Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1713 ggr
Highness82
6/16/13, 4:06 PM

Ett personligt vittnesbörd!

Jag skulle vilja berätta om ett av det största som Gud har gjort för mig. 

Jag har aldrig träffat min biologiska pappa.  Har inte ens sett ett kort på honom.  Under tonåren så kände jag mig mycket oälskad pga. han hade övergivit mig.  Jag kände mig värdelös och till slut så övergick det hela i hat mot honom.  Jag försökte kontakta honom, ringde han några gånger men han visade inga tecken på att han ville ha kontakt med mig.   Så till slut gav jag upp.   

En sommarnatt 2007 tog jag emot Jesus Kristus som min Herre och Frälsare, med tiden så hände något fantastiskt.  Gud gav mig kraften att förlåta min biologiska pappa, så jag skrev ett brev till honom för att berätta att jag hade förlåtit honom och att Gud älskar honom.  

Idag är jag viss om att jag genom Kristus Jesus har en pappa och det är Gud.   Jag känner frid och glädje, och faktiskt så ser jag det som en välsignelse att jag öppet kan kalla Gud för Fader utan att behöva känna att jag trampar någon på tårna eller sårar någon.  Gud är fantastisk.  All ära tillhör honom!

Annons:
Torreador
6/16/13, 4:16 PM
#1

Vad underbart!!!! Jag önskar dig all lycka :-)

GVD!

Kram

/Bondmoran (som också blev kristen som vuxen, en fantastisk upplevelse!!)

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Highness82
6/16/13, 4:38 PM
#2

Vad härligt att höra att du också är Kristen Torreador. =)  

Ja, Gud är fantastiskt.  Utan Guds hjälp så hade jag varit fången i synd: full av hat och hämnd.  Men med Guds hjälp så är jag befriad ifrån denna synd - och jag känner mig verkligen befriad!  Jag kan gå vidare i frid.  Jag har fått kraft att kunna förlåta, och nu har något nytt börjat i mig.  Jag har fått ett nytt liv i Kristus.  Och jag önskar ALLA denna välsignelse! 

Gud välsigne dig!

Torreador
6/16/13, 9:03 PM
#3

Jag håller med. Jag har fått ett nytt perspektiv på tillvaron och tar tillvara så mycket mer saker och ser inte "dåliga" saker som händer som dåliga längre. Det finns en mening med allt som händer och bara Gud vet varför. 

Jag behöver inte ifrågasätta utan jag vet att det finns en mening med allt och ser det positiva i det i varje läge. 

Tron är kärlek och tillit helt enkelt. I alla fall för mig! 

Kram

/Bondmoran

www.bondmoran.nu

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Highness82
6/16/13, 9:04 PM
#4

Vad fint skrivet Terreador. =)

Torreador
6/16/13, 9:05 PM
#5

<3 Tack!!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Woodland
6/16/13, 10:18 PM
#6

High,

Det är din bio-pappas förlust.  Han har gått miste om en skatt!

Jag tycker nästan synd om honom. Hade du varit min dotter hade jag varit väldig glad!  😃

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Highness82
6/16/13, 10:28 PM
#7

Woodland ❤️❤️❤️ Jag har tackat Gud för det som du skrev nu. ❤️❤️❤️   Jag blev glad av det. =)

KallaMigMimmi
6/22/13, 2:35 AM
#8

(svensk-dansktangenter)

Tack før att du berættade:) 

 føreldrar har ført mig i verlden men Gud har ju skapat mig och verlden!:) derfør er Gud større en min far!

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[Juel70]
6/22/13, 10:03 AM
#9

❤️ Tack för att du ville dela ditt vittnesbörd ❤️

Upp till toppen
Annons: