Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1453 ggr
[Juel70]
10/28/13, 4:40 PM

Ateisten Crystal dog i 9 minuter och blev befriad.

Ateisten Crystal dog i 9 minuter och blev befriad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17735841.ab

Annons:
Woodland
10/28/13, 4:57 PM
#1

Hmmm……var är evangeliet, Jesus, syndaförlåtelsen i detta?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Terra Australis
10/28/13, 5:02 PM
#2

Troligen får man först läsa hela historien i boken innan man kan göra ett uttalande i saken.

Texten i Aftonbladet är väldigt knapphändig.

Terra Australis
Den okända sydkontinenten
Landet som man antog fanns långt där nere

Woodland
10/28/13, 5:28 PM
#3

Läsa en hel bok om detta? Orka! 😉

Vi har hört om sådant förut och vi vet att om inte Jesus är i Fokus  🙂är det inget att bry sig så mycket om.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Juel70]
10/29/13, 9:05 AM
#4

Här är en video med henne http://www.youtube.com/watch?v=wjiB2DBlM48

Jag var med om nåt liknande långt innan jag tog emot Jesus, men jag kom inte till himlen, utan stannade nånstans på vägen dit. Det var två änglar som räddade mig i en stor nöd och jag fick också ett budskap att ta med mig tillbaka. 

Hon kanske inte hittat hela vägen ännu, men det hindrar inte Gud från att ingripa i en persons liv. Tror Gud har en plan för hennes liv, liksom för alla hans barn.

[Juel70]
10/29/13, 9:06 AM
#5

Se bara på Paul och hur Gud ingrep i hans liv. Han hade inte tagit emot Jesus än, snarare tvärtom. Han förföljde, fängslade och mördade kristna.

Woodland
10/29/13, 3:06 PM
#6

Tack för länken! Det sista i videon  - there's nothing that you can do in your life that can separate His love for you, I mean nothing that can separate His love from You.-

Men om det är så behövde inte Jesus dö för bibeln säger att vi födds i synd. 🤔

# 4 Hon kanske inte hittat hela vägen ännu, men det hindrar inte Gud från att ingripa i en persons liv.

Amen! 🙂

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
JonasDuregard
11/4/13, 6:35 PM
#7

#1 "Hmmm……var är evangeliet, Jesus, syndaförlåtelsen i detta?"

Det är väl roligare att ta vägen överdos, syrebrist, bokkontrakt istället?

Geru
11/4/13, 10:18 PM
#8

Det där låter mer som någon som har gudsförakt än någon som är ateist. Skillnaden är rätt markant. Om du tror på, men avskyr en gud är det en sak, men ateister tror inte på, och avskyr inte gud. Vi helt enkelt anser att gud inte finns - därav ingenting att hata/avsky.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Woodland
11/5/13, 3:36 PM
#9

#7 Det kan gott hända att personen i fråga tror på sin upplevelse och anser att den bör spridas. Men visst finns det de som slår mynt av sina falska upplevelser och så kallade "gåvor". Bibeln fördömer sådant i de starkaste ordalag och tyvärr får sådana "falska" profeter mycket TV tid idag.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
11/5/13, 3:36 PM
#10

# 8 Du har en poäng. Båda förhållningssätten är synd i Guds ord MEN Att påstå sig tala för Gud motiverade av penningbegär, makt över andra och berömmelse är värre än att inte tro på Gud ö.h.t.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: