Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1290 ggr
Camillhe
2013-03-17 03:29

Halsning fran Usa

Hejsan

Skickar en liten halsning fran Ohio, dar jag ar pa besok i 2 veckor. Jag ar och halsar pa en av mina larare och hans familj som undervisade pa min kristna folkhogskola dar jag gick for 17 ar sedan.

Det ar ganska fantastiskt hur en vanskap kan utvecklas och halla i, isa manga ar, och det ar helt underbart att antligen fa traffa dom igen, det ar 12 ar sedan sist.

Ohio ar nog en del av USAs "bibelbalte" har ar kyrkor precis overallt. I morgon ska jag ga pa en gudstjanst  i World Harvest church dar mina vanner undervisar.  Teologin ar inte alls i linje med varken mina eller mina vanners tro, lite mer show an gudstjanst, men i studiesyfte ar det intressant.

Kanske lagger in ett litet klipp fran showen i morgon :)

Och nagot som jag ser otroligt mycket fram emot ar att vi ska aka och se lite av the amish community. Har studerat och fascinerats av the amish sedan jag var 12 ar gammal, sa det ar lite av en drom som blir sann att fa uppleva det pa riktigt.

Hoppas att ni alla har det bra hemma i Sverige!

Kram/Camillhe

Annons:
Internettan
2013-03-17 09:41
#1

Oj, vad kul och intressant det låter. Både med gudstjänsten och med amishfolket. Är själv ganska intresserad av detta folk även om de verkar ganska "stränga" och lagiska av sig. Men sättet att leva, att ta avstånd från det moderna livet, ger en massa tankar som jag gillar.

Jag har alltid drömt om att åka till USA. Finns inga andra länder som egentligen lockar mig, men just USA - vilda westerns land - är min dröm. (Fast jag vågar inte flyga… :)

Hoppas att du får en fortsatt jättetrevlig vistelse hos dina vänner.

"Every point of view is a view from a point."

OlgaMaria
2013-03-18 09:34
#2

Så roligt! Tack för hälsningen och ha en välsignad resa!! =)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
2013-03-19 04:12
#3

Tack :)

Tyvarr verkar inte gudstjansten komma upp online, den var inte direkt nagot att lyssna pa iallafall men det hande en valdigt rolig sak. Min van som ar vicepresident pa colleget och presidenten pa colleget akte linbana over bankarna dar vi satt. Studenterna tyckte det var fantastiskt roligt att deras professorer stallde upp pa det. Det ar underbart nar vuxna har barnasinnet kvar :D

Haller med dig om amish, Internettan. For mig finns det verkligen ngt lockande i att leva som dom. Aven om jag tror det ar valdigt svart att leva sa om man inte ar uppvaxt med det. Det ar ocksa valdigt roligt att det numera finns "pentecostal-amish", de ar fortfarande amish men det har kommit en vackelse dar lagiskheten inte ar lika hard och den personliga relationen med Jesus fatt ta mer plats.

Camillhe
2013-03-22 04:25
#4

Har ar ett klipp fran Gudstjansten. Den var mycket marklig. Den varade 2 timmar och vi bad inte en endaste bon. Det mesta var en enmanshow av pastor ROd Parsley, och ett forsok att fa folk att ge massor av pengar. Men just detta inslaget var lite roligt. Min van som ar vicepresident over colleget akte linbana over kyrkbankarna.

Internettan
2013-03-22 04:46
#5

Det kanske man skulle pröva i vår lilla kyrka…

"Every point of view is a view from a point."

Woodland
2013-03-22 10:54
#6

Om jag får parafrasera Humphrey Bogart i "Casablanca " av alla ställen i USA hamnar du där!" (Hahaha) Nu har du varit på en Rodtjänst.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Camillhe
2013-03-23 00:52
#7

Haha, ja har hamnade jag och det ar jag glad for. Ohio ar valdigt vackert, paminner ganska mycket om Skane.  

Var dum nog att ga in i en djuraffar och det var fruktansvart hemskt. Orkar inte ens beskriva det. Men forsokt att kolla upp om det ar lagligt att djuren har bebisar inne i butiken utan bon, bomaterial etc och tydligen ar det det. Aven helt ok att vingklippa undulater och andra faglar.
Ska inte ga in i fler djuraffarer i andra lander nagonsin.

Upp till toppen
Annons: