Annons:
Etikettbibeln
Läst 697 ggr
Thomthom
9/3/13, 8:02 PM

Jesus har svaren

Mitt intresse för Jesus är relativt nytt i den bemärkelse att jag nu i mig själv vågar välkomna honom. För mig har livet getts en annan mening i och med det.

Under många år har jag intresserat mig för filosofisk teologi. Troligen har det lett till att Jesus nu är en naturlig del av mig.

Men jag är mycket långt ifrån perfekt, jag följer inte alla de råd som Jesus gett mig och mina medmänniskor.

Jag strävar efter att kunna det, men än kan jag inte förstå exakt vad Jesus vill. Har precis börjat läsa Bibeln med stort intresse. Det tar tid, men jag är ändå inte så frustrerad. Allt har sin tid tänker jag. Kan du känna igen dig? Tack för att du läst.

Vänligen, Thomthom

Vänligen,

Thomas

Annons:
[Juel70]
9/3/13, 8:20 PM
#1

Härligt att höra 🙂 Du är i tryggt förvar. Inte alltid så lätt att veta vad Jesus vill, men det brukar räcka med att tro och vila i Gud.

Har du tagit emot Jesus än? dop.. helige ande osv?

Thomthom
9/3/13, 8:35 PM
#2

Jag är döpt som liten och konfirmerad som ung.

Min konformationspräst var Ma Oftedal. Henne ser jag fortfarande upp till, men jag har förståelse för de som inte gör det. Hon har varit kontroversiell och jag respekterar kyrkans olika ställningstaganden gentemot henne faktiskt. Men som sagt, jag beundrar hennes mod och värme.

Vänligen,

Thomas

[Juel70]
9/3/13, 8:47 PM
#3

Kul att få henne som konfirmationspräst 🙂 Det finns ju nåt som heter överlåtelsedop, eller vuxendop, tror jag det heter. 

Jag lät mig överlåtelsedöpas efter att jag fick en dröm om dop.. berättade för några kristna och dom berättade lite om dopet, så jag lät mig döpas ännu en gång (Är också barndöpt) och efter det tog jag emot helige anden, hjälparen,  genom handpåläggning. 

Jag är inte så duktig på att hitta ur bibeln, men det står någonstans att det ska ske med handpåläggning.

Kanske woodland eller Theresiaw kan svara lite bättre, men härligt iallafall att du hittat till Jesus ❤️

Thomthom
9/3/13, 9:03 PM
#4

Tack för ditt svar Juel. Under nattvarden vid konformationen var det  handpåläggning. Jag minns än idag känslan som berörande, även om jag på den tiden inte var särskilt fäst vid varken kyrkan eller Jesus.

Det är på senare dagar jag återkallat minnet av handpåläggningen. Jag har också läst om dess vikt och är glad att jag lyssnade till mina föräldrar och konfirmerade mig.

Under mitt dop la prästen handen över mitt huvud och välsignade mig. Det finns bildbevis på :)

Men framförallt, mina föräldrar har berättat om den dagen. Jag är dom tacksam.

Tack för du berättade om ditt vuxna dop, glädjer mig att höra. Jag har redan kontaktat Woodland i syfte om goda råd kring bibelläsning, vilket jag ju också vänt mig till dig om - och återigen tack för de svar du gav mig. Jag har sedan dess faktiskt gått i kyrkan varje söndag, och det blir lättare och mindre svårt att känna sig naturlig för varje gång som går.

Så stort tack till Dig för din förståelse och tipsen du gav mig.

Vänligen,

Thomas

Vänligen,

Thomas

Camillhe
9/5/13, 3:22 PM
#5

Vad glad jag blir att läsa detta Thomthom, jag tror att det allra viktigaste i relationen med Gud är att prata med Honom. Om allt, hela tiden, precis som  vi gör när vi bygger upp en relation med människor.

Guds välsignelse!

Thomthom
9/5/13, 5:56 PM
#6

Absolut Camillhe, du har nog väldigt rätt. Tack för din kommentar :)

Vänligen,

Thomas

Annons:
Upp till toppen
Annons: