Annons:
Etikettjesus
Läst 2120 ggr
[Fabulous.]
1/25/14, 12:40 PM

DEMONER - JORDEN

Är det möjligt att demoner vandrar i jorden? just nu i dessa sekunder?

Annons:
Woodland
1/25/14, 1:04 PM
#1

Ja. Enligt bibeln är Satan och demonerna verksamma på jorden och är kraften bakom falska andliga läror och rörelser. Deras verk begränsas av Gud enligt Guds plan. Deras dom är fastställd och kommer att verkställas när Jesus kommer tillbaka.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
1/25/14, 3:06 PM
#2

Er fiende djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter någon att sluka.  1 petr 5:8

Bra länk: **_http://www.bibelskolan.com/litterator/pleijel/oaser/arkiv/petrus_040.shtml_**

[Lindyhop]1
1/25/14, 5:59 PM
#3

Ja och hur känner man igen dom?

iMrtin
1/25/14, 7:47 PM
#4

De lever i andevärlden. Man ser dem inte men man kan känna igen människor som är påverkade av dem på olika sätt. T.ex om nån säger att "jesus var inte Guds son" så är personen påverkad av en antikristande. Tror jag.


Lilla Stjärna
2/6/14, 4:19 PM
#5

#0 Fabulous, ja, jag har egna oerhört skrämmande upplevelser av demoner! Jag har aldrig tidigare i mitt liv trott att det skulle finnas några slags väsen som var så ofattbart grymma. Jag trodde att det var sagor, fantasier och folktro!!!

För många år sedan blev jag vilseledd in i New Age / nyandligheten och blev där ca ett par år. Mot slutet kände jag att någon ibland "sa" till mig att springa därifrån och när jag började (ibland) trotsa mina "guider", blev jag utsatt för de grymmaste attacker, värre än den värsta skräckfilm. Plötsligt en dag blev jag upplyft från allt och blev visad som en blixtsnabb filmremsa, hur sanningen bakom all villfarelsen såg ut. Tyvärr så är de fortfarande ute efter mig då och då och försöker skrämma mig till att lyda dem.

Det är endast Gud som kan rädda oss.

Jag instämmer till fullo i det som Woodland, Juel70 och iMrtin skriver här ovan!

#3 Lindyhop, det är det som är det svåra! Satan / Lucifer med sina Medarbetare kan visa sig i vilken form som helst; som "Jesus", en skimrande god "ängel", en urspännande "utomjording" eller t ex "rymdskepp". De tar sig med lätthet in i våra sinnen när vi mediterar, under sömnen men även i fullt vaket tillstånd.

Det man får försöka hålla i minnet är att planen är att dra oss så långt bort från Gud som möjligt. T ex genom att locka oss in i alla möjliga livsåskådningar och en enda sörja av religioner, "kanaliserar" till oss att vi är speciella och har ett viktigt uppdrag här på Jorden, förvränger Bibeln och Guds ord, att Jesus är en utomjording som är sambo med "hjälpsamma" utomjordingar på en planet, att man är en inkarnerad "gudom" eller "ängel" mm mm.

Just som iMrtin skriver;  "…..man kan känna igen människor som är påverkade av dem på olika sätt.

-Alla vill predika om hur det egentligen ligger till och om någon inte håller med eller vågar sig på att ifrågasätta blir de fruktansvärt aggressiva och går till attack. Då är all "ljus och kärlek" som bortblåst!!!    - Ja, jag vet, för jag har själv varit där!

Jag vill bara påpeka att detta är mina livsupplevelser och jag menar inte att jag sitter inne med all sanning kring ämnet.

[Lindyhop]1
2/6/14, 7:18 PM
#6

Tack Lilla Stjärna ett bra svar, jag läser o tar till mej.

Annons:
[Juel70]
2/6/14, 9:40 PM
#7

#4 Också läst om det, minns inte exakt hur det var men en orättfärdig kan inte prisa Gud och en rättfärdig kan ej förbanna Gud, står det i bibeln om jag minns rätt. Men minns inte var.

I evangelierna fanns det ju några demoner som kände igen Guds son Jesus och dom/den sade;  -Jag vet vem du är, Du är Jesus Guds son. Men Jesus tystade demonen. Nån som minns var det står?

Undra varför Jesus tystade den? Ja, på sätt och vis förstår jag men å andra sidan inte.

Har ni tankar om det?

indra-bus
2/7/14, 1:18 PM
#8

Tror ni att de är så att en demon kan gå in i en människa att denne blivit besatt, så att man måste utföra exorcism.

Hoppas ni förstår hur ja menar.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

[Juel70]
2/7/14, 1:29 PM
#9

#8 Ja, det finns exempel på det i bibeln. Det finns att läsa bland annat i Markus 5:1-20

http://www.christianmolk.se/2011/08/markus-51-20-%E2%80%93-jesus-botar-en-besatt/

Det här är en länk till en blogg som analyserar bibeltexten närmare.

Det är nog bara i katolska kyrkan man utför exorcism? Det finns även youtubefilmer att titta på i detta ämne, men inte alla är bra att titta på.

Jesus gjorde ingen exorcism, han bara befallde dom orena andar att lämna personen. Dom är tvugna att lyda inför den högstes son. Dom måste också lyda Guds barn i Jesu namn,  som får del av Jesu arvslott.

[Juel70]
2/7/14, 1:40 PM
#10

När man tar emot Jesus och hjälparen, så får man ta del av gåvor från Gud. En av dom är att kunna skilja mellan andar.

Men hos var och en uppenbarar sig Anden så att det blir till nytta. Den ene får av Anden ord av vishet, den andre ord av kunskap genom samme Ande. En får tro genom samme Ande, en får gåvor att bota sjuka genom samme Ande, en annan att utföra kraftgärningar. En får gåvan att profetera, en annan att skilja mellan andar. En får gåvan att tala olika slags tungomål, en annan att uttyda tungomål.

Men allt detta verkar en och samme Ande, som efter sin vilja fördelar sina gåvor åt var och en. Ty liksom kroppen är en och har många lemmar, men kroppens alla lemmar - och de är många - utgör en kropp, så är det också med Kristus. I en Ande har vi alla blivit döpta för att höra till en kropp, vare sig vi är judar eller greker, slavar eller fria, och alla har vi fått en och samme Ande utgjuten över oss. 1 kor 4:12-…30

Men nu är ni Kristi kropp och var för sig lemmar. Gud har i sin församling för det första satt några till apostlar, för det andra några till profeter, för det tredje några till lärare, vidare andra till att utföra kraftgärningar, andra till att få gåvor att bota sjuka, till att hjälpa, att styra och att tala olika slags tungomål. Inte är väl alla apostlar? Inte är väl alla profeter? Inte är väl alla lärare? Inte utför väl alla kraftgärningar? Inte har väl alla gåvor att bota sjuka? Inte talar väl alla tungomål? Inte kan väl alla uttyda? Men sträva efter de nådegåvor som är störst.

Jag kan ofta se i anden se om en människa är tyngd av en ande. Det är svårt att förklara hur jag ser det, alla med den gåvan ser det säkert på olika sätt.  

Dels ibland så tar sig anden fysiska uttryck eller genom talet, då är det lättare att se anden direkt, men om den är duktig på att "gömma sig" så är det inte lika lätt att upptäcka den på en gång.  Ibland kan man se "förtryck av orena andar" över/i en människa. Då är man inte besatt men nedtryckt och hindrad på olika sätt; depression, sjukdomar, negativa tankemönster osv.

 I exemplet i bibeltexten från Markus här ovan, så manifesterade sig demonen ganska tydligt i mannen.

indra-bus
2/7/14, 2:03 PM
#11

Tack för info.

Jag äter inte mina vänner.  Djur har rättigheter. Djur vill oxå leva.

Lilla Stjärna
2/7/14, 4:07 PM
#12

#6 Lindyhop, tack själv, för jag tycker ju att du ställde den viktigaste frågan som vi människor kan ställa!!!

Efter mina tuffa lärdomar, så känns det som en livsmission för mig, att avslöja just hur man känner igen dem.

Nåt att passa sig extra för är om man har en jobbig livskris t ex. Då griper man ju efter vart endaste halmstrå för att må bättre eller att bli frisk! Då är man ett lätt byte!

Det som de gärna lägger in som trix, för att locka med oss på senare år, är t ex "goda" utomjordingar, ny-påhittade "änglar" och yoga ( = hinduism med tillbedjan av alla deras "gudar" ).

Demon - / -falska profet / -fallna ängla-attacker ökar lavinartat för varje vecka som går, har jag märkt. Det räcker att gå ut på nätet ( eller bara prata med grannfrun, som erbjuder sig att utföra "Ängla"-healing ) en stund, så ser man mängder med folk som står under påverkan av dessa!

Min huvudregel är;

Om någon vill få mig att sätta min tillit på någon / något annat än Gud, min Skapare -då lägger jag benen på ryggen, det kan jag säja!

MrsGoldfire
2/7/14, 6:34 PM
#13

# 12 Jisses, då måste du ju tro att alla vi som skriver här är demoner?

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Annons:
Lilla Stjärna
2/7/14, 6:44 PM
#14

#13 MrsGoldfire! Nej -det tror jag absolut inte!!! Tvärtom -och just denna sajt tror jag är bland de minst demontäta i så fall :) !

Woodland
2/7/14, 8:40 PM
#15

#13 Varför drog du sådana slutsatser?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

MrsGoldfire
2/7/14, 8:59 PM
#16

Jag gjorde en grov tolkning av Lilla Stjärna´s huvudregel 

"Om någon vill få mig att sätta min tillit på någon / något annat än Gud, min Skapare -då lägger jag benen på ryggen, det kan jag säja!"

Att skriva här/på nätet är väl att sätta sin tillit till någon? Det blir ju så när någon berättar om sina egna upplevelser/erfarenheter, man lämnar ut sig själv-sätter sin tillit till de som läser.🙂

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Lilla Stjärna
2/7/14, 10:20 PM
#17

#16! Jag menade i vilka "händer" som jag lägger mitt liv och min själ med full tillit! Som jag ser det så har jag bara två val där.

När jag kom på villovägar så trodde jag t ex på sånt som alla New Age:are pratade om; att det var superviktigt att lära sig allt (puh) om Maya-kalendern och Maya-folkets "gudar", vilka klädnader de olika änglarna hade -så jag inte bad till fel, inte glömma att rena mina kristaller och alla andra trolleriredskap, hualigen, för DÅ kunde det gå mig riktigt illa, osv, osv………..såååå skönt att slippa nu.

Här på Jesus är underbart att vara, här blir jag förstådd och får ytterligare bekräftelse på att jag är tillbaka på rätta vägen!

Hur som helst, så tycker jag att det var toppenbra att du frågade och du är hjärtligt välkommen med flera frågor om du undrar -jag svarar så gott jag kan!!!

[Lindyhop]1
2/8/14, 9:02 AM
#18

Tack igen Stjärnan och alla ni andra också förstås! Jag har hela tiden känt motvilja ända in i anden mot dessa "irrläror" som beskrivits ( kallar dom irrläror som samlingsnamn) det blir bara ett stort NEJ inom mig. Har trott att jag är trångsynt och enkelspårig men nu förstår jag att jag kanske gjort rätt som följt mitt innersta och hållit mig till min Gud i alla mina livskriser. Jag dömer verkligen ingen som håller på med sånt här men jag undrar varför inte fler känner den där känslan av "fel" ? Eller är jag trångsynt? Men jag känner mig ju så trygg med Gud och jag har alltid fått styrka och hjälp.

[Juel70]
2/8/14, 9:17 AM
#19

Lilla stjärna- Kan känna igen mig mkt i din väg. Jag höll också på med nyandlighet förut, men äntligen hittat hem till hagen.🙂 GVD

Woodland
2/8/14, 8:00 PM
#20

Ja, tack Lilla Stjärna för din berättelse!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: