Annons:
Etikettjesus
Läst 3170 ggr
[kliinda]
4/27/13, 9:41 PM

Avalon

Hej, jag har hört att Avalon var grundreligionen till Kristendomen.
Vad tycker/tänker ni om det?

Jag vill jätte gärna höra hur andra resonerar om det då jag bara hört ifrån de som är troende på Avalon diskuterat kring det.
Vill se andras perspektiv!

visste inom vilken grupp jag skulle sätta frågan i, Så ursäkta om ni tyckte det var ett opassande val.

Annons:
OlgaMaria
4/27/13, 10:40 PM
#1

Om det skulle vara så skulle det framkomma i Bibeln, och det gör det inte. :-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
4/28/13, 9:46 AM
#2

Avalon är ingen religion. Avalon är en mytisk ö som omnämns i berättelser. Du får gärna ge en länk som kan berätta vad Avalon skulle stå för.

[kliinda]
4/28/13, 10:41 AM
#3

Avalon är en tro. Jag tror inte att det finns någon länk, men i Avalon tror man på återfödelse, och att det finns en grupp änglar med olika krafter. 10 killar och 11 tjejer. Dom sitter runt ett rund bord och jobbar med att hjälpa alla själar på hela jorden - människor som djur och ogräs!

[kliinda]
4/28/13, 1:12 PM
#4

#1 det står i bibeln att alla som tror på den gamla (tidigare) religionen ska bli utstötta från kristendomen

Grunden till att kristendomen utrotade häxor var att gud inte tillät kvinnor att använda magi. Gudinnan av avalon kunde hantera de olika elementen.

avalon är den gamla religionen

OlgaMaria
4/28/13, 1:21 PM
#5

Du kanske syftar på bibelord som talar emot hedniska riter som häxeri och spådom. Det fanns gott om folk och kulturer som praktiserade sådana riter, och det var inte Avalon.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
4/28/13, 1:22 PM
#6

Det hänvisas heller inte till någon "gammal" religion i Bibeln. Det får du komma med citat på isåfall. :-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[kliinda]
4/28/13, 1:33 PM
#7

Avalon var en av de större religionerna innan kristendomen som använde sig av magi för att kunna tankeläsa, bekänna, andetala och kunde behärska alla de olika elementen. de enda som befann sig i Avalon var dock kvinnor och de kristna prästerna var fullt emot de 3 systrarna.  

Min storasyster är nämligen forskare i Avalons religion. Väldigt mycket som hon har forskat fram kommer att skrivas ned och försökas att publiceras. Boken handlar mycket om Övergången mellan "The acient Religion" och Kristendomen. 

Jag har ingenting emot kristendomen, men vi hade besök från några från både Jehovas och en till församling och de kom och predikade om sin kristna tro. Sen när min syster sa att hon var djupt tronde i Avalon, så började de på att hota henne och säga att hon skulle brinna i "helvetet". Vi anmälde och hon nekade allt ihop och tillslut kom några andra och knackade på dörren igen och det var samma sak, som att det återspelade sig igen. Fast den gången sa de att alla häxor från Avalon och den gammal religionen ska utrotas till döds. 

Det är därför jag ifrågasätter allt detta? om det verkligen är så att Avalon är en grundreligon till kristendomen?

[kliinda]
4/28/13, 2:53 PM
#8

eller vad ni har för övriga åsikter om häxbränning, Avalon överlag, använda magi osv.

Woodland
4/28/13, 3:48 PM
#9

# 7, 8 Detta med en religion som kallades Avalon har jag inte hört förut. Magonia, ja men inte Avalon. Vad är källan till detta, vilka land, tidsepoker osv. Återkom gärna med mer information, tack. Häxbränningar var ett grymt straff för en person som anklagades för samröre med Satan och de allra allra flesta på tvivelaktiga grunder. Detta har en lång historia bakom sig i olika länder. Men det var inte bara häxor som brändes på bål, halshöggs eller hängdes: detta fick också kristna och judar genomlida. Det är värt att notera att under den begränsade tid det pågick i Sverige var det en präst i Stockholm, Eric Noraeus, som reagerade emot dessa okunnighetsgärningar här i Sverige och fick till slut stopp på det. Genom historien har många idéer motiverat folkmassorna till att acceptera mänskligt lidande som t.ex. Hitlers förföljelse av judar, romer osv. Moder Simpson var en häxa och är en välkänd figur bl.a. i litteraturen i den engelsktalande delen av världen p.g.a. sin dikt t.ex. Med det sagt, kan inte vi som är kristna stödja ockulta verksamheter. Bibeln förbjuder det därför att endast Gud skall tillbedjas och tjänas och ingen annan ande får åkallas mer än Honom själv.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

SwedenJohan
4/28/13, 4:26 PM
#10

Hej! Jag vet inget om avalon och har aldrig hört talas om det förrän nu och jag har varit kristen hela mitt liv och har en personlig relation med Pappa Gud Jesus :)
Du skrev att kristna besökte dig men nämner sedan Jehovas vittne… jag tycker inte alls att de är kristna utan att de tror andra saker som, enligt mig, inte stämmer överens med Guds ord :)
Dock så tror jag verkligen inte att det är bra med andra ockulta religioner utan att det är riktigt farligt för din syster och att hon borde söka sig till Jesus och bli fri från allt med avalon och häxeri att göra :) Om jag nu har fattat rätt vad avalon är… men andlighet utan Jesus är farligt, då är det ond andlighet man handskas med och för det andra utan Jesus, dvs utan något som helst skydd. Vi som är kristna har makt och auktoritet att driva ut demoner och onda andar i Jesu' namn. Han bor inom oss :) Det står också ungefär "era kroppar är tempel för Den Helige Ande" någonstans i Bibeln, kmr inte exakt ihåg hur det står eller vart men ungefär så :) Det jag menar är att Gud Den Helige Ande bor inom oss :) Vi ska leva i och av Hans kraft, inte våran egen. Alltså inte utsätta oss för andlighet utan Jesus i hjärtat :) Om man känner obehag p.g.a något andligt så ropa på Jesus och säg "Jesus är Herre, försvinn i Jesu namn.".
Jag önslar både dig och din syster allt gott och jag hoppas att det jag skrivit nu är fyllt av Jesu Sanning och inget annat! :)
Gud välsigne er! :D

[kliinda]
4/28/13, 4:48 PM
#11

#9 jag tror jag kommer med mer info senare tror jag!
åkallas mer än honom själv, vad menar du med det?
Är det att man 'inte får' be till någon annan?

#10 , varför skulle det vara förligt för min syster?
Hon är djupt troende i Avalon och har övernaturliga krafter själv. 
så hon borde väll klasas som en häxa?

Änglar är andar, och änglar är väll goda?
Jag har pratat med andar, och dom har varit goda! 

Uppfattar jag det rätt, är det fel enligt Gud att tala med andar? 

Ursäkta för många frågor, jag vill bara vara på det rätta med saken så det inte blir något missförstånd!

[kliinda]
4/28/13, 5:25 PM
#12

Man sa att Jesus kunde göra vin av vatten

gå på vatten och sära på det

göra skördarna bra

m.m

Allt detta kan gudinnan av Avalon göra. Bara det att Gudinnan är en del av allt, och kan hantera de fyra elementen och har andra krafter. Hon är en levande själ, som kan gå ner på jorden i sin människokropp.

Woodland
4/28/13, 6:24 PM
#13

# 11 & 12 Ja, åkalla är tillbedjan, rop på hjälp och allt annat som innefattas av bön.osv. Äger du en bibel? Alla andar är inte av godo. Satan är en kerub som föll p.g.a. högmod. Han är inte god utan ond och vill ha människans tillbedjan som vilket endast Gud har rätt till. Man kan tala med onda andar. Ja, det gjorde Jesus. De ropade ut till Honom att inte straffa dem förrän deras tid var inne. Han tystade dem och drev ut dem. Han ville inte höra någonting från dem. Satan är en lögnare, mördare och bedragare enligt Jesus. Han lurar folk i det ockulta till sig under en förevändning av kontroll: att känna till framtiden, förtrollning, makt över människor och händelser. osv. Men slutänden av detta är förfärlig. En kristen som är bibeltroende vet att h/h skall inte söka umgänge med andar eller änglar. Om någon söker övernaturliga krafter och vill ha kontrollen på detta vis är den personen en utövare av det ockulta, ja. Den person kan kallas en häxa. Lägg märke till att jag inte påstår att personen i fråga HAR sådana krafter utan att de söker dem. Ofta tolkar de händelser som att de har hindrat eller frambringat någonting men detta kan mycket väl vara suggestion. Skillnaden är stor mellan Jesus och "gudinnorna av Avalon" därför att Jesus skapade himmel och jord. (Varför beundra ett andrarangsväsen?) Jesus var en historisk person och Hans gärningar blev nedtecknade av ögonvittnen och undren utförde Han för att bekräfta att Han var Gud och Guds ende unika Son. Det största av allt var att Han dog på ett kors så alla kan bli förlåtna och komma i en rätt ställning till Gud. Det har ingen annan gjort eller kommer göra. Han uppstod från de döda och lever idag. Detta har ingen gud eller gudinna gjort. Om du har en bibel kan du läsa om de olika händelserna jag nämnde här ovan. Jag kan ge dig kapital och vers. Fråga på bara. Vi är flera här som kan ge dig svar på dina frågor.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[kliinda]
4/28/13, 7:01 PM
#14

Tacksam för era svar! Vill bara påminna ( eftersom att det handlar om ett så känsligt ämne som religion och tro ), att jag inte menar något illa, och jag respekterar det ni säger.

#13 Jag äger inte en bibel, men jag har läst ur bibeln. 

Så jävulen vill höra människornas böner för att göra vad?
Andar är ju typ själar, och har även dom rätt till få kärlek och ömhet.
Dom har ju varit människor, right? Och Jesus finns ju i alla, borde han inte finnas i alla andar också?
okej, vissa är olika mycket troeende, men vissa säger att han är i alla. och andra säger att dom tror att han inte är det osv! 

Alla har vi bra och dåliga sidor, borde inte Jesus och Satan också ha det?

Så det är fel att ha kontakt med även änglar?
Jag har alltid trott att änglar har funnits med i bibeln, men det är väll antagligen något jag har fått för mig!

så satan kunde känna till framtiden, förtrollning, makt över människor och händelser?

Men tänk om jag var medfödd att kunna läsa tankar och se in i framtiden? Att jag kunnat gjort det sedan jag var ett spädbarn?
Eller se andar. Kan det då vara ett tecken på att det är något fuffens med jävulen??
Men om jag fattar det rätt, så tror du inte att man födds med krafter utan söker sig till dom? Att alla kan söka sig till dom?
Vart får man dom ifrån då?
Eller att om man födds med krafterna så är man en häxa.
Vad innebär det att vara en häxa? Är man en vanlig människa fast som gör ont? Att använda magi är en dålig sak?

 Var det inte Gud som skapade himmelen och jorden?

Jo, eftersom att man tror på återfödelse så återfödds man ju, precis som du skriver att Jesus gjorde. Altså, så lever gudinnan av Avalon!

Menar du att Jesus vandrar i sin kropp idag här på jorden?

Super känns verkligen bra att man får höra från kristnas perspektiv! Det är lättare att förstå hur vissa ser på saker och ting.

Camillhe
4/28/13, 7:38 PM
#15

Andar är ju typ själar, och har även dom rätt till få kärlek och ömhet. Dom har ju varit människor, right? Och Jesus finns ju i alla, borde han inte finnas i alla andar också?

Andar är inte döda människor. Det finns goda andar som är från Gud och det finns onda andar som är från djävulen. Andar varken behöver eller ska ha kärlek och ömhet från människor.

_Alla har vi bra och dåliga sidor, borde inte Jesus och Satan också ha det?
_

Nej, Jesus är Gud och satan är ondska. Jesus har inga dåliga sidor, Han är fullkomlig. Djävulen har inga goda sidor, för han valde bort Gud.

Så det är fel att ha kontakt med även änglar? Jag har alltid trott att änglar har funnits med i bibeln, men det är väll antagligen något jag har fått för mig!

Gud kan sända änglar som sändebud till människor, men det händer ganska sällan. Vi  bör inte ha söka kontakt med änglar.

Eller se andar. Kan det då vara ett tecken på att det är något fuffens med jävulen??

Ja, om du har den "förmågan" så är det inte något som Gud har gett dig.

Att använda sig av magi är emot Guds ord. Så det ger inget bra.

Var det inte Gud som skapade himmelen och jorden? Ja Gud skapade himmelen och jorden.

Jo, eftersom att man tror på återfödelse så återfödds man ju, precis som du skriver att Jesus gjorde. Altså, så lever gudinnan av Avalon!

Vi kristna tror inte på återfödelse, att födas på nytt i Jesus Kristus är ngt helt annat. Det handlar inte om "nästa" livstid utan om att bli en ny människa när man tagit emot Jesus som sin Herre och frälsare. Gudinnan av Avalon har aldrig existerat.

[kliinda]
4/28/13, 8:16 PM
#16

Men endå så har alla en skyddsängel som är med dom överallt?

Varför bör vi inte söka kontakt med änglar? Är det farligt eller vill dom inte ha någonting med oss att göra?

Själar kan ju gå ut ur vissa speciella människors kroppar, och när andra ser dom så ser dom ju dom som andar.

Så min syster som kan se andar har något fuffens med jävulen? Eller inget vardera?  Varför skulle inte gud gett en den gåvan?
Eller te.x att läsa tankar för att kunna hjälpa andra
(se vad deras problem är genom att kunna gå in i deras hjärna och hitta felet och samtidigt problemet). Det är väll bra att vissa har sånna gåvor så dom kan hjälpa andra!

Men hur kan då andar ha känslor? Det finns ju ledsna andar som inte kommit vidare till ljuset.

Varför är det dåligt att använda magi egentligen? Ska man inte aceptera alla för vilka dom är? Oavsett om dom råkar ha övernaturliga krafter trots att man själv inte valt det!?

Gudinnan av Avalon existerar och existerade före Jesus

[Razor197]
4/28/13, 8:28 PM
#17

"Och Jesus finns ju i alla, borde han inte finnas i alla andar också?
okej, vissa är olika mycket troeende, men vissa säger att han är i alla. och andra säger att dom tror att han inte är det osv! "

Det bästa du kan göra är att läsa Guds ord, bibeln. Det finns människor som har blandat in New Age influenser i sin tro och plockar lite här och där för att få ihop en tro, men problemet är att det är ju inte sanningen.

Jesus säger: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Och genom sonen har vi friköpts och fått förlåtelse för våra synder. Kol 1:14

- Han har alltså friköpt oss från Guds dom över alla syndare. Vi är alla födda syndare. 

Jag, Jag är Herren, och förutom mig finns ingen frälsare. Jes 43:11

Jag har besegrat de onda krafterna i världen. Joh 16:33 b

Vissa av dem som undervisar har helt lämnat det sanna budskapet och ägnar sin tid åt att tala om meningslösa dumheter.  Tim 1:6a

Ja, det var lite bibelord som jag hittade åt dig. Det finns mer, ang änglar och spådomar osv.

Hoppas din syster hittar sanningen, för Avalon verkar inte alls nyttigt.

[Razor197]
4/28/13, 8:32 PM
#18

Men om jag fattar det rätt, så tror du inte att man födds med krafter utan söker sig till dom? Att alla kan söka sig till dom? Vart får man dom ifrån då? Eller att om man födds med krafterna så är man en häxa.

När man söker sig till andra krafter som inte är från Gud är av ondo, och när man söker sig till dom, så öppnar man också portar så att den icke goda kraften får fri tillgång i ditt liv. Djävulen kan också förvandla vatten till vin och göra en massa under. Därför är det så viktigt att känna till Guds ord, så att man vet om något är från Gud eller ej.

[kliinda]
4/28/13, 8:41 PM
#19

Men varför ska Gud kunna göra saker saker, magi, och vara god och inte människor?
Gudinnan av Avalon är god, och hon har som sagt dessa krafter och mer! Hon hjälper till att heala människorna och ge dom kärlek.

[Razor197]
4/28/13, 8:54 PM
#20

Jesus har bett oss att gå ut och sprida Guds ord och lägga våra händer på de sjuka och bota sjuka. Det sker massor av mirakel, bönesvar varje dag, genom Guds kraft via människor idag :)

Vi förmår allt genom Jesus Kristus om vi förblir i Hans ord.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[KidaAnyaNedak]
4/28/13, 9:39 PM
#22

Om ni tar bort detta inlägg, vill jag veta vilka regler det strider emot och varför.

Woodland
4/28/13, 9:59 PM
#23

# 22

Sajten har en kristen grund och du förväntas respektera detta även om du inte delar tron.

Tagga ner och försök igen.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
4/28/13, 10:12 PM
#24

Det är inte konstigt om du bli uppröd över svaren du får.  Detta är något som är nytt för dig. Du ville ha ett annat perspektiv och det är ett gott tecken. 

Skyddsänglar finns men vi har inga direktiv i bibeln för att söka kontakt med dem. De lyder direkt under Gud och vi kan inte dirigera dem.  De vill ha med oss att göra genom att utföra Guds befallningar angående vårt ve och väl som det ingår i Hans plan.

Själarna du refererar till är inte människosjälar.  Jesus berättade om Lasarus och den rike mannen och båda gick omedelbart till sitt andliga tillstånd efter döden.  Likväl fick rövaren på korset bredvid Jesus gå in i Paradiset med Honom direkt efter döden. 

Jag (vi) känner inte din syster eller hennes "förmågor" men jag svarar dig på ett allmänt sätt.  Guds gåvor är till för att förhärliga Jesus. När Jesus helade någon under sin tid på jorden var det ett fullständigt helande.  När Jesus helar människor idag är det också ett fullständigt helande som visar sig i medicinska prover osv.

 De "själar" som dessa medium talar med är demoner. Demonerna kan spela upp hela registret av känslor, kan berätta om det förgångna och känner den som talar med dem väl. De kände igen Jesus som Gud när Han mötte dem.

Det finns mycket suggestion när det gäller religion.  Vissa vill påstå att alltihop är inbillning. Det gör inte vi. Man kan luras som kristen också om man inte håller sig till bibelordets riktlinjer när man bedömer andliga saker.  Och många har gått på grund därför att de har nonchalerat detta. 

De bibliska andliga gåvorna är bra. Varje andlig gåva som Gud har gett till sin församling förhärligar Jesus i sin verkan; dvs det leder till människors frälsning. 

Varför är det dåligt att använda magi egentligen? Ska man inte aceptera alla för vilka dom är? Oavsett om dom råkar ha övernaturliga krafter trots att man själv inte valt det!?

Magi är dåligt att använda därför att den är av Satan. Den är en annan makt som vill ta bort äran som endast Gud bör ha. Den kan verka bra men grunden är inte det. Satan var en vacker kerub innan han fick för sig att han ville vara mer än Gud själv och att alla skulle tillbedja honom istället. Han försökte t.o.m. förmå Jesus att böja sig för honom.

Jesus är Gud: Allsmäktig, Evig, utanför tid och utan begynnelse eller slut och Han är Skaparen.  "Gudinnan av Avalon" kan inte ha existerat före Honom. Är källan till "Gudinnan av Avalon" romanen "The Mistis of Avalon" från 1983?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[KidaAnyaNedak]
4/28/13, 10:28 PM
#25

Jag tycker där emot att magi ej är skapat av satan. Då borde ju hela kristendomen vara skapat av honom? Jesus kunde använda sina "krafter" till att hela, förvandla vatten till vin, gå på vatten, och så även moses kunde använda sig av guds "krafter" att förvandla vatten till blod. Så… nu är det upp till er. Om ni säger att de som är troende på Avalon är något från satans verk, då borde ni tänka logiskt på er egen religon. Kristendomen är ju rena Dubbelmoralen i sig! 

Om ni säger att gudinnan av Avalon ej har existerat före Jesus, varför har det funnits massa andra religoner runt om i världen, som ni inte har klagat på ? Nu går ni för långt tycker jag. 

Avalon är en religon som vilken annan, och jag tycker att det är känslosamt av er att säga till en troende: 

"Jesus är Gud: Allsmäktig, Evig, utanför tid och utan begynnelse eller slut och Han är Skaparen. "Gudinnan av Avalon" kan inte ha existerat före Honom."

nej, men nu lämnar jag denna iFokus sida. ni har förlorat en medlem. Och om ni tar bort detta inlägg, så tycker jag att ni är helt känslokalla. Jag kör på dubbelmoralen som er. Tänk på er själva. _Tänk på det! 
_

[kliinda]
4/28/13, 10:29 PM
#26

Min syster kan hela. Hon kan ta på en människa där han / hon har smärta och få smärtan att försvinna! Och även så få sår att läka snabbare utan ötert och sånt.

Men jag vet personer, vars själ har vandrat utanför kroppen. Dom är inte demoner kan jag garantera, inte deras själ heller.

Jag tycker defenetivt att det är bra att ha en tro. Jag tror att många måste ha det för att orka leva. Känna en trygghet, säkerhet. Att höra hemma någonstans! 

Är det inte mer rätt att alla är på samma nivå, jämbördiga? Så även gud?

Avalon tron fanns före Kristendomen, det står om den gamla religionen i biblen, men jag har ingen på mig här och kan därför inte ge något citat

[kliinda]
4/28/13, 10:37 PM
#27

men kortfattat, så tror man att det finns andar, men dom är onda demoner som man inte bör ha kontakt med.
Änglar finns men man ska inte söka kontakt med dom.
Häxor kan ha fått sin gåva av gud (häxfronten är jag inte helt med på?)
Det är inte bra när något är/försöker att vara 'högre' än gud - där av att det är fel att använda magi/övernaturliga gåvor, för att då gör man något som gud kan göra?
Man tror inte på återfödelse
Jesus bor på denna planet och gör vadå? ..
Jesus var medial

rätta mig gärna om jag har fel!!

(tack för alla svar jag får!!)

Annons:
Woodland
4/28/13, 10:47 PM
#28

# 26

Jag tycker defenetivt att det är bra att ha en tro. Jag tror att många måste ha det för att orka leva. Känna en trygghet, säkerhet. Att höra hemma någonstans! 

Jag håller med men är inte sanningen bäst?

_Är det inte mer rätt att alla är på samma nivå, jämbördiga? Så även gud?
_

Om Gud (bibelns) var jämbördig med oss skulle Han inte kunna vara Gud.

Avalon tron fanns före Kristendomen, det står om den gamla religionen i biblen, men jag har ingen på mig här och kan därför inte ge något citat

Gud skapade människan och uppenbarade sig själv för dem i lustgården. Artikeln. De vände sig till Satan istället och Människan har alltid haft behov av en tillbedjan av något eller någon bortom dem själva. När människor vände sig bort från den sanna Gudsuppenbarelsen efter syndafallet fick tomrummet fyllas. Den naturliga tendensen var inte att fylla tomrummet med en förnekelse av existensen av en högre intelligens eller makt utan ett sökande efter en ersättning.

Människorna tillbad först solen och senare månen. Utvecklingen gick raka spåret utför: Pelare och sedan även statyer tillbads, Egyptierna tillbad nästan vad som helst, grekerna började med bön till de döda, människooffer var vanliga i flertalet av de hedniska religionerna.

Är källan till "Gudinnan av Avalon" romanen "The Mists of Avalon" från 1983?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[KidaAnyaNedak]
4/28/13, 10:53 PM
#29

nej, bara för att det finns en roman om gudinnan av avalon betyder det inte att det uppstår värsta religonen. Religonen fanns långt innan Kristendomen uppfanns och har varit något som gått i släkten i flera 1000-tals år. Många i min familj har liksom blivit brända på bål, tack vara er bibel…

[kliinda]
4/28/13, 11:08 PM
#30

Men man trodde på Avalon innan man trodde på Kristendomen
= Innan folk hade en aning om vem Jesus var så trodde man på Avalon och bad till överprästinnorna, gudinnan.

Men sen kom Kristendomen och Avalon tron började att utrotas.

Gud borde väll visst kunna vara jämställd. Varför ska han ha det bättre än någon annan? 
''Om Gud (bibelns) var jämbördig med oss skulle Han inte kunna vara Gud.'', varför inte?

Woodland
4/28/13, 11:29 PM
#31

 # 25, 29

_Jesus är Gud: Allsmäktig, Evig, utanför tid och utan begynnelse eller slut och Han tillsammans med Fadern och Anden är Skaparen.   Inte (en) gud utan Gud. 
_

Religonen fanns långt innan Kristendomen uppfanns 

Men inte innan Han som vi känner som Jesus. 

och har varit något som gått i släkten i flera 1000-tals år. 

Hur kan du veta det?  Guds övernaturliga gåvor går inte i arv.

Många i min familj har liksom blivit brända på bål, tack vara er bibel…

Från inlägg # 9 - Men det var inte bara häxor som brändes på bål, halshöggs eller hängdes: detta fick också kristna och judar genomlida. Människor har "tolkat" bibeln och använt sig av kristendomen för att främja sina egna syften.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
4/28/13, 11:29 PM
#32

# 30

Artiklarna förklarar!

'Om Gud (bibelns) var jämbördig med oss skulle Han inte kunna vara Gud.'', varför inte?

Det berör helt enkelt på vad man lägger in för mening i ordet Gud.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
[kliinda]
4/29/13, 12:03 AM
#34

men ni nekar inte till att Jesus var medial på något sätt?
Tror ni att man kan vara medial, vi andra vanliga människor?
(då inräknat tank telepati se andar så även tala med dom osv)

Annons:
Camillhe
4/29/13, 12:05 AM
#35

Jesus var absolut inte medial.

[kliinda]
4/29/13, 12:06 AM
#36

#35 men han kunde sa andar (demoner) för att kunna driva ut dom?
Eller har jag missuppfattat den biten?

Camillhe
4/29/13, 12:15 AM
#37

För att Han var och är Gud.

[kliinda]
4/29/13, 12:18 AM
#38

Men då är han ju medial!
Det är väll inte så omöjligt att en gud skulle kunna vara medial?

Camillhe
4/29/13, 12:40 AM
#39

Det är väldigt svårt att förklara för dig då du saknar grundläggande kunskaper inom kristen tro.

Det finns bara en gud, dvs Gud. Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas ngn annan gud eller andra gudar.

Att vara "medial" är ett påfund, ngt som människor vill syssla med av olika anledningar. Gud är inte medial. Han är Allvetande, Allseende osv.
Dvs Han ser och vet allt. Jesus är Gud. Jesus är inte medial. Jesus ser på dig och ser vem du är. Han vet allt om dig. Och Han älskar dig.

[kliinda]
4/29/13, 1:18 AM
#40

#39 ja jag förstår verkligen att det är svårt att förklara det för någon som saknar grundläggande kunskaper om ämnet. 

Men om det skulle komma en annan gud, tror du/ni att den Gud skulle 'förinta' honom eller henne då?

Men att vara allseende är ju då att vara medial. Att vara medial är väll att kunna se andar, precis som Gud kan.

Så om han vet allt om alla, och ser alla borde han veta om alla dessa själar som kommer från Avalon med magiska krafter för att kunna skapa fred på jorden. Kunna hjälpa människor och sprida värme och kärlek.

OlgaMaria
4/29/13, 6:10 AM
#41

#40 Historien har varit full av andra "gudar" som försöker ta människornas fokus och tillbedjan från Gud. Men allt detta är djävulens och människors påhitt. Det är inte svårt att göra andliga upplevelser för den som är ute efter det, och när människor upplever någonting blir de tyvärr ofta så högmodiga att de struntar i att fundera över källan till dessa upplevelser. Bibeln förklarar att djävulen gör sig lik en ljusets ängel för att bedra oss människor. Själar från Avalon som vill sprida fred låter inte alls som något unikt. Liknade händer på olika sätt och vis i många religioner och new age. Givetvis kunde Jesus se och bedöma alla andar men att använda ordet medial om honom blir väldigt missvisande. Inom new age används ordet medial som att en människa har en gåva, och som sagt, det är då lätt att bli högmodig så att man struntar i att ifrågasätta dessa andar och man har ingen som helst förståelse för att det kan vara synd att ägna andar uppmärksamhet. Ur ett kristet perspektiv innebär "medial" att man är förvirrad och blivit lurad av djävulen. Bibeln talar om gåvan att skilja mellan andar - att urskilja demoner - den gåvan är inte till för att se eller kommunicera med andar, utan för att avslöja och kasta ut dem. Demoner lurar människor hela tiden att de vill väl, ibland även att de är änglar eller Jesus själv. Du behöver känna Gud för att inte bli lurad. Det spelar ingen roll hur långt tillbaka man kan spåra Avalon. Gud är Gud och han kan och kommer aldrig ersättas av någon annan. Jesus säger att han är vägen, sanningen och livet och ingen kommer till Fadern utom genom honom. Att det är sant finns det många som kan vittna om.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Camillhe
4/29/13, 7:21 AM
#42

Så om han vet allt om alla, och ser alla borde han veta om alla dessa själar som kommer från Avalon med magiska krafter för att kunna skapa fred på jorden. Kunna hjälpa människor och sprida värme och kärlek.

Du missar poängen. Det kommer inga själar från Avalon eller någon annanstans. De existerar inte och har aldrig existerat.

[kliinda]
4/29/13, 8:26 AM
#43

Okej, han var 'medial' i brist på ord, egentligen var han bara allseende men ''''vanliga'''' människor som jag skulle säga att han var medial i brist på ord.

#42 , tänk om min själ kommer från Avalon? Om jag skulle vara en utan överprästinnorna? Tänk, om jag var en av de som hade övernaturliga krafter för att hela folk,kunna ta bort deras smärta och lidande?

OlgaMaria
4/29/13, 8:56 AM
#44

Sanningen är den att du är skapad av Gud till en unik människa, och du kommer bara i en upplaga, en gång. Gud har en fantastisk plan för ditt liv och han vill förändra världen genom dig. Allt det Gud tänker är långt bättre än vi kan förstå. Djävulen vill att vi ska missa Guds tanke för våra liv, och han försöker locka oss med det som möjligen kan locka oss. Om det lockar dig att du skulle vara en av översteprästinnorna från Avalon, ja, då har djävulen träffat precis rätt. Men Gud tänker något mycket bättre för dig.

Från Efesierbrevet 3:

14 Därför böjer jag mina knän för Fadern, 15 han från vilken allt vad Fader heter i himlen och på jorden har sitt namn. 16 Jag ber att han i sin härlighets rikedom skall ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin Ande, 17 och att Kristus genom tron skall bo i era hjärtan och ni skall bli rotade och grundade i kärleken. 18 Ni skall då tillsammans med alla de heliga kunna förstå bredden och längden och höjden och djupet 19 och lära känna Kristi kärlek, som går långt utöver vad någon kan förstå. Så skall ni bli helt uppfyllda av all Guds fullhet. 20 Han som förmår göra långt mer än allt vi ber om eller tänker, genom den kraft som mäktigt verkar i oss, 21 honom tillhör äran i församlingen och i Kristus Jesus, genom alla släktled i evigheternas evighet, amen.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Razor197]
4/29/13, 10:52 AM
#45

#44 Amen! 

Sätt dig ner i lugn och ro Kliinda och börja läs evangelierna, tex Lukasevangeliet. Läs och få mera kunskap om Jesus och vi ber att Gud ska låta dig förstå det som står där.

Vidare, efter Lukasevangeliet så finns många intressanta böcker att läsa såsom Apostlagärningarna, Romarbrevet, Efesierbrevet.

Joppo
4/29/13, 4:13 PM
#46

Efter att ha läst denna tråd så undrar jag lite vad ni har för policy när det kommer till att hota unga* med djävulen och helvetet. TheresiaW skriver till exempel såhär: "Om det lockar dig att du skulle vara en av översteprästinnorna från Avalon, ja, då har djävulen träffat precis rätt."

Tycker ni att det är moraliskt riktigt att hota unga med att de är lockade av djävulen? Tycker ni att dessa typer av skriverier hör hemma på iFokus med tanke på att det besöks av många barn? Ur ett vuxet perspektiv vore ju saken lite annorlunda, eftersom de flesta kan resonera sig fram till att de mesta som står i Bibeln är sagor, men denna förmåga till kritiskt tänkande är ju inte lika utvecklad hos barn och unga.

En annan sak som gör denna fråga aktuell, är att vi tidigare diskuterat "farligheten" i att låta barn leka "Anden i glaset". I det fallet så verkade de flesta av er anse att det kunde vara farligt att låta barnen leka denna lek. Tror ni inte att det kan vara lika farligt för en ung person att utsättas för hotet att för evigt bli grillad av en sadistisk ängel i en svavelgrotta? Jag måste säga att jag tycker det är rätt allvarligt att säga såna saker till barn, speciellt med tanke på att det inte finns någon evidens överhuvudtaget för att svavelgrottan eller Djävulen existerar.

* TS ser ganska ung ut om man utgår från hennes presentation. Nu tror jag inte att hon tar någon skada av era skriverier, men jag är ändå intresserad om ni har några gränser när det kommer till sånt här.

[kliinda]
4/29/13, 4:17 PM
#47

#45 , jag tar allt jag läser med en nypa salt och har redan min bestämda tro. Det var jag själv som sökte mig för att kunna få svar, och svar har jag fått!

Men jag förstod att du menar allmänt

Woodland
4/29/13, 5:17 PM
#48

# 47

I # 2 skrev Camhille - Avalon är ingen religion. Avalon är en mytisk ö som omnämns i berättelser.

Vet du att Avalon är namnet på en ö i Kung Artur legenden?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Camillhe
4/29/13, 6:03 PM
#49

Joppo, du går OT i varje tråd. Vänligen starta en ny tråd när du vill diskutera en annan frågeställning.

Startat du en ny tråd svarar jag dig där men vidare diskussioner ang dina åsikter i denna tråden kommer att raderas.

Denna kommentar har tagits bort.
Avalon001
4/29/13, 8:55 PM
#51

Ja. Avalon är en ö som omnämns i Artur mytologin, men långt innan Artur berättelserna fanns det böcker om den mystiska religionen "the acient religion" där man dyrkade till gudinnorna om bättre skördar, healing, hjälp för att använda sig av magi, i det goda. Kunna visa att man har gåvor. Det är en religion. Precis som kristendomen! Kan ni inte bara förstå det? Det finns olika religioner runt om i världen och avalon och kristendomen är 2 utav flera tusen. Sluta var så trångsynta och i se att andra också kan ha rätt. Jag håller het och hållet med "Joppe"…

[kliinda]
4/29/13, 9:03 PM
#52

Måste man vara på/från antinge Guds eller Djävulen/satans sida? Kan man inte bara vara?

[Razor197]
4/29/13, 9:39 PM
#53

Jesus är ju vägen, sanningen och livet, och det är Guds ord vi följer. Då har vi inte för avsikt att ändra Guds ord till något som inte är sanningen.  Gud tvingar heller ingen att tro på Honom. Det är upp till var och en att tacka Ja till att ta emot Jesus i sitt liv.

Woodland
4/29/13, 10:03 PM
#54

# 51 Om det är det brittiska territorium du hänsyftar till med denna ancient religion är det troligen Druiderna. Annars finns det ingen skillnad i vad ni har presenterat än vad som finns i de flesta hedniska religioner över hela världen genom tiderna. Och om så är fallet är era kunskaper om vad dessa religioner sysslade med mycket selektiva. Ni diskuterar här på VÅRT forum. Inga personangrepp tilläts.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
4/29/13, 10:07 PM
#55

# 52 Vill du inte vara Herren Jesus barn? Han är kärleksfull och ger förlåtelse och inre frid och trygghet. Och Hans ord i bibeln är en skattkammare av evigt värde.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[kliinda]
4/29/13, 10:53 PM
#56

Jag gissar att #52 tror på Avalon, med tanke på namnet ..

[kliinda]
4/30/13, 12:25 AM
#57

jaha oj #55 jag såg fel, trodde 52 var talaren före mig! förlåt!

Min fråga var om man antinge var från (ursäkta, men i brist på ord) 'guds sida' eller 'satans sida', eller finns det att inte vara något vardera?

(hoppas jag inte strider mot några regler nu! Skriv gärna mot vilka isf)
Jag tror också på Avalon, och enligt mig så är Jesus inte samma sak för mig som det är för er.

Camillhe
4/30/13, 1:35 AM
#58

Enligt vår kristna tro så finns inget mellanting. Antingen tillhör man Gud eller så gör man inte det. För att tillhöra Gud måste man tro att Jesus kom till oss, och dog för våra synder så att vi kunde få förlåtelse och få leva i evighet med Honom.

Nej, du känner inte Jesus. Så därför vet du inte vem Han är. Därför är det inte "samma sak".

[kliinda]
5/1/13, 3:42 PM
#59

Kan jag älska Jesus, och samtidigt älska Poseidon och Zeus ( två gudar enligt grekiska mytologin som härskade över olika saker)?

Camillhe
5/1/13, 3:50 PM
#60

Det är ju ditt val. Men skulle du vara kristen och tro på Jesus utifrån Bibeln, så skulle du inte tro att Zeus och Poseidon fanns. Och det skulle inte heller vara något du önskade, för då skulle du ha en personlig relation med Jesus Kristus.

[kliinda]
5/1/13, 3:56 PM
#61

Så jag kan inte vara kristen och samtidigt tro på Zeus och Poseidon?

Varför skulle jag inte önska att dom fanns?

Hur känns det för dig att ha en personlig relation till Jesus? Har har någon gång svarat dig?

[kliinda]
5/1/13, 4:02 PM
#62

Hur är förhållandet till moder inre?

Annons:
Camillhe
5/1/13, 4:38 PM
#63

Så jag kan inte vara kristen och samtidigt tro på Zeus och Poseidon?

Nej.

Varför skulle jag inte önska att dom fanns?

För att du skulle veta att de inte fanns, och du skulle vara glad över att det bara finns en Gud, för Han är fantastisk och tillräcklig.

Hur känns det för dig att ha en personlig relation till Jesus? Har har någon gång svarat dig?

Det känns och är som att ha en förälder som älskar mig villkorslöst. Som alltid är med mig, ger mig styrka och trygghet. Som alltid vill mitt bästa och tar hand om mig.
Gud svarar alltid på bön. Men Han svarar kanske inte alltid just det vi väntar oss att Han ska svara, eller det vi vill att Han ska svara.

[kliinda]
5/1/13, 9:22 PM
#64

#63 så du hör hans röst, att han talar till dig?

OlgaMaria
5/1/13, 10:07 PM
#65

#64 Vi kristna kan uppleva Gud och hans ledning och kommunikation till oss på olika vis. Det vanligaste är nog en känsla av hans närvaro eller en visshet/känsla om vad han säger till oss. När man blir kristen så flyttar Gud in i en. Det är någonting underbart att alltid få vara hans.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
5/1/13, 10:37 PM
#66

# 62

Hur är förhållandet till moder inre?

Vad menar du?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kliinda]
5/1/13, 11:18 PM
#67

#66 Moder inre (typ moder jord), vad tycker ni om henne?

har ni någon känt hennes kraft? Att ni blandar ihop känslan av Jesus med andra energier? Känn efter, känner ni inte att det är olika?

Woodland
5/2/13, 7:46 PM
#68

# 67 De enda gångerna jag känner "moder jord" är när jag rensar rabatterna. Att arbeta i trädgården är bland det roligaste jag vet men någon intellegens strålar inte ut från jordklotet, solen, stjärnorna, osv. Jesus är inte en energi som du menar. Vi sysslar inte med att känna efter energier. Jag skall försöka förklara för dig hur det är mellan Jesus och hans barn i stora drag. Jesus , som Gud, är den största av intellegenser. Han kommunicerar först och främst genom bibelordet. Det vill säga att en människa hör en predikan eller läser bibeln och tar del av Guds ord och får veta vad Gud vill. Guds allmänna vilja är att alla skall vända sig till Honom och böja sig inför Honom. Därefter lär sig den omvände Guds ord och studerar det för att förstå. Gud resonerar med oss och kommunicerar med oss i vårt sinne: vi kan minnas ett bibelord eller en sångstrof eller något som ett trossyskon sade och det hjälper oss. Detta ligger på ett helt annan nivå än att känna av energier. Det som bibelordet förmedlar kan göra oss väldigt glada och upprymda eller tvärtom. Känslor är en bisak därför att den kristne lever av tro. Tron bär oss genom mörka, svåra upplevelser. Tron är inte flummig utan väldig rationell och hjälper den kristne att härda ut och växa i tron och att betjäna andra.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Blodpudding]
5/4/13, 9:15 AM
#70

Exakt var trodde man på detta avalon?

Varför är det 10 män och 11 kvinnor?

[kliinda]
5/4/13, 9:24 AM
#71

#70 jämställdheten. Det är 10 manliga änglar och 10 kvinnliga änglar + en gudinna

runt om i världen, väldigt mycket i mitten av/ mellan - England

[Blodpudding]
5/4/13, 9:26 AM
#72

Vad har du för bevis för detta?

Hur blir det jämställt om det är en gudinna som sitter högst upp?

[kliinda]
5/4/13, 9:35 AM
#73

#72 Det är välldigt många med övernaturliga krafter som tror på Avalon.

Vad har ni för bevis på att Jesus osv?

Varför skulle det inte vara jämsällt?

[Blodpudding]
5/4/13, 9:37 AM
#74

#73 De tror på en ö? Tja, det kan man också göra.

Jag är inte religiös alls.

Du ser inte det själv? En kvinna sitter högst upp, över männen. Det blir inte jämställt, det blir snedvridet åt kvinnors håll.

[kliinda]
5/4/13, 9:41 AM
#75

#74 Man tror på 21 änglar, med mera, inte bara på en ö .. ?

de 21 änglarna arbetar tillsammans, kommer överens om vad man kan göra för att hjälpa, men det är själva gudinnan som utför sakerna.
Skulle det kännas bättre om det var en hen?

Avalon001
5/4/13, 9:49 AM
#76

Okey. Du tycker att det inte finns någon jämställdhet i avalon/des elders? Det är 10 män och 10 kvinnor, som fattar besluten, och gudinnan utför dem. Men frågan är: hittar du någon jämställdhet alls i kristendomen? Där är det Gud och Jesus, sedan hans manliga lärejungar… Det finns en kvinna i bilden, ave Maria. Vart är jämställdheten här? Eller i islam, där kvinnorna inte ens får visa sina ansikten… Du får tänka lite själv. De har precis krönt en by gudinna, innan det var det en Gud/allsmäktige som utförde alla dåden. Idag är det en gudinna. Innan denna hus var det också en gudinnan, innan det var det en Gud. De växlar om, precis som en kungafamilj, fast med övernaturliga krafter… -.-'

Annons:
Woodland
5/4/13, 7:29 PM
#77

# 73

Jesus är en historisk person och även de historiker som inte tro på Honom som Gud anser det bevisat.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Woodland
5/4/13, 7:37 PM
#78

# 76

Denna "tro" Avalon är en modern saga och är inspirerad av sagan om Kung Artur och Riddarna Runt det Runda Bordet.  

Om du däremot med riterna vill härleda till England är det troligen Druiderna som är inspirationskällor. I gamla Romerska skrifter berättades vad den romerska armén såg och upplevde i sitt krig mot Druiderna. Roms soldater var inga snälla pojkar med de häpnades och chockades av Druidernas grymhet.

Om kvinnor är jämställda med männen i denna påhittade religion Avalon blir den nödvändigtvis inte mera sanning för det . 

Jesus gjorde mer för kvinnors ställning än du kan ana men i.o.m. att du inte känner till kristendomens historia kan det vara svårt att förstå det.

Islam här inte till diskussionen här. Vi försvara inte Islam på Jesus i Fokus.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kliinda]
5/4/13, 7:43 PM
#79

#78 var Jesus jämställd mellan kvinnor och men då? Är det jämställt mellan men och kvinnor i Kristendomen överlag vad ni anser, och varför är det så?

[kliinda]
5/4/13, 8:57 PM
#80

varför tror ni att det är så*

Woodland
5/4/13, 9:08 PM
#81

# 79 Du missar poängen. Jämställdhet är en bisak. Du tror på en påhittad Avalon utan förankring i verkligheten. Avalon:Web of Magic först publicerades 2008. http://en.wikipedia.org/wiki/Avalon:_Web_of_Magic Den är inte äldre än så. Det är som om man gjorde en religion av "The Shire" eller "Middle Earth" från Tolkiens verk. Många deltar i en intressegrupp i sci-fi eller fantasi genrer, lär sig älvspråket eller Klingon eller jag vet inte vad men att påstå att några av dessa är i samma klass som kristendom är helt enkelt gripet ur luften. Kristendom överlag? Hur skall man svara på det när den finns i så många länder och kulturer?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[kliinda]
5/4/13, 9:19 PM
#82

#81 va men nej!? Jag är religiös och jag tror på Avalon, religionen som fanns före kristendomen, men dog ut, förens nu när det börjar att komma till ytan igen, nu när folk börjar tro på det igen, oftas de med krafter/förmågor av olika slag. 

liksom kristendomen har böcker blivit inspirerade av Avalon, inget konstigt med det? Jag kan nog lova att Avalon är äldre än dom där böckerna ..

vad menar du med att det är en bisak?

Woodland
5/4/13, 9:31 PM
#83

Gud skapade jorden och människan. Alla människor som levde från världens skapelse kände Gud tills de lämnade den kunskapen och ev. började med magi. Du kan inte bevisa att religionen Avalon fanns före det eller judendomen som kristendomen är en fortsättning av. Vad menar du med "liksom kristendomen har böckerna blivit inspirerade av Avalon"? Har du någon kunskap alls om kristendomen?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[kliinda]
5/4/13, 9:33 PM
#84

ja .. Min mor och dom flesta på hennes sida är Kristna. En i min klass är kristen.

Men hur gammal är jorden enligt dig (er)?

[kliinda]
5/4/13, 9:41 PM
#85

#83 kan du bevis att det inte fanns någon religion före det?

Men med böcker menade jag att folk tagit insperation från olika religioners berättelser.

[kliinda]
5/4/13, 10:10 PM
#86

#83 vad menar du när du säger att jämstälhet är en bisak?

[Blodpudding]
5/5/13, 7:11 AM
#87

#75 Men kan du visa fram någon fakta om att denna religion ens har existerat?

Varför är det en gudinna som står högst upp?

[kliinda]
5/5/13, 10:06 AM
#88

#87 fråga på du bara, så kan jag ge dig faktan 

Det är inte väsentligt att det är just en Gudinna, det växlar. Just nu är det en Gudinna, innan det var det en Gudinna, innan det tror jag att det var en Gud om jag inte minns fel?

[Blodpudding]
5/5/13, 10:20 AM
#89

#87 Kan du ge länkar och böcker i ämnet?

[kliinda]
5/5/13, 10:26 AM
#90

#89 nope, har inte lust att leta + att jag inte vart exakt vart man finner de

Måste man ha 'länkar och böcker' för att kunna tro på en religion?
Låt oss säga att jag tror på stenar, för stenar får mig att må bra. Säg att det är 10 000 andra som också tror på det, måste man då ha en bok för att bevisa att det finns de som trott på de? De böckerna som finns om religionen är säkert jätte gammla och slitna nu och finns inte att få tag på i lättaste lagret.

Annons:
[Blodpudding]
5/5/13, 10:30 AM
#91

#90 Om man påstår att det finns en religion där folk tror på stenar, och den har existerat i evinnerliga tider, så ja, då får man ta och plocka fram bevis för det.

Jag förstår att du och din vän har hittat på en religion, som ni tror på. Det är helt okej.

[kliinda]
5/5/13, 10:39 AM
#92

#91 Nope, vi har inte hittat på religionen.
Det är ju nästan som att säga att t.ex någon hittade på Jesus osv. runt 2000 talet. Religionen är gammal och ingen har hittat på religionen som lever nu i dagens läge. Avalon tron är inte någon påhittad historia.

Det finns många runt om i världen som tror på Avalon. Och som sagt - i Avalon tror man på gåvor, och  det är väldigt många med gåvor som tror på Avalon.

Varför ska man ens behöva bevisa det?

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Avalon001
5/5/13, 11:06 AM
#97

#95 Är inte det där att kränka ner på människor det du skriver. Jag skulle hänvisa dig till att skriva det i ett privat meddelande och sedan diskutera där. Om kliinda skulle ha ett problem, ta det personlig med henne istället för att hänga ut. Ett tips.

Annons:
[kliinda]
5/5/13, 11:15 AM
#98

#95 oavsett vart du skriver skulle jag bli tacksam för ett svar ilf!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[kliinda]
5/5/13, 11:19 AM
#102

#99 kan du länka något som är bevis på att vi är vänner?

[kliinda]
5/5/13, 11:21 AM
#103

I PM!

[Blodpudding]
5/5/13, 11:22 AM
#104

#102 Vill du verkligen att jag ska göra det? Ditt riktiga namn kommer då komma upp.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[kliinda]
5/5/13, 11:24 AM
#106

#104 i PM

[kliinda]
5/5/13, 11:26 AM
#107

Fast ja, känns lite som om att vi halkat ifrån ämnet. Det här handlade inte om vad du tycker om mig osv .. Redigerat av Woodland

[Blodpudding]
5/5/13, 11:31 AM
#108

Jag skrev det i pm, då jag tyckte att jag inte skulle lägga ut din personliga info här.

Jag utgår från att du kommer påstå att det inte är du i dessa bloggar.

[kliinda]
5/5/13, 11:33 AM
#109

#108 nope det tänker jag inte. Det är rätt dom är mina!
Redigerat av Woodland

[Blodpudding]
5/5/13, 11:35 AM
#110

#109 Ja, men dåså, du är ett barn, du känner den andra tjejen.

Redigerat av Woodland

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[kliinda]
5/5/13, 11:48 AM
#112

Fast, vi kan ju ta och avsluta här om du vill, och återgå till vad det var från början. Du har sagt ditt och jag sagt mitt, och tack för visad hänsyn

Woodland
5/5/13, 12:05 PM
#113

Enligt i Fokus Skrivregler är det förbjudet att …….. Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet. Bedömningar ang. en människas psykiska hälsa hör inte till diskussionen och är ett personangrepp som inte är tillåtet på iFokus.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: