Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1351 ggr
Internettan
2013-06-19 04:59

Urspårning från tråden Antikrist?

Forts från tråden Antikrist?

#8:

Var har jag skrivit att min åsikt är "en mall varifrån alla åsikter skall bedömas"? Du är allt bra skum som hittar på en massa saker Internettan

De orden var det jag som skrev. Men du skrev att det är skumt att folk är kreationister och tror på mirakler. Och då antar jag att du menar att det ÄR skumt och inte att just du tycker det är skumt? Alltså något som allmänheten förväntas tycka är skumt? Och då låter det som att det finns en slags objektiv mall som man ska använda när man bedömer folks åsikter.

För mig är tron på mirakler inget skumt. Kanske mer ovanlig än att inte tro på dem. Men för den sakens skull inte skumt.

Om är tveksam till att många svenskar tycker amerikanerna är skumma…

Woodland har ju redan skrivit att det är typiskt svenskt att tycka att amerikaner är skumma. Så vad ska vi med en sådan undersökning till? Svenskarnas (eventuella) åsikter kan ju förresten lika gärna bero på att det är svenskarna som är skumma.

Vilka andra tycker att amerikanerna är skumma?

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
Joppo
2013-06-19 10:48
#1

Jag tycker inte att den här diskussionen är speciellt intressant och dessutom anser jag att du missuppfattat hela grejen. Självklart är åsikten att amerikanerna är skumma min egen och inget som jag försöker föra ut som någon slags universell sanning.

Du är helt fri att tycka att amerikanerna är oskumma och jag är inte intresserad av att försöka påverka dig i denna fråga.

Internettan
2013-06-22 23:19
#2

Så bra. Jag startade tråden eftersom jag inte ville spåra ur i den andra. Men för min del måste vi inte fortsätta diskutera, jag ville bara svara dig.

"Every point of view is a view from a point."

Upp till toppen
Annons: