, om det skulle existera något sådant. Jag bad för att få leva ett långt liv, för att jag är så tacksam för det. 

Jag har känt tacksamhet många gånger förut och även total lycka många gånger de senaste åren. Inatt blev det bara så tydligt, och det var en underbar känsla. Jag önskar att alla människor skulle få känna den lyckan och den tacksamheten jag känner inför mitt liv.
Jag är inte rik, jag är inte vacker, jag är student som växt upp bland föräldrar som fått snåla. Jag är ändå så lycklig, av just de små sakerna, som att minnas, naturen, att det blir vår, att få uppleva saker, vad det än är.

Om jag hade varit kristen så hade jag sagt att "Gud var med mig i sovrummet inatt, jag kände honom/henne/hen". Fast det är jag inte, men jag kände någonting jag hoppas att alla får uppleva.

Annons:
MrsGoldfire
2/9/14, 9:16 PM
#1

Underbaart att höra! Jag önskar jag kunde få ett sådant Halleluja-ögonblick, för de senaste åren har varit utan lyckliga känsloögonblick som borde uppfylla varje person dagligen.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

[Juel70]
2/9/14, 9:56 PM
#2

Håller med, härligt att höra att du upplever sådan lycka. Jag har också dom senaste åren blivit enormt positiv och kännt frid och lycka inom mig och uppskattar det lilla jag har osv. Ibland känns det som om man ska spricka. Det är skönt att känna så, det har varit ovanligt för mig att känna så tidigare.

Upp till toppen
Annons: