Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1531 ggr
Woodland
2/5/13, 5:40 PM

Tystnad i Media

Ann Heberlein skriver i Sydsvenskan - "I faktiska siffror är kristna den mest förföljda religiösa gruppen i världen.  Ändå är både media och politiker moltysta."

Läs gärna hela artikeln

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
JonasDuregard
2/11/13, 7:54 PM
#1

Vad menas med faktiska siffror? Det låter lite som "I den sortens siffror som bäst understryker min poäng".

Det är konstigt att hon inte skriver vad de faktiska siffrorna är.

Woodland
2/11/13, 8:44 PM
#2

Siffror finns i artikeln. Har du läst den?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

JonasDuregard
2/11/13, 9:41 PM
#3

Snarare skummat, kollade lite noggrannare nu.

Jag förstår fortfarande inte vad hon menar med i faktiska siffror, och hon skriver bara om kristendom så det blir ju ingen vidare jämförelse.

Jag skulle gissa att hon menar i absoluta siffror, och eftersom kristendomen är den största religionen kanske hon till och med har rätt. Men vad är slutsatsen av det? Ska media ha en särskild rapporteringskvot som tillfaller den grupp som "i faktiska siffror" är mest förföljda?

Jag tycker det tyder på en underlgi uppfattning om hur det journalistiska yrket ötövas. Och angående politiker, vad borde de göra?

Hon kunde väl ge ett exempel på en artikel som hon tycker borde ha skrivits så blir det enklare att bedöma om hon har rätt eller inte. Och kanske ett politiskt beslut som borde ha fattats.

Woodland
2/23/13, 3:56 PM
#4

Här är en bland flera organisationer som hjälper förföljda kristna och deras familjer och granskar omständigheterna. 

Här är en till.  

Här är en artikel från The Telegraph angående hur kristna förföljs i Nigeria.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: