Annons:
Etikettbibeln
Läst 1184 ggr
Highness82
1/6/13, 3:26 AM

Edens trädgård och Guds upprättade rike på jorden

Plötsligt så bara slog det mig att det kan vara såhär. Och därför vänder jag mig till er för att se vad ni tror.  Kan det vara så att vår fråga på hur Guds upprättade rike på jorden kommer att vara - är att detta rike upprättas till vad det en gång var - Nämligen: Edens trädgård?  Att när vi vill veta hur detta rike kommer att se ut i framtiden - så kan vi bland annat få svar på det i första Mosebok?  Med andra ord, det är inte bara historia, utan så kommer det också att vara i framtiden.   Människan och djuren lever i frid och harmoni med varann.  Gud kommer att bo bland sitt folk i en ny himmel och en ny jord.  Guds heliga stad kommer att sänkas ner till jorden, och den dagen blir Himmel och Jord ett.

Kanske var det så från början?  Att Guds heliga stad var på jorden, Gud vandrade ju i trädgården, så han var ju här. =)  Vad tror ni?  Kan det vara så att det som vårt hopp om framtiden innebär - är vland annat att Edens trädgård upprättas för andra gången?

Annons:
Woodland
1/6/13, 8:21 AM
#1

Kan det vara så att vår fråga på hur Guds upprättade rike på jorden kommer att vara - är att detta rike upprättas till vad det en gång var - Nämligen: Edens trädgård?

Jag läser inte det i skriften utan Jesus sade att Hans rike var inte av denna jord.

Kanske var det så från början?  Att Guds heliga stad var på jorden, Gud vandrade ju i trädgården, så han var ju här. =)  Vad tror ni?

Uppenbarelseboken är fylld med symbolik. Johannes såg någonting nytt så jag tror inte den heliga staden var på jorden ifrån början.  Gud är overallt, alltid.

Har du läst artikeln Sonen i GT%20%20Vad%20tror%20ni?%20%20Kan%20det%20vara%20s%C3%A5%20att%20det%20som%20v%C3%A5rt%20hopp%20om%20framtiden%20inneb%C3%A4r%20-%20%C3%A4r%20vland%20annat%20att%20Edens%20tr%C3%A4dg%C3%A5rd%20uppr%C3%A4ttas%20f%C3%B6r%20andra%20g%C3%A5ngen?)?

Kan det vara så att det som vårt hopp om framtiden innebär - är vland annat att Edens trädgård upprättas för andra gången?

Nej det tror jag inte.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Highness82
1/6/13, 8:25 AM
#2

Tack Woodland för ditt svar! =)

Upp till toppen
Annons: