Annons:
Läst 1715 ggr
[Juel70]
2/8/14, 9:07 AM

Intressanta profetior

av profeten Ken Peters. Videon är över 2 timmar lång, men jag kunde inte sluta lyssna. Kände bara ett JA i anden och många av profetiorna har redan gått i uppfyllan och på väg att bli det. 

http://www.youtube.com/watch?v=yKVq7s9Dyyo&list=FLhBA4oGjha6GAQ60gvYTqwQ

Annons:
Woodland
2/8/14, 9:11 PM
#1

Jag förstår att du får ett "ja" inom dig över det som har gått i uppfyllelse, men tror du verkligen att han är en profet? Tror du att Gud visar honom detaljer angående framtiden? Saker som inte står i Bibeln? För mig är Bibeln färdigskriven. ❤️

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2/9/14, 8:46 PM
#2

Ja jag tror det är fullt möjligt, men vi ska ju bl a veta om det är från Gud om det slår in. Det står ju att den profetiska gåvan ska bli stark i den sista tiden och jag tror att det kan behövas i tid av nöd och svårigheter; att få tro och uppmuntran.

Jag fann inget som stred mot bibeln, och mycket annat i videon ang saker som ska hända känns som att man redan kan ana det, att det inte är en omöjlighet.  Jag har ju själv fått en del drömmar och några visioner om framtiden fick jag redan som liten.  Alltså "glimtar".

Jag kan få drömmar där Gud talar med mig tidiga morgonar och säger till mig vad jag behöver arbeta med i min person och vad jag behöver göra t ex lära mig förlåta, ta itu med…ja vad som helst. Ibland har jag fått höra att "det här året ska jag lära dig ödmjukhet och nästa år hör jag nåt annat budskap t ex innebörden av förlåtelse. Jag har ibland också fått veta, fått glimtar om vad som ska hända i och omkring mitt liv.

Woodland
2/9/14, 10:10 PM
#3

# 2 Rent allmänt kan även förutsägelser av falska profeter slå in. 5 Moseboken 13: 1-5. Det är det vanskliga med det hela. Jag har övergett de flesta förnimmelser eller ingivelser och försöker leva mitt liv med hänsyn till Ordet och i tro. Det blir lugnare så. Man lever i förtröstan på ett helt annat sätt. Men jag förstår dina tankar för att jag har själv varit där, så känn ingen fördömelse från mig.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2/9/14, 10:15 PM
#4

Ja jag förstår också vad du menar Woodland 🙂 Jag är nog också inne i en fas då jag vill utforska det mesta på youtube. Det bästa är att ha fokus bara på Jesus och att vara i hans närvaro och inte se varken framåt eller bakåt. ❤️

Upp till toppen
Annons: