Annons:
Etikettjesus
Läst 4821 ggr
[Juel70]
2013-11-13 13:57

Tror ni Jesus kommer snart?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man ser på tidens tecken att vi lever i sista tiden, men vi människor ska inte kunna veta när Jesus återkommer, för när han kommer, så är det när vi minst anar det.

Jag tror däremot att man kan "känna av läget" i anden. Själv har jag haft många drömmar som handlar om sista tiden, och tiden efter upptagningen.

Senast natten till igår hade jag en dröm om att jag upptogs till himmelen någonstans. Dock inte tronrummet, men där fanns många själar och änglar och alla lovsjöng lammets heliga namn. I drömmen fick jag se Jesus och det såg ut som om han och alla vi andra var som i ett väntrum av något slag, i väntan på att tiden för Jesu återkomst ska infinna sig. Jesus såg rätt allvarlig ut emellanåt, som av koncentration.

Sedan var det dags och han gav en signal för alla att ge sig ut i strid, vi själar och änglar bildade en jättestor här bakom Jesus som ständigt lovsjöng Herren. Det var Jesus som stred.

Han satt på en röd häst och ibland skiftade den i vitt. Han hade en lång mantel som flög i "vinden". Han hade också ett tveeggat svärd i handen. Människor blev upptagna och jesus blåste på människorna och sedan blåste han igen med eld och dom människor som inte bestod vinden och elden blåstes bort.  Sen minns jag inte så mkt mer, men jag kan känna i anden att det inte alls är länge kvar!

Det är viktigt att vi helgar oss, rannsakar oss och är i tjänst för Herren. Att vandra i ande och sanning.

Vad har ni för tankar om Jesu återkomst?

Annons:
Woodland
2013-11-13 20:41
#1

Vi uppmanas att alltid hålla tanken om Jesus tillkommelse levande och vara beredda. Även om vi inte kommer att uppleva den i vår tid kommer vi ändå att möta honom. Det är inte konstigt att man drömmer om den när dessa tankar blir levande för en. Det har alltid varit levande för de kristna, särskilt i det första århundradet. Jag tror att vi kan inte ens föreställa oss hur det kommer att bli: att se Herren . . .wow!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[[tjattehonung]]
2013-11-16 08:27
#2

Ja det tror jag. Det märks att vi lever i den sista tiden. Jag längtar!

Woodland
2013-11-16 19:25
#3

Ett utav de starkaste tecknen är avfallet av de bekännande kristna (läs ledare) från tron som den har definierats genom tiderna. Dessutom kan vi ser falska läror och påstådda under och tecken som kommer genom olika lärare. Det gäller att ha klart för sig vad evangeliet egentligen är.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Jesperlinden97
2013-11-16 23:11
#4

Jag hoppas dock det dröjer litelite till, det är fortfarande något som blockerar mellan mig och Jesus, och jag vill sååå gärna komma till himlen!!

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

minilejon
2013-11-17 20:07
#5

#4 så länge du tror på Jesus fullt ut tror jag att det nt är nån fara 🙂

/Minilejon Skrattar  Kaniner, Gud, Harry Potter=Hjärta

[[tjattehonung]]
2013-11-17 21:10
#6

#4 Berätta för Honom hur du känner det. Han lyssnar.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Woodland
2013-11-30 05:59
#9

Kommentarerna # 7 och 8 är Off Topic och flyttade hit av

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Joppo
2013-12-10 17:50
#10

"Man ser på tidens tecken att vi lever i sista tiden, men vi människor ska inte kunna veta när Jesus återkommer, för när han kommer, så är det när vi minst anar det."

Känns inte detta påstående ganska så uttjatat? Det har ju lagts fram tusentals domedagsprofetior från alla möjliga håll och kanter sedan tidernas begynnelse och deras gemensamma nämnare är att de alla varit felaktiga.

Om jag försöker se världen filtrerad genom ett par "domedagsglasögon" tycker jag snarare att "tecknen" pekar åt motsatt håll. Jag anser att vi rör oss mot ett mer humant, sekulariserat och upplyst samhälle där människorna tack vare vetenskap och utveckling får det bättre och bättre. Visst har vi problem, men ur ett historiskt perspektiv har vi ju kommit rätt långt och förbättrat oss inom väldigt många områden.

[[tjattehonung]]
2013-12-10 18:43
#11

#10 Så du ser inte fattigdomen, krigen och naturkatastroferna? Det står på flera olika ställen om sådant som ska hända. Dessutom finns det profetsior om att Israel ska bli ett eget land Och det har ju hänt!

[Juel70]
2013-12-10 18:50
#12

# 10 

Det står också i ordspråksboken att inget nytt händer under solen. Allting upprepas.

Joppo
2013-12-11 16:32
#13

#11 Saken är ju den att fattigdomen, krigen och naturkatastroferna knappast är nya företeelser.

Dessutom är det ju också så att fattigdomen minskar globalt sett och många människors levnadsstandard ökar. Självklart har vi en lång bit kvar, men det går åt rätt håll om man ser det ur ett historiskt perspektiv: http://www.worldbank.org/en/news/press-release/2013/04/17/remarkable-declines-in-global-poverty-but-major-challenges-remain

Gällande krigen så är trenden även där nedåtgående gällande antalet krigsoffer: http://www.regjeringen.no/upload/UD/Temabilder/refleks/prio8.jpg

Naturkatastroferna verkar dock öka lite, men där ligger det väl närmare till hand att orsaken beror på den globala uppvärmningen snarare än Jahves vrede 😎

Annons:
[Juel70]
2013-12-11 17:04
#14

Jag har svårt att tro att fattigdomen minskar. Man kan bara titta här i Sverige hur ensamstående föräldrar med barn blir vräkta och hamnar i skuldfällor, även fler unga människor hamnar i skuldfällor, ärenden hos kronofogden har ökat.

Om man tänker på naturkatastrofer så kanske man kan tycka att Gud inte syns i dom, men om man läser uppenbarelseboken så kan man se att Gud har änglar som har hand  om vindar och vatten osv.

Även på den tid då Jesus korsfästes så lät Gud en jordbävning uppstå precis när Jesus gav upp andan.

Joppo
2013-12-11 17:23
#15

#14 Det beror väl på hur man definierar fattigdom. Globalt sett så är ju knappast de som du pratar om fattiga i ordets rätta bemärkelse, eftersom de fortfarande kan leva ett förhållandevis drägligt liv.

Om vi pratar om riktigt svår fattigdom, dvs där människorna tjänar så lite att de inte kan äta sig mätta mm, så minskar den. Dessutom så har ju vissa länder så som Kina och Indien kraftigt höjt sin levnadsstandard de senaste årtioendena, vilket också tål att nämnas i en diskussion som denna.

Som sagt så finns det fortfarande mycket att göra inom detta område, men att det skulle se särskilt dystert ut nu håller jag inte med om.

Dessutom tror jag många inte tar i beaktning hur pass fattigt många människor levde för i tiden. Det är ju till exempel inte så länge sedan stora skaror emigrerade från Sverige pga fattigdom och misär.

[letter]
2014-01-24 22:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jesus sägs ha återuppstått genom Akiane Kramarik efter att med visioner som barn upplevt honom. Hon är inte för någon religion och har inget samarbete med den kristna kyrkan. 

Men hon skulle jag rekommendera.

Denna kommentar har tagits bort.
[Juel70]
2014-01-24 22:50
#18

Du kan ge länk men inte länka själva videon i inlägget. inte riktigt förstått varför det skulle vara fel, But I OBEY 😃

[letter]
2014-01-24 22:53
#19

Jag kan ge länken till hennes hemsida.

http://www.akiane.com/store/

Ni kan även hitta henne på Facebook. 

Hon har videon där.

Redigerat av Woodland : OBS! Skrivregler på Jesus IFokus:

  • Vi tillåter inte videoklipp i inlägg, däremot går det bra att länka till klippet.
[letter]
2014-01-24 23:03
#20

Lycka till 🎁

Annons:
[Juel70]
2014-01-24 23:25
#21

Tack Letter. Behöver vi lycka till? 😃

[letter]
2014-01-24 23:29
#22

#21 ja, för man vet aldrig. ⏰

Woodland
2014-01-25 00:08
#23

# 16

Jesus sägs ha återuppstått genom Akiane Kramarik efter att med visioner som barn upplevt honom. 

Hej letter!

Vem påstår det?

De kristnas Jesus Kristus inkarneras inte. 😕 Är det en annan Jesus?

Tråden handlar om Jesus andra tillkommelse. Kom ihåg att hålla diskussionen relevant. Vill du diskuterar en konstnär var god och starta en ny tråd! 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[letter]
2014-01-25 00:10
#24

ok, Ville just bara skriva det.

[Lindyhop]1
2014-01-25 06:50
#25

Hinner inte skriva så mycket som jag önskar just nu men jag hoppas Jesus kommer riktigt snart. Han behövs.

[letter]
2014-01-25 06:54
#26

#25 och om han har kommit, ska det bli kul med Jesus sammanhang med alla de människor som lever på jorden oavsett vilka människor de är. Vore mycket roligt att få uppleva det. 😃⏰

Yehoshua eller Yeshua visste ni att hans riktiga namn är så? ✉️

[Lindyhop]1
2014-01-25 07:53
#27

PS vem är då Santana alt Sanata som tydligen ska vara Jesus andra namn.Och den kvinnan som säger sig vara en ängel och Jesus syster vad säger ni om det, stämmer det? (Läste om henne nånstans) jag känner mig smått förvirrad om jag ska vara ärlig.

Annons:
[letter]
2014-01-25 08:41
#28

#27 Jag vet inget om Santana 😐

[Lindyhop]1
2014-01-25 12:01
#29

Kanske fel namn då. Ska kolla upp.

Woodland
2014-01-25 12:56
#30

# 27 Nej lilla vän. Det stämmer inte. Mycket som skrivs om Jesus nu för tiden har hämtats ur gamla skrifter som kallas "gnostiska". Dessa skrifter förespråkar kunskap som varken bibeln eller den tidiga kyrkan godkänner. De är myter och berättelser skrivna av hedningar som inte vill underordna sig kyrkans lära. Dessa författare ville vara "speciella" med en egen väg till Gud. Det görs mycket väsen över böcker som har "upptäckts" men vi kristna bara gäspar för det är samma gamla skräp som har undersökts och förkastats för många, många år sedan.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Lindyhop]1
2014-01-25 14:23
#31

Varför kallar du mig "lilla vän" som om jag svar 5 år? Skulle tro att vi är jämngamla! Och jag frågade för jag har läst om på ängla-forum om nån kvinna som enligt henne egentligen är en ängel Didrion eller liknande som var syster till Jesus och hon har kanaliserat både Jesus och massa änglar. Detta gör mig förvirrad för det känns inte "rätt" och då undrar jag om det är jag som är trångsynt i min andlighet och tro. Därav inlägget jag ville höra andras åsikter!!!

Woodland
2014-01-25 20:03
#32

Ursäkta mig! Det var naturligtvis inte illa menat att jag kallade dig "lilla vän". Du gav ett så ungdomlig intryck. Du kan ta det som en komplimang om du vill. Att kanalisera "änglar" är gnostiskt och har ingenting med bibelns Gud eller Jesus att göra. Ingenting av detta med kanalisering, änglar, avatarer osv är nytt utan är gammal vidskepelse från hednisk tro. Egentligen kan folk påstå att de talar med vilken avliden eller ande som helst. En väldigt nära släkting till mig var schizofren och han var övertygad om att han talade med Elvis Presley, John Kennedy och Martin Luther King. Det är upp till var och en om de vill tro på sådana påståenden. Man kan inte kalla sig kristen samtidigt som man blandar ihop tron på bibelns Gud med det ockulta. Guds dom vilar över de som söker kontakt med de döda (dvs. demoner). Du gjorde inget fel i att fråga - fråga på bara!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Lindyhop]1
2014-01-25 20:26
#33

Hahaha tack för komplimangen då, Woodland! Och tack för svaret.

Woodland
2014-01-28 13:37
#34

# 18 Sorry Juel, jag missade din kommentar. Jo, orsaken till förbud av inbäddade videoklipp är kontroll. 🤓

Det låter inte så trevligt men förr lade folk upp videoklipp som var stötande och inte i linje med forumets profil. Det innebär mycket extra arbete för Medarbetare att hålla koll för att ta bort dem.

 Om någon tycker en video är värdefull går det lika bra att länka till den. Då kan de som läser tråden själva välja om de vill titta på den eller inte. Det blir inte "in your face" i tråden.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: