Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2250 ggr
Woodland
2013-11-30 05:44

Guid Kamjal

Postad av kajmal 

från min bok:   jag frågar min guid kamjal   finns jesus……….hon svarar  "han kommer"

det var för en 7 år sedan

Off Topic här men flyttad hit

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Woodland
2013-11-30 05:47
#1

Kajmal skrev- 

mild mansstämma jesus?

fick besök igår kväll. satt i soffan, katten tittar stint mot hallen, så hör jag en mild manlig stämma, så tyst har jag aldrig hört nån förut, det var som en vind bris i skallen.denna mansröst hördes som den stod uti köket, men försvann längre och längre upp i luften han sa ”love” flera gånger. kommer inte ihåg allt , och hörde inte allt riktigt. ”jag hör” sa han. jag frågade om det var kamjal som jag kände fysiskt , för ett par veckor sedan. det kliade kraftigt på sidan av skallen, kamjal sa då ”you are lucky” ”mira” säger han. låter som ett namn, vet inte om han menar att kamjals rätta namn är myra. är du utomjording frågar jag. ”ja” svarar han. så berättar jag att de första kontakterna jag hade var de grå. ”de stora” frågar han. nej de små svarar jag. det är många som tror på er menar jag , men med andra ord. ”är de motagliga” frågar rösten, vet inte svarar jag, jag trodde ni kunde prata med alla säger jag. ”ibland” säger han. jag frågar om det har nåt med det som ska hända i november, som han kommit, han svarar inte, så mynnar samtalet ut när hans röst försvinner i luften. det var en verklig mild och fin stämma ,   mycket tystare och mildare än både kamjal och blenda. frågade om han var jesus . men fick inget svar,

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
2013-12-01 10:09
#2

Jag är lite tveksam till att det kan vara Jesus. ..Men för Gud är allt möjligt, men man ska komma ihåg att även den onde kan ta en ängels skepnad. 

Man ska nog inte fästa sig för mycket vid såna här upplevelser eftersom du inte har bekräftat att det är Jesus. Däremot kan du alltid lita på Guds ord i bibeln. 

Jesus brukar inte vara otydlig med det han vill ha sagt. Är det förvirrande och otydligt, så är det inte från Gud.

[kajmal"]
2013-12-01 11:21
#3

min guid sa "ja"   dan efter , när jag frågade om det var jesus

[kajmal"]
2013-12-05 15:06
#4

från min bok:   änglar?

Upplevelse

Min bror med familj ligger och sover på övervåningen. Jag ligger och sover på nedre våningen när

jag vaknar och ser två ljusa varelser, en man och en kvinna med ljusa klädnader, de ser ut som

människor ljusa, blonda båda två, och kanske i 25-års åldern komma gående hand i hand från köket

och genom hallen, så försvinner de.

Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
2013-12-05 15:45
#6

Kajmal 

Enligt skrivreglerna - Vi tillåter inte videoklipp i inlägg, däremot går det bra att länka till klippet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[kajmal"]
2013-12-05 15:50
#7

från min bok:  holey ghost  ?

Jag ligger i sängen nere i byn, det är någonting på övervåningen. En osynlig röst säger;

- Håll mig i handen! Jag kramar en osynlig hand, någonting kommer utför trappan. - Titta inte, säger

rösten, Jag blundar, kramar handen och är rädd. Detta något kommer utför trappan in i hallen, jag

hör ytterdörren öppnas o stängas. Jag öppnar ögonen, rösten säger; - Gå ut i köket. Jag reser mig

upp och går ut i köket, sakta går jag mot fönstret och tittar ut. Jag ser en genomskinlig varelse, som

värmedaller över en varm väg, men i form av en kropp. Den går mot bilen, tar i bakdörren men

försvinner sedan ner efter infarten. Rösten säger; - Drick upp det! Jag tar ett glas vatten och dricker.

Några dagar efteråt ser jag ett litet moln av de där vågorna inne i köket. Bäst att jag dricker upp de

där också tänker jag och tar ett glas vatten.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
2013-12-12 20:08
#11

Bäste kajmal, Dina erfarenheter är ingenting vi sysslar med här på forumet och de går inte att diskutera. Detta är inte ett forum för diskussioner om astral kroppar, utomjordingar eller UFOs. Skrivreglerna här är tydliga .. . . Det är inte tillåtet att propagera eller rekrytera för sekter, new age influerade rörelser och dy. Däremot får du gärna diskutera ämnena. Du kan finna andra forum för likasinnade här på iFokus.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kajmal"]
2013-12-12 20:17
#12

så varför skulle jag dricka då?  jag drack levande vatten, som predikas

https://www.youtube.com/watch?v=9ZwW6ONclxc

[Juel70]
2013-12-14 18:32
#13

Drick av det levande vattnet från Jesus 👍🌺

Om du verkligen vill följa Jesus Kajmal, så måste du ha enbart Jesus som din "guide". En av dom första budorden är att man inte ska ha andra gudar jämte Gud.

"Ett splittrat rike kan inte bestå" sade Jesus.

Annons:
[kajmal"]
2013-12-14 19:08
#14

om det var jesus då?

Woodland
2013-12-14 20:46
#15

Kajmal, Utifrån vad du berättar i din YouTube-video kan inte jag se den minsta anknytning till den Jesus som vi tror på i din upplevelse. Jesus vill dela med sig av "levande vatten" , ja. Levande vatten är liksom ett poetiskt utryck. Det betyder att han vill släcka törsten som finns i människans själ genom att återställa henne inför Gud. Vill du ha med Jesus att göra måste du vända dig endast till honom som Juel rådde dig. Jesus talar till oss genom bibelordet. Har du en bibel? Om inte så finns bibeln på nätet. Läs gärna Johannes evangelium kapitel 7 där Jesus talar om levande vatten. Vi är alla födda som personer i stort behov av honom. Vi är här för att hjälpa dig och förklara hur det ligger till med tron på Jesus. www.bibeln.se

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kajmal"]
2013-12-15 09:01
#16

den heliga anden är var och ens avlidna människors ande.  även kallad astralkropp i vissa kretsar,

[Juel70]
2013-12-15 09:36
#17

Kajmal,  Det är Guds Ande. Läs bibeln så får du rätt kunskap om Gud. 

Det är ju viktigt att ha rätt kunskap om Gud och inte lita på andra källor. Man ska inte blanda ihop Gud med new age eller andra läror.

Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
2013-12-16 13:13
#19

Kajmal, Detta är din andra varning om att det inte är tillåtet att propagera som du gjorde i ditt sista inlägg. Det är nu borttaget. Vill du diskutera dina erfarenheter är det helt okej, men du måste motivera vad du baserar dina synpunkter på. Är det erfarenhet och dina subjektiva upplevelser, eller har du mer att gå på? Den tredje varningen innebär att man avstängs från forumet, och det vill vi helst inte göra.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kajmal"]
2013-12-17 05:55
#20

inte underligt ni är så insnöade när ni förbjuder allt!

typiskt beteende för sekter!

Annons:
[kajmal"]
2013-12-17 06:13
#21

Location. Castel Gandolfo, Rome, Italy

Date: July 1961 Time: night

It is reported that Pope John XXIII and one of his assistants were talking a walk along the private gardens of the Pope’s summer residence when they saw an oval-shaped craft with blinking bluish and amber lights hovering over their heads. The craft flew over their heads and then landed on the grass at the south side of the gardens. A strange being exited the craft; the being appeared human-like with the exception that it was encased in a golden light and had large pointy ears. Pope John and his assistant both kneeled down. They were not sure what they were looking at, but somehow knew that it was not of this world, perhaps a sign from heaven. Both men prayed and when they looked up the being was still there. The men were now convinced that they were not seeing things. The Holy Father stood up and walked towards the being. Both the Pope and the alien being appeared to be involved in engrossing conversation for about 20 minutes according to the other witness, who remained behind and could not listen to what they were saying. Suddenly the being turned around and walked back into his craft which quickly left. The Pope then turned to his assistant and said, “The sons of God are everywhere, sometimes is difficult for us to recognize our own brothers.” According to the Pope’s assistant, John XXIII never spoke about this encounter to anyone. Both men then finished their walk around the garden as if nothing had happened.

HC addendum

Source:

http://www.enigma-tico.com/juan23.html

Type: B

Comments: This Pope was one of the most charismatic figures in recent history and is reputed to have predicted future events and cured the sick. Translated by Albert S Rosales

[![Alleged encounter at Castel Gandolfo 1961:

Location. Castel Gandolfo, Rome, Italy
Date: July 1961 Time: night
It is reported that Pope John XXIII and one of his assistants were talking a walk along the private gardens of the Pope’s summer residence when they saw an oval-shaped craft with blinking bluish and amber lights hovering over their heads. The craft flew over their heads and then landed on the grass at the south side of the gardens. A strange being exited the craft; the being appeared human-like with the exception that it was encased in a golden light and had large pointy ears. Pope John and his assistant both kneeled down. They were not sure what they were looking at, but somehow knew that it was not of this world, perhaps a sign from heaven. Both men prayed and when they looked up the being was still there. The men were now convinced that they were not seeing things. The Holy Father stood up and walked towards the being. Both the Pope and the alien being appeared to be involved in engrossing conversation for about 20 minutes according to the other witness, who remained behind and could not listen to what they were saying. Suddenly the being turned around and walked back into his craft which quickly left. The Pope then turned to his assistant and said, “The sons of God are everywhere, sometimes is difficult for us to recognize our own brothers.” According to the Pope’s assistant, John XXIII never spoke about this encounter to anyone. Both men then finished their walk around the garden as if nothing had happened.

HC addendum

Source: http://www.enigma-tico.com/juan23.html Type: B
Comments: This Pope was one of the most charismatic figures in recent history and is reputed to have predicted future events and cured the sick. Translated by Albert S Rosales](https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/s526x296/1501767_10151927027729006_1043516355_n.jpg)](https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151927027729006&set=gm.563538133720526&type=1)

Woodland
2013-12-17 19:08
#22

Denna "insnöade sekt" är stängt för dig K. Sorry.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: